i15 napísal:stanog napísal:Niekedy lepšie naprojektovanáý polprofil môže ušetriť výstavbu štvorpruhu. Dôležité je aby oblúky a výškové vedenie umožňovali bezpečný rozhľad a predbiehanie, pruhy pre pomalé vozidlá v stúpaniach a pri intenzite do 15000 nie je problém po takom úseku jazdiť plynule. Problém môže nastať ak projekt už dopredu počíta so štvorpruhom a teda sa spolieha že obojsmerná premávka nebude - čomu prispôsobia parametre. Výsledkom potom môže byť slabá kapacita polprofilu alebo nehody. Som teda zvedavý či pri variante na polprofil porobia aj potrebné úpravy. Najmä terénne vlny treba poodstraňovať a niveletu vyrovnať aby nemuseli byť plné čiary kvoli horizontom.
To je rozumne napisane a R3 Trstena je exemplarny priklad, ako sa to nema robit (aspon podla videa tak usudzujem). Ale plynule sa da ist, aj ked je plna ciara. Kamionisti na rozdiel od mnohych vodicov osobnych aut nejazdia bezdovodne pomaly, neraz sa mi stalo, ze prazdny kamion siel bez problemov aj do mierneho kopca mojich tachometrovych 100 (realnych 90 podla obmedzovaca).
i15, to máš pravdu že Trstená je v tomto ohľade spackaná, zbytočne sa tam smerovo kopíroval terén aj tam, kde sa nemusel, resp. za minimálne navýšenie sa to tam mohlo povyrovnávať a napriamiť, možnosti predbiehania kvôli takmer súvislej plnej čiare by bolo podstatne viac. Mne to tam vychádza,že tá tá plná čiara je zastúpená zhruba asi na až 70-80% (!) dĺžky z celého úseku obchvatu R3 pri Trstenej, čo mi príde nehorázne veľa! Tento markantný nedostatok naprojektovania tohto obchvatu bude odstránený až ak niekedy v budúcnosti sa tento úsek dostavia na plný profil, čo môže byť hudba vzdialenej budúcnosti.
V tejto súvislosti treba ale dodať, že aj smerovo špatne naprojektovaný plný profil môže byť obmedzujúcim faktorom pre max. povolenú rýchlosť ako je to v prípade mnohých úsekov na R1-ke medzi HB a ZV, a to aj čo sa týka pomerne nových úsekov pri ZH (a nielen tých medzi Novou Baňou a Žarnovicou), kde keby sa napriamila trasa za cenu pridania nejakých pár premostení mohol byť jazdný komfort oveľa vyšší bez obmedzení povolenej rýchlosti. A v neposlednom rade aj bez terajších zbytočných sanácií svahu a dodatočných vyvolaných opráv pri ZH.