R2 Ruskovce - Pravotice

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod i15 » 01. Máj 2011 08:56

stanog napísal:Niekedy lepšie naprojektovanáý polprofil môže ušetriť výstavbu štvorpruhu. Dôležité je aby oblúky a výškové vedenie umožňovali bezpečný rozhľad a predbiehanie, pruhy pre pomalé vozidlá v stúpaniach a pri intenzite do 15000 nie je problém po takom úseku jazdiť plynule. Problém môže nastať ak projekt už dopredu počíta so štvorpruhom a teda sa spolieha že obojsmerná premávka nebude - čomu prispôsobia parametre. Výsledkom potom môže byť slabá kapacita polprofilu alebo nehody. Som teda zvedavý či pri variante na polprofil porobia aj potrebné úpravy. Najmä terénne vlny treba poodstraňovať a niveletu vyrovnať aby nemuseli byť plné čiary kvoli horizontom.


To je rozumne napisane a R3 Trstena je exemplarny priklad, ako sa to nema robit (aspon podla videa tak usudzujem). Ale plynule sa da ist, aj ked je plna ciara. Kamionisti na rozdiel od mnohych vodicov osobnych aut nejazdia bezdovodne pomaly, neraz sa mi stalo, ze prazdny kamion siel bez problemov aj do mierneho kopca mojich tachometrovych 100 (realnych 90 podla obmedzovaca).
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod devil » 01. Máj 2011 08:59

no podla starsej verzie (prilohy) OPD mal stat do 60 mil. € a podla wikipedie okolo 80 mil. €. to celkom sedi na poloprofily R vo zvlnenom terene.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod mirkobb » 01. Máj 2011 13:06

i15 napísal:
stanog napísal:Niekedy lepšie naprojektovanáý polprofil môže ušetriť výstavbu štvorpruhu. Dôležité je aby oblúky a výškové vedenie umožňovali bezpečný rozhľad a predbiehanie, pruhy pre pomalé vozidlá v stúpaniach a pri intenzite do 15000 nie je problém po takom úseku jazdiť plynule. Problém môže nastať ak projekt už dopredu počíta so štvorpruhom a teda sa spolieha že obojsmerná premávka nebude - čomu prispôsobia parametre. Výsledkom potom môže byť slabá kapacita polprofilu alebo nehody. Som teda zvedavý či pri variante na polprofil porobia aj potrebné úpravy. Najmä terénne vlny treba poodstraňovať a niveletu vyrovnať aby nemuseli byť plné čiary kvoli horizontom.


To je rozumne napisane a R3 Trstena je exemplarny priklad, ako sa to nema robit (aspon podla videa tak usudzujem). Ale plynule sa da ist, aj ked je plna ciara. Kamionisti na rozdiel od mnohych vodicov osobnych aut nejazdia bezdovodne pomaly, neraz sa mi stalo, ze prazdny kamion siel bez problemov aj do mierneho kopca mojich tachometrovych 100 (realnych 90 podla obmedzovaca).


i15, to máš pravdu že Trstená je v tomto ohľade spackaná, zbytočne sa tam smerovo kopíroval terén aj tam, kde sa nemusel, resp. za minimálne navýšenie sa to tam mohlo povyrovnávať a napriamiť, možnosti predbiehania kvôli takmer súvislej plnej čiare by bolo podstatne viac. Mne to tam vychádza,že tá tá plná čiara je zastúpená zhruba asi na až 70-80% (!) dĺžky z celého úseku obchvatu R3 pri Trstenej, čo mi príde nehorázne veľa! Tento markantný nedostatok naprojektovania tohto obchvatu bude odstránený až ak niekedy v budúcnosti sa tento úsek dostavia na plný profil, čo môže byť hudba vzdialenej budúcnosti.
V tejto súvislosti treba ale dodať, že aj smerovo špatne naprojektovaný plný profil môže byť obmedzujúcim faktorom pre max. povolenú rýchlosť ako je to v prípade mnohých úsekov na R1-ke medzi HB a ZV, a to aj čo sa týka pomerne nových úsekov pri ZH (a nielen tých medzi Novou Baňou a Žarnovicou), kde keby sa napriamila trasa za cenu pridania nejakých pár premostení mohol byť jazdný komfort oveľa vyšší bez obmedzení povolenej rýchlosti. A v neposlednom rade aj bez terajších zbytočných sanácií svahu a dodatočných vyvolaných opráv pri ZH. :roll:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod tondiego » 03. Máj 2011 07:57

Ako tak citam, tak sa naplnila moja prognoza co sa tyka R2. A to, ze jej realizacie sa dockame tak o 40-50 rokov. Teda uz len niektori z nas :D
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Andrej » 03. Máj 2011 08:04

V TN kraji bol poslednych 15 rokov vo vystavbe nejaky usek D, teraz sa vystavba presuva do ZA a PO kraja. R2 sa bude ciastocne stavat medzi ZV a KE, usek TN-ZH musi pockat, 40-50 rokov to vsak urcite nebude ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod devil » 03. Máj 2011 08:14

tondiego, toto si napisal o R2 (Pi 03. Sep 2010, 07:51).

R2 - uplne zastavenie, snad okrem projektovej pripravy obchvatu Kosic, stavat sa ale nezacne

realita je ze na urovni DSP je cca 30 km, ktore su predbezne priority v ERDF a pripravuje sa vykup pozemkov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod hofy » 04. Máj 2011 11:09

Tak pokial je to pravda s tym 1/2 profilom, to mozu radsej zrekonstruovat I/50 a budu to mat este lacnejsie... R je zbytocna ! Pri tej kamionovej doprave, ktora na nej prevlada najma v useku PD -TRENCIN, je pol profil velmi zle riesenie. Na komfort a rychlost jazdy to nebude mat ziadny vplyv ! Ale co cakat, Slovenskooooo , Slovenskoooo ! Stale bananistan...
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2011 11:14

Uz len fakt, ze sa rozdeli tranzit a mestska premavka bude pre komfort a rychlost jazdy velmi pozitivny. Otazka skôr znie, ci 1/2 profil nestoji opät cca 70% ceny plneho profilu a ci je to az tak drahy usek, ze na nom musime "setrit"?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod devil » 04. Máj 2011 11:29

aky narocny je poloprofil. pokial nie velmi tak je to lepsie rozdelit premavku. rekonstrukcia je vhodna tam kde ma cesta dobre smerove vedenie a najma ide mimo dedin.

inac pokial jednoduchu D vedia postavit za 6-7 mil. € tak nejaka R11,5 by mala byt este menej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod okorec » 04. Máj 2011 12:18

ked uz je to taky problem postavit v plnom profile, tak to nech radsej rozsiria I50 tam kde sa da na 3-4 pruhy, nech sa nerobia take kolony za kamionmi.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2011 12:29

toto je skor problem slovenska, ze ludia chcu superluxusnu dialnicu/RC na plny profil aj ked tam zdaleka neni potreba/intenzity .. naco ? uz len obycajne obchvaty by nenormalne vela poriesilo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod hofy » 04. Máj 2011 12:44

Ziadnu superluxusnu, len taku aka je standartna smerom na zapad. (Nemyslim Cechy... ) Co z toho ked sa rozdeli tranzit, ked bude R2 bude na poloprofil. Myslis, ze niekto bude R2 rozsirovat na 4 pruhy ? O 100 rokov mozno... Pojdes v kolonach podobne ako doteraz. Ja robim BA - TN za hodinu aj nieco a ked odbocim pri TN, tak 4 x mensi usek idem rovnaky cas ! Samozrejme nie o polnoci...
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2011 13:26

rozsirovat sa bude podla potreby ...

o tom ako to (ne)pomoze sa bav napriklad aj s ludmi z trstennej a to tam je ten obchvat na 70% s plnou ciarou .. cize toto neuznavam
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod pristy27 » 04. Máj 2011 14:14

Aquila co sa tyka kolon na trase I/50 ziaden obchvat s plnou ciarou nepomoze. Intenzity mozno nedosahuju uroven strecna ale prechadza tadial mnozstvo kamionov, ktore tieto kolony vytvaraju. Moznosti predbiehania su minimalne a aj ked pridas obchvat Banoviec v polprofile s plnou ciarou po celej trase, Banovciam to brutalne pomoze, ale kolony na celom useku cesty to nezmeni. Tiez sa neporiesi bezpecnost na tejto ceste.

Co sa tyka rozsirovania podla potreby...uz teraz sme podla potreby mali mat napojene KE dialnicou D1 na BA a tiez R2 + R1 + R7 by situacii prospeli. Nehovoriac o D3, D4, R3 ci R4. Kazdy sa len vyhovara ze na to nie su peniaze. Ok, mozno nie su, keby sa kradlo menej, tak by to asi tiez nestacilo. S takymto pristupom ak sa postavi polprofil najblizsich 50 rokov sa do jeho rozsirenia nikto nepusti, lebo nebudu na to peniaze.

Pokial viem aj co sa Trstenej tyka, robi sa studia na rozsirenie celej Oravskej trasy R3 na plny profil, takze tie polprofily asi az tak nepomohli (Studia znamena asi tolko, ze to treba ale nie su peniaze na jej postavenie...)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod hofy » 04. Máj 2011 14:44

aquila napísal:rozsirovat sa bude podla potreby ...

o tom ako to (ne)pomoze sa bav napriklad aj s ludmi z trstennej a to tam je ten obchvat na 70% s plnou ciarou .. cize toto neuznavam


Podla potreby... To znie ficovsky dobre. Sorry za OT. Ano, podla potreby ale v tom pripade o tych 100 rokov... :lol:
hofy
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 08. Sep 2009 13:08

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2011 14:52

50 rokov, 100 rokov, nebudte vsetci taki pesimisti ;-)

Po dostavani D1 sa dostanu na rad aj ine tahy - predovsetkym R2, R3, D3, D4, neskôr R4, R7. Horizont mozno 10-20 rokov. Netreba zabudat, ze ak by sme tu mali 30 rokov splacat par usekov D1 cez PPP1 a 3, horizont by bol minimalne 30-40 rokov.

Uz len samotny obchvat BN na 1/2 profil spôsobi uplnu ulavu mestu a niekolko nasobne rychlejsiu cestu pre tranzit.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Qwert » 04. Máj 2011 15:04

Obchvat BN veľmi pomôže bezohľadu na počet pruhov. Prejazd BN je pomalý a doprava je tam neskutočne prehustená, problémom sú, ako na každom prieťahu mestom, časté križovatky a chodcovia a z toho vznikajúce nebezpečné situácie. Keď tadiaľ idem, tak len sledujem, odkiaľ čo vybehne alebo kde zase nejaký autobus odbočuje a blokuje celú cestu.

Na druhej strane R2 ako celok medzi TN a Novákmi nemá zmysel stavať v polprofile. To už radšej postaviť obchvat BN a zrekonštruovať a rozšíriť súčasnú cestu + pridať tretie pruhy do kopca. Aj terajšia I/50 ide väčšinou mimo zastavaného územia, problém je, že je úzka, rozbitá a zle sa tam predbieha.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Zulo » 04. Máj 2011 15:19

okorec napísal:ked uz je to taky problem postavit v plnom profile, tak to nech radsej rozsiria I50 tam kde sa da na 3-4 pruhy, nech sa nerobia take kolony za kamionmi.

To je názor trochu out, úsek Ruskovce-Pravotice je obchvatom mesta Bánovce nad Bebravou a teda nejaké rozšírenie cesty I/50 , ktorá ide stredom mesta je neznalosť pomerov........
Aj 1/2 profil je v tomto prípade pre mesto Bánovce víťazstvo. Je lepšie mať obchvat v 1/2 profile ukončený za 5 rokov ako čakať na plný profil nekonečných 10-15 rokov. :wink:
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod granite01 » 04. Máj 2011 15:24

Zabúdame na to, že mnohokrát pomôže nielen obchvat miest a obcí, ale aj rozšírenie cesty pri väčšom stúpaní na 3 pruhy. A mnohokrát to výrazne zvýši kapacitu aj plynulosť premávky (na ceste I.triedy)
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Zulo » 04. Máj 2011 15:31

Qwert napísal:Obchvat BN veľmi pomôže bezohľadu na počet pruhov. Prejazd BN je pomalý a doprava je tam neskutočne prehustená, problémom sú, ako na každom prieťahu mestom, časté križovatky a chodcovia a z toho vznikajúce nebezpečné situácie. Keď tadiaľ idem, tak len sledujem, odkiaľ čo vybehne alebo kde zase nejaký autobus odbočuje a blokuje celú cestu.

Na druhej strane R2 ako celok medzi TN a Novákmi nemá zmysel stavať v polprofile. To už radšej postaviť obchvat BN a zrekonštruovať a rozšíriť súčasnú cestu + pridať tretie pruhy do kopca. Aj terajšia I/50 ide väčšinou mimo zastavaného územia, problém je, že je úzka, rozbitá a zle sa tam predbieha.

Je už spracovaná dokumentácia na stupni DUR a teda začnú sa územné konania na úseky od Pravotíc smerom na Nováky a podobne je to aj s úsekmi od TN po BN. Tvoj návrh by znamenal urobiť 2 kroky vzad a zaplatenú dokumentáciu v stupni DUR vložiť do "šuflíka" a začať od nuly .To pri narastajúcich intenzitách dopravy a racionálnom hospodárení s vynakladanými prostriedkami asi nemyslíš vážne? Netreba chodiť ďaleko a pre porovnanie sa stačí pozrieť na R3, hoci je v 1/2 profile, na Orave nikoho ani nenapadne , že im to nepomohlo. :idea:
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod okorec » 04. Máj 2011 15:55

Zulo napísal:
okorec napísal:ked uz je to taky problem postavit v plnom profile, tak to nech radsej rozsiria I50 tam kde sa da na 3-4 pruhy, nech sa nerobia take kolony za kamionmi.

To je názor trochu out, úsek Ruskovce-Pravotice je obchvatom mesta Bánovce nad Bebravou a teda nejaké rozšírenie cesty I/50 , ktorá ide stredom mesta je neznalosť pomerov........
Aj 1/2 profil je v tomto prípade pre mesto Bánovce víťazstvo. Je lepšie mať obchvat v 1/2 profile ukončený za 5 rokov ako čakať na plný profil nekonečných 10-15 rokov. :wink:


Keďže jazdím pravidelne trasu Praha - Partizánske, tak viem že Ruskovce - Pravotice je obchvat BN. Ale tebe ak nedošlo, tak som písal o celom úseku od Hrozenkova do Prievidze (a ďalej), že viac by pomohlo rozšírenie tejto cesty (ako som písal, tam kde sa dá) na viac pruhov ako jeden obchvat, kde sa nebude dať prebehnúť kamión.

Kľudne si prejdem 50tkou ten kúsok cez Bánovce, ak nebudem musieť ísť okrem toho ďalší 50 kilometrov 70tkou v kolóne resp. počúvať pol hodinu ako mi frajerka nadáva keď predbieham dva kamióny za sebou.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod devil » 04. Máj 2011 16:57

mas rozumnu frajerku...ale k veci, uprava celeho useku po PD je zalezitost dalsich 10 rokov. neviem totiz o tom ze ssc by taketo nieco pripravovala v kratkej dobe. jedine vymenu asfaltu v ramci avizovanej akcie. obchvat BN je ale na urovni DSP a teda jedna z najlepsie pripravenych RC vobec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Zulo » 04. Máj 2011 16:59

Okorec, hovoríme o tom istom, ale dvoma jazykmi........Je už spracovaná dokumentácia na stupni DUR a teda začnú sa územné konania na úseky od Pravotíc smerom na Nováky a podobne je to aj s úsekmi od TN po BN. Tvoj návrh by znamenal urobiť 2 kroky vzad a zaplatenú dokumentáciu v stupni DUR vložiť do "šuflíka" a začať od nuly . Ale to nevadí, chápem o čom hovoríš, ale riešenie vidím inak..........
Na ceste I/50 je aj totálne zandebaná pravidelná údržba a teda pri predchádzaní nikdy nevieš , či v nejakej diere neodtrhneš polnápravu , ale to je už iná pesnička......
Naposledy upravil Zulo dňa 04. Máj 2011 17:09, celkovo upravené 1 krát.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod devil » 04. Máj 2011 17:05

Zulo, nema to s tym nic spolocne. dokumentacia na urovni DUR nie je az take pokrocile stadium pripravy. momentalne taketo useky nemaju sancu byt zacate pred 2015 a to neznamena ze po 2015 budu automaticky. pozri si stranku nds, useky s DUR mas nielen na R2 ale aj R3 ale aj R4, R7 sa zacina atd...

najlepsi sposob je v tomto kombinacia rekonstrukcie a R. cize npr. obchvat BN a tam kde nie su prietahy tak rekonstrukcia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Ruskovce - Pravotice

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2011 17:08

Vzhladom na to, ze najblizsie 2 roky sa planuju rekonstrukcie ciest I. triedy radovo v stovkach km je dost pravdepodobne, ze sa aspon opravi povrch. Zaroven na ministerstve spominali rozsirenie/upravy vybranych ciest I. triedy tam, kde je prekrocena kapicita a v dohladnej dobe nebude stat D/RC - ako priklad bol spomenuty usek Kapusany-Vranov (buduca R4, R9), usek TN-ZH s vynimkou obchvatu BN je myslim dalsi kandidat na podobnu upravu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.