R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 15. Jan 2021 22:11

PO E50 ma tiez vsade 2+2, ma MUK kruhovy objazd na juznom konci Nabreznej, potom ziadna dramaticka krizovatka, ktora by sa nedala riesit zelenou vlnou, a potom vypadovka na Levocsku. Tam by trebalo spravit 2-3 mimourovnove pruhy na krizovatkach za par desiatok mil, a bol by cely bezkolizny prejazd v smere KE-PP. Miesto toho sa stavia najdrahsi usek D1, cize najvacsia megalomania na SK, porovnatelna len s Visnovym a D4. A naviac na neho nadvazuju 2 uplne zbytocne tunelove useky R4 (zbytocne lebo juhovychodom sa to dalo poriesit bez jedineho). Pritom pri ZV treba na obchvat viacmenej bezproblemovych par km bez tunela, a poriesi sa vsetko, co som pisal vyssie. Cize CBA je niekde uplne inde.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 16. Jan 2021 09:45

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/dialnice/dialnica-d1-presov-zapad-presov-juh-2
Identifikačné údaje stavby
Názov stavby: Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh
Investor: Národná diaľničná spoločnosť, a. s.
Zhotoviteľ: Združenie D1 Prešov (EUROVIA SK, a. s., EUROVIA CS, a. s., Doprastav, a. s., Metrostav, a. s., Metrostav Slovakia, a. s.)
Začiatok výstavby: 6/2017
Lehota výstavby: 1 486 dní (48 mesiacov)
Koniec výstavby: 6/2021
Zmluvná cena: 356,35 mil. € (s rezervou)
Financovanie: EÚ + SR
Dĺžka stavby: 7 870 m (spolu s križovatkou Vydumanec a JUH približne 19 km)
Tunel Prešov: 2 244 m
Počet mostov: 18
Ďalšie zaujímavosti: 2 veľké mimoúrovňové križovatky, 17 vetiev križovatiek, 6,4 km protihlukových stien, osvetlenie celej diaľnice, stredisko SSÚD


Stále prerátavate PO na tých 8km, spolu je tam ale takmer 19km + SSÚD a to už vychádza cca 18M/km.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 16. Jan 2021 10:09

Zvolen má všetky kľúčové MUK a 2+2.
klucova je najma peaz E58 a E77 v dlze asi 2 km z coho je 2+2 len 500 metrov a kusok po odbocku na motovu/sekier s dlzkou max 1 km.
https://www.google.com/maps/dir/48.5671 ... m2!4m1!3e0
2+2
https://www.google.com/maps/dir/48.5670 ... m2!4m1!3e0

Ku ZA je zbytočne sa vyjadrovať, ty budeš trvať na rozšírení I/18 alebo kratšom tuneli.
v ZA mas suvisly stvorpruh a MUK na kazdom kroku, je ich tolko ze ich ani neviem spocitat. ked som tadial isiel prvykrat myslel som si ze vchadzam do nejakeho zapadoeuropskeho velkomesta. akurat je jedna velka krizovatka pri tescu so semaforom. ostatne su bagatel. MT ma obchvat na E50 spolu s vrutkami a sucanmi a 3-4 km ako 2+2 na I/65 s par semaformi sice ale nie su problematicke. privadzac k dialnici s MUK, krizovatka I/18 a I/65 MUK.
https://www.google.com/maps/dir/49.2289 ... d4!1m0!3e0

Stále prerátavate PO na tých 8km, spolu je tam ale takmer 19km + SSÚD a to už vychádza cca 18M/km.
to je magalomasnke planovanie. kde si videl taketo MUK npr. na R1 ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod MuelMI » 16. Jan 2021 11:21

Zvolen má všetky kľúčové MUK a 2+2.
klucova je najma peaz E58 a E77 v dlze asi 2 km z coho je 2+2 len 500 metrov a kusok po odbocku na motovu/sekier s dlzkou max 1 km.
https://www.google.com/maps/dir/48.5671 ... m2!4m1!3e0
2+2
https://www.google.com/maps/dir/48.5670 ... m2!4m1!3e0
Z môjho pohľadu je hlavne, že sú tam MUK. Nebývam v ZV, ale nemám vedomosť, že by sa Zvolencania sťažovali na nepriepustnost I/16. Opravte ma, ak sa mýlim.
v ZA mas suvisly stvorpruh a MUK na kazdom kroku, je ich tolko ze ich ani neviem spocitat. ked som tadial isiel prvykrat myslel som si ze vchadzam do nejakeho zapadoeuropskeho velkomesta. akurat je jedna velka krizovatka pri tescu so semaforom. ostatne su bagatel. MT ma obchvat na E50 spolu s vrutkami a sucanmi a 3-4 km ako 2+2 na I/65 s par semaformi sice ale nie su problematicke. privadzac k dialnici s MUK, krizovatka I/18 a I/65 MUK.
Pod Strecnom je intenzita 26,8 tis., v ZA na okruhu je 24-38 tis. Musím triezvo uznať, že nikde na východe nie je taký problém ako v ZA. V ZV je 12-16 tis. Je tam síce 30 tis., ale to je pred križovatkou do mesta a kvôli tomu je tam MUK. Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV. R3 MT má hlavne benefit, že vyrieši Košťany a ani I/65D so semaformi nie je bohviečo. Skôr by som ale staval R2 KE alebo D1 Dargov-Pozdisovce plnoprofil.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 16. Jan 2021 12:50

pod strecnom.....lenze bavime sa o mestach ktore potrebuju obchvat a ktore mozu pockat.

v schvalenych prioriatach najdes nasledovnu kapacitu ciest: Cesta I. triedy (4 pruhy) - 60.000 aut denne. Rýchlostná cesta, cesta I. triedy (2 pruhy) 21 100 aut denne. to je dovod ze ZV zatial nehori a tiez tiez dovod ze ZA tiez nehori. faktom je ze ZV (16.400 aut a 20.200 na 1+1) bude mat kapacitu prekrocenu skor ako ZA. dokonca je mozne ze v meste ako ZA bude 60k aut denne max. v dlhodobom vyhlade ak vobec.

ako som minule pisal je x konkretnych okresnych miest ako MT kde je vacsi problem. I/65D je nadstandart. a tiez dialnica dargov-pozdisovce by mala byt priorita.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 16. Jan 2021 13:28

devil napísal: Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV.

Nemusím! Prečo. Keď sa na to pozerám z môjho pohľadu, tak pri mojej ceste do Česka má rovnaký význam či sa odstráni problém okolo Zvolena alebo Strečna. Dnes je to, čo sa týka výhodnosti pre mňa 50:50. Ak by sa zajtra otvoril obchvat Zvolena, tak nechodím severnou cestou. Ak by sa zajtra otvorili úseky pri Žiline a Strečne, tak na cestu spodkom zabudnem.
Rozdiel je iba v tom, že úseky okolo Žiliny vyzerajú, že budú skôr. Zatiaľ.
PS: Ak sa otvoria ďalšie úseky na R2, Zabudnem na aj na Strečno, aj na Žilinu :-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 16. Jan 2021 14:34

devil napísal:
Stále prerátavate PO na tých 8km, spolu je tam ale takmer 19km + SSÚD a to už vychádza cca 18M/km.
to je magalomasnke planovanie. kde si videl taketo MUK npr. na R1 ?

Môžeme diskutovať o megalománií, ale nemôžme porovnávať obyčajný úsek na R1 s diaľničnou križovatkou + diaľničný privádzač do 100+ tis. mesta (+tunel, kopce atď).
To tam (na R1) neuvidím ani o 100 rokov, ;)

V rámci tohto úseku sa stavia aj R4ka (krátky úsek, ale stavia a prerátava sa to na 7,8km LOL)
Dole sa stavia kruháč + vetvy na I. a II. Celý Vydumanec je vo výške a každý asi pochopí, že na zem ho dať nemôžme ;)
To sa nemalo stavať? Či na diaľnici mal byť kruháč? Ja keď to dám dokopy, tak to nevychádza až tak zle.
Ale pri šetrení, by sa možno dalo niečo ušetriť, ale bavme sa o malých percentách, na 100M zabudnite (alebo nie, ale potom stavajme iba cesty I.triedy)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 16. Jan 2021 14:38

Vceliak napísal:
devil napísal: Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV.

Nemusím! Prečo. Keď sa na to pozerám z môjho pohľadu, tak pri mojej ceste do Česka má rovnaký význam či sa odstráni problém okolo Zvolena alebo Strečna. Dnes je to, čo sa týka výhodnosti pre mňa 50:50. Ak by sa zajtra otvoril obchvat Zvolena, tak nechodím severnou cestou. Ak by sa zajtra otvorili úseky pri Žiline a Strečne, tak na cestu spodkom zabudnem.
Rozdiel je iba v tom, že úseky okolo Žiliny vyzerajú, že budú skôr. Zatiaľ.
PS: Ak sa otvoria ďalšie úseky na R2, Zabudnem na aj na Strečno, aj na Žilinu :-)

Ale musíš.
Ak chceš byť objektívny, tak musíš ;)
Viac ako pol Slovenska (čo jazdia diaľkovo) sa stretáva pri Strečne, vo Zvolene to je možno taká tretina z toho.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 16. Jan 2021 15:22

to len strielas. ZA je vacsie mesto = ma vacsiu lokalku.

Môžeme diskutovať o megalománií, ale nemôžme porovnávať obyčajný úsek na R1 s diaľničnou križovatkou + diaľničný privádzač do 100+ tis. mesta (+tunel, kopce atď).
ak chces MUK pri vacsom meste tak porovnaj MUK vydumanec s MUK nitra-zapad alias R1-R1A.
https://www.google.com/maps/place/Nitra ... d18.076376
https://vyvlastnenie.sk/uploads/pics/20 ... to_02.jpeg

k tomu presov-sever co uz nie je krizovatka dvoch dialnic tiez vyzera zlozito.
https://www.hbh.cz/fileadmin/_processed ... 8e4e5a.gif
krizovatka KE ludvikov dvor detto
https://www.asb.sk/wp-content/uploads/2 ... aniska.jpg
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Isildursk » 16. Jan 2021 19:52

MUK vydumanec musí obslúžiť dialnicu D1, rýchlostnú cestu R4, cestu prvej triedy I/18 a cestu druhej triedy 546. Ak spočítaš všetky mozné kombinácie je to tak na 2 až 3 MUK.
MKU na presov-sever je na mieste, ktoré križuje železnicu, rieku Torysa a je postavená viac menej ponad potokom v kopcovitom teréne, plus musí riešiť obsluznosť časti zastavby, ktorá bola presunom cesty odstrihnutá. Beriem vyzera ozrutne hlavne pre 4 x 2 pruhové mosty ale ináč by to tam nevtesnali.
MKU KE ludvikov neviem až tak posúdiť ale v blízkosti sú železiarne takže tam nieje veľa prietoru.
Obrázok používateľa
Isildursk
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 25. Jan 2010 09:17

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 16. Jan 2021 20:19

Keď som písal, že na R1 to nie je, tak preto, lebo to tam nemáš. Zas si porovnal D1xR4xPO s R1xNR, to neporovnávaj!
Jedno v kopcoch (ten most pri PO už tam je a nedáš ho na zem, len preto aby si ho buď dvíhal, alebo dal 10km tunel) s cestou I.triedy + II.triedy a druhé takmer v rovine s jednou cestou III.triedy.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod MuelMI » 16. Jan 2021 20:27

ak chces MUK pri vacsom meste tak porovnaj MUK vydumanec s MUK nitra-zapad alias R1-R1A.
https://www.google.com/maps/place/Nitra ... d18.076376
https://vyvlastnenie.sk/uploads/pics/20 ... to_02.jpeg
Skús spočítať MUK v NT a porovnať ich s MUK v PO(asi 2-krat tak veľké mesto) NT má krasne 2 obchvaty a jediná chybička krásy je potrebná preložka I/64. V PO prechádza I/18 asi 100m od hlavného námestia. A okrem toho, ako som už písal, má samé semafory a prechody pre chodcov. A ako už ostatní poznamenali, inak sa tie križovatky urobiť nedajú.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod feci » 16. Jan 2021 21:20

Jasne že križovatka Vydumanec je zložitá, ale fakt rád by som videl ako by ste ju ináč nakreslili a detto PO Sever.
feci
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 19. Nov 2019 13:45
Bydlisko: Brno/ Prešov

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Jan 2021 21:34

Ďalšie vlákno zasvinené blbosťami.
Najprv 3 SIM-ky = 3 Rožňavčania, potom že obchvat ZV (nič proti nemu nemám) je dôležitejší, ako dokončenie Višňového... Jasné, lebo vždy keď niekto ide juhom, tak rozmýšľa, či strávi vo Zvolene v kolóne pol hodinu, alebo hodinu celú. Jedna perla lepšia, ako druhá. :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod MuelMI » 16. Jan 2021 22:35

devil napísal:pod strecnom.....lenze bavime sa o mestach ktore potrebuju obchvat a ktore mozu pockat.

v schvalenych prioriatach najdes nasledovnu kapacitu ciest: Cesta I. triedy (4 pruhy) - 60.000 aut denne. Rýchlostná cesta, cesta I. triedy (2 pruhy) 21 100 aut denne. to je dovod ze ZV zatial nehori a tiez tiez dovod ze ZA tiez nehori. faktom je ze ZV (16.400 aut a 20.200 na 1+1) bude mat kapacitu prekrocenu skor ako ZA. dokonca je mozne ze v meste ako ZA bude 60k aut denne max. v dlhodobom vyhlade ak vobec.

ako som minule pisal je x konkretnych okresnych miest ako MT kde je vacsi problem. I/65D je nadstandart. a tiez dialnica dargov-pozdisovce by mala byt priorita.

Prečo potom, ak v ZA 2+2 obchvat s MUK postačuje, nežiadas to isté aj pre ZV? Prečo ZV treba hneď diaľničný obchvat a ZA netreba? Rozšírenie na 2+2 , MUK v Môťovej a PHS by stáli cca. 32 mil. Severný variant R2 stojí 255 mil. Pozeraj sa na ZV rovnakým metrom ako na ZA.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 16. Jan 2021 23:46

MUK vydumanec musí obslúžiť dialnicu D1, rýchlostnú cestu R4, cestu prvej triedy I/18 a cestu druhej triedy 546. Ak spočítaš všetky mozné kombinácie je to tak na 2 až 3 MUK.
nie, nemusi obsluzit vsetky kombinacie, prip. nie v oboch smeroch. dookola a stale to iste....tzv. obsluznost, detto R4.

Keď som písal, že na R1 to nie je, tak preto, lebo to tam nemáš. Zas si porovnal D1xR4xPO s R1xNR, to neporovnávaj!
no dobre teda ale potom neplacte ze sa okolo PO stavia malo dialnic. vsak sam si odcitoval "Dĺžka stavby: 7 870 m (spolu s križovatkou Vydumanec a JUH približne 19 km)".

MuelMI, PO dvakrat take mesto ako NR...tak to urcite...nemam slov. naozaj ti nepride blbe vyjadrovat sa ked nepoznas zakladnu geografiu Sk ??????? nikde som to nenapisal ze hned treba ZV prave naopak. len som sa -zrejme zbytocne- snazil upozornit ze ZA ma lepsie cesty ako ZV a kapacitne budu stacit dlhsie. a teraz mi prosim ta vysvetli preco treba ZA obchvat ked maju cestu so 60.000 kapacitou, inac to zavana dvojakym metrom z tvojej strany.... argument strecno mi nestaci lebo strecno nie je ZA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Milos » 17. Jan 2021 01:54

Devil, pretože to, čo sa nazýva "južný obchvat Žiliny" (HP - LL- Dsk) je v skutočnosti "obchvatom" Strečna a popri tom aj obchvatom Žiliny. Nehodnotím (už to nemá význam), len konštatujem.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Pacho » 17. Jan 2021 07:02

devil to nechce vidieť komplexne. Ako samotný obchvat ZA v podstate nemá význam. / pri obchvate ZA by sme sa museli baviť o štvrtej okružnéj/ Zmysel to dostáva až ako obchvat strečna, a tým pádom je to riešenie fakticky pre všetkých na východ, od ZA. Bohu žiaľ niekto to nechce pochopiť.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 17. Jan 2021 09:11

niektore veci nema zmysel riesit ani komplexne ani nadcasovo. toto riesenie nie je pre 80.000 mesto ale pre niekolko stotisicove. ale casy budovatelskeho socializmu uz skoncili preto je to premrstene a megalomanske.

ako ked msk zilina chce hrat v lige majstrov...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod MuelMI » 17. Jan 2021 10:02

MuelMI, PO dvakrat take mesto ako NR...tak to urcite...nemam slov. naozaj ti nepride blbe vyjadrovat sa ked nepoznas zakladnu geografiu Sk ???????
Vyberas hrozienka z koláča, reagujes na najmenej podstatnú časť prispevku. Áno, tresol som blbosť o počte obyvateľov a viem si to priznať.
nikde som to nenapisal ze hned treba ZV prave naopak. len som sa -zrejme zbytocne- snazil upozornit ze ZA ma lepsie cesty ako ZV
Nikto nepopiera,že ZA má lepšie cesty ako ZV. Svojim posledným príspevkom som napísal, či by nebolo podľa tvojej filozofie férovejšie za zlomok ceny R2 rozšíriť ZV na 2+2 s MUK tak ako to je v ZA. Podľa mna treba rovno plný profil pre ZA (kde je Strečno s prekročenou kapacitou podľa priorít) ako aj ZV.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 17. Jan 2021 10:42

devil napísal:nie, nemusi obsluzit vsetky kombinacie, prip. nie v oboch smeroch. dookola a stale to iste....tzv. obsluznost, detto R4.

Takže ideš po ceste prvej triedy vojdeš do 100tis. mesta, tam poblúdiš (v meste) a o cca 4km sa potom napojíš na diaľnicu? Tak si predstavujete diaľničnú križovatku pred 100+tis mestom?
https://www.google.sk/maps/dir/48.9981905,21.2019955/48.9978858,21.2021971/@48.9992278,21.2092807,15.54z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=sk
Keďže na mapách ešte nie sú stavané vetvy vybral som tú aktuálnu ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 17. Jan 2021 11:11

nebola to najmenej podstatna cast prispevku. tym si sa snazil dokazat akoze PO je ovela vacsie mesto tak musi mat vacsie krizovatky ako NR. ja nemozem vediet kedy niekto len napise omyl alebo skusa naschval davat x blbosti. ale OK beriem to ako omyl.

Svojim posledným príspevkom som napísal, či by nebolo podľa tvojej filozofie férovejšie za zlomok ceny R2 rozšíriť ZV na 2+2 s MUK tak ako to je v ZA.
samozrejme ze by bolo! meter by mal byt rovnaky a ja sa pytam ako by si vysvetlil vo ZV ze sice okolo ZA sa urobila velka dialnica za takmer miliardu s 10 km tunelmi len na D1 ale ZV nech akceptuje rozsirenie lebo 250 mega je privela ???? pls, toto ma fakt zaujima.

Podľa mna treba rovno plný profil pre ZA (kde je Strečno s prekročenou kapacitou podľa priorít) ako aj ZV.
a preco nebolo lepsie separatne riesit len strecno s napojenim lavobreznej bud v trase I/18 alebo popri KII kde sa tak ci tak postavila 2+2. kludne sa mohla nechat v plane aj dialnica ale myslim ze by sa uz nepostavila, jednoducho by uz nebol dovod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 17. Jan 2021 11:18

Keďže na mapách ešte nie sú stavané vetvy vybral som tú aktuálnu ;)
malo sa to naprojektovat jednoduchsie. od toho su projektanti aby to zvladli. projektuje sa za tazke sumy.... okrem toho sa tu pisalo aj o ceste II. tr. a III. tr. ? tiez je nevyhnutne ich napojit ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod MuelMI » 17. Jan 2021 12:40

samozrejme ze by bolo! meter by mal byt rovnaky a ja sa pytam ako by si vysvetlil vo ZV ze sice okolo ZA sa urobila velka dialnica za takmer miliardu s 10 km tunelmi len na D1 ale ZV nech akceptuje rozsirenie lebo 250 mega je privela ???? pls, toto ma fakt zaujima.

Tak potom tvrdenie "obchvat ZV je pottebnejší ako Višňové" je nesprávne, keďže ZV by zatiaľ stačilo upgradnutie na úroveň ZA. Tieto debaty o riešení uzla ZA sú už dávno zbytočne, stavia sa D1 a musíme sa s tým (bohužiaľ) zmieriť. Samozrejme, doprajem aj Zvolenu obchvat, len, a tu sa opäť vraciam na začiatok, porovnával som ho s Kriváň-Mytna, Mytna-Tomasovce a Soroškou, lebo tak to porovnával novinár v článku a tvrdil, že "Ersek politický uprednostnil dane úseky pred obchvatom ZV", čo som považoval za zavádzajúce.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod cPalo » 17. Jan 2021 14:27

devil napísal:malo sa to naprojektovat jednoduchsie. od toho su projektanti aby to zvladli. projektuje sa za tazke sumy.... okrem toho sa tu pisalo aj o ceste II. tr. a III. tr. ? tiez je nevyhnutne ich napojit ?

To zase netvrdím, že ak to ide jednoduchšie, že sa to nemá, ale stále mi to nevychádza na úsporu extra 100M € (môžeme sa baviť tak cca 10M).
III. trieda je pri NR, takže to sa PO úseku netýka.
II. trieda sa križuje s I. triedou, tak ak ju nechceme napájať, potom to bude slepá ulica z Margecian až pod diaľničnú križovatku.

Samozrejme, šetriť na diaľniciach by sa mohlo viac, ALE tvrdenie, že je to megalománia na základe iba základných údajov je značne zavádzajúce ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.