Moderátor: Moderátori
Identifikačné údaje stavby
Názov stavby: Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh
Investor: Národná diaľničná spoločnosť, a. s.
Zhotoviteľ: Združenie D1 Prešov (EUROVIA SK, a. s., EUROVIA CS, a. s., Doprastav, a. s., Metrostav, a. s., Metrostav Slovakia, a. s.)
Začiatok výstavby: 6/2017
Lehota výstavby: 1 486 dní (48 mesiacov)
Koniec výstavby: 6/2021
Zmluvná cena: 356,35 mil. € (s rezervou)
Financovanie: EÚ + SR
Dĺžka stavby: 7 870 m (spolu s križovatkou Vydumanec a JUH približne 19 km)
Tunel Prešov: 2 244 m
Počet mostov: 18
Ďalšie zaujímavosti: 2 veľké mimoúrovňové križovatky, 17 vetiev križovatiek, 6,4 km protihlukových stien, osvetlenie celej diaľnice, stredisko SSÚD
klucova je najma peaz E58 a E77 v dlze asi 2 km z coho je 2+2 len 500 metrov a kusok po odbocku na motovu/sekier s dlzkou max 1 km.Zvolen má všetky kľúčové MUK a 2+2.
v ZA mas suvisly stvorpruh a MUK na kazdom kroku, je ich tolko ze ich ani neviem spocitat. ked som tadial isiel prvykrat myslel som si ze vchadzam do nejakeho zapadoeuropskeho velkomesta. akurat je jedna velka krizovatka pri tescu so semaforom. ostatne su bagatel. MT ma obchvat na E50 spolu s vrutkami a sucanmi a 3-4 km ako 2+2 na I/65 s par semaformi sice ale nie su problematicke. privadzac k dialnici s MUK, krizovatka I/18 a I/65 MUK.Ku ZA je zbytočne sa vyjadrovať, ty budeš trvať na rozšírení I/18 alebo kratšom tuneli.
to je magalomasnke planovanie. kde si videl taketo MUK npr. na R1 ?Stále prerátavate PO na tých 8km, spolu je tam ale takmer 19km + SSÚD a to už vychádza cca 18M/km.
Z môjho pohľadu je hlavne, že sú tam MUK. Nebývam v ZV, ale nemám vedomosť, že by sa Zvolencania sťažovali na nepriepustnost I/16. Opravte ma, ak sa mýlim.Zvolen má všetky kľúčové MUK a 2+2.
klucova je najma peaz E58 a E77 v dlze asi 2 km z coho je 2+2 len 500 metrov a kusok po odbocku na motovu/sekier s dlzkou max 1 km.
https://www.google.com/maps/dir/48.5671 ... m2!4m1!3e0
2+2
https://www.google.com/maps/dir/48.5670 ... m2!4m1!3e0
Pod Strecnom je intenzita 26,8 tis., v ZA na okruhu je 24-38 tis. Musím triezvo uznať, že nikde na východe nie je taký problém ako v ZA. V ZV je 12-16 tis. Je tam síce 30 tis., ale to je pred križovatkou do mesta a kvôli tomu je tam MUK. Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV. R3 MT má hlavne benefit, že vyrieši Košťany a ani I/65D so semaformi nie je bohviečo. Skôr by som ale staval R2 KE alebo D1 Dargov-Pozdisovce plnoprofil.v ZA mas suvisly stvorpruh a MUK na kazdom kroku, je ich tolko ze ich ani neviem spocitat. ked som tadial isiel prvykrat myslel som si ze vchadzam do nejakeho zapadoeuropskeho velkomesta. akurat je jedna velka krizovatka pri tescu so semaforom. ostatne su bagatel. MT ma obchvat na E50 spolu s vrutkami a sucanmi a 3-4 km ako 2+2 na I/65 s par semaformi sice ale nie su problematicke. privadzac k dialnici s MUK, krizovatka I/18 a I/65 MUK.
devil napísal: Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV.
devil napísal:to je magalomasnke planovanie. kde si videl taketo MUK npr. na R1 ?Stále prerátavate PO na tých 8km, spolu je tam ale takmer 19km + SSÚD a to už vychádza cca 18M/km.
Vceliak napísal:devil napísal: Musíš uznať, že Višňové je potrebnejšie ako ZV.
Nemusím! Prečo. Keď sa na to pozerám z môjho pohľadu, tak pri mojej ceste do Česka má rovnaký význam či sa odstráni problém okolo Zvolena alebo Strečna. Dnes je to, čo sa týka výhodnosti pre mňa 50:50. Ak by sa zajtra otvoril obchvat Zvolena, tak nechodím severnou cestou. Ak by sa zajtra otvorili úseky pri Žiline a Strečne, tak na cestu spodkom zabudnem.
Rozdiel je iba v tom, že úseky okolo Žiliny vyzerajú, že budú skôr. Zatiaľ.
PS: Ak sa otvoria ďalšie úseky na R2, Zabudnem na aj na Strečno, aj na Žilinu
ak chces MUK pri vacsom meste tak porovnaj MUK vydumanec s MUK nitra-zapad alias R1-R1A.Môžeme diskutovať o megalománií, ale nemôžme porovnávať obyčajný úsek na R1 s diaľničnou križovatkou + diaľničný privádzač do 100+ tis. mesta (+tunel, kopce atď).
Skús spočítať MUK v NT a porovnať ich s MUK v PO(asi 2-krat tak veľké mesto) NT má krasne 2 obchvaty a jediná chybička krásy je potrebná preložka I/64. V PO prechádza I/18 asi 100m od hlavného námestia. A okrem toho, ako som už písal, má samé semafory a prechody pre chodcov. A ako už ostatní poznamenali, inak sa tie križovatky urobiť nedajú.ak chces MUK pri vacsom meste tak porovnaj MUK vydumanec s MUK nitra-zapad alias R1-R1A.
https://www.google.com/maps/place/Nitra ... d18.076376
https://vyvlastnenie.sk/uploads/pics/20 ... to_02.jpeg
devil napísal:pod strecnom.....lenze bavime sa o mestach ktore potrebuju obchvat a ktore mozu pockat.
v schvalenych prioriatach najdes nasledovnu kapacitu ciest: Cesta I. triedy (4 pruhy) - 60.000 aut denne. Rýchlostná cesta, cesta I. triedy (2 pruhy) 21 100 aut denne. to je dovod ze ZV zatial nehori a tiez tiez dovod ze ZA tiez nehori. faktom je ze ZV (16.400 aut a 20.200 na 1+1) bude mat kapacitu prekrocenu skor ako ZA. dokonca je mozne ze v meste ako ZA bude 60k aut denne max. v dlhodobom vyhlade ak vobec.
ako som minule pisal je x konkretnych okresnych miest ako MT kde je vacsi problem. I/65D je nadstandart. a tiez dialnica dargov-pozdisovce by mala byt priorita.
nie, nemusi obsluzit vsetky kombinacie, prip. nie v oboch smeroch. dookola a stale to iste....tzv. obsluznost, detto R4.MUK vydumanec musí obslúžiť dialnicu D1, rýchlostnú cestu R4, cestu prvej triedy I/18 a cestu druhej triedy 546. Ak spočítaš všetky mozné kombinácie je to tak na 2 až 3 MUK.
no dobre teda ale potom neplacte ze sa okolo PO stavia malo dialnic. vsak sam si odcitoval "Dĺžka stavby: 7 870 m (spolu s križovatkou Vydumanec a JUH približne 19 km)".Keď som písal, že na R1 to nie je, tak preto, lebo to tam nemáš. Zas si porovnal D1xR4xPO s R1xNR, to neporovnávaj!
Vyberas hrozienka z koláča, reagujes na najmenej podstatnú časť prispevku. Áno, tresol som blbosť o počte obyvateľov a viem si to priznať.MuelMI, PO dvakrat take mesto ako NR...tak to urcite...nemam slov. naozaj ti nepride blbe vyjadrovat sa ked nepoznas zakladnu geografiu Sk ???????
Nikto nepopiera,že ZA má lepšie cesty ako ZV. Svojim posledným príspevkom som napísal, či by nebolo podľa tvojej filozofie férovejšie za zlomok ceny R2 rozšíriť ZV na 2+2 s MUK tak ako to je v ZA. Podľa mna treba rovno plný profil pre ZA (kde je Strečno s prekročenou kapacitou podľa priorít) ako aj ZV.nikde som to nenapisal ze hned treba ZV prave naopak. len som sa -zrejme zbytocne- snazil upozornit ze ZA ma lepsie cesty ako ZV
devil napísal:nie, nemusi obsluzit vsetky kombinacie, prip. nie v oboch smeroch. dookola a stale to iste....tzv. obsluznost, detto R4.
samozrejme ze by bolo! meter by mal byt rovnaky a ja sa pytam ako by si vysvetlil vo ZV ze sice okolo ZA sa urobila velka dialnica za takmer miliardu s 10 km tunelmi len na D1 ale ZV nech akceptuje rozsirenie lebo 250 mega je privela ???? pls, toto ma fakt zaujima.Svojim posledným príspevkom som napísal, či by nebolo podľa tvojej filozofie férovejšie za zlomok ceny R2 rozšíriť ZV na 2+2 s MUK tak ako to je v ZA.
a preco nebolo lepsie separatne riesit len strecno s napojenim lavobreznej bud v trase I/18 alebo popri KII kde sa tak ci tak postavila 2+2. kludne sa mohla nechat v plane aj dialnica ale myslim ze by sa uz nepostavila, jednoducho by uz nebol dovod.Podľa mna treba rovno plný profil pre ZA (kde je Strečno s prekročenou kapacitou podľa priorít) ako aj ZV.
malo sa to naprojektovat jednoduchsie. od toho su projektanti aby to zvladli. projektuje sa za tazke sumy.... okrem toho sa tu pisalo aj o ceste II. tr. a III. tr. ? tiez je nevyhnutne ich napojit ?Keďže na mapách ešte nie sú stavané vetvy vybral som tú aktuálnu
samozrejme ze by bolo! meter by mal byt rovnaky a ja sa pytam ako by si vysvetlil vo ZV ze sice okolo ZA sa urobila velka dialnica za takmer miliardu s 10 km tunelmi len na D1 ale ZV nech akceptuje rozsirenie lebo 250 mega je privela ???? pls, toto ma fakt zaujima.
devil napísal:malo sa to naprojektovat jednoduchsie. od toho su projektanti aby to zvladli. projektuje sa za tazke sumy.... okrem toho sa tu pisalo aj o ceste II. tr. a III. tr. ? tiez je nevyhnutne ich napojit ?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: rybana1 a 15 hostí.