R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 26. Júl 2019 12:16

To, ze je nieco najlacnejsie, neznamena, ze je to pre stat najvyhodnejsie. Moze byt R4 KE-Milhost lacna, ale ked tam jazdi 3 tisic v/24h, tak nejaka dialnica, ktora je aj 3-4 krat drahsia, ale jazdi tam 5-krat tolko vozidiel je obvykle pre stat vyhodnejsia, ale to ty samozrejme neuznas. Zvlast ked uvazime, ze pri vysokych intenzitach su na ceste 1+1 obvykle vacsie zdrzania (zdrzanie vsetkych vozidiel ako sucet) a vacsi pocet dopravnych nehod, nez na ceste s nizkou intenzitou.

A co je vyhodnejsie pre stat D1 DS-Turany, D1 Janovce - Jablonov, D1 Fricovce - Svinia, D1 Vrtizer - HP, D1 Vazec - Mengusovce, D1 Mengusovce - Janovce,.... alebo R4 KE-Milhost kde je intenzita 3 tisic v/24h na plnom profile?


a ked ta R4 po prepojeni M30 prinesie investicie aj bez vyznamneho narastu intenzit tak to nezohladnis lebo inde mas blizko mesta 10.000 lokalnych aut typu nakup v tescu alebo navsteva frajerky.

Ale delit dlzku D/RC rozlohou je uplny nezmysel. To ides tvrdit, ze ked je niekde riedko obyvana, resp takmer neobyvana oblast o rozlohe tisicov km2 tam tam treba rovnaky pocet km D/RC na km2 ako v husto obyvanej oblasti?

tak to prepocitajme na cenu a mozeme zohladnit aj hdp podla krajov... a to nam vychadza ze ZA a okolie je najvacsi cisty prijemca a KE a okolie najvacsi cisty platca.

Hlavna trasa v ZA kraji nemeria 20 km ako sa mylne domnievas, ale meria vyse 100 km, teda pokracuje aj za ZA.

potom hlavna trasa v BB kraji pokracuje dalej na vychod na LC a RS....

Prelozky I/64 samozrejme treba stavat, ale prepojenie na "Zapad", prepojenie na krajske mesto, prepojenie na priemyselne Povazie je urcite vacsia priorita, ako prepojenie na ine krajske mesto, kde na trase su aj nizsie intenzity ako v smere na zapad. A ked by stat chcel poznat nazor ludi, tak v ramci niektorych volieb by mohol urobit aj lokalne referendum, co ludia na Hornej Nitre preferuju.


NR je viac priemyselna ako TN. a NZ, LV, SA... sa tiez vyrovnaju podobnym mestam na povazi. krajske mesto TN...to sa vzdy zasmejem....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 26. Júl 2019 16:37

devil napísal:krajske mesto TN...to sa vzdy zasmejem....


Nerozumiem čo je na tom smiešne. Merať význam mesta priemyslom v dnešnej dobe je pozostatok komunistického myslenia, to by takú BB museli ako krajské mesto okamžite zrušiť. Trenčiansky komitát sa formoval od 11 storočia. Trenčianska župa existovala od stredoveku v Uhorsku. Že za socializmu bol Trenčín na úkor iných miest degradovaný na okresné mesto a do iných sa z komunistických centrál tlačili investície je len historická deformácia. Trenčín je prirodzeným spádovovým centrom a križovatkou a že tam nechali po sebe zápis aj rímske légie tiež o niečom hovorí.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Júl 2019 16:50

devil napísal:ked ta R4 po prepojeni M30 prinesie investicie aj bez vyznamneho narastu intenzit


Teda to stale ostane plny profil so smiesnou intenzitou, pricom mnohe aj podstatne drahsie useky D1 su efektivnejsia investicia.

devil napísal:inde mas blizko mesta 10.000 lokalnych aut typu nakup v tescu alebo navsteva frajerky


To su len Tvoje nicim nepodlozene vymysly. :roll:

devil napísal:potom hlavna trasa v BB kraji pokracuje dalej na vychod na LC a RS


Hlavna trasa kraja, kde na skoro 60 km je priemerna intenzita pod 6 tisic v/24h :lol: :lol: :lol:

devil napísal:NR je viac priemyselna ako TN. a NZ, LV, SA... sa tiez vyrovnaju podobnym mestam na povazi.


Zase len nicim nepodlozene subjektivne vyjadrenie. Ale mame aj mapy, ktore ukazuju nieco ine: https://slideplayer.cz/slide/15021904/

devil napísal:krajske mesto TN...to sa vzdy zasmejem....


Ked mozeme mat okresne mestecka s 5-6 tisic obyvatelmi, tak mozme mat aj krajske mesto, ktore je radovo vacsie. TT je az o zavratnych 18% vacsia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 26. Júl 2019 20:46

Teda to stale ostane plny profil so smiesnou intenzitou, pricom mnohe aj podstatne drahsie useky D1 su efektivnejsia investicia.

a mnohe ine zase menej efektivna investicia. ten plny profil stal nejakych 5 mega/km. stale lepsie ako postavit dialnicu pre 15.-20.000 aut za 40 mega/km.

To su len Tvoje nicim nepodlozene vymysly. :roll:

OK, opat sa nezhodneme.

Hlavna trasa kraja, kde na skoro 60 km je priemerna intenzita pod 6 tisic v/24h :lol: :lol: :lol:

no a co ?

Zase len nicim nepodlozene subjektivne vyjadrenie. Ale mame aj mapy, ktore ukazuju nieco ine: https://slideplayer.cz/slide/15021904/

a co take si nich vycital ? a skusil si aj porovnat pocet obyvatelov TN a NR ?

Najzaostalejsi region Slovenska je PO kraj, najkratsie pripojenie na najvyspelejsie casti SK aj EU vedie po severnej D1, takze vsetko v poriadku.


ked su najzaostalejsi tak asi to prilis nefunguje. :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Júl 2019 22:51

devil napísal:
Hlavna trasa kraja, kde na skoro 60 km je priemerna intenzita pod 6 tisic v/24h :lol: :lol: :lol:

no a co ?

riadna arogancia oblastí kde ľudia denne slalomujú medzi hlbokými výtlkmi... hlavne že si môžeme inde dovoliť stavať plné profily pre pár tisícové intenzity.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 27. Júl 2019 08:31

hlavne ze obhajujes turany-hubova za 900 mega, visnove a neviem co vsetko ty jedna arogancia.... :lol:

okrem toho stale ta bavi zit v inej realite. stat ma problem zmysluplne minut eurofondy na cesty (zmysluplne nie je asfaltovanie a reflexne gombiky)...a na to asfaltovanie bude vyclenenych na dalsie roky 200mega navyse.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Júl 2019 21:44

ak by bol posledný úsek medzi západom a východom aj úsek Rožňava-Jablonov tak by som objahoval aj ten. nemusíš sa chcechať ako nepríčetný...

nech štát zruší RC - R2 TN-Handlová, minálne severnú R3, R7 medzi LV-LC, R8, R9 a nahradí ich preložkami jednotiek, či ako 1+1 alebo 2+2. prepásnutá šanca bola rekonštrukcia panelky I/65. kľudne sa mohol najskôr postaviť nový profil a potom zrekonštruovať existujúci. tu Rka nebude desiatky rokov... žiaľ my nie sme schopný riešiť ani roky pripravenú jednotku I/66 PP-KK. všade požadujeme minimálne RC a hneď v plnom profile. mali by sme pokračovať aj v rekonštrukciách jednotiek, nemyslím tým len výmenu obrusnej vrstvy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Júl 2019 09:37

devil napísal:a mnohe ine zase menej efektivna investicia. ten plny profil stal nejakych 5 mega/km. stale lepsie ako postavit dialnicu pre 15.-20.000 aut za 40 mega/km.


Ak to statni uradnici zbabrali, tak ano, su aj take useky, ale obhajovat, nie prilis efektivnu investiciu tym, ze inde to uradnici zbabrali sa mi vobec nezda argumentacne vhodne. Tato argumentacia skor hovori o tom, ze ked to inde zbabrali, tak nevadi, ze to je neefektivna investicia.

devil napísal:
Hlavna trasa kraja, kde na skoro 60 km je priemerna intenzita pod 6 tisic v/24h :lol: :lol: :lol:

no a co ?

To, ze hlavne trasy krajov a aj mnohe vedlajsie maju podstatne vyssie intenzity.
Namiesto rekonstrukcie ciest s intenzitami 5-6 tisic (ak je to potrebne), sa stat snazi rychlo pripravit vystavbu paralelnej RC, pricom mame cesty s 2-3 nasobnymi intenzitami, kde stat v priprave RC nerobi prakticky nic, resp. sa len tvari, ze nieco robi.

devil napísal:ked su najzaostalejsi tak asi to prilis nefunguje. :roll:


Nefunguje to, lebo su tam 2 useky, ktore dopravne toky vyrazne obmedzuju: ZA-D.skala a RK, ktore keby uradnici si robili svoju robotu dobre, by uz davno boli v prevadzke.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 28. Júl 2019 10:36

nech štát zruší RC - R2 TN-Handlová, minálne severnú R3, R7 medzi LV-LC, R8, R9 a nahradí ich preložkami jednotiek, či ako 1+1 alebo 2+2. prepásnutá šanca bola rekonštrukcia panelky I/65. kľudne sa mohol najskôr postaviť nový profil a potom zrekonštruovať existujúci. tu Rka nebude desiatky rokov... žiaľ my nie sme schopný riešiť ani roky pripravenú jednotku I/66 PP-KK. všade požadujeme minimálne RC a hneď v plnom profile. mali by sme pokračovať aj v rekonštrukciách jednotiek, nemyslím tým len výmenu obrusnej vrstvy.

R9 je uz roky zrusena a zatial mame len tender na rekonstrukciu 1+1 na asi 10 km pri petici....cize zreusenie RC neprinieslo vyrazne zlepsenie....ale ja s tym nemam problem s tym ze to bude priorita, reko budu vo velkom a ze tie reko budu obsahovat prelozky. panelka bola dobra investicia a bola urcite lacnejsia reko ako postavit novy profil a reko stareho. tam zrazu ta setrenie nezaujima. aky si ty len zasadovy :wink: strednu R3 by som skrtal ako prvu spolu s R7 a R8. severna R3 je hlavne o obchvatoch lebo su tam same dediny. horna nitra by sa naozaj mala prehodnocovat lebo vplyv NR velmi zosilnie a okrem toho cesi uz davno zrusili RC na drietomu.

To, ze hlavne trasy krajov a aj mnohe vedlajsie maju podstatne vyssie intenzity.

mnohe vedlajsie a podstatne vyssie urcite nie, alebo len scasti. vid zapadna R2 max. po banovce, co je mnohe ?? 1-2 pripady alebo nebodaj az 3 ??? co je postatne vyssie ? o 3.000 aut viac ??

Namiesto rekonstrukcie ciest s intenzitami 5-6 tisic (ak je to potrebne), sa stat snazi rychlo pripravit vystavbu paralelnej RC, pricom mame cesty s 2-3 nasobnymi intenzitami, kde stat v priprave RC nerobi prakticky nic, resp. sa len tvari, ze nieco robi.

stat sa rychlo snazi pripravit RC ??? a kde prosim ?? na soroske ? kde nie je mozne ine riesenie kvoli narodnemu parku. alebo ten kusok okolo batky ? alebo R4 SO PO ?? lebo inde vidim stagnaciu alebo miminalny posun.

Nefunguje to, lebo su tam 2 useky, ktore dopravne toky vyrazne obmedzuju: ZA-D.skala a RK, ktore keby uradnici si robili svoju robotu dobre, by uz davno boli v prevadzke.

PO kraj ma hlavne najhorsiu polohu. nablizko ma akurat mesto KE a tatry ktore ani nevie vyuzivat vid druhy najhorsi okres v nezamestnanosti KK, doprava nie je idealna ale je suvisla dialnica z liptova po PO, cesta zo zapadu trva ovela menej ako pred 10-15 rokmi.

zaujimave ze na juhu RC akoze nepomoze zato ked bude visnove a vyrieseny RK tak to pocitia aj v PO kraji...tomu sa hovori "rovnaky" meter. realita je taka ze v BB kraji sa zlepsuje ovela rychlejsie ako v PO kraji,
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Júl 2019 11:22

devil napísal:R9 je uz roky zrusena a zatial mame len tender na rekonstrukciu 1+1 na asi 10 km pri petici....cize zreusenie RC neprinieslo vyrazne zlepsenie....ale ja s tym nemam problem s tym ze to bude priorita, reko budu vo velkom a ze tie reko budu obsahovat prelozky. panelka bola dobra investicia a bola urcite lacnejsia reko ako postavit novy profil a reko stareho. tam zrazu ta setrenie nezaujima. aky si ty len zasadovy :wink: strednu R3 by som skrtal ako prvu spolu s R7 a R8. severna R3 je hlavne o obchvatoch lebo su tam same dediny. horna nitra by sa naozaj mala prehodnocovat lebo vplyv NR velmi zosilnie a okrem toho cesi uz davno zrusili RC na drietomu.

mantra diaľníc stále nebola zrušená... stredná R3 by stratila opodstatnenie ak by k panelke pribudol novy profil + by to malo dopad aj R1 BB-RK. toto sa betónarskej a donovalovej loby nehodilo. zabili by sme dve muchy jednou ranou.
severná R3 sa počíta len 1+1 t.j. ako jednotka by bola podstatne lacnejšia a mohla by celá skôr stáť. rovnako ako na Kysuciach aj tu budú čakať ešte jednu-dve generácie na vysnívanú RC.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 28. Júl 2019 15:38

stredna R3 cca v jej strede ma intenzitu 3-4.000 aut - horna stubna. to je porovanatelne s obchvatom tornale co su najmenej vytazene casti trasy R2. intenzita pred MT nie je argument pre komplet strednu R3 v dlzke mozno 60 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Júl 2019 17:44

devil napísal:strednu R3 by som skrtal ako prvu spolu s R7 a R8. severna R3 je hlavne o obchvatoch lebo su tam same dediny. horna nitra by sa naozaj mala prehodnocovat lebo vplyv NR velmi zosilnie a okrem toho cesi uz davno zrusili RC na drietomu.


Strednu R3 by si zrusil, pretoze Ti nejde okolo garaze? Argumentujes tym, ze Cesi zrusili RC smerom na Drietomu, ale pri severnej R3 toto pravidlo u Teba uz akosi neplati? Mala by sa zrusit severna R3 a stavat tam obchvaty ako cesty I.triedy bez nenormalne navrhnutych privadzacov.
Snazis sa precenovat vyznam NR, tam stacia obchvaty na I/64, ale smerom na zapad by mala Horna Nitra byt pripojena RC.


devil napísal:
To, ze hlavne trasy krajov a aj mnohe vedlajsie maju podstatne vyssie intenzity.

mnohe vedlajsie a podstatne vyssie urcite nie, alebo len scasti. vid zapadna R2 max. po banovce, co je mnohe ?? 1-2 pripady alebo nebodaj az 3 ??? co je postatne vyssie ? o 3.000 aut viac ??


vedlajsie trasy:
ZA kraj: ZA-Svrcinovec - st.hranica priemer cez 15 tisic,
BA kraj: BA-MA - hranica kraja priemer cez 25 tisic
BA - Dunajska Luzna - hranica kraja priemer cez 15 tisic
TT kraj: D1xR1 - Pata - hranica kraja cez 30 tisic
TN kraj: D1xR2 - PD priemer cez 10 tisic, pokracovanie od PD po hranicu kraja priemer okolo 9 tisic


devil napísal:stat sa rychlo snazi pripravit RC ??? a kde prosim ?? na soroske ? kde nie je mozne ine riesenie kvoli narodnemu parku. alebo ten kusok okolo batky ?

Dobre vies, ze pisem o Zacharovce - Batka - Figa, kde je priemerna intenzita 5,5 tisic v./24h.

devil napísal:PO kraj ma hlavne najhorsiu polohu. nablizko ma akurat mesto KE a tatry ktore ani nevie vyuzivat vid druhy najhorsi okres v nezamestnanosti KK, doprava nie je idealna ale je suvisla dialnica z liptova po PO, cesta zo zapadu trva ovela menej ako pred 10-15 rokmi.


PO kraj ma v navstevnosti pekne 3 miesto, BA vdaka polohe, dostupnosti a ako hlavne mesto je stale neprekonatelne. Dopravne obmedzenia ZA-D.skala a RK maju na to tiez negativny vplyv.
"Spomedzi ôsmich krajov bol Žilinský kraj v návštevnosti na druhom mieste s podielom 20 percent. Na prvom mieste bol Bratislavský kraj (26,1 percenta) a na treťom mieste Prešovský kraj (16,7 percenta)."
https://www.cas.sk/clanok/835357/zilinsky-kraj-je-v-navstevnosti-druhy-najuspesnejsi-tuto-atrakciu-vyhladavaju-turisti-najcastejsie/

devil napísal:zaujimave ze na juhu RC akoze nepomoze zato ked bude visnove a vyrieseny RK tak to pocitia aj v PO kraji...tomu sa hovori "rovnaky" meter. realita je taka ze v BB kraji sa zlepsuje ovela rychlejsie ako v PO kraji,

Napis, kde som tvrdil, ze RC juhu nepomoze? Je to o tom, kde su nizke intenzity, stacia rekonstrukcie a obchvaty. BB kraj je daleko lepsie napojeny na zapad ako PO kraj, co uz opakujem asi 10-krat, BB kraj ma 2 najvacsie mesta napojene cez RC na zapad, to nielen, ze nema ani PO kraj, ale dokonca ani ZA kraj. Aj 3 najvacsie mesto BB kraja Lucenec, ktoremu chyba k RC 40 km, ma lepsiu casovu dostupnost na D/RC nez MT, ktory to ma 35 km na zapadnu dialnicu.

Aktualne nedela o 18:46 MT - D3 pri ZA 1h7m

https://www.google.com/maps/dir/Martin/49.2407546,18.6940184/@49.1512869,18.7394992,23446m/data=!3m2!1e3!4b1!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x4714f8d963294f8f:0x400f7d1c6971580!2m2!1d18.9190235!2d49.0616613!1m0!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Júl 2019 18:13

devil napísal:stredna R3 cca v jej strede ma intenzitu 3-4.000 aut - horna stubna. to je porovanatelne s obchvatom tornale co su najmenej vytazene casti trasy R2. intenzita pred MT nie je argument pre komplet strednu R3 v dlzke mozno 60 km.


Zaujimalo by ma kde si zobral, ze na strednej R3, teda u mna je to trasa D1 MT - R1 je intenzita medzi 3-4 tisic v./24h, ja tam vidim najnizsiu hodnotu zo scitania 2015 4018 v./24, teda minimum viac ako 4 tisic v./24h, co je viac ako na podla Teba hlavnej trase BB kraja na R2 pri Tornali, kde je minimum na urovni 4007 v./24h.

A to nepochybujem o tom, ze na mieste povodnej Turcianskej betonky stupne intenzita podla scitania 2020 o niekolko tisic v./24h

Juznu R3 s min. intenzitou 3247 v./24h obhajujes, ale strednu s min. intenzitou 4018 v./24h zavrhujes. A samozrejme musim zopakovat, ze strednu R3 stavat este netreba, treba obchvat Kremnickych Bani 2 km a cca 4 km rekonstrukciu na zvysnej casti I/65 TR-Kremnicke Bane. Jedine obchvat MT v trase R3 by sa mal postavit v nasledujucich 10 rokoch.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 28. Júl 2019 19:02

ZA kraj: ZA-Svrcinovec - st.hranica priemer cez 15 tisic,
BA kraj: BA-MA - hranica kraja priemer cez 25 tisic
BA - Dunajska Luzna - hranica kraja priemer cez 15 tisic
TT kraj: D1xR1 - Pata - hranica kraja cez 30 tisic
TN kraj: D1xR2 - PD priemer cez 10 tisic, pokracovanie od PD po hranicu kraja priemer okolo 9 tisic

tak to sme sa nepochopili ....si pisal ze mnohe vedlajsie trasy maju podstatne vyssie intenzity. oproti tym 6k na R2...ja som ako vzdy myslel trasy ktore nemaju D/RC ani sa nestavaju. take tam mas 2. a naopak velmi podobne intenzity su na I/64 co je vedlajsia ba mozno aj hlavna trasa NR kraja, podobne KE kraj a PO kraje. a nikde som nenapisal ze nestacia reko a obchvaty.

to cele prameni z toho ze som napisal ze R4-M30 bude vyznamna aj pri nizkych intenzitach kym inde su vysoke intenzity s velkym podielom lokalky.

PO kraj ma v navstevnosti pekne 3 miesto, BA vdaka polohe, dostupnosti a ako hlavne mesto je stale neprekonatelne. Dopravne obmedzenia ZA-D.skala a RK maju na to tiez negativny vplyv.
"Spomedzi ôsmich krajov bol Žilinský kraj v návštevnosti na druhom mieste s podielom 20 percent. Na prvom mieste bol Bratislavský kraj (26,1 percenta) a na treťom mieste Prešovský kraj (16,7 percent

to su domace cisla a je to normalne ked v ZA a PO kraji su najvacsie atrakcie. ale uz BA je vacsinou len jednodnova zalezitost pre turistov. to ze tento rok je velky narast je kvoli hokejovym MS...ja som bol aj tento rok na severe (PP) a uroven sluzieb nijak extra nerastie. takze to tretie miesto PO kraja je na dve veci...ak si myslis ze nedokoncene visnove a RK odradzaju turistov tak to snad nie....

Dobre vies, ze pisem o Zacharovce - Batka - Figa, kde je priemerna intenzita 5,5 tisic v./24h.

noved a to je mozno jediny usek na kt. sa tlaci a mohla tam byt reko - ale aj tak bytam museli byt 2 obchvaty dedin. to je 15km ale su stovky km RC ktore su na mizernej urovni pripravy.

Snazis sa precenovat vyznam NR, tam stacia obchvaty na I/64, ale smerom na zapad by mala Horna Nitra byt pripojena RC.

a preco ?? lebo meciar priclenil PD a PE k TN kraju alebo preco vlastne ?? NR je vacsie mesto, vyznamnejsie mesto, je tam viac skol atd...a to tak bolo aj pred JLR.

Strednu R3 by si zrusil, pretoze Ti nejde okolo garaze? Argumentujes tym, ze Cesi zrusili RC smerom na Drietomu, ale pri severnej R3 toto pravidlo u Teba uz akosi neplati? Mala by sa zrusit severna R3 a stavat tam obchvaty ako cesty I.triedy bez nenormalne navrhnutych privadzacov.

to bol len priklad, kludne aj severnu R3 ak to pomoze a urychli prelozky.

Juznu R3 s min. intenzitou 3247 v./24h obhajujes, ale strednu s min. intenzitou 4018 v./24h zavrhujes. A samozrejme musim zopakovat, ze strednu R3 stavat este netreba, treba obchvat Kremnickych Bani 2 km a cca 4 km rekonstrukciu na zvysnej casti I/65 TR-Kremnicke Bane. Jedine obchvat MT v trase R3 by sa mal postavit v nasledujucich 10 rokoch.

MT je rieseny dobre isiel som tadial...od konca 4 pruhov po odbocku pribovce je asi 10 km to bude treba riesit. od priboviec su take intenzity ake su 4-5.000. ze si myslis ze tam neviem ako stupnu intenzity je zatial tvoj nazor. urychlene treba riesit katastrofalny stav cesty na par km peri obci turcek. potom dalej je cesta v pohode pari medzi tie lepsie.

juzna R3 potrebuje urychlene obchvat KA, sahy a d.n. zatial sa rozbehla len KA. juzna R3, severna R4 a R6 su trasy kde susedia planuju RC na to treba pamatat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 29. Júl 2019 10:26

devil napísal: takze to tretie miesto PO kraja je na dve veci...ak si myslis ze nedokoncene visnove a RK odradzaju turistov tak to snad nie....


Dopravna dostupnost urcite vplyv na pocet turistov ma. Ak si niekto pozrie trasu ZA-Ivachnova v nevhodnom case a zisti, ze 70 km trva cez 2 hodiny, tak sa radsej vyberie inym smerom. Netvrdim, ze je to rozhodujuci faktor, ale podla mna cast turistov to oplyvni.

devil napísal:to cele prameni z toho ze som napisal ze R4-M30 bude vyznamna aj pri nizkych intenzitach kym inde su vysoke intenzity s velkym podielom lokalky.

Podla mna to vzniklo z toho, ze sa tu opakovane podsuva, ak je nieco lacne, tak je to efektivne, ale to nie vzdy plati. Intenzita je dolezity ukazovatel, ale ja za rovnako dolezity ukazovatel povazujem celkovu usporu casu(sucet uspor vsetkych vozidiel) a okrajovo aj dalsie spotreba, nehodovost.

devil napísal:ale su stovky km RC ktore su na mizernej urovni pripravy

Cesty s intenzitami do 10 000 v./24 by v podstane vacsej miere mali ist do rekonstrukcie, nez tam stavat paralelnu RC. Ta cena rekonstrukcie je neporovnatelna a casto moze byt na urovni 20% z podobne sirokej RC. Samozrejme su vynimky, kde treba obchvat, ale 5 tisic v/24h cez obec automaticky neznamena, ze tam nevyhnutne treba obchvat (pokial tam napr.nie je podiel NA 40%).

devil napísal:a preco ?? lebo meciar priclenil PD a PE k TN kraju alebo preco vlastne ??

Pretoze su tam vyssie intenzity, D1xR2 - BN,zapad (cca 23 km) priemer velmi blizko 12 tisic a kym sa toto o 10 rokov postavi, stupnu intenzity aj na BN,vychod-Novaky, kde je priemer len okolo 9 tisic(cca 20 km). I/64 Novaky - hranica ma priemer okolo 7,5 tisic a I/64 hranica kraja - TO - NR priemer okolo 8 tisic (s minimom na pomerne velkom useku pod 6 tisic).
Dalej pretoze TN je pre BN,PE,PD krajske mesto, pretoze doprava (obchod,turistika) smeruje viac na zapad (a samozrejme opacne) a teda po R2 a R6 to bude do CR a zapadnej Europy najblizsie a pretoze Povazie ma viac priemyslu nez NR.
Teda podla mna postavit cast R2 do 10 rokov D1xR2 - BN,zapad a zaroven postavit nejake obchvaty na I/64.

devil napísal:MT je rieseny dobre isiel som tadial...od konca 4 pruhov po odbocku pribovce je asi 10 km to bude treba riesit.

Obchvat MT neznamena, len presunutie dopravy z MT, ci Kostian nad Turcom, ale presunula by sa cast dopravy z Vrutok na D1,R3, to odhadujem na 4-5 tisic v./24h, ktore by obisli Vrutky.

devil napísal:od priboviec su take intenzity ake su 4-5.000. ze si myslis ze tam neviem ako stupnu intenzity je zatial tvoj nazor.

Aj to prezentujem ako moj odhad, pockame 20 mesiacov. Rekonstrukcia Turcianskej betonky bola mimoriadne efektivna investicia. Moj odhad je, ze z 5 tisic stupne intenzita na 8 tisic v./24h v roku 2020 pri pouzitej metodike 2015 (lebo odhad D1 DS-Turany som mierne nadhodnotil v sulade s metodikou 2010). Betonka ovplyvnila aj Kremnicke Bane, teda predpokladam minimum na I/65 MT-R1 cez 5 tisic v./24h v r.2020.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Júl 2019 13:16

Dopravna dostupnost urcite vplyv na pocet turistov ma. Ak si niekto pozrie trasu ZA-Ivachnova v nevhodnom case a zisti, ze 70 km trva cez 2 hodiny, tak sa radsej vyberie inym smerom. Netvrdim, ze je to rozhodujuci faktor, ale podla mna cast turistov to oplyvni.

ano vyberie sa inou trasou alebo pojde v inom case ale pochybujem ze niekto kvoli tomu zmeni destinaciu.

Podla mna to vzniklo z toho, ze sa tu opakovane podsuva, ak je nieco lacne, tak je to efektivne, ale to nie vzdy plati. Intenzita je dolezity ukazovatel, ale ja za rovnako dolezity ukazovatel povazujem celkovu usporu casu(sucet uspor vsetkych vozidiel) a okrajovo aj dalsie spotreba, nehodovost.

ked postavis dlhy suvisly usek tak bude velka uspora npr. M30 usetri vyse 20 minut za kazdych okolnosti a takisto dalsie parametre vratane nehodovosti. a ja nehovorim ze tadial budu vsetci budu chodit ale to ze region sa stane akraktivnejsi.

Cesty s intenzitami do 10 000 v./24 by v podstane vacsej miere mali ist do rekonstrukcie, nez tam stavat paralelnu RC. Ta cena rekonstrukcie je neporovnatelna a casto moze byt na urovni 20% z podobne sirokej RC. Samozrejme su vynimky, kde treba obchvat, ale 5 tisic v/24h cez obec automaticky neznamena, ze tam nevyhnutne treba obchvat (pokial tam napr.nie je podiel NA 40%).

podstatna cast potrebnych usekov su obchvaty...na R3 takmer vylucne. inac mas pravdu ale opakujem ze je mantra mysliet si ze ak sa zrusi RC tak sa rozbehnu rekonstrukcie. na to by bolo treba zmenit vela veci, zlucit nds a ssc atd....uz som spomenul zrusila sa R9 a teraz bude prva rekonstrukcia na PO-VT aj to len 10 km. aj to len preto lebo nevedia co s fondami aby neprepadli v 2023.

Pretoze su tam vyssie intenzity, D1xR2 - BN,zapad (cca 23 km) priemer velmi blizko 12 tisic a kym sa toto o 10 rokov postavi, stupnu intenzity aj na BN,vychod-Novaky, kde je priemer len okolo 9 tisic(cca 20 km). I/64 Novaky - hranica ma priemer okolo 7,5 tisic a I/64 hranica kraja - TO - NR priemer okolo 8 tisic (s minimom na pomerne velkom useku pod 6 tisic).

cize okrem TN-BN su intenzity porovnatelne....okrem toho popri ceste I/64 existuje tzv. "cesta pod horou" II/593 ktora sa vyuziva ako alternativa I/64 kde castokrat koniec obce rovna sa zaciatok inej obce. to je nieco co snad nema obdobu nikde na Sk. len vyjazd z mesta TO na tuto cestu (usek 86160) ma vyse 5.000 aut. cize ten rozdiel v intenzitach vlastne neexistuje.

co sa tyka TN-BN intenzity 12.000 su len po BN na ceste ktora ma len ciastocnu alternativu vo forme cesty III. tr. .... uz na obchvate BN si sam pisal o 5,5 tisicoch aut.
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 66#p187766

mimochodom do BN ide cesta len okrajom svinnej takze to je typicky priklad cesty kde by sa dala urobit reko alebo rozsirenie s minimalnymi prelozkami. urcite ma horsie parametre ako npr. tornala-roznava ale ma urcite lepsie parametre ako zacharovce-batka-figa :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 29. Júl 2019 16:59

devil napísal:co sa tyka TN-BN intenzity 12.000 su len po BN na ceste ktora ma len ciastocnu alternativu vo forme cesty III. tr. .... uz na obchvate BN si sam pisal o 5,5 tisicoch aut.

mimochodom do BN ide cesta len okrajom svinnej takze to je typicky priklad cesty kde by sa dala urobit reko alebo rozsirenie s minimalnymi prelozkami.


A ten odhad bol dobry. Usek otvarali 6.10.2016 a tu jesen tam bola intenzita 4746 v./24h, moj odhad bol o 15% vyssi, ale prve mesiace a jesenne mesiace byvaju trochu pod hodnotami dalsieho celeho roka, takze ocakavam, ze 2020 tam bude o 20-25% vyssia intenzita ako na R2 Tornala a predpokladam, ze o nieco viac/podobne ako na R2 Ozdany.

A dala by sa tom urobit rekonstrukcia, skor vsak viac vyuzit trasu existujucej cesty pre RC. RC D1xR2 - BN ma potencial mat vyssie intenzity (1,5-2-nasobne) ako R2 LC-Moldava nad Bodvou, kde uz 20 km RC je a dalsich 30 km sa ma zacat stavat coskoro, resp. sa intenzivne pripravuje.

A zase len RC s intenzitami nad R2 Krivan - Lovinobana zatracujes a R2 Krivan - Lovinobana podporujes.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 30. Júl 2019 07:05

dobre si to odhadol akurat tych 5k aut je v ostrom kontraste s 12.000 autami. cize vazba na TN nie je az taka ako sa zda.

A dala by sa tom urobit rekonstrukcia, skor vsak viac vyuzit trasu existujucej cesty pre RC. RC D1xR2 - BN ma potencial mat vyssie intenzity (1,5-2-nasobne) ako R2 LC-Moldava nad Bodvou, kde uz 20 km RC je a dalsich 30 km sa ma zacat stavat coskoro, resp. sa intenzivne pripravuje.

ale ved to sa pripravuju polovicne profily a nie je iste ci kedy bude vyhlaseny tender nieze spustena stavba.

A zase len RC s intenzitami nad R2 Krivan - Lovinobana zatracujes a R2 Krivan - Lovinobana podporujes.

ano, pri provnatelnych intenzitach kri-tom dostal prioritu lebo regionalny rozvoj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod EmBe » 30. Júl 2019 07:31

jarino napísal:Čo sa týka západnej R2, tak práve ukončenie baníctva by mal byť dobrý argument, ktorý by mal presvedčiť EK, aby peniaze boli presunuté z OP VaI a OP KŽP.
Druhá vec je, že úseky sú nepripravené, aby išli hneď potom do výstavby.

Ak by predsalen malo dôjsť k výstavbe, tak:
1. ktoré úseky sú najlepšie pripravené?
2. ktoré nepripravené úseky by boli pre nich prioritné?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Júl 2019 10:25

devil napísal:dobre si to odhadol akurat tych 5k aut je v ostrom kontraste s 12.000 autami. cize vazba na TN nie je az taka ako sa zda.

A dala by sa tom urobit rekonstrukcia, skor vsak viac vyuzit trasu existujucej cesty pre RC. RC D1xR2 - BN ma potencial mat vyssie intenzity (1,5-2-nasobne) ako R2 LC-Moldava nad Bodvou, kde uz 20 km RC je a dalsich 30 km sa ma zacat stavat coskoro, resp. sa intenzivne pripravuje.

ale ved to sa pripravuju polovicne profily a nie je iste ci kedy bude vyhlaseny tender nieze spustena stavba.

A zase len RC s intenzitami nad R2 Krivan - Lovinobana zatracujes a R2 Krivan - Lovinobana podporujes.

ano, pri provnatelnych intenzitach kri-tom dostal prioritu lebo regionalny rozvoj.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2019 11:31

takže R2 Krivaň - Lovinobana podporí regionálny rozvoj. opäť som múdrejší :roll: (z Mýtej sa rýchlejšie dostaneme do Lučenca a Poltáru, odstránia sa hodinové zápchy, dramaticky zníži nehodovosť na trase... asi niečo podobné ako Žilina - Martin/Vrútky)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Júl 2019 12:22

Prispevok od Jano1 » 30. Júl 2019 11:25 sa moze samozrejme zmazat a s nim aj tento prispevok. Napisal som nieco ine a zahadne sa objavilo nieco ine.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Júl 2019 12:56

devil napísal:tych 5k aut je v ostrom kontraste s 12.000 autami. cize vazba na TN nie je az taka ako sa zda.

Ten rozdiel 6-7 tisic je o vazbe BN na zapad + tranzit cez BN hlavne na cestu II/592. Teda vazba BN spolu s tranzitom dava slusne intenzity.

devil napísal:ale ved to sa pripravuju polovicne profily a nie je iste ci kedy bude vyhlaseny tender nieze spustena stavba.

Je rozdiel, ci sa nieco intenzivne pripravuje alebo sa v priprave nerobi nic. Intenzivna priprava znamena obvykle snahu zacat stavat co najskor.

devil napísal:
A zase len RC s intenzitami nad R2 Krivan - Lovinobana zatracujes a R2 Krivan - Lovinobana podporujes.

ano, pri provnatelnych intenzitach kri-tom dostal prioritu lebo regionalny rozvoj.

Ja nereagujem na to, ze nieco stat uprednostnil, ale na to, ze usek R2 (pokial by uz bol v prevadzke) s vyssou intenzitou zatracujes.
Keby v r. 2015 bola R2 Krivan - Mytna v prevadzke, tak tam na plnom profile by bola intenzita okolo 7 tisic, na R2 D1xR2 - BN,zapad by bola okolo 9 tisic a na R2 Batka - Figa okolo 4 tisic.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 30. Júl 2019 13:30

Ten rozdiel 6-7 tisic je o vazbe BN na zapad + tranzit cez BN hlavne na cestu II/592. Teda vazba BN spolu s tranzitom dava slusne intenzity.

v poriadku ved preto pisem ze s tou cestou treba nieco robit pretoze je to cesta prakticky bez prietahov. ale takisto treba riesit prelozku I/64 ktora staihne cast aut z terajsej cesty "od dediny k dedine" aj z "cesty pod horou". naozaj staci pozriet sa na mapu, tato oblast je exemplarny priklad dialnice do kazdej doliny.

zajumave je ak RC cez oravu je nefinancovatelna cez fondy kvoli blizkosti D3 tak ako moze byt priechodne to mnozstvo RC: R2, R8, R3, R1 z coho R8 a R3 ani len nie je "E".

Je rozdiel, ci sa nieco intenzivne pripravuje alebo sa v priprave nerobi nic. Intenzivna priprava znamena obvykle snahu zacat stavat co najskor.

aj tak su to len poloprofily kvoli bodovym zavadam, neriesi sa ani ozdany-zacharovce lebo netreba, na soroske sa uz skrtalo hadam aj 3x len aby to bolo co najlacnejsie.

Ja nereagujem na to, ze nieco stat uprednostnil, ale na to, ze usek R2 (pokial by uz bol v prevadzke) s vyssou intenzitou zatracujes.
Keby v r. 2015 bola R2 Krivan - Mytna v prevadzke, tak tam na plnom profile by bola intenzita okolo 7 tisic, na R2 D1xR2 - BN,zapad by bola okolo 9 tisic a na R2 Batka - Figa okolo 4 tisic.

vies co ja si netrufam presne odhadnut ze na R2 D1xR2 - BN,zapad by bolo o 2 tisic aut viac je mozne ale nemuselo by to tak byt. ja neviem. ja len zopakujem ze TN kraj uz svoju dialnicu cez cely kraj a ta pokryva +/- dve tretiny kraja. BB kraj ledva polovicu. aspon sa to vyrovna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Júl 2019 13:39

EmBe napísal:Ak by predsalen malo dôjsť k výstavbe, tak:
1. ktoré úseky sú najlepšie pripravené?


https://www.sliac.sk/download_file_f.php?id=850089

Na R2 Mnichova Lehota - Ruskovce sa robili zmeny a nie je zaverecne stanovisko EIA.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.