To, ze je nieco najlacnejsie, neznamena, ze je to pre stat najvyhodnejsie. Moze byt R4 KE-Milhost lacna, ale ked tam jazdi 3 tisic v/24h, tak nejaka dialnica, ktora je aj 3-4 krat drahsia, ale jazdi tam 5-krat tolko vozidiel je obvykle pre stat vyhodnejsia, ale to ty samozrejme neuznas. Zvlast ked uvazime, ze pri vysokych intenzitach su na ceste 1+1 obvykle vacsie zdrzania (zdrzanie vsetkych vozidiel ako sucet) a vacsi pocet dopravnych nehod, nez na ceste s nizkou intenzitou.
A co je vyhodnejsie pre stat D1 DS-Turany, D1 Janovce - Jablonov, D1 Fricovce - Svinia, D1 Vrtizer - HP, D1 Vazec - Mengusovce, D1 Mengusovce - Janovce,.... alebo R4 KE-Milhost kde je intenzita 3 tisic v/24h na plnom profile?
a ked ta R4 po prepojeni M30 prinesie investicie aj bez vyznamneho narastu intenzit tak to nezohladnis lebo inde mas blizko mesta 10.000 lokalnych aut typu nakup v tescu alebo navsteva frajerky.
Ale delit dlzku D/RC rozlohou je uplny nezmysel. To ides tvrdit, ze ked je niekde riedko obyvana, resp takmer neobyvana oblast o rozlohe tisicov km2 tam tam treba rovnaky pocet km D/RC na km2 ako v husto obyvanej oblasti?
tak to prepocitajme na cenu a mozeme zohladnit aj hdp podla krajov... a to nam vychadza ze ZA a okolie je najvacsi cisty prijemca a KE a okolie najvacsi cisty platca.
Hlavna trasa v ZA kraji nemeria 20 km ako sa mylne domnievas, ale meria vyse 100 km, teda pokracuje aj za ZA.
potom hlavna trasa v BB kraji pokracuje dalej na vychod na LC a RS....
Prelozky I/64 samozrejme treba stavat, ale prepojenie na "Zapad", prepojenie na krajske mesto, prepojenie na priemyselne Povazie je urcite vacsia priorita, ako prepojenie na ine krajske mesto, kde na trase su aj nizsie intenzity ako v smere na zapad. A ked by stat chcel poznat nazor ludi, tak v ramci niektorych volieb by mohol urobit aj lokalne referendum, co ludia na Hornej Nitre preferuju.
NR je viac priemyselna ako TN. a NZ, LV, SA... sa tiez vyrovnaju podobnym mestam na povazi. krajske mesto TN...to sa vzdy zasmejem....