R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod Pajdoom » 26. Apr 2022 13:43

IDV napísal:Tiez mi pride ze to az tak nepomoze kosicanom, az tak vela tranzitu nejazdi zase z PL do HU, radsej mali robit smer na Sacu a dalej az po LC R2 treba


Toto su podlozene udaje alebo subjektívny názor. Lebo Ja s Tebou nesúhlasím a vnímam (subjektívne) že na obchvate je daleko viacej tranzitujúcich áut, prevažne kamiónov ...
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Apr 2022 18:20

Námatkovo môžeš vychádzať z čísel, ktoré namerajú/li na R4 po otvorení M30 a uvoľnení korona opatrení + nejaký miestny tranzit z obcí okolo nového úseku, ktorým sa nebude chcieť trepať cez mesto a majú zaplatenú diaľničnú, kvôli cestám, napr. do PO.
Žiadne úchvatné čísla nečakaj.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod IDV » 26. Apr 2022 19:17

To uz viac aut jazdi po D4/R7 nez bude po tejto R2 podla mna.. polprofil pre tych par kamionov by stacil na R2
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod atlan » 28. Apr 2022 15:09

DrX, a ca teraz 3000 neskor viacej, rano som stretal v meste 7 kamionov, a predstav si isli dalej na madarsko. 7 zbyticnych kamionov co sa trepu mestom, a ked sa zadari tak na moste vss zramuju osobak aby nam bolo veselsie.

Tak ze nech stavaju a cim skor. Lebo bez tejto casti ten druhy usek za vela stat nebude.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod atlan » 08. Jún 2022 13:46

Bolo vyhlásené nejake scitanie aut? Lebo sa mi zda ze na tej ceste Ludvikov dvor - Haniska spocitavaju prejdene auta a kamiony.... Nevie niekto o tom nieco?
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Jún 2022 07:09

Áno, sčítanie bolo presunuté do tohto roku, kvôli covidu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod Pajdoom » 09. Jún 2022 09:06

atlan napísal:Bolo vyhlásené nejake scitanie aut? Lebo sa mi zda ze na tej ceste Ludvikov dvor - Haniska spocitavaju prejdene auta a kamiony.... Nevie niekto o tom nieco?


Boli na viacereých miestach KS ...
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod atlan » 09. Jún 2022 21:00

A vysledky sacdozvieme kedy a res. Kde?
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Jún 2022 00:27

Tam, kde sú zverejnené aj výsledky predchádzajúceho sčítania - stránka SSC.
Sčítanie je naplánované na rôzne dni v rôznych mesiacoch až do októbra, takže bude potrebné čakať do konca roka.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod Pajdoom » 10. Jún 2022 14:17

Vedel by si pridať priamu linku na tie výsledky (hoci aj minulé)?
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Jún 2022 14:48

Napr.: https://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-cestnej-siete/dopravne-inzinierstvo/celostatne-scitanie-dopravy-v-roku-2015.ssc

Máš to tam rozdelené podľa krajov a vrámci krajov aj intenzity v jednotlivých mestách.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod nevo83 » 15. Júl 2022 05:45

nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod mirecko255 » 15. Júl 2022 06:49

mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 20:48

Ako, nič v zlom, ale tie katastrofické scenáre, ako sa ľuďom v Geči a Čani (skr. Geni) zrúti svet... už chýbajú len slzy, dieťa plačúce na rukách ustarostenej matky a dramatická hudba.
Ja teda neviem, ale fabrika má stáť na opačnej strane železničnej trate a gro osobnej cestnej dopravy ostane na západnej strane závodu - na I/17, teda na opačnej strane, ako je spomínané "trojmestie". Vyzerá to celé zo strany Valalikov a spol. skôr na bohapusté zneužívanie toho, že tam príde investor, ale poďme si niektoré najlepšie hefty z článku rozdeliť na drobné, keďže okrem vyplakávania starostu Valalík sa zaskvel aj samotný autor článku:

Intenzitu dopravy máme vysokú a cesta svojimi technickými parametrami nezodpovedá takejto vyťaženosti,“ sťažuje sa starosta Valalík Štefan Petrík.
...im pomoc prisľúbil aj štát, nová infraštruktúra existuje len na papieri.
Na ceste, ktorá vedie cez Valaliky, prechádzalo vtedy denne maximálne 7 400 áut

Ako vážne? Štát, postav! Lebo tu nemáme normálnu prímestskú dopravu a pre každý peceň chleba sa trepeme autom do Tesca, lebo tam majú akciju...
Tú cestu používajú hlavne obyvatelia tých troch dedín, takže žiadna NAD a obchvat odkloní možno pár áut z tých posledných troch dedín pred maďarskou hranicou. A ani tie nie, lebo ešte aj tie 3 dediny majú už teraz alternatívu v podobe cesty cez Myšľu (Slaneckú už rozširujú na 4 pruhy) alebo ísť rovno na I/17 pri Haniske, podľa toho na ktorú stranu mosta VSS sa chcú dostať.
Čo takto, keby sa rozhýbal kraj a cestu cez Valaliky opravil, keď má na ...uja parametre, potažmo keď je situácia natoľko neúnosná, že sa tam nedá existovať, tak postavil aj obchvat? Eurofondy sa v KE môžu čerpať do aleluje a je ich k dispozícii toľko, že ich nevie nikto vyčerpať a musia sa stále vracať naspäť.

Úplná perlička je, že tých 7400 áut je iba v najsevernejšom úseku od križovatky od Kokšov-Bakše po Barcu. V Geni už majú len nejakých 4000. A na toto chcú od štátu stavať obchvat :roll:
Jasné, po otvorení Volva pre 3300 zamestnancov budú všetci zamestnanci jazdiť autami iba cez Valaliky a v dzedzine nastane carmageddon! :lol:

Podobnú záťaž zažívajú denne aj komunikácie cez obce bratislavských satelitov ako Tomášov či Slovenský Grob.

Lenže Tomášov žiadny obchvat nepýta, lebo je tá doprava považovaná za normálnu a Slovenský Grob ktorý má spoločný obchvat s Chorvátskym Grobom, kde boli intenzity už dávno cez 12.000 vozidiel.... no a kto to len stavia obchvat Grobov? Je to štát? Je to vták? Je to superman? Nie. Je to KRAJ. Droba na tom makal, aj Trnka v KE mal 5 rokov na riešenie Valalikov, ak je to tam fakt také neúnosné.

Zhoršujúcu sa dopravnú situáciu môžu šoféri cítiť aj na periférii Košíc smerom k pripravovanému priemyselnému parku, kam má prísť piata automobilka. Ide o tri kľúčové tepny. Cestu prvej triedy, ktorá vedie na západ smerom na Rožňavu, využíva podľa aktuálnych údajov od Národnej diaľničnej spoločnosti denne až 30-tisíc áut.

Nevídali. Cesta I. triedy na západ smerom na Rožňavu s intenzitou AŽ 30 tis. áut! Wow! Takže si to rozmeňme na drobné. Tých 30 tis. áut je iba medzi Optimou a Perešom. Ďalej ich počet klesá k 21 tis. Stále sa bavíme o 4 pruhovej ceste s kapacitou vysoko cez 40 tisíc.
Za Šacou sa cesta zužuje a tam intenzita klesá k 13 tisícom. Čo chcel autor povedať tými 30 tis. nevedno. Výpovedná hodnota nula celá nula celá nula nula.
Ak to má byť neprekonateľná brzda dopravy pre Volvo v smere na Rožňavu, tak stačí opraviť cestu do Hanisky okolo USS, pokým nedorobia aj I. etapu obchvatu. Inak medzi I/17 a I/16 žiadny most VSS nie je, takže naozaj neviem, kde vidia autori článku problém.

Hlavným ťahom smerom na Ukrajinu prejde denne 36-tisíc vozidiel kým na južnej ceste číslo 17 na Miškovec je to 18-tisíc áut za deň. Dopravný lievik sa tak tvorí už pri križovatke VSS, kde podľa diaľničiarov za deň prejde priemerne 60-tisíc áut.
Odkloniť tranzit pri Košiciach by mala pomôcť aj rýchlostná cesta R2 (R4), ktorá je už vo výstavbe. Dokončiť ju plánuju v roku 2025. „Zatiaľ nevieme presne odhadnúť, aká intenzita bude po príchode nového investora, predpokladáme však jej nárast, povedala Žgravčáková


Načo sa spomínajú vnútromestské intenzity na 4 prúdových cestách v smeroch, ktoré má riešiť R4, t.č. vo výstavbe? Tak buď sa bude R4 používať a doprava sa rozloží na viac ciest, alebo R4 nikto nebude používať a teda je zbytočná rovnako, ako bude zbytočný obchvat Valalikov a všetky ostatné zbytočne navrhované 4 prúdovky uprostred poľa.

Inak tých 36 tis. v grafike dal ten chumaj, čo to písal na cestu I/19, kde boli maximálne intenzity 12.000, ale nevadí. Aj tých 18 tis. do Maďarska je tiež len vnútri Barce a za hranicami mesta taká intenzita nikdy nebola. Hlavne, aby to vyzeralo hrôzostrašne.

Nová cesta tretej triedy má vzniknúť aj medzi železničným uzlom Geča a Haniska.
Ako hovorí starosta Petrík, malo by ísť dokonca o štvorprúdovku.

Rovnaká chobotina ako 4 pruhy uprostred poľa vo Voderadoch. To sme fakt tak nepoučiteľný národ? Napríklad Volkswagen nemá doteraz k fabrike privedený žiadny 4 pruh a funguje úplne normálne.

O jedinom rozumnom riešení, t.j. o rozšírení I/17 medzi Barcou a Volvom na 4 pruhy som sa nedočítal v celom článku ani slovo, pričom to jediné by dávalo nejaký zmysel (napriamejšie napojenie Volva, R4 a mesta) a vyriešilo by to aj existenčné problémy Valalikov a Geni.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod Vlados » 15. Júl 2022 21:58

To jediné rozumné rozšírenie nespomínajú lebo žiadny vzdušný zámok by ich obci nepriniesli.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod MuelMI » 16. Júl 2022 07:53

Veď ten západný obchvat Valalík na 2+2 a rozšírenie I/17 ku Volvu na 2+2 je skoro to isté. Možno to tak myslel aj ten starosta. Od konca stvorpruhu za Barcou je asi 1,5 km po Šebastovce. Tam by sa mohla trasa I/17 odkloniť na východ a vytvoriť tak obchvat Šebastoviec a zároveň aj Valalík (ak by sa spravilo napojenie trojky severne od Valalík) a mohla by viesť k bránam Volva. Ďalej by sa vrátila do pôvodnej stopy a niekde južne od Volva by sa mohol napojiť obchvat Gece a Čaňe ako 1+1 trojka. Neviem či to priestorovo vychádza, ale mne to príde ako rozumné riešenie.Vznikne aj obchvat trojmestia, aj spojenie pre Volvo s KE.

Ad KSK Tie opravy ciest v KSK vyzerajú typicky asi tak, že z 5km úseku mimo obci sa spraví kilometer niekde v strede (lebo nie sú peniaze na všetko), a to len preto, že idu voľby a dajú sa tam vycapit tabule "Túto opravu pre vás realizuje KSK"
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 14:44

Úprimne, stratil som sa v momente, kedy si chcel urobiť z I/17 okrem obchvatu Šebastoviec aj obchvat Valalík. Napojenie trojky severne od Valalík nevyrieši Valalikom NIČ, lebo doprava im v dedine ostane (je to stále ich miestna doprava, čo majú v dedine tých cca. 4000 áut).

niekde južne od Volva by sa mohol napojiť obchvat Gece a Čaňe ako 1+1 trojka

Ja teda neviem, ale južne od Volva trojka cesta už je. Načo sa tam má stavať ďalšia?

MuelMI napísal:Vznikne aj obchvat trojmestia, aj spojenie pre Volvo s KE.

Tento obchvat aj spojenie pre Volvo s KE už existuje. Volá sa "cesta III/3343 a cesta I/17". Takže opäť, načo stavať zbytočne ďalšie cesty, keď doprava vo Valalikoch a Geňi je výlučne ICH VLASTNÁ vnútrodedinská doprava, žiadny tranzit (obchvaty riešia tranzit, nie dochádzanie do domu v Geňi).

MuelMI napísal:Ad KSK Tie opravy ciest v KSK vyzerajú typicky asi tak, že z 5km úseku mimo obci sa spraví kilometer niekde v strede (lebo nie sú peniaze na všetko), a to len preto, že idu voľby a dajú sa tam vycapit tabule "Túto opravu pre vás realizuje KSK"


To je ale už tak trochu vizitka neschoposti. Tu sa na štát a nedá vyhovárať. Dal som príklad stavby úplne nového obchvatu v réžii BSK, t.j. v kraji, ktorý okrem podfinancovania z rozpočtu nemá ani právo čerpať prachy z fondov EU na opravy ciest. A napriek tomu si stavia nový obchvat a nenatŕča paprče k štátu - DAJ!
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod devil » 16. Júl 2022 15:20

to akoze BSK to ide stavat z vlastnych zdrojov. no to je tazko uveritelne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 15:38

"nemá právo čerpať prachy z fondov eu NA OPRAVY." Na rozdiel od KSK. A to sa bavíme len o cestách. Nehovorím ešte aj o opravách škôl, soc. zariadení a financovaní iných záležitostí kraja, kde KSK čerpať EU fondy môže a BSK nie. Pričom vrámci solidarity so zvyškom SK ešte aj na obyvateľa ostáva v BSK menej peňazí ako v iných krajoch.

A napriek tomto podfinancovaniu dokázali za vlastné pripraviť kompletne celý projekt, vyobstarávať a medzitým aj presvedčiť EU, že z toho minima zdrojov, ktoré majú, by to postavili za 10 rokov, tak sa podarilo aspoň na samotnú výstavbu vyrokovať peniaze z EU.

Takže žiadne "Štát, postav nám a potom nám odovzdaj!", ale vlastná iniciatíva kraja. Chápeme ten rozdiel?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod devil » 16. Júl 2022 16:25

no ale na vystavbu cerpat fondy moze. inak neviem ako je to s tymi opravami, pred rokmi bola afera o cestnej dani ktora sa prerozdelovala podla sidla firmy. cize najviac firiem v Ba kraji zato tie auta behali po celej republike.

treba si pozriet ake rozpocty maju jednotlive kraje a k tomu kolko ciest II. a III. tr. maju na starosti. lebo pokial viem BA kraj ich ma asi 500 km a KE kraj ich ma asi 2000 km. to je vraj 4x tolko.
Naposledy upravil devil dňa 16. Júl 2022 16:44, celkovo upravené 1 krát.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod MuelMI » 16. Júl 2022 16:40

metelesku.blesku napísal:Napojenie trojky severne od Valalík nevyrieši Valalikom NIČ, lebo doprava im v dedine ostane (je to stále ich miestna doprava, čo majú v dedine tých cca. 4000 áut).

Napojenie Valalikov na severe vyrieši spojenie obce Valaliky s automobilkou. Toto napojenie by mohlo byť južne od Šebastoviec, a mohlo by fungovať aj ako preložka III/3416, čo by poriešilo aj smer z Valalík do KE.

metelesku.blesku napísal:Ja teda neviem, ale južne od Volva trojka cesta už je. Načo sa tam má stavať ďalšia?

Myslel som zhruba v koridore žel. trate od III/3343 v Cani východne okolo PP a napojenie na I/17. Tuto cestu by vyuzili nielen obce ako Cana, Gynov, Zdana, ale predovsetkym aj samotne Volvo a PP, kde by mohli byt nejake zadne brany.
Inak už sa vie, kde presne bude mat Volvo hlavnú bránu? Lebo kym toto nemame poriesene, tak sa tu mozeme bavit aj tyzden, no bezvysledne.
Ale suhlasim, ze starosta stavia vzdusne zamky, no vyuziva publicitu aj na predvolebnu kampaň. Je to skor chyba média/autora článku, ktorý tam nedali aj názor nejakého "dopravného experta".
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 17:21

devil napísal:no ale na vystavbu cerpat fondy moze.

Až teraz, keď to konečne nejako vyboxovali. Doteraz to možné nebolo.
devil napísal:treba si pozriet ake rozpocty maju jednotlive kraje a k tomu kolko ciest II. a III. tr. maju na starosti.

Toto sme tu už rozoberali minule s iXom z Rožňavy. V prospech BA to nikdá nevychádzalo. Až minuloročný rozpočet vychádzal +- rovnako v oboch krajoch. KSK mal vždy lepší rozpočet + možnosť čerpania Eurofondov. Pri cestách nezabúdaj zase, že v KE spravuje štát aj to, čo v BA rieši mesto/kraj.

MuelMI napísal:Myslel som zhruba v koridore žel. trate od III/3343 v Cani východne okolo PP a napojenie na I/17.

A presne o nej som hovoril ako o zbytočnej a nadbytočnej, ak by mala fungovať ako "obchvat" trojdedinia. Ako obslužná komunikácia pre Volvo áno, ale intenzity v dedinách to nijako nevyrieši, lebo oni domov budú tak, či onak chodiť po III/3416. Či nebodaj obce postavia príjazdové cesty k tomu obchvatu krížom cez železnicu? Nuž, možno prekvapia :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod devil » 16. Júl 2022 18:37

Toto sme tu už rozoberali minule s iXom z Rožňavy. V prospech BA to nikdá nevychádzalo. Až minuloročný rozpočet vychádzal +- rovnako v oboch krajoch. KSK mal vždy lepší rozpočet + možnosť čerpania Eurofondov. Pri cestách nezabúdaj zase, že v KE spravuje štát aj to, čo v BA rieši mesto/kraj.
neviem co ste rozoberali. viem len ze BA ma nasobne menej ciest ale rozpocty krajov ked tak pozeram su porovnatelne,
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod MuelMI » 16. Júl 2022 18:41

metelesku.blesku napísal: presne o nej som hovoril ako o zbytočnej a nadbytočnej, ak by mala fungovať ako "obchvat" trojdedinia. Ako obslužná komunikácia pre Volvo áno, ale intenzity v dedinách to nijako nevyrieši, lebo oni domov budú tak, či onak chodiť po III/3416. Či nebodaj obce postavia príjazdové cesty k tomu obchvatu krížom cez železnicu? Nuž, možno prekvapia

Tak či tak by sa tam stavala nejaká cesta, tak som navrhol, aby sa rovno napojila na III/3416, kedže Volvo končí skoro až pri tej ceste. Poriešilo by to odhadom polku Čane, ďalej tie tri dediny (Ždaňa, Skároš, Trstené + smer z HU) pre smer Volvo a KE, takisto hlavne smer od Myšle (a II/552 čiže smer od TV) do Volva. A mohlo by to byť aj spojenie pre Geču, keďže tam cesta ide na ŽST, odkiaľ to je len kúsok, takisto v tom trojmestí je stavebný boom (lebo keď sa pozrieš na mapu okolia KE, tak juh je asi jediný smer, kde môže aglomerácia rásť), tak je potenciál napojenia aj ďalších miestnych komunikácií cez žel. trať na ten "obchvat".
Hospodárske noviny napísal:Nová cesta tretej triedy má vzniknúť aj medzi železničným uzlom Geča a Haniska.
Ako hovorí starosta Petrík, malo by ísť dokonca o štvorprúdovku.

Inak toto som z toho článku vážne nepochopil, odkedy je Geča železničný uzol??? A kadiaľ chce tú cestu do Hanisky? Tunelom popod Volvo :)?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 22:07

devil napísal: neviem co ste rozoberali. viem len, ze neviem

Nájdi si to, zbytočne sa tu bude vypisovať 2x to isté. Keď to necháš tak, ako som ti dokončil vetu, ušetríš si viac času.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.