Stránka 16 z 23

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2022 15:27
od devil
Da sa ist aj TN-Prievidza-Nitrianske Pravno-Turcianske Teplice-BB-Certovica-D1-Tatry ale vacsina si asi zapne navigaciu a podla toho aj pojde cez ZA a RK. Je tych turistov tolko az?
klasicky argument. vlani par dni spocitali vela aut s ceskym evc tak tu zacali riesit akokeby to bolo kontinualne cely rok. akurat v case prazdnin/dovoleniek je celkovo menej aut zdroj/ciel. je tam aj obchadzka.

na juhu je rekonstrukcia niektorych usekov I/66 ale nikto neriesi turistov. do leta sa preraba stary most cez hron/zeleznicu pred zvolenom na R1, opravuje sa cesta pri batke a most pri dvornikoch za soroskou.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2022 15:55
od pa3ck
Ani ja som nemyslel, že Česi a celkovo turisti jazdia do Tatier celý rok non-stop, ale počas prázdninových víkendov sa množstvo áut prejaví.

Inak aby toho nebolo málo, chystá sa železničná výluka Šurany-Levice od 1.6. do 18.10. Takže toto leto bude celkom náročné na cestovanie kamkoľvek...

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2022 16:17
od metelesku.blesku
devil napísal:na juhu je rekonstrukcia niektorych usekov I/66 ale nikto neriesi turistov. do leta sa preraba stary most cez hron/zeleznicu pred zvolenom na R1, opravuje sa cesta pri batke a most pri dvornikoch za soroskou.

A nebude to tým, že tam tých turistov až toľko, ako na severe, jednoducho nie je? A vlastne, že celkové množstvo dopravy je tam signifikantne nižšie, okrem toho lievika pri Hronskej Breznici?

Čakal som od teba trošku lepšie argumenty pri pindaní na severnú trasu.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2022 21:03
od pa3ck
Tak I/66 slúži okrem iného aj na prívoz turistov z Maďarska do Tatier, ako aj zo severu na juh k moru

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 10:42
od devil
aj ja som cakal lepsie argumenty ako ceskych turistov. na I/66 trva prejazd o 10-15 min. viac. da sa to vydrzat ale ani ruzomberok neskolabuje kvoli ceskym turistom.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 14:31
od Pacho
ružomberok skolabuje v lete keď budú meniť asfalt, od križovatky na DK po križovatku sliače. :-)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 15:13
od devil
aj soroska skolabovala ked menili asfalt. zrovna som tam bol a pamatam si.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 16:28
od IDV
Na juznej trase budu nieco opravovat teraz ci nie?

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2022 12:08
od Kukko
Rekonštruujú - zvýšenie bezpečnosti ciest I.triedy. rozširujú cesty a vymieňajú/dopĺňajú zvodidlá v okolí Pincinej a tiež medzí Bátkou a Figou. Inak na katastri je pekne vidieť trasa Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa, väčšina pozemkov vysporiadaných. Toto keď raz urobia aj v polovičnom profile, tak južná trasa bude celkom ok.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 09:21
od babar
Keby urobili Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa bolo by to super lebo je to jednoznacne spolu so Soroskou najnebezpecnejsi usek celej juznej R2, ale zial v prioritach to je tak nizko ze to v dohladnej dobe nebude, jedine keby boli zase pri moci madari, bohuzial. Pritom su jedne z najlacnejsich usekov.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 12:22
od Vlados
Soroška nie je nebezpečný úsek, alebo inak. Na Slovensku máme na jednotkách min. 1000km nebezpečnejších oproti Soroške.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 13:56
od devil
teraz bezohladu ci treba a ake su priority...preco sa takto sprosto vyjadrujes ? su tam serpentiny a 40-ka a na druhej strane uzka klukata cesta. to je samo osebe dost. potom daj 1000 nebezpecnejsich usekov a prakticky hociktory sa da ofrflat ze co uz je na tom nebezpecne.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 17:20
od badger-FB
Každý normálny človek/vodič sa poteší každému kilometru obchvatu aj diaľnice. Zrovna ako rozšírenej zákrute, pridanému odbáčaciemu pruhu ... toto je bezpredmetná debata riešiť že kde to je potrebnejšie, lebo potrebné je to všade keďže sa skoro nič nepostavilo za 30 rokov. Soroška sa musí dopripravovať, potom vytendrovať a stavať, vzhľadom na priemerné procesné časy aj s výstavbou nebude do 2027 v prevádzke. (mýlim sa?) A mimochodom, Maďari poslali tento úsek k vode práve tým, že tendrovali niečo čo nemali vôbec pripravené. Keďže sa bavkali nad pozemkami pod D4R7. :? A treba im ďakovať za absentujúcu D1xD4 aj za to, že splátky už idú a za niečo čo neprináša plnú ekonomickú hodnotu. Ale príde aj na nich ... nie iba na pána G. O to viac si dáva dnešná NDS pozor, pretože ako Doležal nedávno verejne poznamenal, nerád by sa dožil o pár rokov podobných postupov aj u seba doma ...
Určite jej výstavba pomôže aj keby to bol "obyčajný" tunel ako Branisko. O tom nie je pochybností. :)
Severania môžu byť v pohode, pretože sa tam stavia :) A to, čo sa nestavia, tak to bude možno neskôr ako tá Soroška. Dúfam, že to nebude teraz boj v každej téme MT-RK vs. Soroška. :roll:

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 18:02
od metelesku.blesku
Dúfam, že to nebude teraz boj v každej téme MT-RK vs. Soroška. :roll:

Ale veď ono to tak už dávno je.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 19:51
od Vlados
devil napísal:teraz bezohladu ci treba a ake su priority...preco sa takto sprosto vyjadrujes ? su tam serpentiny a 40-ka a na druhej strane uzka klukata cesta. to je samo osebe dost. potom daj 1000 nebezpecnejsich usekov a prakticky hociktory sa da ofrflat ze co uz je na tom nebezpecne.

Myslíš tie 4 zákruty čo tam sú? To že tam je miesto kde treba spomaliť na 40-50 je fakt problém ;) A že úzka cesta ktorá má 10,5m... kde kade máme jednotky kľukaté a 8-9 metrov široké. Škoda reči.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 20:58
od DrX
Vlados napísal:Myslíš tie 4 zákruty čo tam sú? To že tam je miesto kde treba spomaliť na 40-50 je fakt problém ;) A že úzka cesta ktorá má 10,5m... kde kade máme jednotky kľukaté a 8-9 metrov široké. Škoda reči.


Nie, on mysli tu JEDNU ZAKRUTU na rovnej ceste pri rieke v lese, pri ktorej ani netreba spomalit, ale KVOLI KTOREJ STAVIAME 7-KM TUNEL a 30 rokov blokujeme vystavbu na juhu. Fakt, SKODA RECI.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 21:01
od badger-FB
Aká 30 ročná zablokovaná výstavba na juhu? Na juhu sa postavilo približne toľko kilometrov ako aj na severe. R1, R2, R7 aj R4 ... takže zase nepreháňaj. A ostatne tento krásny 20 km úsek v údolí Kriváňa sa k tomu pridáva. Napokon je na R2 na juhu vo výstavbe viac kilometrov ako na severe na D1. Tak až taká blokáda. :lol: Napokon obidve mimoriadne (ne)výhodné PPP išli hlavne na juh alebo len na juh ak odpočítame samotnú D4.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 07:22
od metelesku.blesku
Jedna zákruta, jeden hrad padajúci na cestu, jeden značne nehodový niekoľko kilometrový úsek a jedno permanentne upchaté 83 tisícové mesto.
Nuž, na jednu zákrutu je to fakt škoda reči.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 11:47
od DrX
Tunel konci pred mestom, cize s 83-tisicovym mestom to nema nic. Resp ma akurat tolko, ze je to dopravno-investicne najpazravejsie mesto na SK. Ved jeho VSDSkari a VUDari sa nejak musia realizovat, vsak... A ostatne sa dalo vyriesit patricnymi upravami tej cesty uz pred 30 rokmi.
Ale to, ze sa tymto uz 30 rokov odpisuje 1.5mil obyvatelov vychodu a juhu Slovenska, ktore uz davno mohli byt napojene na centrum blavastanu, a nemuseli sa vymyslat ziadne "socialne balicky", to nam nevadi. Lebo 83 tisicove "MESTO".

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 12:55
od Pacho
ono to zase také jednoduché na tom J-V nie je. Pýtať si 500€ /m2 pri výkupe je obyčajná zlodejina, pokaziť si tender na električky je tiež také J-V , blokovať obchvat PO 20rokov..... je tiež také J-V. Pustiť projekt bez projektu akože sorošku je čo. ??? A kydať na VŠDS sú tiež len tvoje úbohe mindráky, veď oni sú rozlezený doslova od Dunaju k Tatrám a od *čiernej až po Aš, k tomu je tiež hodne v zahraničí, v azijskych ako aj arabských krajinách, povedz mi kde je taká Vš na J-V ?? iba ak v KE a dosť, tuším čosi je v komárne a v palarikove?? proste škoda reči.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 13:32
od devil
toto je uz ako hoaxy na facebooku. niekolkokrat usvedcene klamstva a bludy ktore sa neustale opakuje dookola.

Aká 30 ročná zablokovaná výstavba na juhu? Na juhu sa postavilo približne toľko kilometrov ako aj na severe.
1) ak si BA a teda D4/R7 pripocital k juhu tak proporcne by na juhu malo byt este viac lebo BA-TT-NR-BB-KE je ovela viac ako TN-ZA-PO. ak porovname vydavky tak to neplati vobec, lebo do ZA islo nasobne viac ako do ktorehokolvek kraja. ak porovname kilometre podla krajov tiez nie, staci tolko ze KE kraj ma vyrazne menej dialnic ako hociktory iny. uplne zjednodusene kosicky kraj dotuje zilinsky kraj.

Jedna zákruta, jeden hrad padajúci na cestu, jeden značne nehodový niekoľko kilometrový úsek a jedno permanentne upchaté 83 tisícové mesto.
prestavat, zakryt, rozsirit a nemuseli byt 3 tunely v dlzke 10km. upchate mesto....tolko MUK v meste nema ziadne porovnatelne mesto ako ZA. 83.000 obyvatelov...to je akoze vela ? pozri okolite staty.

A kydať na VŠDS sú tiež len tvoje úbohe mindráky, veď oni sú rozlezený doslova od Dunaju k Tatrám a od *čiernej až po Aš, k tomu je tiež hodne v zahraničí, v azijskych ako aj arabských krajinách, povedz mi kde je taká Vš na J-V ?? iba ak v KE a dosť, tuším čosi je v komárne a v palarikove?? proste škoda reči.
budeme ich nadalej kritizovat. oni mozu ist naozaj do azie a afriky. spocitaju priemernu intenzitu a to je tak vsetko. uzasna prioritizacia ktora pre uzky klukaty usek vypocita porovonatelnu kapacitu ako pre siroku cestu. este to tam aj napisu ze pouzili nejaky "priemer" a je to poriadku.

tu je iny projekt, vyzera daleko sofistikovanejsi. ZA-MT alebo ZA-CA o nic viac nebezpecne ako juh. kralovany-RK uplne v pohode. krivan-lucenec viac nebezpecna cesta.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41133

Myslíš tie 4 zákruty čo tam sú? To že tam je miesto kde treba spomaliť na 40-50 je fakt problém ;) A že úzka cesta ktorá má 10,5m... kde kade máme jednotky kľukaté a 8-9 metrov široké. Škoda reči.
kde mas 1000 usekov na jednotkach s takymito zakrutami a 40-kou ? a potom sa este mozeme bavit ze aj z toho su niektore jednotky co boli historicky len lokalne dvojky a kde fakticky nie je ziadny tranzit. kto si nepamata nech si pozrie starsie mapy.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 14:26
od Pacho
devil, v celku vtipné argumenty.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 14:50
od badger-FB
devil napísal:toto je uz ako hoaxy na facebooku. niekolkokrat usvedcene klamstva a bludy ktore sa neustale opakuje dookola.

Aká 30 ročná zablokovaná výstavba na juhu? Na juhu sa postavilo približne toľko kilometrov ako aj na severe.
1) ak si BA a teda D4/R7 pripocital k juhu tak proporcne by na juhu malo byt este viac lebo BA-TT-NR-BB-KE je ovela viac ako TN-ZA-PO. ak porovname vydavky tak to neplati vobec, lebo do ZA islo nasobne viac ako do ktorehokolvek kraja. ak porovname kilometre podla krajov tiez nie, staci tolko ze KE kraj ma vyrazne menej dialnic ako hociktory iny. uplne zjednodusene kosicky kraj dotuje zilinsky kraj.
Čítal som uplynulé 4 roky mnoho kecov všetkých strán, takže aj tento názor nečítam prvý krát. Je to názor, ja ho beriem.

Faktom je, že do Žiliny ako ty píšeš sa investovalo menej ako do Nitry sa investuje. PPP na R1 je taká nehoráznosť, pretože to čo sa mohlo stavať 6-7 rokov sa bude splácať desiatky. Síce sa tam nestavia, ale peniaze tam všetci dávame. Keby to bolo ako je v Chorvátsku alebo Taliansku že si zaplatíš za každý prejazd, to by bola iná pesnička, ale tunajšie Slovensko by toto nezaplatilo, lebo by tam nebolo dosť áut. Lametujete, že nie je dosť na R2 a že sa juh brzdí. Nie je, lebo ľudia z BB/KE splácajú R1 u NR a kúsok v BB. Aby sme neboli u toho, že KE doplácajú na BA. Splátka 130 mil nie je hoax, ale fakt. A nie je to ani blud, je to holý fakt. Každý jeden rok ešte dosť dlho, keďže uplynulo len 11 rokov teda len 1/3 projektu. :o Po správnosti by vlastne rovnaká zlodejina tohto typu mala ísť aj na sever na D1, aby mal teda západ (BA), juh (NR) a nech má aj sever (ZA). A bude vystarané. Fondy zostanú pre Sorošku. V opačnom prípade je naozaj vrchol, aby sa neriešil sever. Rovnako aby sa neriešil juh. Riešiť sa má oboje. Ale aj sa rieši, iba vplyvom nekonečných tendrov cez ktoré sa kradne nie sú ani jeden smer dokončený. Neviem prečo by sa malo stále porovnávať územie rovín a polí s horami. Alternatíva čistého prepojenia BA a KE existuje cez Maďarsko, sám tadiaľ občas idem. A nezabudni dodať, že 3/4 Slovenska dotujú Bratislavu s okolím. Lebo aj to je pravda ... ale práve toto fantastické kúskovanie dopravných celkov podľa regiónov a polarizácia vo všetkom dospela do toho, že čo téma vo fóre to spam okolo toho kde sa nestavia. :roll: Lebo je úplne jedno ako tie kraje zrovnávaš a prepočívaš. Diaľnica od slova diaľka, ak ideš z BA do PP je jedno či severom či juhom. Všade sú prekážky a o to ide. Ak už porovnávať tak nie trápne územnosprávne umelé členenie VM, ale podiel na tvorbe HDP a intenzít a priemyslu, pretože diaľnice sa stavajú prednostne pre vyššiu mobilitu a tranzit a priemysel, nie pre polia a farmy. Ale aj tieto územia si zaslúžia kvalitnú hlavnú cestu a tou rozhodne tá v trase R2 nie je ... o to ja sa nepriem, poznám regióny BB kraja na východ od mesta BB.

Mimochodom, zrovna tento úsek je vrcholným dôkazom toho ako sever (keďže napádate dopravné inštitúcie že niečo vymýšľajú) doprial juhu: pretože tak dlhá estakáda ako je tu na R2 nebude nikde na Slovensku. A to je zase len holý fakt. :idea: 9 km za 230 mil je 26 mil eur na jediný kilometer. Nie je to práve málo. Kde sú teda tie "roviny a polia"? Keď tam ide 5 km estakáda nalepená na svahu nad potokom. 20 km tohto úseku vyjde na 350 mil eur. A 20 km Jánovce Jablonov vyšlo na 180 na D1. Ale taká pravda sa už nepáči. Je mi jasné, že mi vymenuješ 5 dôvodov, pre ktoré sa to nesmie zrovnávať. Juh si bohužiaľ predplatil a musí sa uskromniť. A sever sa musí uskromniť, lebo hory a bieda tejto krajiny niečo pripraviť a čerpať na to z fondov.

Sklz, ktorý bol pri Prešove a Košiciach ako mestách je si myslím už tieť vyriešený. Košice dostali D1 a teraz aj R2 a predtým aj R4. Elegantné pekné investície, aj keď Košičania vo svojich témach tvrdia, že im to vlasnte nepomohlo. Lenže to pomáha len tranzitu, to je tiež normálne. :) Nuž a Prešov si myslím, že si tiež polepšil ... takže týmto tempom si niekedy 2040 polepšia aj mestá 20-80 tisíc. :twisted: V tejto dobe už budú sever aj juh naraz dokončené. Môj vnuk sa možno povozí. :)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 15:55
od devil
viewtopic.php?p=208431#p208431
do ZA kraja isli asi 3 mld eur na stavby dialnic a do NR kraja menej ako 1 mld. na stavby dialnic. zapocitat tam splatku nie je korektne, dokonca je to porovnavanie hrusiek a jablk. hodnota 130 mil. v eur je vyrazne ina ako hodnota po desiatich rokoch. v roku 2011 bol prijem rozpoctu asi. 13 mld. eur tento rok je to skoro 20 mld. eur. suma splatky sa ale nezvysuje. udrzba a opravy k tomu pri ziline platime a pri nitre neplatime.

a na druhej strane cela PPP bola vymyslena kvoli severu, ironia je ze potom zrovna sever nepresiel, lebo to bola tak drahe ze to nikto nechcel uverovat :lol: . keby sa za meciara/dzurindu postavila prioritne R1 tak by nemuselo byt PPP. a uz uplne mylna je teoria ze za usetrene peniaze by sa postavili ine dialnice. nepostavili by sa. ako vidis prijmy rozpoctu rastu v miliardach ale vydavky na dialnice az tak nerastli. potom je aj pomerne smiesne vyplakavat kvoli nejakym 100 milionom. takze peniaze maju istu hodnotu v danom case. 3 miliardy do jedneho kraja (pocitaj to aj podla okresov alebo ako chces) z mozno 8 miliard je taky nepomer co nie je vysvetlitelne ani intenzitami ani hdp ani nicim. lebo snad si nikto nemysli ze KE kraj ma o tolko menej hdp ako dialnic.

Mimochodom, zrovna tento úsek je vrcholným dôkazom toho ako sever (keďže napádate dopravné inštitúcie že niečo vymýšľajú) doprial juhu: pretože tak dlhá estakáda ako je tu na R2 nebude nikde na Slovensku. A to je zase len holý fakt. :idea: 9 km za 230 mil je 26 mil eur na jediný kilometer. Nie je to práve málo. Kde sú teda tie "roviny a polia"? Keď tam ide 5 km estakáda nalepená na svahu nad potokom. 20 km tohto úseku vyjde na 350 mil eur. A 20 km Jánovce Jablonov vyšlo na 180 na D1. Ale taká pravda sa už nepáči. Je mi jasné, že mi vymenuješ 5 dôvodov, pre ktoré sa to nesmie zrovnávať. Juh si bohužiaľ predplatil a musí sa uskromniť. A sever sa musí uskromniť, lebo hory a bieda tejto krajiny niečo pripraviť a čerpať na to z fondov.
zase ucelove porovnanie. pozri si ten moj zoznam. kolko usekov na severe su drahsie ako 26 mil/km. je ich niekolko, to je tiez holy fakt. ako som uz pisal keby visnove stalo tolko tak pol fora krochka od blaha. ani nehovoriac ze ten tunel sa tendroval par rokov skor. kolko by stal keby cely usek zacinali dnes ?? 40 mil za km ??? kolko bude stat D3 pri KM v udoli rieky bez tunela ? 30 mil za km ??

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 16:34
od Pacho
zasa len plané mlátenie slamy. Pozri sa keď si dobre pamätám, tak višnove bolo vytendrované za 660mil€?? koľko by vyšiel km a prečo sa za tie prachy nezrealizoval?? to je chyba pacholandu??? alebo dokonca "VŠDS", určite nie. Vyplakávaš, že KSK má najmenejo dialnic?? veď v podstate, mate všetko, ešte dostavať R2 prvá etapa. Čiže KSK, je na tom určite lepšie ako PSK, alebo ZSK. Čo sa týka stavať D1 na ukrajinu, tam jednoducho nie su intenzity, a je to rovnaký nezmysel, ako sa postavila R4 KE-Milhosť. Hlavná vec, že to bolo na rovine, a že to bolo lacné. To, že tam intenzity sú už niekoľko rokov mizerné a nedosahujú ani plánované, to je už vedľajšie, že. !!