R2 Kriváň - Mýtna

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod gemercan » 30. Apr 2021 15:56

tunel by zas problemy boli spodne vody a ovela drahsie by to vyslo.. zas ochranari aj UHP by boli proti.. tak vyberte si.. toto je ovela lepsie kompromisne riesenie.
gemercan
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Založený: 10. Mar 2021 20:47

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod DrX » 30. Apr 2021 16:11

Zbytocne sa k tomu vraciat. Urcite najefektivnejsie by bolo rozsirit sucasnu cestu na 4-prudovu jednotku so 110-130kmh. Resp ak by sa dialnica stavala rozsirenim sucasnej cesty a na mosty/zarezy by sa postavila nova 1ka, tiez by bo bolo za zlomok ceny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod JaNY » 01. Máj 2021 03:44

Presne tak DrX, moja rec
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 01. Máj 2021 09:42

Zbytocne sa k tomu vraciat. Urcite najefektivnejsie by bolo rozsirit sucasnu cestu na 4-prudovu jednotku so 110-130kmh. Resp ak by sa dialnica stavala rozsirenim sucasnej cesty a na mosty/zarezy by sa postavila nova 1ka, tiez by bo bolo za zlomok ceny.
to mohlo prejst povolovanim tak pred 20 rokmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 07:43

Osobne som za to, keď sa to stavia, nech sa to postaví poriadne. Otázka je skôr premrštená cena. Tiež by ma zaujímalo, kde sú teraz obhajcovia južnéj trasy "bližšie na okolo" , kde jeden z argumentov pre bola cena, "lebo sa stava po rovine". . Už máme nehorázne predraženú Pribinu. a pokiaľ sa dostaneme k soroške tak tá bude "drahšia" ako višnové. Kôly takým to "brzdičom " na projektovanie sa višnové savia dvadsať rokov.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod cPalo » 02. Máj 2021 11:18

Chceš poriadnu cestu, ale za nízku cenu. Netuším či a o koľko to je predražené, viem len, že ak to chceš mať v týchto parametroch, t.j. 5km estakádu vo výške 15-45m a zvyšok zárezy/násypy, tak to asi oveľa lacnejšie nejde. ;)
Schválne, skús dať tvoj odhad, aká mohla byť podľa teba cena podľa tebou schváleným projektom.

Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2 ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 11:52

veď presne o to ide, keď to chcem poriadne, tak juhom to tiež nebude lacnejšie, ako bližšie naokolo.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod vladik67 » 02. Máj 2021 12:05

Pacho: Pokiaľ odsúhlasia výstavbu, naplánujú, naprojektujú, schvália, zrealizujú a dajú do prevádzky sú nielen ceny materiálov, ale tiež ceny práce iné a hlavne vyššie. Takže aj na rovinách budú ceny rovnaké ako ceny pred 15 až 30 rokmi pri výstavbe na západe Slovenska od BA po ZI. Aj Soroška sa bude rovnať Višňovému, no aj vysoko pripravený úsek od Zacharoviec po Figu bude drahší s podobnými úsekmi či už geologicky alebo terénom v prírode, čo vidíme pri obchvate KE.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod lolo » 02. Máj 2021 12:10

Veď ale to nemôže byť pravda, na juhu sa stavia za 10m/km a vždy sa dodrží zmluvný termín výstavby, lebo tam neexistujú nepredvídateľné situácie.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod nevo83 » 02. Máj 2021 12:16

Pacho, lenze je rozdiel mat 1-2 drahsie useky / Krivan, Soroska,/kt vyjdu aj tak lacnejsie ako 5 na severnej trase.. pricom spolu aj tak budu lacnejsie ako 1 usek napr. TURANY-HUBOVA,
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 12:59

neve máš pravdu, ale treba jednoducho uznať, že koncepcia dostavať D1-D3 bola správna, lebo sa stavalo za menej penazí, a teraz ťahať R2 ,logika, nie?. Keby sa držalo sľubov a koncepcii, tak v roku 2010, mohol byť sever prepojený, a teraz by nebol problém investovať a stavť juh, bez toho aby sme museli rozmýšlať či estakády, alebo rozšíriť jestvujúcu trasu???: V súčasnoti už dávno mohlo byť dostavané D1 R R1 a hádať sa o prepojení cever juh.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod nevo83 » 02. Máj 2021 14:22

No evidentne nebola...
Ked sa chces ohanat svojim ,, Strojarenske centra svk,, stacilo tahat nazvyme to technicky D3 = BA- ZA/hranica PL/ v parametroch R a D1 tahat ako BA-ZV-KE..

A mali by sme vela muziky za malo penazi..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 15:29

no dobre , a aký efekt , alebo výhoda by bola ťahať D1 BA-ZV-KE?. veď BA ZA je fakticky po rovine určite jednoduchšie ak BA-Zv, jediný problém bola PX, ale ten problém v podstate vyrobili politici. Poťažne, keď by si uvažoval s aj s napojením na zahraničie, tak BA-ZV nič nerieši, ešte ani to napojenie strojárských firiem.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod jarino » 02. Máj 2021 15:44

vladik67 napísal:Pacho: Pokiaľ odsúhlasia výstavbu, naplánujú, naprojektujú, schvália, zrealizujú a dajú do prevádzky sú nielen ceny materiálov, ale tiež ceny práce iné a hlavne vyššie. Takže aj na rovinách budú ceny rovnaké ako ceny pred 15 až 30 rokmi pri výstavbe na západe Slovenska od BA po ZI. Aj Soroška sa bude rovnať Višňovému, no aj vysoko pripravený úsek od Zacharoviec po Figu bude drahší s podobnými úsekmi či už geologicky alebo terénom v prírode, čo vidíme pri obchvate KE.

1) Štátu inflácia nevadí...
Mimo toho tak ako rastú náklady, tak rastie aj hodnota prínosov projektu.
2) V Čechách porovnávalo ŘSD ceny a vyšlo im, že za obdobie 10 rokov ceny za km diaľnice značne klesli. Odhadované náklady realizácie diaľnic išli oproti roku 2009 o 20% dole. K tomu ešte je bežné, že cenové ponuky uchádzačov sú na úrovni 70-80% odhadovanej ceny...
To iba my sme údajne špecifický trh :lol:
Podotýkam že s ustrelenými odhadovanými nákladmi a poriadnou kopou dodatkov... Asi by mala NAKA začať loviť v rybníku.

cPalo napísal:Chceš poriadnu cestu, ale za nízku cenu. Netuším či a o koľko to je predražené, viem len, že ak to chceš mať v týchto parametroch, t.j. 5km estakádu vo výške 15-45m a zvyšok zárezy/násypy, tak to asi oveľa lacnejšie nejde. ;)
Schválne, skús dať tvoj odhad, aká mohla byť podľa teba cena podľa tebou schváleným projektom.

Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2 ;)


DrX. trafil.
4 roky dozadu sa NDS pohrávala s myšlienkou, ktorú popísal. Teda reálne sa na nej robilo (rozumej zaplatili za analýzy, 100 stranové dokumenty, výkresy a pod.) a bola snaha to tak preprojektovať, t.j. nebola to len náhodná myšlienka investičného riaditeľa na WC-ku.
R2 v trase súčasnej cesty 1. triedy. Cesta 1. triedy v preložke.
S ohľadom na enviro nevidím moc rozdiel v tom, či:
1) diaľnica pôjde v trase cesty 1. triedy a cesta 1. triedy sa preloží vedľa.
2) po výstavbe opravená a vyasfaltovaná cesta 1. triedy zostane v pôvodnej trase. Diaľnica ide mostami po svahoch.

Práve tá možnosť 2) viac krát križuje chránenú oblasť s x piliermi rovno v nej :lol:
Nič hrozné tomu potoku ani tým rastlinkám v okolí neho by sa nestalo.
Určite by príslušný úrad ŽP rozhodol o nejakých kompenzáciách, avšak estakády by sa skrátili o niekoľko kilometrov.

Teraz je to už zbytočné riešiť. Na enviroportali sú doteraz prístupné predložené podklady NDS-kou aj s mapami. Ak ma pamäť neklame, robil na tom Dopravoprojekt.

Problém bol čas. Mosťáci chceli čím skôr stavať (zasa pri optimalizovanom variante by doba výstavby bola dva roky...) ehm klopkať kameň (v naivnej až zúfalej viere, že im to uhrá voľby :lol: ) a toto si žiadalo nový proces EIA a nie "na hulváta" zisťovacie konanie, ako sa to snažili so spriazneným MŽP oblbnúť. Podali sa rozklady, ozvala sa EK čo to robia a rozprávke bol koniec...
Avšak keby sa im podarilo pretlačiť optimalizovanú verziu, tak náklady by klesli a ÚHP by nemalo mať aké pripomienky. Takto museli urobiť ten cirkus čo urobili :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 15:53

Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2 ;)[/quote]

ešte napíš, že pribina je skoro na severe a že za predraženie môže žilina, a už ťa môženm rovno preradiť do skupiny Drx. :lol:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod cPalo » 02. Máj 2021 19:44

Pacho napísal:ešte napíš, že pribina je skoro na severe a že za predraženie môže žilina, a už ťa môženm rovno preradiť do skupiny Drx. :lol:

ja ti odpíšem len, že nič také som nepísal ;)
Ty píšeš na základe jedného úseku o predraženom juhu, takže ak chceš škatuľkovať, tak hoď seba do skupiny na opačnej strane ako si hodil DrX ;)
Na jednej strane píšeš, že za predraženie x-úsekov na severe nemôže ZA, ale v inom príspevku už vieš celkom presne, že juhom to je rovnako drahé. Toto je pritiahnuté za vlasy.
jarino napísal:
cPalo napísal:Chceš poriadnu cestu, ale za nízku cenu. Netuším či a o koľko to je predražené, viem len, že ak to chceš mať v týchto parametroch, t.j. 5km estakádu vo výške 15-45m a zvyšok zárezy/násypy, tak to asi oveľa lacnejšie nejde. ;)
Schválne, skús dať tvoj odhad, aká mohla byť podľa teba cena podľa tebou schváleným projektom.

Apropo Pribina je síce trošku južnejšie, ale je to predĺžený obchvat Nitry + sever BB, teoretický je južný ťah R7+R2 ;)


DrX. trafil.
4 roky dozadu sa NDS pohrávala s myšlienkou, ktorú popísal. Teda reálne sa na nej robilo (rozumej zaplatili za analýzy, 100 stranové dokumenty, výkresy a pod.) a bola snaha to tak preprojektovať, t.j. nebola to len náhodná myšlienka investičného riaditeľa na WC-ku.
R2 v trase súčasnej cesty 1. triedy. Cesta 1. triedy v preložke.
S ohľadom na enviro nevidím moc rozdiel v tom, či:
1) diaľnica pôjde v trase cesty 1. triedy a cesta 1. triedy sa preloží vedľa.
2) po výstavbe opravená a vyasfaltovaná cesta 1. triedy zostane v pôvodnej trase. Diaľnica ide mostami po svahoch.

Práve tá možnosť 2) viac krát križuje chránenú oblasť s x piliermi rovno v nej :lol:
Nič hrozné tomu potoku ani tým rastlinkám v okolí neho by sa nestalo.
Určite by príslušný úrad ŽP rozhodol o nejakých kompenzáciách, avšak estakády by sa skrátili o niekoľko kilometrov.

Teraz je to už zbytočné riešiť. Na enviroportali sú doteraz prístupné predložené podklady NDS-kou aj s mapami. Ak ma pamäť neklame, robil na tom Dopravoprojekt.

Problém bol čas. Mosťáci chceli čím skôr stavať (zasa pri optimalizovanom variante by doba výstavby bola dva roky...) ehm klopkať kameň (v naivnej až zúfalej viere, že im to uhrá voľby :lol: ) a toto si žiadalo nový proces EIA a nie "na hulváta" zisťovacie konanie, ako sa to snažili so spriazneným MŽP oblbnúť. Podali sa rozklady, ozvala sa EK čo to robia a rozprávke bol koniec...
Avšak keby sa im podarilo pretlačiť optimalizovanú verziu, tak náklady by klesli a ÚHP by nemalo mať aké pripomienky. Takto museli urobiť ten cirkus čo urobili :lol:
Ako v poriadku, ja som ale nepísal, že som nechcel optimalizáciu, ale odpísal som Pachovi na jeho poriadnu, ale predraženú stavbu :idea:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod jarino » 02. Máj 2021 19:47

Videl som, že ste sa viacerí bavili o optimalizácii Kriváň - Mýtna, tak som to zavesil pod Tvoj príspevok, keďže sa mi zdá ako posledný k téme.
Lebo mám dojem, že už sa na to zabudlo.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod cPalo » 02. Máj 2021 20:18

OK
Bál som sa nedorozumenia ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 02. Máj 2021 20:33

Pacho, nepreháňaš aspoň trochu? Ak napriek dlhej estakáde úsek nie je drahý. Drahý úsek na R2 bol Zvolen západ - Pstruša.

jarino, neviem si predstaviť viesť R2 na úrovni potoku. Veď by ho bolo potrebné takmer v celej dĺžke prekladať. To sa nedá porovnať s "pár" piliermi v chránenom území.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 20:37

hej hej trošku preháňam :-) , ale som rád, že sa konečne stavia aj na juhu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod nevo83 » 02. Máj 2021 20:41

Pacho napísal:no dobre , a aký efekt , alebo výhoda by bola ťahať D1 BA-ZV-KE?. veď BA ZA je fakticky po rovine určite jednoduchšie ak BA-Zv, jediný problém bola PX, ale ten problém v podstate vyrobili politici. Poťažne, keď by si uvažoval s aj s napojením na zahraničie, tak BA-ZV nič nerieši, ešte ani to napojenie strojárských firiem.


Problem s chapanim textu ?? :P

Ved Ti pisem ustrene mohlo byt na ,,D3,,= R variantu od Ba-ZA /PL/ kde by to slo cez tvoje mega turbo strojarske mesta typu Trencin,Piestany,Zilina, KNM....
PRICOM spojenie Ba- Ke by slo po rovine bez zbytocnych tunelov, na kt sa vybijaju miliardy... a mohla byt davno hotova DIALNICA za ovela nizsie naklady..
Tak isto ZA-PO sa malo stavat v parametroch R...co by bola tiez riadna uspora.
Vytiahnes si 1 usek z celej trasy R2 kt je drahy,plus s vyhladom Soroska ale tie sa aj tak nechytaju na severne tahy..


A k tomu zahraniciu, tah cez ZA na PL je rovnako dolezity ako tah na PL cez Presov...... teraz tu napis ze Kia ma dvojicku v Cz a preto je to to neporovnatelne...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 02. Máj 2021 21:32

k tým mojím mega turbo strojárským mestám ešte prihodím NMN, DCA, PX, KNM, CA a na východ MT, RK /sice nie strojarina ale papier/, k tomu turistický ruch , dalej megastrojárske, PP, KK, SNV, A este dvojičku KIA/ hyudai , kde nie sme schopní spraviť 5km prepojenie zo svrčinovca na CZ. Ináč časť D1, od ivachnovej poLM je v parametroch R, myslím smerovo a výškovo, nie širkovo riešena, takže nemusíš vyplakávať o R, na severe. Keby sa stavala D1 po zvolen, tak by určite bola drahšia ako R-k lebo v údolý hrona to tiež nie je sama rovina. A od ZV ešte tak po detvu a potom už len pes zdochol, dialnica by bola tak akorát pre kombajny a nieľko pendlerov čo chodi KE BA.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod nevo83 » 03. Máj 2021 06:12

PACHO nejdem ako jeden pan so 6 nickom do osobnych utokov :) ALE : Vihorlat Snina, Chemko Strazske, Chemlon Humenne, ZTS Michalovce, Tatravagonka Trebisov, ZTS+VSZ Košice, ZTS Prakovce, Moldava, /Kechnec ten je specificky tym ze je na hranici s Hun a je realne napojeny na dialnicnu siet europy/ atd atd... mas pocit ze na Vychode nebolo resp nie je strojarstvo.. Dalej ZTS Rimavska Sobota, ZTS Tisovec.. stred/juh proste historia nepusti..
Len rozdiel je ten ze TU sa netahala D/R + ani jedna poriadna cesta 1triedy 2+2.
Ver tomu, ak by sa dialnica stavala NIE zo zapada na vychod ale naopak tak uz stoji...
Proste mas cestu - mas investorov-mas intenzity a HLAVNE ludia Ti nemigruju neako extra za pracou na druhy koniec republiky

Este raz daj mi konkretny usek JUZNEJ TRASY kt by bol/je drahsi ako su tie na severe...

Ja chapem ze mas problem vo svojej hl avicke pochopit ze do BA sa nechodi len na tyzdnovky, ale zial musis sa s tym naucit zit.. Niekto tam chodi na ,,otocku,, kedze gro institucii sidli prave tam... alebo ide ,,len,, do okolia NR,BB ale holt taky je zivot a tiez si zasluzia mat normalnu cestu... Ci ty zvyknes chodit z LM do ,, ZV,, cez PP-PO-KE alebo na opacnu stranu..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Pacho » 03. Máj 2021 10:13

ok nevo, nejdem tiež do osobných útokov, ale to že polovica firiem, ktoré si vymenoval v podstate nefungujú, to si fakt myslíš, že len preto, že nie je D?. Niekedy dávno som pracoval ZTS MT, a problematiku "juzných ZTS", v celku poznám. Uz za socíku bol problém, keď prišla "paradajková" sezóna, tak ľudia jednoducho neprišli do roboty. ......a ím to bolo úplne jedno, že napr nesplní sa export......peace .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 04. Máj 2021 15:31

neve máš pravdu, ale treba jednoducho uznať, že koncepcia dostavať D1-D3 bola správna, lebo sa stavalo za menej penazí, a teraz ťahať R2 ,logika, nie?. Keby sa držalo sľubov a koncepcii, tak v roku 2010, mohol byť sever prepojený, a teraz by nebol problém investovať a stavť juh, bez toho aby sme museli rozmýšlať či estakády, alebo rozšíriť jestvujúcu trasu???: V súčasnoti už dávno mohlo byť dostavané D1 R R1 a hádať sa o prepojení cever juh.

necitas poriadne toto forum.

D1-D3 nemohla byt dostavana do 2010 a to ani nahodou. uz som to tu pocital eurofondy za 2004-2006, 2007-2013 by nestacili ani len na hp-ll-visnove-dubna skala (preto sa fazovali s dalsim obdobim) a nekompletnu D3 (tiez sa fazovala). a ani eurofondy do 2020 ktore este stale cerpame stale nestacia na turany-hubova. dokonca vyzera ze ani tie dalsie nebudu stacit. tak o com to tu pises prosim ta.....

juh mohol byt postaveny za fondy 2004-6 a 2007-2013. asi tiez nie vsade kompletne na plny profil ale nechybal by ziadny podstatny usek a poloprofily by boli len na gemeri s nizsou intenzitou cize akurat by trosku chybal komfort lebo by nebola vsade 130-ka.

Niekedy dávno som pracoval ZTS MT, a problematiku "juzných ZTS", v celku poznám. Uz za socíku bol problém, keď prišla "paradajková" sezóna, tak ľudia jednoducho neprišli do roboty. ......a ím to bolo úplne jedno, že napr nesplní sa export......peace .
tazke strojarstvo ide dole vodou....buducnost je niekde inde....chod do rakuska...tam toho bolo mozno menej ako v CS a predsa maju uplne inu zivotnu uroven.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.