R2 Kriváň - Mýtna

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod ondrej100 » 19. Feb 2022 23:53

R2 Kriváň - Mýtna Rýchlostná cesta R2 stav z 19.2.2022

https://youtu.be/6_sGbqBmIpE
ondrej100
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 14. Okt 2015 21:10

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod DrX » 21. Feb 2022 20:14

no stale nemozem z toho, ze dialnicu nestavaju udolim a ze jednotku nedali v minimalnych nutnych usekoch na moste. no ale, aspon sa pyrotechnici vysantia...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Viktorius » 21. Feb 2022 22:25

Bude to veľmi pekná estakáda....
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod cepheus » 22. Feb 2022 00:58

ved aspon nemusia tolko rypat do kopca (ak by to slo po zemi) tam ani moc niet kam sa posuvat a staviat, nakolko udolim uz ide klasicka dvojprudova hlavna cesta a nemusia takto robit ani tunel ktory by vysiel o dost drahsie.. a problemy s tym spojene, kompromisne to vyslo na estakadu podla mna najrozumnejsie riesenie v tomto pripade s najmensim dopadom na prirodu
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 22. Feb 2022 11:40

Údolím to ísť nemohlo lebo je to územie 4. stupňa ochrany. Robiť zárezy a oporné múry by nevyšlo lacnejšie, R2 by mohla len tak "úrovňovo" križovať Krivánsky potok ako je tomu teraz. Tunelové riešenia boli tuším dve - jedno len s vrcholovým+zárezmi a druhé až z tromi pričom sa mostami prechádzalo ponad potok nakoľko tunely boli po oboch stranách.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod cepheus » 23. Feb 2022 03:35

uzemie 4.stupna ochrany zaujimave..a pritom tam vedie spodkom sucasna , dvojprudova R2 to uz nikomu nevadilo ochranne pasmo ked ju stavali?
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 23. Feb 2022 12:02

síce neviem kedy tú cestu "stavali". či myslíš ešte keď bola prašná alebo až bezprašná, ale oboje bolo desiatky rokov predtým ako tam vzniklo chránené územie, ktorá bolo vyhlásené v 90tych rokoch.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod vladik67 » 25. Feb 2022 08:46

Vlados » 23. Feb 2022 13:02
síce neviem kedy tú cestu "stavali". či myslíš ešte keď bola prašná alebo až bezprašná, ale oboje bolo desiatky rokov predtým ako tam vzniklo chránené územie, ktorá bolo vyhlásené v 90tych rokoch.


Máš dobrý postreh a hoci je to aj ku inej téme, tak mi to nedá a ešte doplním. Toto je tiež hlavný kameň úrazu výstavby Sorošky, lebo doposiaľ sa kompetentní nerozhýbali len oddiaľovali výstavbu, ale ochrancovia boli aktívny a zvyšovali stupne ochrany prírody. Životné prostredie získalo väčší vplyv ako verejný záujem v doprave a symbióza človeka s prírodou neexistuje, lebo životné prostredie ma navrch (ochrana medveďa, vlka, ropuchy, hlucháňa bez tlmenia predátorov a ochranné pásma na malom území SR takmer všade, nielen Tatry a Fatra ale aj na nížinách mokrade a vtáčie územia). Príprava výstavby Sorošky nemala byť v štádiu VO ukončená a jednoznačne sa mala stavať dvojrúrová pre komplikácie s administratívou kvázi ochranárov do budúcnosti. Nech takýto ochrancovia nevyužívajú výdobytky tejto doby a vrátia sa do jaskýň, alebo nech súhlasia s racionálnymi riešeniami pre prospech všetkých.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 09:33

Životné prostredie nemá väčší vplyv ako verejný záujem nakoľko životné prostredie je verejný záujem. Skús žiť aspoň jednu hodinu bez životného prostredia...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod vladik67 » 25. Feb 2022 09:52

Vlados. Ak si dobre čítal o verejnom záujme som písal v rámci dvoch oblasti: životné prostredie a doprava.
A ďalej máš to aj vysvetlené.
Tak má väčší vplyv vo verejnom záujme životné prostredie alebo dopravná infraštruktúra?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 10:03

životné prostredie. skús bez neho prežiť jednu hodinu... potom, ak sa bude dať, daj vedieť
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 10:19

ano, zivotne prostredie je verejny zaujem. len skoda ze nie vsade. z visnoveho vyteka 300 l vody za sekundu a voda je strategicka surovina 21. strorocia. a nic sa nedeje. podobne to bude z korbelky, cebrat ma ist cez jakynu pritom jaskyne su zo zakona chranene. ale hlavne tu dodnes veria nielenze su tunely "lacne" ale este aj "ekologicke".

na krivan-mytna to mame vyriesene, a to este aj tender bol urobeny tak ze v ramci estakadoveho variantu mal vahu aj cim mensi zasah do ZP (asi dolezitejsie ako 2 slova ohladom stavbyveduceho). pri soroske sme sa dostali len do bodu ze tam hrozi problem lebo krasova oblast.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 11:09

devil, ty si demagóg ako Putin. kde ide tunel Čebrať cez jaskyňu?

víťaz tendra Kriváň-Mýtna klamal rovnako ako ty, že bude nulový zásah mimo trasu. uvidíme či NDS bude poctivo uplatňovať sankcie za každý zásah mimo trasu/ponuku... alebo to dopadne ako v prípade D4/R7 skutok sa nestal.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 12:31

toho putina si nechaj, co si prespal zimu ? radsej bud ticho a nestrapnuj sa....

viewtopic.php?f=35&t=26015
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 14:26

pán demagóg, tá jaskyňa nie je ani 1cm v trase tunela.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 15:30

Má 31 metrov a väčšina z nej leží na miestach, kadiaľ povedie autostráda.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 17:15

ale nie tunel ako si písal
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 17:59

Budúca diaľnica D1 sa k tunelu Čebrať priblíži od západu v terénnom záreze. Pri jeho hĺbení spravil bagrista dieru a keď videl, že pokračuje hlboko pod zem, zavolal jaskyniarov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 19:47

Uviedol som toto:
devil napísal:ano, zivotne prostredie je verejny zaujem. len skoda ze nie vsade. z visnoveho vyteka 300 l vody za sekundu a voda je strategicka surovina 21. strorocia. a nic sa nedeje. podobne to bude z korbelky, cebrat ma ist cez jakynu pritom jaskyne su zo zakona chranene. ale hlavne tu dodnes veria nielenze su tunely "lacne" ale este aj "ekologicke".

na krivan-mytna to mame vyriesene, a to este aj tender bol urobeny tak ze v ramci estakadoveho variantu mal vahu aj cim mensi zasah do ZP (asi dolezitejsie ako 2 slova ohladom stavbyveduceho). pri soroske sme sa dostali len do bodu ze tam hrozi problem lebo krasova oblast.

Vyzývam Ťa, aby si dal k tomu dôkaz nakoľko toto nedokazuje, že Čebrať má ísť cez jaskyňu:
devil napísal:Budúca diaľnica D1 sa k tunelu Čebrať priblíži od západu v terénnom záreze. Pri jeho hĺbení spravil bagrista dieru a keď videl, že pokračuje hlboko pod zem, zavolal jaskyniarov.

V opačnom prípade odstúp z funkcie moderátora.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 21:39

ja som to pochopil tak ze cez jaskynu. a keby aj nie tak na tom nezalezi lebo je to v blizkosti tunela. nebyt tunela nedoslo by k tejto destrukcii. a nebyt tunela nie je masivny vytok vody cez visnove.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 22:20

kúsok tej jaskyne zničil zárez. škoda jej a pritom máme na Slovensku cez 7000 jaskýň. nebyť premúdrelej pani z Hrboltovej tak portál mohol byť kúsok inde a nebiť politikov, ktorí rozhodli bez podrobného geologického prieskumu, tak by tunel viedol zas inde... jednoducho trasa nezohľadňovala životné prostredie.
k tej vode. ak by bola pre vodárenskú spoločnosť cenná tak sa zadržiava, spracúva a distribuuje do siete. pokiaľ máš prebytok zdrojov, tak nemáš záujem ani zadarmo.
ak sa vrátime k vysnívanej Soroške, tak tam je plánovaný cestný tunel pod úrovňou hladiny, nie ako železničný ktorý vedie tesne nad. jeho vedenie ani náhodu nebolo zvolené s ohľadom na minimálne dopady na životné prostredie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 25. Feb 2022 23:10

voda je cenna bez ohladu na to ze to teraz nejaka vodarenska spolocnost nechce, resp. nevie do toho investovat. 300 l/s je hruby zasah do zivotneho prostredia tak ci tak. to len na margo ze ako obhajujes prirodu tak v tomto pripade mas iny meter. lebo je to tvoj vysnivany tunel vi(y)snove ?

co sa tyka tej jaskyne ktovie ci podrobny prieskum by ju odhalil. kazdopadne je to opat len zasah, smejem sa tym reciam ze to tam akoze necakali. a ktovie co bude na tur-hub kde ma byt vyse 8 km tunelov dokopy. ale samozrejme tunely su "ekologicke". :D

a este jedna vec, juzna trasa so soroskou mohla usetrit bezne 5+ minut a eliminovat situacie ked je soroska uzavreta a nie je obchadzka. ale aj bez nej bude konkurovat tunelovej severnej. takze je viac ekologicka aj viac ekonomicka. akurat je menej politicka a menej betonarsko-tunelarsko lobisticka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2022 23:28

aktuálne to nie je o investíciach, ale o holom fakte že zdrojov vody majú dostatok. ak nebude dostatok tak budú riešiť ďalšie zdroje. siete sú izolované, takže si vod. spoločnosti nevedia konkurovať ako napr. elektrárenské. áno je to hrubý zásah do živ. prostredia, ale také isté množstvo vody odtekalo do mora desiatky rokov pred zásahom. rozdiel je len v množstve zadržanej vody.

nie som vedomí, že kdekoľvek na Slovensku staviame cesty na eliminovanie situácie že bude nejaká cesta uzatvorená. ak sa mýlim prosím aspoň o jeden príklad.
pre mňa je konkurenčná už desiatky rokov, severnú osobne nepotrebujem. sa tváriť ako kedy tento úsek nevyzeral ako výsledok betonárskej loby. súvislý dlhší úsek s estakádami na Slovensku nemáme a ani nebudeme mať :!:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod vladik67 » 26. Feb 2022 08:02

Vlados » 25. Feb 2022 11:03
životné prostredie. skús bez neho prežiť jednu hodinu... potom, ak sa bude dať, daj vedieť

Ešte raz sa budem opakovať:
Životné prostredie získalo väčší vplyv ako verejný záujem v doprave a symbióza človeka s prírodou neexistuje, lebo životné prostredie ma navrch (ochrana medveďa, vlka, ropuchy, hlucháňa bez tlmenia predátorov a ochranné pásma na malom území SR takmer všade, nielen Tatry a Fatra ale aj na nížinách mokrade a vtáčie územia).
A odpoviem Ti, že bez životného prostredia neprežiješ lebo sú to všetky základne živly ako vzduch, voda, oheň, zem, ale ak ignoruješ vývoj a dobu, tak prestaň používať PC, auto, dom a iné výdobytky dnešnej doby. Vráť sa do jaskyne bez petrolejky, zabíjaj zver pre obživu a odevy ako ľudia pred niekoľko tisíc rokmi. Ešte raz. Symbióza so životným prostredím je dôležitá, ale nie prehnaná. Navyše sa čudujem, že keď si taký detailista, onalepkuješ administrátora pre iný názor, tak prečo si si nevšimol jeden môj preklep z časového hľadiska a nevyrývaš, že som slabý v matematike. Mal by si o čom písať hoci modernými prostriedkami.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Kriváň - Mýtna

Odoslaťod devil » 26. Feb 2022 09:33

aktuálne to nie je o investíciach, ale o holom fakte že zdrojov vody majú dostatok. ak nebude dostatok tak budú riešiť ďalšie zdroje. siete sú izolované, takže si vod. spoločnosti nevedia konkurovať ako napr. elektrárenské. áno je to hrubý zásah do živ. prostredia, ale také isté množstvo vody odtekalo do mora desiatky rokov pred zásahom. rozdiel je len v množstve zadržanej vody.
ten pristup dnes uz nie je takyto. mame uz specialnu malu vodnu EIU. vyhodnocuje sa uz aj to kolko vod moze odoberat priemysel. a bavime sa o nasobne/radovo nizsich cislach ako je 300 l/s. uz nie je to len o tom ze nad nejake mnozstvo sa plati za odber. vselijake plany, opatrenia, vyhodnotenia stavu povrchovych aj podzemnych vod.

Životné prostredie získalo väčší vplyv ako verejný záujem v doprave a symbióza človeka s prírodou neexistuje, lebo životné prostredie ma navrch (ochrana medveďa, vlka, ropuchy, hlucháňa bez tlmenia predátorov a ochranné pásma na malom území SR takmer všade, nielen Tatry a Fatra ale aj na nížinách mokrade a vtáčie územia).
ciastocne. ale EIA tu bola od 1994 ak si dobre pamatam. akurat sa skomplikovali procesy a pribudli paragrafy mnohokrat nezmyselne. npr. kazdy sa moze prihlasit do konania aj ked v danej lokalite nezije. to je len najvypuklejsi pripad co zneuziva slavik npr. vacsina problemov su taketo veci.

to ze soroska nema obchadzku samo osebe nie je dovod aby bol tunel. je to taky vedlajsi prinos. presne takyto vedlajsi dovod sa spomina aj pri visnovom.

nikto sa netvari ze toto je lahky usek. ale to nic nemeni na fakte ze celkovo juzna trasa je ekonomickejsia aj ekologickejsia. kde sa ide viac cez lesy, kde sa viac rube do skaly atd. a kde sa viac ide cez polnohospodarske polia...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.