R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jarino » 01. Okt 2021 19:43

Ty tvrdíš, že ÚVO zdržal výstavbu štadióna v Prešove o dva a pol roka.
Tak ja tvrdím, že asi by bolo vhodné také tvrdenie niečím podložiť a nehovoriť do vetra...
ÚVO má zákonom stanovené lehoty, ktoré by mal dodržiavať.
Z toho dôvodu ma zaujíma, ako môže zdržať procesy ÚVO o dva a pol roka. Zatiaľ Tvoje tvrdenie pôsobí ako bohapusté klamstvo, preto Ti dávam možnosť ho obhájiť.
Nežiadam odposluchy z kanclov ÚVO :lol: , stačí mi akýkoľvek článok...
Avšak asi obidvaja vieme, že realita je značne iná a o zdržaní kvôli ÚVO nemôže byť reči. :wink:

Azir78 napísal:To by uz stacilo!!! Od 25.5. cakame na podpis zmluvy. Uz mi to zacina pripominat R3 Tvrdosin-Nizna tam tiez 3 mesiace stale posuvali podpis zmluvy.

25.5.2021 určite to nebolo pripravené na podpis.
ÚVO začalo konanie 5.8.2021.
Lehota na vydanie rozhodnutia je v tomto prípade 30 dní.
Lehota môže byť predĺžená o 30 dní, ak ÚVO potrebuje k vydaniu rozhodnutia stanovisko znalca. Týchto 30 dní môže byť predĺžených o ďalších 30 dní.
Takže dokopy 90 dní...

Okrem toho chýbalo zverejnenie aktualizácie štúdie realizovateľnosti, ktoré je zo zákona povinnosťou Obstarávateľa pred vyhlásením VO. Samozrejme vvtedajší kompetentní sa na to zvysoka ehm hodili na to bobek.
Túto povinnosť NDS splnila až v auguste 2021 a z toho dôvodu UHP až v septembri zverejnilo stanovisko tak ako káže zákon.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jarino » 02. Okt 2021 12:33

Ešte jedna vec. Pred cca mesiacom NDS požiadala o zmenu stavby pred dokončením, ktorá spočíva v zmene termínu ukončenia výstavby:
Zmena stavby pred jej dokončením spočíva v zmene termínu jej dokončenia. Dôvodom predĺženia lehoty výstavby je zdĺhavý proces verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Tým sa oneskorí začiatok realizácie stavby, ktorý je plánovaný až v 10/2021. Z uvedeného dôvodu stavebník žiada o zmenu termínu ukončenia stavby do 10/2024.

Takže možno tento mesiac...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jackboxx » 02. Okt 2021 13:37

:lol: mozno pride aj kuzelnik a spravi z tejto mafianskej krajiny japonsko svajciarsko :lol:
jackboxx
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 29. Máj 2021 00:28

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jarino » 03. Okt 2021 10:43

devil napísal:
Tak snáď to čo píšeš by si mali postrážiť na MDV SR...
a uhp je potom naco ? lebo podla mna presne na toto (t.j.osekat nezmysly /napr. exity kazdych 5km a pod.) a nie na to aby riesili cez ktoru dolinu ma nieco ist alebo neist.

Podľa mňa...
Čiže len vlastný dojem.
devil napísal:
Nikde nehovorím o akcelerácii výstavby...
ale reagoval si na post ked toto Viktorius vytykal dolezalovi s tym ze vsak sme uz pred podpisom zmluvy...to vyznelo ze hura ide sa robit polovica obchvatu KE.... to ze prva cast je vo hviezdach a ktovie kedy bude a dalsie useky napodobne je vsetko len nie akceleracia.

Pozri si jeho post ešte raz.
"Tento úsek je ok. Riešia ceny, nič iné sa tam riešiť nedá. Tomu Dolezal hovorí ,,akcelerácia" výstavby. Mnohokrát neviem či je ministrom SR alebo USA, keďže často si pletie sj a anj."
To že som písal k akcelerácii je len Tvoja domýšľavosť.
Samozrejme to nie je pravda.
Ja som hlavne reagoval na tú časť tvrdenia, že riešia ceny a nič iné sa riešiť nedá.
Nabudúce si radšej over, keď mi niečo také napíšeš.

Ak sa ideme baviť o akcelerácii, tak tá mala byť za ministrovania šermiara, krízového manažéra atď. Jednak VO sa veľmi dlho vyhlasovalo iba rečami, dvojak vyhodnocovanie prebiehalo veľmi veľmi dlho. Teraz by akákoľvek akcelerácia bola len naháňanie vlastného chvosta.

devil napísal:
Otrasné niečo je vypísať VO na obchvat Šale podľa zmluvných podmienok červenej knihy FIDIC a nedisponovať územným rozhodnutím pre celý projekt.
no schvalne co take tam chybalo ?. lebo najskor mali SP okrem tusim prvych troch km a km a potom aj to. cize mali SP bez UR ? lebo to je tazko uveritelne....

Citujem ministra:
"Treba však pripomenúť, že získanie tohto povolenia je len polovica pravdy. Je aj ďalší úsek tohto obchvatu, okružná križovatka, kde nie je ani územné rozhodnutie."
https://www.aktuality.sk/clanok/ncbdn1z ... taravania/
Netuším o akú okružnú križovatku sa jedná. SSC dokumentáciu zo svojej stránky vymazala.

Územné konanie prebiehalo v prípade okružnej križovatky na privádzači, keďže sa aktualizovala DSP a vznikla požiadavka pridať vetvu na križovatke kvôli IBV.
http://www.dlhanadvahom.eu/sk/web/107/4 ... -Zajarcie/
Ale či to je toto fakt netuším.

devil napísal:
Keď chcú vypisovať VO bez toho aby Obstarávateľ mal už SP, tak tu máme žltý FIDIC.
az na to ze VO trva dlhsie ako cele stavebne konanie....

A to máme tak krátke stavebné konania alebo tak dlho prebiehajú VO? :lol:
V prípade, keď je jasné, že bude vydané stavebné povolenie bez zdržaní s tým problém nemám.
Lenže ak budú zdržania, tak to problém je... Pre Obstarávateľa.

devil napísal:
a) UHP robí trasovanie? To si si čo zase vymyslel? To ma zaujíma, čo pod tým myslíš.
ved si precitaj vo vlakne ze na co som vlastne reagoval.....bolo tam uvedene ze uhp "sa musí dostať v rozhodovaní na začiatok"...tj. uhp ma fakticky rozhodovat alebo spolurozhodovat o trasovani....tak sa pytam to kto a kde videl ked uz si na to reagoval ?

Ja vidím celkom slušný rozdiel medzi " spolurozhodovať o trasovaní" a "robiť trasovanie"...
Neviem o tom, žeby niekto na UHP kreslil čiary po mape.
Áno, hodnotenia by sa mali dostať na začiatok, aby UHP nezhadzovalo zo stola projekty kde prebieha výkup pozemkov, t.j. už štát na ne minul milióny a ešte sa chystá minúť desaťnásobok toho na realizáciu. Je to pomerne nešťastné, avšak kvôli tomu, ako sa preferovali projekty na MDV SR.
Znamená to, že ako napr. v prípade R8 sa takmer na začiatku prípravy zhotoví štúdia realizovateľnosti (x variant možností trasovania technicky možných plus následne približné ohodnotenie investičných výdavkov a k tomu ekonomická analýza), ktorú NDS zverejní a UHP sa vyjadrí k hodnoteniu variant, použitým údajom, ekonomickej analýze a vydá odporúčanie, na akom variante by mala NDS pracovať atď atď.

devil napísal:
Odporúčam: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2004/523/
Paragraf 19a.
Tam je to napísané viac než jasne...
Nevidím nikde povinnosť UHP o niečo žiadať.
Či to je trafika? Môžeme polemizovať nad analýzami, len čo sú potom MDV SR, ZSSK, NDS atď.
mozeme ist aj do extremu ale niekto co prevadzkuje cesty a trate asi treba ale nie je jasne ci je uhp naozaj nepostradatelna institucia pre stat ?

Nerozumiem...

devil napísal:
Odporúčam: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2004/523/
Paragraf 19a.
Tam je to napísané viac než jasne...
Nevidím nikde povinnosť UHP o niečo žiadať.
Či to je trafika? Môžeme polemizovať nad analýzami, len čo sú potom MDV SR, ZSSK, NDS atď.
...no ale k veci...neviem ked uhp nemusi nic ziadat a ani netrva na datach cize v nasom pripade rozhoduje za zaklade neuplnych/chybnych podkladoch. ked to je podla teba v poriadku tak potom neviem ci ma zmysel sa o niecom bavit....stale to iste...Strategická CBA je oproti plnohodnotnej CBA zjednodušená, predovšetkým údajmi o smerovaní dopravy. Nevychádza z modelovaných budúcich dopravných tokov v dopravnom modeli, iba z dnešných údajov o stave infraštruktúry, počte vozidiel a jazdných časoch .... cize bulharska konstanta...dalej... Naplnenie kapacity dnešnej cesty je počítané v zjednodušenej forme na základe TP 10231. Nezohľadňuje triedu stúpania (používame priemernú hodnotu pre všetky triedy stúpania) a krivoľakosť (používame hodnotu pre druhú najmenšiu úroveň krivoľakosti). Zohľadňuje podiel pomalých vozidiel a šírku komunikácie. V ďalšej verzii tohto materiálu je potrebné kapacitu počítať presnejšie, na základe dopravného modelu.

Prečítaj si ten zákon.
Ak tam bude uvedené, že UHP má niečo žiadať, tak žiadať budú...
Zatiaľ je povinnosťou zverejniť štúdiu realizovateľnosti, na ktorej vypracovanie sú publikované metodiky.
Slušne si domýšľaš a vôbec netuším, čo tým chceš povedať.

Áno, podklady môžu byť chybné alebo neúplné a ešte som sa nestretol, žeby UHP na ne neupozornil prípadne neopravoval výpočet (naposledy som to videl v jednej štúdií ŽSR, ktorú museli ŽSR aktualizovať - rozumej dať ďalšie peniaze, aby mohla ísť do Bruselu, keďže to bola tak úroveň SOČ-ky). V drvivej väčšine chyby smerujú k tomu, aby B/C bolo vyššie ako 1, lebo však ešte donedávna to bolo brané ako formalita.
Čo myslíš, prečo si musela NDS dať vypracovať až tri štúdie realizovateľnosti v prípade severného obchvatu Prešova? A to aj v tej tretej boli chyby. Napríklad mňa by zaujímalo, odkedy na cca 7 km cesty stohí dokumentácia cca 45 miliónov eur...

S tou bulharskou konštantou si si to vymyslel, že? Len aby si mohol zhodiť niečo čo sa Ti nepáči. Ale v prípade výkupu pozemkov na Bátka - Figa budeš vymýšľať fúru absurdných dôvodov :lol:
Ja by som povedal, že potrebovali rýchlo spraviť poradie a kým by sa spravili plnohodnotné štúdie (VO + spracovanie + vyhodnotenie), tak by to bola fúra času. Všade v praxi pri výpočtoch existujú zjednodušenia, ktoré musia byť tak navrhnuté, aby boli rozdiely do 10%. Každý kto sa stretol s nejakým modelovaním a výpočtami (stavbárina, strojárina, doprava) to vie, keďže všetko sú to približné riešenia...

devil napísal:
b) zákonne povinné asi nie je. No od roku 2021 sa do rozpočtu zaradzujú iba návratné projekty, t.j. B/C viac ako 1.
rozumiem a hovorim ze na zaklade pokryvenych pravidlach...ktore deformuju B/C vid vyssie. vyhodu maju cesty kde su vysoke intenzity bez ohladu kolko aut realne prejde na novu cestu a bez ohladu ci sucasna cesta ide po krkahajoch alebo po rovine. take cesty ako R4 to vyslovene diskvalifikuje podobne niektore useky R3 a R2.

R4 to diskvalifikuje?
Ty si už asi zo mňa robíš neskutočnú srandu... Inak si to neviem vysvetliť.
Si videl dopravný model SO PO? Však tvrdili, že tam po otvorení bude 22 tisíc vozidiel. Tak koľko vozidiel tam prejde zo súčasnej infraštruktúry?
Veď to sú výsledky tých dopravných modelov, ktoré pôvodne boli neskontrolovateľné. V súčasnosti sa do nich UHP vie dostať a kritizovať manipuláciu s údajmi.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod vladolesaj » 06. Okt 2021 12:06

Odpoved na otazku na FB... no parada :(

Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Verejné obstarávanie na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek stále prebieha. Akonáhle bude verejné obstarávanie ukončené, NDS pristúpi k podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom. Samozrejme o všetkom budeme včas informovať.
Odbor komunikácie MDV SR
vladolesaj
návštevník
 
Príspevky: 10
Založený: 20. Mar 2014 17:04

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod atlan » 07. Okt 2021 08:32

Jaro Polacek: na jeseň minister oznámi výstavbu druhej etapy.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 266
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod 1mmortal2 » 07. Okt 2021 10:56

zabudli zasa rok spomenut. toto je uz celku trapne by som povedal
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Okt 2021 13:54

Je viac ako zaujímavé, aký obrovský problém im robí zverejnenie lehôt. Každá inštitúcia má nejaké lehoty na rozhodovanie. Napr. pri ÚVO si často krát vieme odrátať 30 alebo 45 dní, odkedy im pristane dokumentácia na stole.

Len tá NDS-ka má stále nejaké problémy s lehotami a potom aj s doručovaním. Buď výziev na doplnenie podkladov po otvorení ponúk alebo doručovaním výziev na uzavretie zmluvy...

Takže otázka znie: Čo zase zmeškali a čakajú na doplnenie čoho, že ešte neposlali výzvu na uzavretie zmluvy víťazovi VO?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod Dendik » 07. Okt 2021 19:56

jarino napísal:Ty tvrdíš, že ÚVO zdržal výstavbu štadióna v Prešove o dva a pol roka.
Tak ja tvrdím, že asi by bolo vhodné také tvrdenie niečím podložiť a nehovoriť do vetra...
ÚVO má zákonom stanovené lehoty, ktoré by mal dodržiavať.
Z toho dôvodu ma zaujíma, ako môže zdržať procesy ÚVO o dva a pol roka. Zatiaľ Tvoje tvrdenie pôsobí ako bohapusté klamstvo, preto Ti dávam možnosť ho obhájiť.
Nežiadam odposluchy z kanclov ÚVO :lol: , stačí mi akýkoľvek článok...
Avšak asi obidvaja vieme, že realita je značne iná a o zdržaní kvôli ÚVO nemôže byť reči. :wink:

Jasné, uvo je čistý jak lalia...a daj ešte tú o Alenke v ríši divov Slovenska :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod umk » 07. Okt 2021 20:12

metelesku.blesku napísal:Je viac ako zaujímavé, aký obrovský problém im robí zverejnenie lehôt. Každá inštitúcia má nejaké lehoty na rozhodovanie. Napr. pri ÚVO si často krát vieme odrátať 30 alebo 45 dní, odkedy im pristane dokumentácia na stole.

Len tá NDS-ka má stále nejaké problémy s lehotami a potom aj s doručovaním. Buď výziev na doplnenie podkladov po otvorení ponúk alebo doručovaním výziev na uzavretie zmluvy...

Takže otázka znie: Čo zase zmeškali a čakajú na doplnenie čoho, že ešte neposlali výzvu na uzavretie zmluvy víťazovi VO?


NDS čaká stále na ÚVO, ktorý robí kontrolu verejného obstarávania. Dovtedy nemôže podpísať zmluvu ani zverejniť dátum začatia výstavby.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jackboxx » 07. Okt 2021 23:57

inak povedane cirkus humberto ala slopakistan pokracuje dalej.. takze z konca septembra je uz jesen.. a v decembri zahlasia ze podpisu na jar a potom ze pred letom atd atd pozname.. :lol: a mame tu stale mafiansky stat s max byrokraciou a bordelom so zakonmi z cias marie terezie ,ako vysity..
jackboxx
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 29. Máj 2021 00:28

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod metelesku.blesku » 08. Okt 2021 08:41

umk napísal:
metelesku.blesku napísal:Je viac ako zaujímavé, aký obrovský problém im robí zverejnenie lehôt. Každá inštitúcia má nejaké lehoty na rozhodovanie. Napr. pri ÚVO si často krát vieme odrátať 30 alebo 45 dní, odkedy im pristane dokumentácia na stole.

Len tá NDS-ka má stále nejaké problémy s lehotami a potom aj s doručovaním. Buď výziev na doplnenie podkladov po otvorení ponúk alebo doručovaním výziev na uzavretie zmluvy...

Takže otázka znie: Čo zase zmeškali a čakajú na doplnenie čoho, že ešte neposlali výzvu na uzavretie zmluvy víťazovi VO?


NDS čaká stále na ÚVO, ktorý robí kontrolu verejného obstarávania. Dovtedy nemôže podpísať zmluvu ani zverejniť dátum začatia výstavby.


Tú poslednú otázku som tam dal navyše. Ignorovať, prosím.

Narážal som hlavne na "lehoty" a "doručovanie" z NDS, ktoré častokrát trvá dlhšie, ako má ÚVO na samotné rozhodnutie. Už len v príklade tohto úseku vieme, že NDS trvalo celých 8 mesiacov, kým odoslali prvý list s požiadavkou na doplnenie ponuky po otvorení obálok.

Ďalej chýba akékoľvek normálne a zrozumiteľné informovanie o priebehu konania. Napr. info typu - včera ubehla lehota na odvolanie voči výberu víťaza, bola podaná námietka, posielame to na ÚVO tento týždeň, predpoklad vydania rozhodnutia je v MM.YYYY.

Alebo: Dodali nám DSP, predpoklad podania žiadosti o vydanie SP je v MM/YYYY a pod.

Je to fakt také ťažké, namiesto toho aby si vymýšľaľi sprostosti ako - VO vyhlásime do konca roka..... tak teda v druhom kvartáli budúceho roku...na jeseň .... hneď začiatkom ďalšieho roka... a popri tom ani slovo o tom, že robia zmeny v EIA alebo dopĺňajú iné chýbajúce dokumenty/štúdie, stavebné povolenia, čokoľvek?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod tomenmen » 08. Okt 2021 19:08

fakt je že neprehľadnosť procesu pretrváva preto, lebo sa tak dá jednoduchšie miešať .... kadečo .. funguje to tak aj v súkromnej sfére, viem lebo to poznám z vlastnej kože .. čím menej jasnosti pri výberovom tým lepšie sa dá kĺzať ..
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2021 20:29

jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod devil » 08. Okt 2021 21:25

Podľa mňa...Čiže len vlastný dojem.
odpust ze pisem svoje vlastne nazory. ale to tak bude aj nadalej.

To že som písal k akcelerácii je len Tvoja domýšľavosť. Samozrejme to nie je pravda.
tak dobre, beriem.

"Treba však pripomenúť, že získanie tohto povolenia je len polovica pravdy. Je aj ďalší úsek tohto obchvatu, okružná križovatka, kde nie je ani územné rozhodnutie."
a to je dovod na zrusenie VO ? chybajuci papier na nejaky KO ? dufam ze rovnako principialne sa bude postupovat aj niekde pri ZA....jasne ze nebude.

Ja vidím celkom slušný rozdiel medzi " spolurozhodovať o trasovaní" a "robiť trasovanie"...
ja len taky mensi rozdiel...kto spolurozhoduje ma vlastne moznost vetovat, ci ?

Neviem o tom, žeby niekto na UHP kreslil čiary po mape.
to ani nemusi ale spolurozhodovat moze.

Znamená to, že ako napr. v prípade R8 sa takmer na začiatku prípravy zhotoví štúdia realizovateľnosti (x variant možností trasovania technicky možných plus následne približné ohodnotenie investičných výdavkov a k tomu ekonomická analýza), ktorú NDS zverejní a UHP sa vyjadrí k hodnoteniu variant, použitým údajom, ekonomickej analýze a vydá odporúčanie, na akom variante by mala NDS pracovať atď atď.
a na to som sa pytal ze to si kde videl. myslim zahranicie. predpokladam ze nikde.

Prečítaj si ten zákon. Ak tam bude uvedené, že UHP má niečo žiadať, tak žiadať budú...
neskryvaj uhp za zakon. pokial nemam udaje podla ktorych mozem naozaj kvalifikovane rozhodnut tak si ich treba pytat a trvat na nich. to je podla mna profesionalny pristup. vyhovarat sa ze to zakon nekaze je take smiesne.

V drvivej väčšine chyby smerujú k tomu, aby B/C bolo vyššie ako 1, lebo však ešte donedávna to bolo brané ako formalita.
to je skor systemova chyba.

S tou bulharskou konštantou si si to vymyslel, že? Len aby si mohol zhodiť niečo čo sa Ti nepáči. Ale v prípade výkupu pozemkov na Bátka - Figa budeš vymýšľať fúru absurdných dôvodov :lol:
ked spominas batku tak tento priklad sa uplne hodi.

Nezohľadňuje triedu stúpania (používame priemernú hodnotu pre všetky triedy stúpania) a krivoľakosť (používame hodnotu pre druhú najmenšiu úroveň krivoľakosti). su tam stupania ? su. je to klukaty usek ? je. takze parametre ktore zohladnili len nejakou "priemernou" hodnotou su zrovna tie ktore by v pripade ze existuju presne udaje pomohli tomuto useku ist vyssie v poradi.

Všade v praxi pri výpočtoch existujú zjednodušenia, ktoré musia byť tak navrhnuté, aby boli rozdiely do 10%.
ak mas nieco najazdene tak ti musi byt jasne ze rozdiely na Sk cestach su urcite vacsie ako 10% co sa tyka zakladnych parametrov ako krivolakost ci stupania. preto spominam batku, R4 a preto spominam inde turany-hubova a D3 - prakticky ziadne stupania a smiesne polomery zakrut....

ako ked na olympiade plavaju polohove preteky a zrazu sa povie ze znak nebude....

keby pouzili priemerne udaje aj pre intenzity....cize tam kde je 15.000 aut by sa pocitala len priemerna hodnota na Sk co je iste o par tisic aut menej. co by to urobilo s B/C asi vsetci vieme. :wink:

btw. ziadne absurdne dovody, vykup pozemkov je impulz do pripravy nepravom zanedbavaneho useku, najhorsieho useku na ZV-KE.

R4 to diskvalifikuje?
Ty si už asi zo mňa robíš neskutočnú srandu... Inak si to neviem vysvetliť.
Si videl dopravný model SO PO? Však tvrdili, že tam po otvorení bude 22 tisíc vozidiel. Tak koľko vozidiel tam prejde zo súčasnej infraštruktúry?
mozno netusis ale R4 ma desiatky km ale ty sa bavis len o SO PO II v dlzke asi 10 km. tak neviem kto si tu robi srandu :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Okt 2021 08:23


Kiež by. Nie je normálne, aby sa tu robili korekcie za 160 a viac miliónov pre flagrantné porušovanie pravidiel v priebehu VO a potom len myknúť plecom.
Tí ľudia, čo sa pod to podpisovali už na NDS nemajú čo robiť a momentálne by mali dochádzať pravidelne na návštevy k OČTK s rôznymi verziami rozprávok pre deti.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod sarisan » 13. Okt 2021 20:46

Už sa začali práce na obchvate či stále nie? Je už termín výstavby známy?Nečaká sa náhodou na Slanecku?
sarisan
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 08. Okt 2021 16:53

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod vladolesaj » 13. Okt 2021 23:10

Aby bolo jasne, kde sme pri tomto useku :(
Toto je odpoved NDS z minuleho tyzdna. VO ala Slovakistan.

Dobrý deň,



verejné obstarávanie (VO) na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek stále prebieha. NDS je v priebehu VO viazaná mlčanlivosťou. Našou snahou, vo všeobecnosti je vždy ukončiť verejné súťaže na zhotoviteľov diaľničných úsekov čo najskôr, avšak verejný obstarávateľ (NDS) nemôže uchádzačom zabrániť prípadnému uplatneniu revíznych postupov v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Akonáhle bude verejné obstarávanie ukončené, NDS pristúpi k podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom, o čom budeme verejnosť korektne informovať. Začiatok stavebných prác je plánovaný túto jeseň. Výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty by mala trvať 3 roky. V rámci prípravy R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, I. úsek momentálne prebieha preberacie konanie dokumentácie na ponuku spolu s dokumentáciou na realizáciu stavby. Následne ju posúdi ÚHP a bude zabezpečené stavebné povolenie. Obidva úseky rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany budú po uvedení do prevádzky spolu s diaľnicou D1 vytvárať juhovýchodný obchvat mesta Košice. R2, situovaná juhovýchodne od mesta Košice, zabezpečí napojenie na diaľnicu D1 a rýchlostnú cestu R4 Košice - Milhosť. Odľahčí mesto Košice o tranzitnú dopravu, prinesie vyšší komfort z jazdy, zvýši plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť premávky. Zároveň zníži nehodovosť a zlepší kvalitu životného prostredia.



S úctou



MEDIA TÍM NDS
vladolesaj
návštevník
 
Príspevky: 10
Založený: 20. Mar 2014 17:04

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod metelesku.blesku » 13. Okt 2021 23:38

A presne tu ukázali v plnej nahote tú svoju zabrzdenosť, ktorou nasie.ajú celú krajinu. Napísať, že pri VEREJNOM obstarávaní sú viazaný mlčanlivosťou... Asi fachčia na niečom silnom. Pričom stačilo do tej odpovede doplniť iba pár slov a hneď by to vyzeralo úplne inak. Asi takto:

Dobrý deň,


verejné obstarávanie (VO) na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek stále prebieha. Po vyhlásení víťaza VO bola v lehote podaná neúspešným uchádzačom námietka, ktorá bola dňa DD.MM.YYYY zamietnutá. Momentálne prebieha kontrola na ÚVO. Predpoklad vydania a zverejnenia rozhodnutia je v XX. týždni. Našou snahou, vo všeobecnosti je vždy ukončiť verejné súťaže na zhotoviteľov diaľničných úsekov čo najskôr, avšak verejný obstarávateľ (NDS) nemôže uchádzačom zabrániť prípadnému uplatneniu revíznych postupov v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Akonáhle bude verejné obstarávanie ukončené vydaním rozhodnutia ÚVO, NDS pristúpi k podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom, o čom budeme verejnosť korektne informovať. Začiatok stavebných prác je plánovaný v mesiaci XX/202X. Výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty by mala trvať 3 roky. V rámci prípravy R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, I. úsek momentálne prebieha preberacie konanie dokumentácie na ponuku spolu s dokumentáciou na realizáciu stavby. Následne ju posúdi ÚHP v lehote 30/60/90/120 dní a predpoklad podania žiadosti o vydanie stavebného povolenia je v mesiaci XX/2022. ...(ďalej je už len ten balast)


Lenže to by potom museli aj reálne "akcelerovať" a nie sa zad.bávať, napríklad doručovaním dokumentácie medzi úradmi 2 a viac mesiacov.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod IDV » 14. Okt 2021 00:21

Znacim si do kalendara otvorenie XX/202X cize najneskor do 12/2029 jazdime podla NDS
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod Dendik » 14. Okt 2021 22:01

metelesku.blesku napísal:A presne tu ukázali v plnej nahote tú svoju zabrzdenosť, ktorou nasie.ajú celú krajinu. Napísať, že pri VEREJNOM obstarávaní sú viazaný mlčanlivosťou... Asi fachčia na niečom silnom. Pričom stačilo do tej odpovede doplniť iba pár slov a hneď by to vyzeralo úplne inak. Asi takto:

Dobrý deň,


verejné obstarávanie (VO) na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek stále prebieha. Po vyhlásení víťaza VO bola v lehote podaná neúspešným uchádzačom námietka, ktorá bola dňa DD.MM.YYYY zamietnutá. Momentálne prebieha kontrola na ÚVO. Predpoklad vydania a zverejnenia rozhodnutia je v XX. týždni. Našou snahou, vo všeobecnosti je vždy ukončiť verejné súťaže na zhotoviteľov diaľničných úsekov čo najskôr, avšak verejný obstarávateľ (NDS) nemôže uchádzačom zabrániť prípadnému uplatneniu revíznych postupov v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Akonáhle bude verejné obstarávanie ukončené vydaním rozhodnutia ÚVO, NDS pristúpi k podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom, o čom budeme verejnosť korektne informovať. Začiatok stavebných prác je plánovaný v mesiaci XX/202X. Výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty by mala trvať 3 roky. V rámci prípravy R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, I. úsek momentálne prebieha preberacie konanie dokumentácie na ponuku spolu s dokumentáciou na realizáciu stavby. Následne ju posúdi ÚHP v lehote 30/60/90/120 dní a predpoklad podania žiadosti o vydanie stavebného povolenia je v mesiaci XX/2022. ...(ďalej je už len ten balast)


Lenže to by potom museli aj reálne "akcelerovať" a nie sa zad.bávať, napríklad doručovaním dokumentácie medzi úradmi 2 a viac mesiacov.


ta co Jaro, stalôe UVO čistilunkí jako ľalia, že... hahaha :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod JaNY » 15. Okt 2021 01:07

Dalsie Bozie prikazanie hovori, nevysmievaj sa z inych. typicky vychodniar.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Okt 2021 07:49

Dendik napísal:ta co Jaro, stalôe UVO čistilunkí jako ľalia, že... hahaha :lol:


Ja som hovoril o NDS. Tí majú večný problém s lehotami. Pri ÚVO naťahovanie väčšinou počítame v dňoch, maximálne jednotkách týždňov. Pri NDS v mesiacoch. ha ha ha lol lol rofl ha ha ha
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod nevo83 » 15. Okt 2021 08:16

Presne tak UVO rozhoduje v max povolenom casovom pasme..
Otazka znie preco NDS nedokaze proniest dokumentaciu z jedneho konca BA na druhy za kratsi cas ako 2mesiace...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod Dendik » 18. Okt 2021 20:30

JaNY napísal:Dalsie Bozie prikazanie hovori, nevysmievaj sa z inych. typicky vychodniar.

Sorry ale asi si nepochopil pointu? Alebo nezijes na Slovensku? Tu je to tak akurat na zaplakanie...
Pre istotu: je to "dojemné" ako sa Jaro snazi ten urad obranovať. Alibizmus tu totiz hrá prím, ale aj
to čoskoro skončí :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.