Jasné. Namiesto 30-50 metrového a 50-100 metrového mostu tak budneme 460 metrový. Krásna megalomácia. Násyp by tam bol ako tu, čiže opäť len hrotíš situáciu.
no neviem ci 30 metrov alebo 50 metrov. skor tie vyssie cisla. ani 200 metrov navyse sa neda ani len porovnat s niekolko km dlhymi tunelmi. vycislil si usporu 5-10 mil. to bol tvoj kvalifikovany odhad alebo si len tak strelil ?? v kazdom pripade nie si hodnoverny ked obhajujes usek za miliardu a na druhej strane kricis kvoli 5-10 mil. ci 4 pilierom. ved to je uz uplne smiesne.
Jasné, kvoli vodnej nádrži, ktoré posledné roky je takmer prázdna.
ale to sa tak nikde neprojektuje ze zatvorime oci a tvarime sa ze neexistuje lebo je takmer prazdna.
Nepíšem tam náhodou o polprofile (2+1). Ušetrili by sme s ním pod-stat-ne viac ako tu na R2. Jasné, úsek Mýtna-Tomášovce zažíva dennodenné kolóny... druhé Kysuce. Smutné, ale doteraz som si to nikdy nevšimol. Tunely sme bežne stavali za Rakúska-Uhroska, ale komunisti nám ukázali že tunely sú fuj fuj fuj. Smutné, že v niektorých hlavách to zostalo. Niektorí by všetko riešili po povrchu, čo tam potom že by to bolo drahšie a ďaleko ohyzdnejšie.
pises "dostavat druhy profil" to znamena plny. uz ani nevies co si pisal ?? preco teda TAM nestaci polovicny ?
za R-U sa bezne stavali tunely. to si uz nedodal ze to boli kratke tunely. dokonca uplne kratke. niekolko dlhsich tunelov za CS a aj vojne. samozrejme tunel zeleznicny je nieco ine ako dialnicny (sama technologia). tym sa ale prilis neobtazujes, ani tym kolko stoja pri vsetkej tej setrnosti ktoru zdoraznujes.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_%C ... _Slovenskudialnica nie je sutaz krasy. hociktory velky kamenolom co vidis pri hociktorej dialnici je ohyzdnejsie ako dialnica samotna. tam kde sa da treba viest po povrchu. ale vzdy budu nejake mosty aj to aj dlhe lebo civilizovana krajina riesi aj ochranu prirody. a sice rad zdoraznujes ze nasyp je lacnejsi ako most (vacsinou asi je) tak ja zase ze most je vacsinou lacnejsi ako tunel.
Jano1, nevidíš tam tu objektivitu? Keď to ide okolo mojej garáže, tak kľudne nech sú tam zbytočne nevyužívané pruhy, veď čo je doma to sa počíta.
to ze mas garaz v oblasti zilinska/kysuc je tak jasne ako ked svieti slnko....podla toho co pisem ja mam garaz aj na orave, aj na zempline aj pri nitre.....a samozrejme v kazdom meste BB kraja...
Ci ze ked je to lacnejsie, tak to budeme stavat aj ked to netreba?
Mame taky super usek v plnom profile s intenzitou 3 tisic v/24h, ved to bolo lacne, tak to musi byt super vyhodna investicia.
tahas to do extremu lebo pri 3.000 autach pochybujem o navratnosti plneho profilu pri tejto cene ci menej. ale intenzite okolo 10.000 a nizkej cene je navratnost realna.
ze co treba a co nie je tvoj nazor. v krajinach ako polsko a madarsko to vidia inak. tam stacia intenzity 10.000 niekde aj menej, staci ze sa napoji nejake konkretne uzemie ktore im stoji za to napojit. ked sa diskutuje v prislusnych temach o desiatkach km novych usekov tak ste ticho. a zrejme ticho zavidite.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...