Jano1 napísal:"najzasadnejsi infrastrukturny problem" iba ak v Tvojej hlave. Problem je tam kde musia auta na tranzitnych tahoch stat v zapchach a nie tam, kde mozu ist priemernou 80 a viac km/h.
Auta stoja v zapchach preto, ze sa tam dotiahla dialnica, co bola podmienka investorov aby tam prisli. A preto prisli a preto su tam tie zapchy. Teda oni su vysledkom tej vystavby, nie tym, co vyvolava potrebu.
Najvacsi problem Slovenska su regionalne rozdiely, nie to, ze niekde stoji v zapche niekto, kto nie je ochotny ist vlakom, lebo je lenivy. A je jasne, ze ak by sa uz 15 rokov jazdilo KE-BA za 3 hodiny, tak jednoducho problemy s lakanim investorov na vychod a juh nie su. Vid naposledy BMW!!!
Jano1 napísal:" Intenzity sa nasobne zvysia" No zvysia lenze miestami zo 4 tisic az na zavratnych 8 tisic a nie zo dna na den, ale za 20-30 rokov. To bolo placu ako treba Kosice napojit na Madarsko, tak mame plny profil so zavratnymi 3 tisickami v./24h.
Aj pri 3tis intenzite je to pri 5milEUR/km jedna z najlacnejsich dialnic na auto-kilometer na Slovensku, cize jej efektivita / hodnota za peniaze je vysoka. Cize nie je dovod aby nebola. A tiez je jasne, ze kym ide z pola do pola, a neda sa na nu dostat ani z US Steel, tak sa na nej ziaden zazrak neudeje. Uvidime statistiky, ked sa dokonci napojenie na D1 K Olsany a na US Steel (a pripadne ak sa dokonci M30).
Jano1 napísal:Vyplakavaj ako sa plytva na D1/D3, ale tam aspon su realne zapchy, ktore treba riesit.
Tie zapchy su jednako dosledkom tych 25 rokov protezovania, a jednak ich vedia rovnako dobre vyriesit aj stvorprudovkove jednotky s obchvatmi.
Ak by sa stavalo podla potreby, mala sa cela D1(BA-KE) a R1 (BA-BB)+R2(ZV-KE) postavit ako suvisla polprofilova Rka, aby sa vyriesilo prepojenie vsetkeho co treba. A az potom sa podla intenzit mal doplnat plny profil. A tie intenzity by potom odrazali realnu potrebu, nie nabalovanie intenzit tym, ze niekde sa stavia megalomansky a inde nic. Na D1+D3 sa ale robi presny opak - maximalna megalomania, ktoru nevieme ani zaplatit. Takze dnes cokolvek zakladat na dnesnych intenzitach je nezmysel. Ked, tak sa pozrime na intenzity v r 1989, ked dovtedy sa investovalo na severe a juhu priblizne rovnomerne.