Stránka 39 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2019 23:10
od Vlados
duro_z_dediny napísal:
Vlados napísal:Chápem, že sa ti to nedobre číta, keď sa bojíš o možnej nerealizácii zbytošného tunela na miernom prevýšení. ...

Akosi nerozumiem. Sitina v BA má smiešne výškové prevýšenie a predsa je to zmysluplný tunel. Prečo spochybňovať jedinú reálnu bodovú závadu na R2 ? Soroška je z oboch strán v lete , či v zime závada. Tie treba odstraňovať v prvom rade. Tunel sa tu zdá byť lepšie riešenie, tak let's go. Podobných závad ešte musíme odstrániť desiatky... Navheje potom od Košíc po Figu slušná cesta, tak načo čakať ?

lebo neušetrí ani minútu času. aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h. ak bude tunel bude 80km/h.
vždy keď tadiaľ prechádzam hľadám ten problém. jasné, nedá sa to porovnať s cestou Jablovom - Šaca, ktorý sa dá ísť technicky aj 140km/h. najskôr treba postaviť ešte 100km R2, kľudne aj v polprofile, nech sa tá trasa stane zaujímavou, zvýši sa intenzita dopravy čím klesne priermerná rýchlosť na Soroške a potom stavať tunel ako dvojrúrový.
(myslel som tunel Karpaty)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 09:47
od devil
aktualna rychlost prejazdu 10 minut po polnoci. neviem ci mam plakat ale sa smiat. a ze nejaky sialenec strielal v BA na kosickej/prievozskej ma sotva nieco spolocne so soroskou. ale tie myslienkove pochody su skutocne originalne. :roll:

realita je 17 km/15 minut co je ledva 70 km/h. 14 km R2 z toho 80 km/h cez tunel a 100 mimo neho je 9-10 minut.

najskôr treba postaviť ešte 100km R2, kľudne aj v polprofile, nech sa tá trasa stane zaujímavou, zvýši sa intenzita dopravy čím klesne priermerná rýchlosť na Soroške a potom stavať tunel ako dvojrúrový.
(myslel som tunel Karpaty)


namiesto zbytocnych poloprofilov ktore zvysia rychlost z 90 na 100 a vytvoria nove cesty smrti treba postavit sorosku, + vyriesit baktu a batku. tie vytvoria atraktivnu cestu I. tr. LC-KE v dlzke 150 km co na Sk by nemalo obdobu. a namiesto tunela karpaty treba zrekonstruovat elektrickove trate, postavit nove a vyriesit zeleznicny uzol BA so zdvokolajenim trati a novymi zastavkami.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 10:25
od pohodak
devil napísal: amiesto zbytocnych poloprofilov ktore zvysia rychlost z 90 na 100 a vytvoria nove cesty smrti treba postavit sorosku, + vyriesit baktu a batku. tie vytvoria atraktivnu cestu I. tr. LC-KE v dlzke 150 km co na Sk by nemalo obdobu. a namiesto tunela karpaty treba zrekonstruovat elektrickove trate, postavit nove a vyriesit zeleznicny uzol BA so zdvokolajenim trati a novymi zastavkami.


amen, na juznej R2 nic viac netreba na najblizsich 15 rokov...v BA by som ale pridal predlzenie tomasikovej, bojnickej a severnu tangentu spolu s prerobenim bajkalskej na mimourovnovu, co by ale stale mohlo vydat za cenu tunela karpaty :idea:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 11:20
od Vlados
Asi nechodíš po I/16... obce na trase, vodiči čo chodia 70, chodci pri ceste... Cestu treba postupne zlepšovať a nie 15 rokov čakať.
Jasné, že investovanie do nových mestských ciest/tunela by bolo lacnejšie a podstatne viac by to prospelo mestu, ale v tejto krajine stavia cesty len NDS, tak to musí byť jedine diaľnica :(

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 12:28
od Yoggy52
Tak ale spocitaj si cez kolko obci ta cesta vedie po I/16 a akym trivilianom a teraz sa pozri na I/21.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 12:40
od devil
ale tu nikto nespochybnuje ze aj I/21 potrebuje prelozky. alebo I/66 a I/59.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 13:54
od pohodak
Vlados napísal:Asi nechodíš po I/16... obce na trase, vodiči čo chodia 70, chodci pri ceste... Cestu treba postupne zlepšovať a nie 15 rokov čakať.
Jasné, že investovanie do nových mestských ciest/tunela by bolo lacnejšie a podstatne viac by to prospelo mestu, ale v tejto krajine stavia cesty len NDS, tak to musí byť jedine diaľnica :(


ale chodim, na tej trase okrem uz tendrovanych usekov, toho co pisal devil a sorosky ozaj dalsich minimalne 15 rokov nic netreba, vodici co chodia 70 su vsade po slovensku rovnako aj chodci pri ceste...treba riesit rozne bodove zavady po slovensku typu sarissky stiavnik, kremnicke bane, spojnica TN-BN a konecne by sa mohla niekam pohnut aj R6

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 14:34
od Vlados
Ak tú trasu nechceme zásadne zlepšiť tak nemá zmysel riešiť ani Sorošku. Nech tie peniaze dajú na R4. Pred R6 je D3, takže R6 musí počkať.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 15:39
od pohodak
ta trasa budne _zasadne_ vylepsena ked sa poriesi soroska, obchvat RS a useky pred LC, zbytok je tazka pohoda a ozaj to minimalne tych 15 rokov pocka...cela R6 po hranice sa da poriesit za cenu jedneho useku na D3 a do D3 sa uz nalialo tolko penazi ze by mala byt uplne na chvoste akejkolvek vystavby

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 16:16
od Loe
Vlados napísal:
duro_z_dediny napísal:
Vlados napísal:Chápem, že sa ti to nedobre číta, keď sa bojíš o možnej nerealizácii zbytošného tunela na miernom prevýšení. ...

Akosi nerozumiem. Sitina v BA má smiešne výškové prevýšenie a predsa je to zmysluplný tunel. Prečo spochybňovať jedinú reálnu bodovú závadu na R2 ? Soroška je z oboch strán v lete , či v zime závada. Tie treba odstraňovať v prvom rade. Tunel sa tu zdá byť lepšie riešenie, tak let's go. Podobných závad ešte musíme odstrániť desiatky... Navheje potom od Košíc po Figu slušná cesta, tak načo čakať ?

lebo neušetrí ani minútu času. aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h. ak bude tunel bude 80km/h.
vždy keď tadiaľ prechádzam hľadám ten problém. jasné, nedá sa to porovnať s cestou Jablovom - Šaca, ktorý sa dá ísť technicky aj 140km/h. najskôr treba postaviť ešte 100km R2, kľudne aj v polprofile, nech sa tá trasa stane zaujímavou, zvýši sa intenzita dopravy čím klesne priermerná rýchlosť na Soroške a potom stavať tunel ako dvojrúrový.
(myslel som tunel Karpaty)


Veľmi rád by som vedel, na základe akých údajov si dospel k názoru, že "aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h"? A čo je to vlastne "aktuálna rýchlosť prejazdu"? A hlavne kde je štartovací bod a koncový bod merania tejto rýchlosti? Inak už len matematicky je celý údaj o neexistencií, resp. nevýznamnosti časovej úspory, na prvý pohľad nezmyselný pretože ak by aj "aktuálna rýchlosť prejzdu" bola 78km/h, tak predsa platí že:

a. Trasa R2 je kratšia než trasa cesty I/16 a to približne 14,1km vs. 16,5km, tj. skrátenie trasy o cca. 14%
b. I keď v tuneli Soroška možno očakávať MPR 80 km/h, tunel tvorí iba zhruba 30% celkovej dlžky úseku, pričom vo zvyšnej časti úseku možno očakávať MPR 100 km/h, tj. priemerná rýchlosť pri dodržiavaní MPR predstavuje cca. 93 km/h čo predstavuje cca.119% hodnoty 78km/h.

Ďalej ak uvážime, že trasu 16,5km prejdeme rýchlosťou 78 km/h, tak doba jazdy činí cca. 12,6 minúty. Ak trasu dlhú 14,1km prejdeme priemernou rýchlosťou 93 km/h, potrvá to 9,09 minút.

Ale pristavme sa ešte pri údaji 78 km/h. Ak vzdialenosť 16,5km nameráme pri počiatočnom bode, výjazd od čerpacej stanice Slovnaft na cestu I/16, tak koncový bod je v križovatke ciest I/16 a I/67, presnejšie v križovatke I/16 a západnej vetvy (smer Košice) I/67 predmetnej MÚK. V smere z východu na západ, prvých 5,3km je MPR 90km/h. Následne 0,2 km platí MPR 60 km/h, následne 0,7km platí MPR 40km/h, dalej 2,8km platí MPR 60km/h, ďalej 1,4km je MPR 90km/h, potom obec Krásnohorské Podhradie, čiže 50km/h po 1,4km a následne ešte 4,7 MPR 90km/h. To znamená dobu jazdy v jednotlivých úsekoch v trvaní 3,53 minúty, v ďalšom úseku 0,2 minúty, potom 1,05 minúty, následne 2,8 minúty, 0,94 minúty, 1,68 minúty a nakoniec 3,14 minúty. V súčte tak pri dodržiavaní MPR, pričom nereálne uvažujeme rázové zmeny rýchlosti na rozhraní úsekov, trvá jazda 13,34 minúty, čiže pri vzdialenosti 16,5 km máme priemernú rýchlosť 74,2km/h a nie 78.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 16:47
od Vlados
zbytočne počítaš teoretické maximum, keď realita je úplne niekde inde. tie značky sú dodržiavané iba keď je tam hlásená hliadka.
viewtopic.php?f=10&t=10366&p=204658#p204658

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 18:19
od albiman85
tak zbytocne pocitas maximum aj na R2, malo ludi bude jazdit 100 km/h resp. 80km/h :D

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 18:58
od Loe
Vlados napísal:zbytočne počítaš teoretické maximum, keď realita je úplne niekde inde. tie značky sú dodržiavané iba keď je tam hlásená hliadka.
viewtopic.php?f=10&t=10366&p=204658#p204658


To predsa nie je žiadny argument. Ale ak sa hodláš vydať touto cestou, nuž efektívne sa vo výpočte nič nemení, pretože tí ktorí teda dnes valia cez Sorošku nad limit, budú po R2 jazdiť taktiež nad limit, ba ešte rýchlejšie s ohľadom na celkovo lepšie parametre cesty, ergo tvoje tvrdenie o nulovej resp. zanedbateľnej časovej úspore bude stále rovnako nezmyselné.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 19:59
od DrX
Loe, s Vladosom sa zbytocne natahovat. Logika je pre neho neznamy pojem, a jasne je len to, ze Sorosku nechce. A tak zarovne pozaduje, aby sa nestavala, lebo nie su intenzity, ale zaroven pozaduje dvojrurovy tunel, lebo budu velke intenzity :-).
A tie jeho argumenty o tom, ako moze jazdit pri porusovani predpisov, su vhodne akurat tak do krcmy, nie pre rozhodovanie o potrebe infrastruktury.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 20:38
od Vlados
Loe napísal:
Vlados napísal:zbytočne počítaš teoretické maximum, keď realita je úplne niekde inde. tie značky sú dodržiavané iba keď je tam hlásená hliadka.
viewtopic.php?f=10&t=10366&p=204658#p204658

To predsa nie je žiadny argument. Ale ak sa hodláš vydať touto cestou, nuž efektívne sa vo výpočte nič nemení, pretože tí ktorí teda dnes valia cez Sorošku nad limit, budú po R2 jazdiť taktiež nad limit, ba ešte rýchlejšie s ohľadom na celkovo lepšie parametre cesty, ergo tvoje tvrdenie o nulovej resp. zanedbateľnej časovej úspore bude stále rovnako nezmyselné.

Zaujimavé že tunelové úseky netrpia týmto neduhom. Bude to "asi" tým že každý vodič vníma meranie rýchlostí na tých úsekoch. Kľudne napíš že tomu nerozumiem.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 21:32
od nonick
To predsa nie je žiadny argument. Ale ak sa hodláš vydať touto cestou, nuž efektívne sa vo výpočte nič nemení, pretože tí ktorí teda dnes valia cez Sorošku nad limit, budú po R2 jazdiť taktiež nad limit, ba ešte rýchlejšie s ohľadom na celkovo lepšie parametre cesty, ergo tvoje tvrdenie o nulovej resp. zanedbateľnej časovej úspore bude stále rovnako nezmyselné.


Toto nie je celkom pravda, ovela viac ludi pojde na 40tke 60, ako na 100ke 150 km/h (oboje 50% nad limit), teda percentualne sa trasa cez Sorosku zrychli viac (okrem toho aj z vacsieho zakladu) ako trasa cez R2.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 21:59
od nevo83
Loe za tuto argumentaciu/ matematicku davam klobuk dole.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 22:42
od Loe
Vlados napísal:
Loe napísal:
Vlados napísal:zbytočne počítaš teoretické maximum, keď realita je úplne niekde inde. tie značky sú dodržiavané iba keď je tam hlásená hliadka.
viewtopic.php?f=10&t=10366&p=204658#p204658

To predsa nie je žiadny argument. Ale ak sa hodláš vydať touto cestou, nuž efektívne sa vo výpočte nič nemení, pretože tí ktorí teda dnes valia cez Sorošku nad limit, budú po R2 jazdiť taktiež nad limit, ba ešte rýchlejšie s ohľadom na celkovo lepšie parametre cesty, ergo tvoje tvrdenie o nulovej resp. zanedbateľnej časovej úspore bude stále rovnako nezmyselné.

Zaujimavé že tunelové úseky netrpia týmto neduhom. Bude to "asi" tým že každý vodič vníma meranie rýchlostí na tých úsekoch. Kľudne napíš že tomu nerozumiem.


Ja nehodnotím či niečomu (čomu presne?) rozumieš alebo nerozumieš. Ty si napísal, že: "(...) (R2) neušetrí ani minútu času. aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h. ak bude tunel bude 80km/h."

S týmto tvrdením nesúhlasím a predložil som aj argumenty prečo je tomu tak. Miesto protiargumentov tu ale čítam skazky o vodičoch, ktorí jazdia nad limit, čo je v danej veci úplne nepodstatné. Ďalej ešte čítam, že tunelové úseky netrpia týmto neduhom. No ak máme diskutovať v rovine príbehov, tak ja osobne v tuneli Sitina úplne štandardne vídavam vodičov nad limitom MPR, v tuneli Branisko som zažil aj vodiča s rýchlosťou 140km/h (3 hodiny v nedeľu ráno, nulová premávka). V tuneli Lučivná, taktiež bežne aj 160km/h. Ale to sú zážitky, príbehy, samo o sebe nič nehovoriace a teda v tejto debate úplne nepodstatné formy a ja sa rozhodne nehodlám púšťať do debaty v tejto rovine.

Čiže, ak sa vrátime na začiatok, položil som otázku čo znamená tebou uvedený pojem "aktuálna rýchlosť prejazdu" a stále čakám na argumenty, ktorými podložíš svoje tvrdenie o tom, že daný úsek neušetrí ani minútu času.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 23:02
od Vlados
podložiť tvrdenie ako sa bude jadziť nie je možné. ak by sa jazdilo ako v iných tuneloch, tak prekračovanie rýchlosti budú robiť len jednotlivci, t.j. priemernú rýchlosť ovplynia len minimálne. kde budú aké značky/obmedzenia môžeme len tipovať. a keď chceš byť tak presný, tak R2 bude obchádzať aj Krásnohorské Podhradie. tu nejaký čas ušetríš. ten by si ušetril aj na akomkoľvek inom obchvate/úseku R2 a nákladmi by sa nechytal na tento úsek. vidím to tak, že porovnáme Sorošku a plánovaný úsek R2, čo nie je to isté.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 09:25
od devil
pise ze je to bezne takze nie jednotlivci. ale cela debata zacina tym ze sem pustis totalne irelevantnu kravinu o 78 km/h desat minut po polnoci na ktorom stoji cela tvoja "argumentacia". to mozes ist uprostred noci cez BA a zistis ze je to tam skoro prazdne takze naco tam vlastne su smerovo rozdelene cesty 2x2...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 09:45
od Skooty
V tomto musím súhlasiť s devilom. Argumentácia o priemernej rýchlosti nie je relevantná. Fatk je že tento úsek je jeden z najzložitejších na východnej R2, ale rieši tam aj zároveň najväčšiu prekážku, ktorá možno výrazne neovplyvní priemernú dosahovanú rýchlosť, ale výrazne pomôže komfortu a plynulosti.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 10:05
od Vlados
priemerná rýchlosť je irelevantná? aha, ide o komfort, ale potom sú na tom s komfortom iné jednotky horšie a majú porovnateľnú intenzitu dopravy. napr. na zemplíne je to horšie, ale nakoľko tadiaľ nechodím no Sorošku áno, tak sa budem tváriť že je to OK.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 10:43
od devil
pre mna je priemerna rychlost relevantna. len tvrdim ze 78 km/h je mozno idealny stav ale nie realny cez den. a isteze ze sa tazko dodrziava mpr na soroske ked pred nou aj za nou sa ide maximalnou mpr.

na zempline by som minimalne dragov-pozdisovce staval v plnom profile. tam mozno nie su intenzity ale budu lebo hustota obyvatelstva je vysoka.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 12:31
od richie
/zaciatok flame-OT
prilejem olej do ohna - za dobrych podmienok (dobre pocasie, prazdna cesta - typicky v noci) dam celu Sorosku (usek krasnohorske-po benzinku ) v pohode priemerne 90km/h (a urcite su aj rychlejsi) - teda je vlastne celkom v pohode nie ;)
koniec flame-OT/

cela argumentacia o zvratena - to ze su jedinci co davaju KE-BA cez ZV pravidelne pod 3h (a skresluju tym udaje googlu o typickom prejazde) este neznamena ze je ta trasa v pohode a bez problemov

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2019 11:16
od jarino
devil napísal:uz asi desiaty krat sa pytam. ako mohli eurofondy npr. na D3 kde boli aj nizsie intenzity ?

v zozname velkych projektov Prioritná os 6 su:

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (Soroška)
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany

nic ine tam nie je.

Skús pozrieť aj národné projekty :wink:
Prečo D3 a Soroška nie? Jedným z dôvodov je rozdiel v čase, kedy išli do výstavby. Medzi OPD a OPII je rozdiel v tom, že musí byť napr. CBA pripravená podľa vypracovaných metodík. A ako vieme, mnoho projektov má s CBA problémy a medzi nimi je aj R2. K tomu D3 je core TEN-T, poľská podpora a Slovensko v podstate peniaze určené na core TEN-T nemalo ako minúť.