Stránka 21 z 23

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2023 22:23
od DrX

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2023 06:54
od devil
EIA pre KE-MI-UA bola tiez koncom 90ich rokoch, tak ako visnove aj RK, a tiez D3 (vid mapka na ineko) takze padnutie EIA na D3 nie je jedinecna udalost, R2 mala EIU v 2006 na tuto cast na batku 2005. to nie je dost davno ? soroska par rokov neskor. mam spravy o hodnoteni tak viem o com pisem....

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2023 08:04
od vladik67
Mawerick81 suhlasim s tebou, ze momentalne ide vela do ZA kraja a za drahsie peniaze, ale to nie je naoko, ale realita. Aj pri BA sa zislo viac toho naraz a dokonca aj cast pri Presove, ale preco to nemohlo byt prave aj na juhu, myslim tym mesta z vyssou mierou nezamestnanosti oproti inym od LC po KE? Ved taka Soroska bude este viac v buducnosti drahsia, ako keby sa stavala v 90tych rokoch, na prelome storoci alebo v sucasnosti. A potom je spravne porovnavat tieto useky na juhu s usekmi na Povazi nieto na severe v ovela vacsich kopcoch? A vysoko pripraveny usek Batka-Figa je na tom tiez rovnako, ale hlavne, že nam prepadaju a nevycerpame vsetky peniaze v eurofondoch, ktore sme doteraz mali v ramci jednotlivych rozpoctovych rokoch.

Devil tiez napisal pravdu, ze EIA pre KE-MI-UA bola uz koncom 90tich rokov a cuduj sa svete, musi sa opat nanovo sutazit. Hlavnym dovodom hadam nie je vojna na UA, jej nasledna obnova a prednostne poskytnute financii z EU na tento usek, pricom dovtedy nebude uz ani vojna ani peniaze s EU, pokial sa mi spametame. Nemalo to stat uz pred vojnou, ked sa o nej ani nechyrovalo, a malo byt postavene hlavne pre pre bezpecnu infrastrukturu a lepsiu obsluznost obyvatelov Kosickeho a Presovskeho kraja najma za Slanskymi vrchmi? Dokonca ako Badger-FB pise na tomto fore v inych temach, ako by to pomohlo vojakom (logistike) uz teraz presunom tazkej techniky. Ale tym padom je smutne, ze dovtedy na vychode nebola potrebna infrastruktura pre logistiku MO SR a obrana na vychode v pripade niejakej udalosti by pravdepodobne bola riesena za horuca, az ked by to bolo potrebne, hoci si myslim, ze nudzove plany existuju.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2023 18:56
od badger-FB

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2023 14:38
od DrX
Parada.
A dalsie video vysvetluje ako tu megalomansku megaestakadu buduju: https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 038009169/
Skoda len, ze sa toho za tu cenu dalo dalej na vychod na R2 postavit ovela viac. Betonarskej lobby ale musia srdiecka tancovat.
Dolezite info: cely ten most ma byt hotovy do konca 2024.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2023 20:17
od bystrik

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2023 14:49
od lamiska
Skladka pri cintorine v Krivani ( predposledna panorama ) bez zmeny ...

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2023 21:40
od badger-FB

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 12:29
od Xisco
Iba medzi rečou, tento úsek sa oplatí, keď všetky ostatné projekty a výstavby UHP neodporúča? Počul som, že prepočty nevyšli, no tak potom silou mocou, či?

Na každom videu je na ceste I/16 minimum áut, resp. niekedy nejde žiadne ...

Ale nerýpem, som rád, že sa tu niečo robí, aj keď sú na SVK viac vyťaženejšie úseky ...

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 13:14
od devil
uhp obisli. urcite by bolo zaporne stanovisko. medzi nerozostavanymi D/RC urcite su aj viac vytazene useky ale vela ich nie je. a nezostavanych D/RC kde po dostavbe dialnice by bolo vyrazne viac aut ako tych 10.000 (co sa da ocakavat na tomto useku) uplne minimum.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 15:09
od Mawerick81
akoto, ze sa na tomto useku dalo obist UHP a inde sa drzia ich rozhodnutia ako klieste?

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 15:54
od aquila
tak isto ako sa dalo obist UHP pri vystavbe D3 brodno - strazov ;)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 16:04
od devil
Vtedy sa to este dalo viewtopic.php?p=250162#p250162

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 16:41
od IceFox
aquila napísal:tak isto ako sa dalo obist UHP pri vystavbe D3 brodno - strazov ;)

Shhh... :lol:

Inak neverím, že im vyšlo aj D3 Svrčinovec - Skalité. Som ale príliš lenivý na to aby som to hľadal :D

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 18:51
od Xisco
Ani zatiaľ D1 HP-LL, momentálne stretneš max. 10 áut za celú trasu, obehneš 1-2 autá a hotovo, kamióny tam nesmú ísť.

D3 Skalité, tiež miestami nikde nikoho. D3 Žilina-CA málo odbočuje smerom na CA (PL, CZ).

Ale beriem to tak, je to postavené, chválabohu, máme pokoj, iba by sme tu diskutovali mnoho a mnoho rokov :)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 20:37
od nevo83
inak Uznesenie vlady = pouzity toaletak....

malokto ho respektuje, kedze to co chce vlada, na to na 90% neda peniaze a nedodriavaju sa ani terminy ktorymi su zaviazane prislusne ministerstva a ich podriadene zlozky...

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 22:25
od jarino
Xisco napísal:Iba medzi rečou, tento úsek sa oplatí, keď všetky ostatné projekty a výstavby UHP neodporúča?

Neoplatí.
A určite nie je pravda, že všetky ostatné projekty UHP neodporúča.
Naposledy prešla preložka cesty I/61 v Trenčíne (problém je, že SSC má nájsť finančné zdroje, lebo takéto projekty nie sú priorita...).
Z oblastí mimo dopravy do mesiaca vyjde odporúčacie stanovisko, aby mohli vyhlásiť VO na novú nemocnicu v Banskej Bystrici...
Projekty NDS sú problematické, lenže to je vizitka toho, ako sú navrhnuté. Veľké náklady a diskutabilné prínosy.

IceFox napísal:Inak neverím, že im vyšlo aj D3 Svrčinovec - Skalité. Som ale príliš lenivý na to aby som to hľadal :D

Štúdia realizovateľnosti nie je zverejnená. Zároveň vtedy ešte UHP neexistovalo.
Podľa mňa by to určite pri dnešnej metodike nevyšlo.

aquila napísal:tak isto ako sa dalo obist UHP pri vystavbe D3 brodno - strazov ;)

Je tam drobný rozdiel.
Keď šlo Brodno - Strážov do výstavby, tak UHP ešte neexistovalo.
To bolo až neskôr a ešte nejaké roky trvalo, než sa dala do zákona povinnosť zverejňovať štúdie realizovateľnosti, aby ich UHP vyhodnotilo a vydalo odporúčacie stanovisko čo s projektom, bez čoho nie je možné v projekte pokračovať.

Samozrejme Brodno - Strážov by taktiež neprešiel. Na internete je tuším diplomovka z univerzity v Brne, kde študent/študentka získala od NDS intenzity a všetky potrebné údaje na CBA. B/C vyšlo 0,5 alebo dokonca ešte menej.
Intenzity s ktorými sa akože odôvodňovala potrebnosť projektu boli mimo realitu...

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2023 07:40
od devil
Naposledy prešla preložka cesty I/61 v Trenčíne (problém je, že SSC má nájsť finančné zdroje, lebo takéto projekty nie sú priorita...).
Z oblastí mimo dopravy do mesiaca vyjde odporúčacie stanovisko, aby mohli vyhlásiť VO na novú nemocnicu v Banskej Bystrici...
Projekty NDS sú problematické, lenže to je vizitka toho, ako sú navrhnuté. Veľké náklady a diskutabilné prínosy.
preložka cesty I/61 v Trenčíne je maly lokalny projekt. nemocnica nie je porovnatelna s cestou. ze kolko byva pacientov/rok sa da naplanovat na zaklade dat roky/desatrocia dozadu. potom hodnotit nemocnicu je ovela jednoduchsie ako cestu s XY premennymi faktormi.

odkedy sa rozbehla R2 zacali chodit investori. to nikde nie je zapocitane. toto je len o tom ze kolko aut za 10 alebo 30 rokov usetri kolko minut, phm... hoci aj to je dolezite. keby predtym bolo uhp mozno ani R1 by nevysla. potom by ani R2 by nebola a tak dalej. uhp to posudzuje ako nejaku separatnu horsku chatu (alebo nemocnicu) bez suvislosti bez multiplikacnych efektov. to je uplne na smiech, chapem ze je to povinnost ale takuto kalkulackarsku pakaren sotva niekde vymysleli.

treba zohladnit aj pocet obyvatelov cez okresy, to je potencial. cim viac ludi tym vacsi. aj ked teraz nie su intenzity ale casom budu. nebyt tejto R2 velka cast BB kraja ma mizernu dostupnost a to iste npr. vychodne od KE. cize uhp sa stala spoluvinnikom na udrzani regionalnych rozdielov. ze nds planuje megalomansky je fakt ale opacny extrem je skrtnut dialnicu a ohanat sa "kvalitnou" cestou I. tr. so zbytocnou 1,5 metrovou krajnicou, s prechodmi pre chodcov s 50-kou, zakrutami s plnou ciarou a 70-kou. 50 km dialnice prejdes za 25 minut a 50 km tejto "kvalitnej" cesty I. triedy prejdes za 40 minut. a to je akoze "alternativa". niekde mozno v uplne riedko obyvanom uzemi pri hranici ako npr. casti R3/R4/R6 kde sa ocakava okolo 5000 aut roky dopredu.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2023 08:45
od Jonathan
jarino napísal:Štúdia realizovateľnosti nie je zverejnená. Zároveň vtedy ešte UHP neexistovalo.
Podľa mňa by to určite pri dnešnej metodike nevyšlo.

Toto je problém metodiky, ako písal devil. Svrčinovec - Skalité je úsek, ktorý nie je možné racionálne zhodnotiť. Neexistovala paralelná cesta pre NA, pre OA to tiež nebola cesta, ktorá by svojimi parametrami nejako nabádala na využitie. Čiže všetko by počítalo, len na základe vymyslených koeficientov a predpokladov.
Teraz sme boli na výlete, dali sme si pauzu na tom NDS odpočívadle a bol som prekvapený, že tam bola silnejšia premávka kamiónov ako na R1 za Nitrou. A to bola sobota ráno.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2023 20:08
od DrX
Pre tych, ktori tu chcu mat vsetko dopredu naplanovane: my nemame informacie ani o tom, aky bordel narobili ludia. Nie to aby sme vedeli len tak pripravit napr Sorosku:
viewtopic.php?f=35&t=26651
Malo sa v priprave a stavbe pokracovat, a ak by sa narazilo na nejake problemy, tak by sa to riesilo.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2023 20:20
od badger-FB
Presne tak.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2023 07:53
od vladik67
Avšak vyskytol sa problém v podobe skládky komunálneho odpadu pri Kriváni, ktorej objem mal byť 3-tisíc metrov kubických.

Počas prípravných prác stavby sa zistilo, že v skutočnosti má až 30-tisíc kubíkov. Na jej likvidáciu budú potrebné milióny a dohoda s rezortom životného prostredia.

Diaľničiari a minister dopravy veria, že nepríjemná záležitosť sa podarí vyriešiť k spokojnosti a termín ukončenia výstavby spomínaného úseku nebude ohrozený.
Treba sa rýchlo dohodnúť a vyriešiť to, tvrdí Lančarič

Zriadia komisiu pre riešenie sporov


No z toho článku aj vyplýva, že na skládke sa vôbec nepracuje a čaká sa, kedy stúpne cena práce aj za tých 3 000m3.
Kedy začnú? Až keď komisia rozhodne?
Veď časovo aj v cene práce už je aj tých 3 000 m3 odpadu naprojektované za určitú cenu a priebežne by to mali odstraňovať a dovtedy sa rozhodne aj o zvyšných 27 000 m3.

Ach to NDS, to je ako o tvrdom podloží na R3 pri Nižnej a nerobili práce vrátane mostov, ktoré mohli a dnes stavajú za inú cenu
Ak to tu číta minister Lančarič alebo jeho poradcovia, tak nad tým by sa mali zamyslieť, o zodpovedných z NDS už ani nepíšem, lebo nevie jeden čo druhý robí.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2023 09:27
od devil
treba dohodnut nielen kto to odstrani a a na koho konto ale aj kam sa to odvezie.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2023 18:22
od badger-FB

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2023 06:29
od vladik67
devil » 29. Aug 2023 10:27

treba dohodnut nielen kto to odstrani a a na koho konto ale aj kam sa to odvezie.


Takže tých 3 000 m3 nebolo akože v projekte vysúťažených a pri zadávaní stavby nebolo určené kto a kde to mal vyviesť?
Tu ide o to, že je toho viac a tým pádom aj viac peňazí a až potom, že kde ten neplánovaný zvyšok umiestniť. A nato je tá novozriadená komisia.
Tých 3 000 m3 už svojho spracovateľa malo mať a malo by sa na tom robiť, lebo čas beží.