Stránka 2 z 22

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 17:18
od arison
Mel co sa tyka obchvatu Figy tak podla mojich informacii by to mali odvzdat spolu s obchvatom Tornale , ako jeden celok sucasne , no nie som si celkom isty.
Zatial co pri Tornali sa maka a vidno to aj z hlavnej cesty ,tak pri Fige som nevidel ziadne zemne prace a ani pripojku na terajsiu cestu .

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2005 13:30
od mel
v tom materiali, na ktory dal linku devil sa pise o priprave a preinvestovanej 0 a zaciatku vystavby X-XI 2005 ... takze asi sa tam coskoro zacne makat tiez.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 12:37
od mel
podla tohoto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1519 sa tohto roku stavat asi nezacne ...

este by ma zaujimalo, ci je to standard pozadovat taketo podmienky:

Podľa požiadaviek NDS musí uchádzač preukázať, že úspešne pracoval na podobných projektoch s rozpočtom najmenej 500 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty, z toho bol aspoň jeden úspešný za posledných päť rokov. Záujemca musí zároveň zdokladovať priemerný ročný obrat vo výške minimálne 300 mil. Sk, zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v sume 5 mil. Sk či poistenie zodpovednosti za škodu na poistnú sumu 100 mil. Sk.

Podla mna to dost limituje moznosti mensich uchadzacov, kedze samotny stavebny dozor nie je v takej vyske, ale to sa mozem mylit ... hlavne ten obrat ...

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 15:54
od Antimander
mel napísal:podla tohoto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1519 sa tohto roku stavat asi nezacne ...

este by ma zaujimalo, ci je to standard pozadovat taketo podmienky:

Podľa požiadaviek NDS musí uchádzač preukázať, že úspešne pracoval na podobných projektoch s rozpočtom najmenej 500 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty, z toho bol aspoň jeden úspešný za posledných päť rokov. Záujemca musí zároveň zdokladovať priemerný ročný obrat vo výške minimálne 300 mil. Sk, zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v sume 5 mil. Sk či poistenie zodpovednosti za škodu na poistnú sumu 100 mil. Sk.

Podla mna to dost limituje moznosti mensich uchadzacov, kedze samotny stavebny dozor nie je v takej vyske, ale to sa mozem mylit ... hlavne ten obrat ...


mel,

je to bežným javom, nič na tom nie je.

Je to normálne, "menší" ako ich ty nazývaš, neuspejú, ... a je to správne, pretože tu treba mať skúsenosti ... je to OK.

Naviac, keby to nefungovalo, tak sa to zmení, ... ale SR sa musela prispôsobiť EÚ a zmeniť podmienky, toto sú ešte tie miernejšie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 16:43
od mel
Antim, dik za odpoved ... to bola vlastne len taka podotazka :) skor ma zaujalo to, ze sa zacne realne stavat az v r. 2006 ... aj ked sa malo tento rok ... pojde o oneskorenie o cca 5-6 mesiacov, co je nakoniec na slovenske pomery OK ... aj ked podla povodneho planu uz mal aspon obchvat Tornale tento rok byt hotovy a bude az s tymto obchvatom Figy... na R2 su to spolu s Ozdanmi asi najhorsie useky (okrem Sorosky, s ktorou uz automaticky ratam) :), cize je dobre, ze sa na tom robi ... takisto ako obchvat Zarnovice, tieto useky zrychlia a hlavne spohodlnia cestu ...

Nevie niekto, ci je vykup pozemkov robeny uz pre 2+2 aj na tomto useku?

Okolo Brzotina uz aj zemne prave tak robili, aj ked teraz to tam uz ani nevidno :)

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 16:50
od Antimander
Ja to ešte doplním, NDS sa týmto spôsobom vyhýba možnému krachu danej firmy, pretože ak má firma vyššie tržby/obrat, tak má viac skúseností a väčší predpoklad byť úspešným, ... podobné zmluvy, len s ešte väčšími požiadavkami sú aj pri zmluvách pre výstavbu úsekov, tam je ešte napr. poznámka: treba dokázať úverovať 5% zo sumy stavebného diela ... a na Slovensku je na to 5-6 firiem, ktoré to splnia priamo, naviac, väčšinou týchto 5-6 ešte uzatvorí zmluvy so zahraničnými a vstupujú do konzorcií ... kde však často tie zahraničné nesplnia požiadavky a sú vylúčení z tendra, ... :wink:

RK R2 - Tornaľa, Figa, Ožďany, ... je to málo, ale kto tadiaľ cestuje, tak vie, že to pomôže. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 19:19
od Antimander
arison napísal:Na stavenisko je zly pristup a navyse na stavbu je prisny zakaz vstupu.


Väčšinou na každú stavbu je prísny zákaz vstupu, ... záleží od mnohých faktorov a okolností, kto sa kam dostane a tiež málokto vie, ale často na stavbách nie sú len robotníci, ale aj SBS. To má však tiež svoje opodstatnenie ... ochrana pred zlodejmi, pretože na stavbách je stavebný materiál, stroje atď. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 19:26
od Antimander
Inak Tornaľa bude dlhý, 11 km úsek, to je asi jediný významný úsek aj z hľadiska dĺžky a stavia sa stále plynule, aj sa plynule financuje.

A stačí aj to, že je stavaný na 1/2profil, pretože je dlhý.

Len ja si myslím, že takýchto úsekov, dlhších úsekov by malo byť rozostavaných viac medzi ZV a KE. Nestaval by som krátke úseky, pretože tie spôsobia len to, že namiesto jedného krízového bodu (kolóny, nehody) vzniknú dva. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2005 07:59
od devil
Ako to vlastne s Tornalou vyzera :?: Ak bude Figa v 2007, tak sa sa to posunie tiez alebo sa dodrzi 2006 :?: Inac v tej oblasti je este nutny usek RS-Figa, potom by to tam uz bolo slusne.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 02:26
od aquila
ze vraj zacate teraz a dokoncene o rok ...

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1572

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 09:59
od devil
Termin je koniec 2007, cize ide o dalsi slub do vetra.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 10:59
od aquila
ja sa nehadam, a preto je tam aj to spojenie "ze vraj" :) lebo tiez sa mi to nezdalo

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 22:38
od Adaios
Nuz je to tak, na R2 od ZV-KE nie je priorita, ale je priorita aspon zlepsovat kriticke dopravne miesta, je tu snaha stavat aj dlhsie useky, aj ked len na 1/2 profil. A postupne sa bude takto stale stavat viac a viac, predsa len je to tranzit na trase BA-KE pre tych, co nemaju dovod ist severnej trase.

Stavia sa tu hlavne s podporou EU, ale samozrejme aj s podporou statneho rozpoctu a statu. Nie su tu takmer ziadne problemy, pretoze tu sa stavaju len tie najnutnejsie useky a tento patri k nim. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 22:39
od Adaios
Nuz je to tak, na R2 od ZV-KE nie je priorita, ale je priorita aspon zlepsovat kriticke dopravne miesta, je tu snaha stavat aj dlhsie useky, aj ked len na 1/2 profil. A postupne sa bude takto stale stavat viac a viac, predsa len je to tranzit na trase BA-KE pre tych, co nemaju dovod ist severnej trase.

Stavia sa tu hlavne s podporou EU, ale samozrejme aj s podporou statneho rozpoctu a statu. Nie su tu takmer ziadne problemy, pretoze tu sa stavaju len tie najnutnejsie useky a tento patri k nim. A kedze je dlhsi nez 10 km, tak po jeho otvoreni sa prejavi vyrazne zlepsenie dopravy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 19:02
od Lenny
Obchvat obce Figa by sa mal začať stavať v júli :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2945

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2006 17:15
od Lenny
Přidal jsem do fotogalerie vizualizaci obchvatu Figy :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1020

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2006 17:08
od Lenny
Už je znám termín zprovoznění obchvatu Tornaly?

OT: Proč se dříve Tornala jmenovala Šafárikovo a dnes už né?

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2006 17:28
od Jarda
Lenny napísal:Už je znám termín zprovoznění obchvatu Tornaly?

OT: Proč se dříve Tornala jmenovala Šafárikovo a dnes už né?


Protože spisovatel, literární vědec a historik P. J. Šafárik (1795-1861, spolupracovník F. Palackého) se většinou podepisoval "Šafařík" a psal česky. V oblasti, kde navíc žijí hlavně občané maďarské národnosti, jeho jméno nebylo příliš vhodné.

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2006 23:13
od Čumil
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:Už je znám termín zprovoznění obchvatu Tornaly?

OT: Proč se dříve Tornala jmenovala Šafárikovo a dnes už né?


Protože spisovatel, literární vědec a historik P. J. Šafárik (1795-1861, spolupracovník F. Palackého) se většinou podepisoval "Šafařík" a psal česky. V oblasti, kde navíc žijí hlavně občané maďarské národnosti, jeho jméno nebylo příliš vhodné.


Ak sa pozrieš na mapu, zistíš, že všetky mestá pomenované po slovenských národných buditeľoch sú na južnom slovensku a obvykle v nich býva silná maďarská menšina alebo väčšina. Príslušný národný buditeľ s tým mestom často nemal absolútne nič do činenia - Štúr napr. v Parkáni nikdy nebol. Asi aj z toho dôvodu sa tie názvy príliš neujali a tie mestá a dediny sa postupne vracajú k svojim historickým názvom, ak si ich ešte ľudia pamätajú.

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2006 11:04
od Jarda
Máme-li pokračovat v OT: To má Čumil naprostou pravdu. Když už nějaké město v těch končinách mělo být přejmenováno na Šafárikovo, byla by vhodnější Rožňava, kde Šafárik studoval.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 20:19
od Dialniciar
NDS vyhlásila súťaž na staviteľa obchvatu obce Figa. Podľa predpokladov NDS by sa stavebné práce na obchvate mohli začať v septembri 2006. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4319

Podľa štátnej expertízy by cena stavby mala byť okolo 876 mil. Sk, financovanie z Európskej únie by z toho malo predstavovať 75 %.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 20:20
od Dialniciar
mel napísal:podla tohoto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1519 sa tohto roku stavat asi nezacne ...

este by ma zaujimalo, ci je to standard pozadovat taketo podmienky:

Podľa požiadaviek NDS musí uchádzač preukázať, že úspešne pracoval na podobných projektoch s rozpočtom najmenej 500 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty, z toho bol aspoň jeden úspešný za posledných päť rokov. Záujemca musí zároveň zdokladovať priemerný ročný obrat vo výške minimálne 300 mil. Sk, zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v sume 5 mil. Sk či poistenie zodpovednosti za škodu na poistnú sumu 100 mil. Sk.

Podla mna to dost limituje moznosti mensich uchadzacov, kedze samotny stavebny dozor nie je v takej vyske, ale to sa mozem mylit ... hlavne ten obrat ...


Podmienky sa ešte viac sprísnili: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4319

Ale inak je to normálny, štandardný postup, lebo ide o to, aby ten, kto chce toto stavať, aby mal potrebné skúsenosti v tejto oblasti a skutočný záujem.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2006 06:35
od mel
Dy napísal:
mel napísal:podla tohoto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1519 sa tohto roku stavat asi nezacne ...

este by ma zaujimalo, ci je to standard pozadovat taketo podmienky:

Podľa požiadaviek NDS musí uchádzač preukázať, že úspešne pracoval na podobných projektoch s rozpočtom najmenej 500 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty, z toho bol aspoň jeden úspešný za posledných päť rokov. Záujemca musí zároveň zdokladovať priemerný ročný obrat vo výške minimálne 300 mil. Sk, zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v sume 5 mil. Sk či poistenie zodpovednosti za škodu na poistnú sumu 100 mil. Sk.

Podla mna to dost limituje moznosti mensich uchadzacov, kedze samotny stavebny dozor nie je v takej vyske, ale to sa mozem mylit ... hlavne ten obrat ...


Podmienky sa ešte viac sprísnili: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4319

Ale inak je to normálny, štandardný postup, lebo ide o to, aby ten, kto chce toto stavať, aby mal potrebné skúsenosti v tejto oblasti a skutočný záujem.


tam islo ale iba o stavebny dozor, nie o stavbu ako taku ... preto si myslim, ze ta poziadavka moze byt limitujuca.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2006 13:30
od Dialniciar
mel napísal:tam islo ale iba o stavebny dozor, nie o stavbu ako taku ... preto si myslim, ze ta poziadavka moze byt limitujuca.


Tvoje iba sa pri diaľničných stavbách pohybuje v sumách nad 100 mil. SKK. :idea:

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2006 08:40
od mel
podľa tohoto: Do konca roka pribudne 40 kilometrov diaľnic ... citujem: "Vhejedenásťkilometrový úsek R2 odovzdajú do konca roka na juhu pri Tornali. Podľa Jánošíka pôjde o rýchlostnú komunikáciu v plnom profile a bude obchádzať mesto Tornaľa. "

je teda obchvat plny profil?? Nieco mi uslo??