R2 Pstruša – Kriváň

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod pohodak » 11. Okt 2013 07:53

toto mala byt reakcia na moj prispevok? :D skus to este raz, mozno sa ti tento krat podari trafit pointu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod simonsson75 » 11. Okt 2013 08:34

Pri súčasných podmienkach na slovenskom stavebnom trhu nemá debata o cenách na km žiadny seriózny význam. Ceny sú pokazené absenciou transparentnej súťaže, niekde viac, inde menej, záleží to možno trochu aj od kapacít a ich dostupnosti, ale najmä asi od toho, kto komu čo ponúkne neverejne...
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod devil » 11. Okt 2013 09:31

asi tak.

DS-Turany sice bol dumping, ale nie o 150 mil. €.


ani pstrusa-krivan nie je predrazene o 150 mil. eur totizto 5 mil/km sa tendrovali useky v poloprofile. ze mas problem pochopit rozdiel medzi plnym a polovicnym profilom nie je moja starost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Andrej » 11. Okt 2013 10:30

Este raz, aby si pochopil, DS-Turany by musel stat o 150 mil € (o 110 %) viac, aby stal v prepocte na 1 km rovnako, ako R2 Pstrusa-Krivan. Snad netreba pri 28 mostoch a 4 MUK vysvetlovat narocnost toho useku.

Alebo iny priklad - Janovce-Jablonov, cely usek v prepocte 10 mil. € / km, a to je tam tunel a podstatne väcsie mosty, zarezy, privadzac. Detto Fricovce-Svinia.

Alebo ak chces este inak, aj statna expertiza bola na Pstrusa-Krivan v prepocte na km vyssia ako na spomenutych narocnych usekoch na D1. A takisto je vyssia alebo porovnatelna na mnohych inych usekoch na R2. Kto chce, ten pochopi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod DrX » 11. Okt 2013 10:44

Andrej, tym vypoctom dokazujes len to, ze tie vysutazene ceny nie su objektivne. Alebo su ti stavbari "kúzolníci", ked v objektivne tazsich podmienkach dokazu postavit lacnejsie DIALNICU S TUNELOM nez v objektivne lahsich podmienkach RC? A hlavne, vyberas tych par lacnych usekov. Co takto priratat Svrcinovec-Skalite?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod perets » 11. Okt 2013 11:16

Prosím vás, čo je objektívne váš názor že R2 je vždy lacnejšia? Určite aj meter tunela soroška je lacnejší ako meter višňového či havrana. Alebo je objektívnejší názor niekoľkých stavebných firiem (nech majú akékoľvek vedenie) a štátnych expertíz. Neustále tu podsúvate ako je D1 megalomansky naplánovaná a násobne predražená, keby bola projektovaná ako RC koľko by sa ušetrilo ?? 10 -20 % potom by bola drahšia už len "5 krát" a bolo by všetko v poriadku? Cena za tento úsek sa ani mne nepáči ale nič s ňou neurobím ako ani s Svr- Ska ktorá je ďaleko horšia, ale snáď chápete že čím je spôsobená. Len dúfam že každý kilometer pomôže južnému a teda aj celému slovensku, či už v zamestnanosti alebo bezpečnosti. Úplne však chápem krivdu ktorú cítite, ale ani na severe nieje raj, 10 mesiacov zima a 2 chladno, a keď niečo poviete na najvyššieho tak sa vám ani sused nepozdraví.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Andrej » 11. Okt 2013 11:17

Kludne mozeme pre objektivnost vybrat jednoduchsie useky porovnatelne s terenom na R2 Pstrusa-Krivan. Väcsina usekov D1 na Povazi stala v prepocte 7-10 mil. € / km a to sa pridelovali stavbarom bez sutaze. Alebo Poprad-Janovce, pod 10 mil. €.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod DrX » 11. Okt 2013 11:24

perets, podla mna je potrebne na nenormalnosti poukazovat, ci sa to niekomu paci alebo nie. uz len ked si uvedomime, ze tym, ze sa zrusilo PPP sa useky byvaleho PPP1 zlacnili pre slovenskeho danoveho poplatnika NIEKOLKODESIATOKNASOBNE (kedze vyrazne klesla cena, netreba si brat pozicku na 30rocne splacanie s urokmi a 85% ceny plati EU), tak to stoji za to. a stoji za to aj povedat na hlas aj to, ze ked taky Andrej to zlodejstvo PPP1 obhajoval, tak obhajoval nehorazne okradanie nas vsetkych.

Andrej, neviem, co mas na mysli tym "V PREPOCTE", ale na 100% viem, ze tu cenu si neprepocital z hodnoty penazi v devatdesiatych rokoch do cien a hodnoty penazi v r 2013. Prave naopak, ak nieco este len bude najlacnejsia dialnica na Slovensku, tak to bude Saca-Jablonov nad Turnou, ak sa toho raz dozijeme. Tam nie je ziadny dvovod, aby sa nestaval fullprofil za 5.5milEUR/km v dnesnych cenach, tak ako na R4 KE-HU.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod granite01 » 11. Okt 2013 14:27

Mne sa páčia vaše polemiky :)
Ale, pozrime sa na to optikou minulosti.
Kedy sa protimonopolný úrad postaral o to, že sa zistil kartel pri obstarávaní? Kedy sa zopakovala súťaž, aby ceny boli primerané?
Bolo to za koho vlády? (Bôrik atď.)
A ten kto vie si aj odpovie . . . určite niektoré z cien pri posledných Fígeľových tendroch boli na hrane z pohľadu prežitia víťazného podniku.
Takže reálna cena je asi trochu vyššie ako posledné tendre za Fígeľa.
Ale súčasné ceny sú už o hodne vyššie . . . no vyzerá to že sme sa vrátili do obdobia 2006 - 2010 , a teraz neviem či mám plakať alebo sa smiať.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2013 17:13

Mame tu maly problem, niekto tu pise o deravej hlave.
DrX napísal:Andrejova ubohost uz fakt dosahuje dno. Ak je Gombasek-Vcelare 30km usek za 550milEUR, potom na R2 treba dostavat este 140km cesty podobnej ako R4 KE-Milhost. Kedze ta sa stavia za 5mil EUR/km, tych 140km sa da postavit za 700mil EUR, a sme na 1.25 mld EUR za celu R2.


Plan sa zacina naburavat. Ta podobna cesta akosi nestoji 5 mil.E/km.

A niekto nam tu polavil z 140 km pri cene 5 mil.E./km na Saca-Jablonov nad Turnou, teda na cca 40 km.

DrX napísal:Prave naopak, ak nieco este len bude najlacnejsia dialnica na Slovensku, tak to bude Saca-Jablonov nad Turnou, ak sa toho raz dozijeme. Tam nie je ziadny dvovod, aby sa nestaval fullprofil za 5.5milEUR/km v dnesnych cenach



To nic ved za par Eur(konkretne asi za 25 tisic E/km, kedze D1 LL-DS cca 25 mil.E/km) sa da postavit/rozsirit I/18 popod Strecno na 4-prudovku:
DrX napísal:Rozsirenie sucasnej cesty o dva pruhy:
- zaseknutim do skalneho masivu a/alebo
- postavenim mostov nad riekovu a/alebo
- vedenim na moste/och nad sucasnou cestou a/alebo
- prevedenim premavky na druhu stranu rieky
Este stale to vyjde 1000x lacnejsie nez tunelova alternativa.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod DrX » 11. Okt 2013 17:54

No nemam slov. Uplne si zlozil vsetky moje argumenty, a to konktretne tym "D1 LL-DS cca 25 mil.E/km". Ked ten tunel bude za cca 25 milE/km stat, mas u mna 50litrovy sud piva. Dokonca, aby si nepovedal, davam ti aj chybovu toleranciu: sud u mna mas aj ak bude postaveny za 25mil +/-3mil EUR.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2013 19:11

Zatial je najnizsia ponuka platna.
"Diaľnicu ponúkli najlacnejšie postaviť spolu Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o., a to za 338,29 mil. eur" za 13,51 km, to vychadza 25,03 mil.E/km
Ale treba dodat, ze cena sa bude valorizovat podla vyvoja cien pocas vystavby, co je teoreticky mozny narast tejto ceny len do 10%, ale to by sa muselo zacat stavat, co vsak Doprastav (ci skor pohronske korene v Doprastave?) iste nedovoli.

http://openiazoch.zoznam.sk/cl/133437/N ... om-Visnove
http://www.ndsas.sk/useky-lietavska-luc ... 364s44344c
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod mirkobb » 11. Okt 2013 20:25

Celá pointa porovnávania dnešných vysúťažených cien za tejto vlády a za predošlej spočíva v tom, že pre súťažiace firmy sa nastavili kvázi iné podmienky v tej dobe a teraz. Za Figeľa sa asi tendrovalo pomerne transparentne a ako píše tu vyššie garnite01 tak možno aj kdesi na hrane prežitia jednotlivých firiem z pohľadu vtedajšej situácie, keď firmy boli ochotné stavať doslovne "za režijné náklady" a na nejakú väčšiu vatu už akosi neostávalo, proste bola taká doba, stavebné firmy pohybujúce se v tomto segmente "nemali do čoho s prepáčením pichnúť" a tak boli ochotné za každú cenu ísť dole v snahe vyšachovať konkurenciu a dostať sa k zákazke aby bolo "na prežitie" a že to možno bolo až kdesi na hrane ekonomickej únostnosti, je už samozrejme "iná pesnička". I keď ako vidno, tie stavby zakontrahované za Figeľa sa stavajú aj za tie ceny a zatiaľ ešte nikto nežiadal dodatky (kto vie dokedy..? :wink: ) a ktovie (??) možno sú to fakt aj takmer reálne ceny keď to porovnávame s cenami v iných štátoch. No, ale potom prišla nová vládna garnitúra a tá vyložene vyhlásila, že ceny zazmluvnené za Figeľa "nemôžu byť predsa reálne" a že firmy istotne budú žiadať dodatky, alebo že vraj tie stavby pôjdu na úkor kvality, a podobne. A tu sa zmenila situácia, vláda doslovne dala návod firmám, ktoré sa budú uchádzať o zákazky vyhlásené za jej existencie, že nemajú byť sprosté a že majú jednoducho pýtať viac ako za Figeľa. No a čo urobili firmy v následných tendroch..? No, prispôsobili sa predsa jednoducho novým podmienkam ktoré nastali. Už pri tendri na úsek D3 Svrčinovec - Skalité sa opätovne "zreálnili" ceny, aké boli dovtedy zaužívané na slovenské pomery do príchodu Figeľa. Tento daľší tender na výstavbu úseku R2 Pstruša - Kriváň iba dokazuje, že toto odporúčanie terajšej vlády čo sa týka cien si firmy dokonale znovu osvojili a už pýtajú toľko, koľko sa od nich jednoducho očakáva aby pýtali, však vata musí byť väčšia aby zostalo aj niečo do straníckych pokladničiek predsa, nie..? :mrgreen: A tak z tohto pohľadu je nekorektné porovnávať neporovnateľné (!?) poniektorými prispievateľmi tu v predošlých príspevkoch a vyznie to potom iba ako lacná demagógia! Ceny vysúťažené za Figeľa s dnešnými sa jednoducho z vyššie uvedených dôvodov nedajú porovnávať, a to aj približne rovnakých úsekov v porovnateľných geologických podmienkach či už na severe alebo juhu, to je momentálne nepodstatné že kde sa tendrované úseky nachádzajú, keď "kritériom je niečo iné", však uvidíme ceny ďaľších tých zvyšných doteraz zablokovaných tendrov, aké budú tie..? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Kanky » 11. Okt 2013 23:00

len jedna vec ostava nezodpovedana alebo velmi cudna... ked teda ide o to, ze cena je tu vysoka, a teda, ze je tu urcita znacna "vata"...potom to musí byt další kartel...lebo preco by taky hant alebo is este kusok neznizili a neponukli by cenu s nizsou, ale aj tak zaujimavou "vatou"??? preco by dalsiu stavbu nechali dps a spol.???

moj znamy hovorieva: z malej misy sa vela prasiat nenazerie :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod devil » 12. Okt 2013 12:25

..... 25,03 mil.E/km


ponuka je pekna vec ale pravda je niekde inde, zaplatila sa VYRAZENA prieskumna stolna za 47 milionov eur v sucasnych cenach, zaplatili sa VYKONANE pripravne prace v ramci PPP3 v hodnote 48,7 milionov eur. tieto polozky (resp. adekvatnu cast z nich pri vyrovnani PPP3) treba priratat k cene. ked uvazujeme 45 mil/km tunela a aspon 10 mil/km pre zvysok tak pod 400 mil eur cize 30mil/km sa ll-ds postavit neda.

viewtopic.php?f=22&t=8519&start=1500#p121497

Kludne mozeme pre objektivnost vybrat jednoduchsie useky porovnatelne s terenom na R2 Pstrusa-Krivan.


ano, a este objektivnejsie ako dialnicu stavanu v 90s by bolo porovnat D1 stavanu za komunistov...pstrusa-krivan realne mohla stat okolo 10-11 mil eur/km takze je predrazena o tretinu. nemusi nas zaujimat ze teraz sa tendruje draho, potom nas nemusi zaujimat ze preco bolo predrazene branisko, ci sverepec. proste bolo predrazene a hotovo.

faktom je ze predrazene useky na R1-2 su daleko lacnejsie ako predrazene useky na D1-3, lacne useky R2 su lacnejsie ako lacne useky D1a na urovni expertiz je turany-hubova v ktoromkolvek variante drahsi usek ako soroska. drahych usekov na severe je/do 2020 bude skoro 100km a scasti (tunely) aj v pripade ze ponuky boli "dobre". na juhu su predrazene useky LEN v pripade PPP ci inych netransparentnosti. takze celkovo je trasa E58 v kazdom pripade lacnejsia o polovicu.

viewtopic.php?f=10&t=17214&p=148410#p148410
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Jano1 » 12. Okt 2013 17:44

D1 LL-DS sa za 400 mil.E rozhodne postavit da. To, ze sa platilo za odsuvanie terminov (udrziavanie stavebneho dvora,strazenie, neumerna valorizacia,...) a nezmysly ako prebudovanie stolne na unikovu za 1 mld.Sk, to zial musime zaplatit, ale su to naklady, ktore vyplynuli z nespravnych rozhodnuti politikov. Tak teraz musime platit za drahsiu R2, ci PPP2.

devil napísal:na urovni expertiz je turany-hubova v ktoromkolvek variante drahsi usek ako soroska

Najnizsia intenzita je na danom useku I/18 13 tisic v./24h, na I/50 6 tisic.v/24h. Ten usek Turany - Hubova naozaj netreba uponahlat, nic sa nestane ak sa zacne stavat o 4-5 rokov, ale najde sa naozaj dobre riesenie. Keby sa podarila Hubova-Ivachnova za ponukanu cenu+10%, LL-DS za ponukanu cenu +10%, tak je stav na D1 vynikajuci, aj ked prejazd Zilinou, Presovom by zostal, bolo by to velmi dobre a za prijatelnu cenu.

devil napísal:na juhu su predrazene useky LEN v pripade PPP ci inych netransparentnosti

Na severe su niektore useky kartelove, niektore ciste na politicku objednavku a niektore aj s priplatkom za rychlost a mnohe aj za dobru cenu do 15 mil.E/km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod nitraks » 13. Okt 2013 16:06

kedy sa podpisuje zmluva?
nitraks
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 12. Apr 2012 21:44
Bydlisko: okolie Nitry

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod racto » 13. Okt 2013 18:13

Ak nebude žiadna námietka tak minimálne mesiac od otvorenia obálok maximálne do 31.12.2013
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Jano1 » 13. Okt 2013 19:21

A nebula to sutaz podla noveho zakona? Namietky len pred otvaranim obalok s cenami, teda napadnut sa dali len predchadzajuce rozhodnutia/metody konania, ale nie cena.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Andrej » 21. Okt 2013 18:31

Tiez by ma zaujimalo, kedy je mozne podpisat zmluvu. NDS uz predsa vyhodnotila podmienky ucasti ako aj kriteria. A kedze vieme, ze voci istym firmam sa neodvolava, zmluva moze byt podpisana vo velmi kratkom case :-)

A uz by sa mohli otvarat obalky aj na usek ZV-Pstrusa. Ak teda tender rovno nezrusia pre nedostatok penazi pre predrazenost tohto useku.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod albiman85 » 21. Okt 2013 21:34

Preco by zrusili? Take ani nehovor :)
Uz keby zacali stavat vcera by bolo neskoro :)
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 02. Máj 2012 10:35

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Andrej » 21. Okt 2013 21:40

V prioritnej osi 5.1 pre rychlostne cesty ostalo nezazmluvnenych len 94 mil. € + par mil.ktore sa mozno nevycerpaju na R2 Ruskovce-Pravotice. Takze otazne je, z coho to chcu vlastne financovat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod aquila » 22. Okt 2013 10:23

skoda, ze je vacsi problem presunut medzi balikmi .. lebo radsej useky R2 ,ako nezmyselnu D3 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod Andrej » 22. Okt 2013 11:24

Nie je v podstate problem presunut financie medzi balikmi, ale nie medzi KF a ERDF. Cize nie z D3, ale z roznych nezmyselnych projektov v ostatnych OP by sa dali presunut peniaze.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Pstruša - Kriváň

Odoslaťod aquila » 22. Okt 2013 11:41

sak to myslim...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.