Stránka 55 z 94

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 14:11
od qantas
kolko ma byt tunelov na tomto useku ,? a ake dlhe dik

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 14:59
od sergej
Všetko máš pár strán dozadu. Počet záleží od variantu, pohybuje sa to okolo desiatky tunelov (8 až 12)
viac napr. v prispevku viewtopic.php?p=93658#p93658 či viewtopic.php?p=98634#p98634

Najnovšie sa idú posudzovať aj varianty:
  • tunel Mlynčok - Korytnica v dĺžke 11 250 m
  • a zhovadilosť na n-tú: posun trasy cez dolinu Hlavačka a od 11 km cez Ludrovskú dolinu

Re: Re:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 15:11
od stanog
qantas napísal:
Milos napísal:Petícia obyvateľov Bieleho Potoka proti výstavbe rýchlostnej R1 údolím Revúcej


:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12867
No skoda neviem kade inak by mala ist jedine tunelom nie ?


Dalsi dokaz toho ze sa tak skoro stavat nezacne

Re: Re:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 21:52
od Koro
qantas napísal:
Milos napísal:Petícia obyvateľov Bieleho Potoka proti výstavbe rýchlostnej R1 údolím Revúcej


:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12867
No skoda neviem kade inak by mala ist jedine tunelom nie ?


Zaujimava je hlavne ta diskusia na Sme ako si tam navzajom prikivuju jednoprispevkovi uzivatelia :?

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 22:27
od qantas
sergej napísal:Všetko máš pár strán dozadu. Počet záleží od variantu, pohybuje sa to okolo desiatky tunelov (8 až 12)
viac napr. v prispevku viewtopic.php?p=93658#p93658 či viewtopic.php?p=98634#p98634

Najnovšie sa idú posudzovať aj varianty:
  • tunel Mlynčok - Korytnica v dĺžke 11 250 m
  • a zhovadilosť na n-tú: posun trasy cez dolinu Hlavačka a od 11 km cez Ludrovskú dolinu
Dakujem ale ako som to prestudoval ,tak je to naozaj este daleko od stavby , takych 10 rokov sa urcite nebude nic robit ale bolo by to pekne dielo ,ja by som osobne navrhol asi hlupe riesenie by som radsej budoval 3 velke tunele od BB-az do ruzomberka :lol: bolo by to realne ,?

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 01:59
od Milos
sergej napísal:Najnovšie sa idú posudzovať aj varianty:
  • tunel Mlynčok - Korytnica v dĺžke 11 250 m
  • a zhovadilosť na n-tú: posun trasy cez dolinu Hlavačka a od 11 km cez Ludrovskú dolinu



Takže už sa opäť počíta s tunelom Mlynčok medzi Slovenskou Ľupčou a Lučatínom. To by bol aspoň trochu posun k lepšiemu, lebo v predchádzjúcich variantoch sa od tunela upustilo a namiesto neho tam boli navrhované dva sa seba nadväzujúce mosy - prvý ponad Hron a ďalej ponad výbežok vŕšku Kriváň, druhý z úbočia Kriváňa ponad ústie Moštenickej doliny. Ďalej mal úsek viesť zárezmi vo svahu a dvomi mostami niekoľko 100m severne povyše obce Lučatín a pri kóte Brdo sa mal zatáčať na sever. Kvôli nesúhlasu obyvateľov Lučatína bolo navrhnuté iné trasovanie tohto úseku - trasa mala od spomenutého veľkého mosta viesť hneď na sever - stúpať vo svahu ponad dolnú časť Moštenickej doliny a pri kóte Prašnica sa napojiť na trasu pôvodného variantu. Ale o tuneli vtedy nebola zmienka, stále sa pri Hrone rátalo s tými mostami.

Rád by som vedel, komu mohla skrsnúť v hlave taká zhovadilosť - navrhnúť variant trasy dolinou Hlavačka a Ludrovskou dolinou na Ružomberok.. Neviem, či sa mám smiať či plakať, ale hádam naše inštitúcie v oblasti ochrany prírody ešte nepostihla úplná bezzubosť.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2010 22:15
od Milos
sergej napísal:Najnovšie sa idú posudzovať aj varianty:
[list][*]tunel Mlynčok - Korytnica v dĺžke 11 250 m (...)


Alebo sa snáď ide posudzovať variant s tunelom od Mlynčoka (pri Hrone medzi Slov. Ľupčou a Lučatínom až po Korytnicu v dĺžke 11250 m :?: Asi som to v mojom predch. príspevku zle pochopil ako úsek od krátkeho tunela Mlynčok (v prvých štúdiách sa ten tunel nazýval Lučatín, ale lokalita sa nazýva Mlynčok) po MÚK Korytnica.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 09:34
od i15
Nadviazem na informacie z temy o prepojeni R2 a R3: viewtopic.php?f=3&t=5263 Momentalne sa zrejme uvazuje nad nasledovnym variantom prepojenia stredneho Slovenska: Rx medzi BB a RK cez Hriadelsku dolinu a Rx cez Turiec smerom na Prievidzu.

S odstupom casu je to IMO najlepsi variant. Povodne som hlasoval za druhy variant (MT-BB + prelozka I/59 + banska spojka MT-PD), ktory by idealne poprepajal regiony, ale z financneho hladiska by to bolo asi trochu scifi. Treba sa uskromnit a zaroven si priznat, ze BB-RK je hlavny tah sever-juh v tejto oblasti a zaroven medzinarodny tah E77. Ignorovat to a snazit sa ho obist ho cez Kremnicu alebo popod Sturec bolo naivne, lebo pri nasich financnych moznostiach by sa to dostavalo niekedy v roku 2030. Medzi BB-RK sa povodne navrhovala prelozka cesty I.triedy, ktora sa zmenila na RC. O nieco sa spomalila priprava a mierne sa navysila cena, ale v principe nie je velky rozdiel medzi kvalitnou 1.t. a postupnym budovanim Rx v poloprofile, ktore riesi bodove zavady. Tento tah teda aj v buducnosti zostane hlavnym tahom v tejto oblasti - najskor len ako kombinacia poloprofilovych preloziek, neskor ako suvisla R-ka. Takto sa buduju aj hlavne tahy, systemom "lepsi vrabec v hrsti, ako holub na streche". Ako doplnok bude R-ka z Turca na Hornu Nitru, ktora zlepsi prepojenie regionov a spolu s R8 moze na seba stiahnut cast tranzitu sever-juh, ale nie je dolezitejsia ako BB-RK. A BB-RK nie je dolezitejsia ako riesenie tahov zapad-vychod (D1, R2)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 10:41
od mapman
Čiže aktuálne takto? Ak som správne pochopil....

Obrázok

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 10:59
od aquila
presne .. inak az teraz je pekne vidno ako moze robit R1 - R8 - R2 - R3 docela dobry backup aj pre D1 aj pre R1 ..

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 16:23
od rastislav5
i15 napísal:Nadviazem na informacie z temy o prepojeni R2 a R3: viewtopic.php?f=3&t=5263 Momentalne sa zrejme uvazuje nad nasledovnym variantom prepojenia stredneho Slovenska: Rx medzi BB a RK cez Hriadelsku dolinu a Rx cez Turiec smerom na Prievidzu.

S odstupom casu je to IMO najlepsi variant. Povodne som hlasoval za druhy variant (MT-BB + prelozka I/59 + banska spojka MT-PD), ktory by idealne poprepajal regiony, ale z financneho hladiska by to bolo asi trochu scifi.


Sci fi je ze sa budu budovat obe rychlostne cesty (Hiadelskou dolinou a Turcom). Navyse spojka BB-Horna Stubna je ovela lacnejsia ako BB-RK. Viac v prispevku: viewtopic.php?p=104688#p104688.
Dve rychlostne cesty nepokladam za dobre riesenie, ked uz spojka R2 a R3, tak potom aj spojka BB-Horna Stubna

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 17:31
od i15
Myslis ze si niekto trufne zactat budovat narocny tunelovy usek, ktory nevyriesi ziaden akutny problem, ale len sa na neho mozno presunie nejaky tranzit, ktory prirodzene jazdi inde?

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 18:10
od Zolohoj
Presne, ten tranzit sa nepresunie tadial. Kazdopadne myslim ze je to uz pomerne solidne rozhodnute. Tak ci tak priorita je D1 a R1 a po nich nasleduje R2. Takze uvidime, ci este nieco zmenia. Ak by si ale pridal prepojku BB-HS, to by si mal pekny R okruh BB, HS, HA, ZH, ZV :D

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 20:47
od ELZ
Mozme tam usporiadat preteky F1 :-D

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 21:16
od rastislav5
i15 napísal:Myslis ze si niekto trufne zactat budovat narocny tunelovy usek, ktory nevyriesi ziaden akutny problem, ale len sa na neho mozno presunie nejaky tranzit, ktory prirodzene jazdi inde?


tazsie kamiony sa tam pravdepodobne presunu (prekonavanim prevysenia spotrebuju porovnatelne mnozstvo pohonnych hmot ako optimalnou jazdou po dlhsom useku), osobnym autom bude stacit aj rozsirena sucasna cesta. Ale hlavne to bude stat cca polovicu co BB-RK.

Zolohoj napísal:Ak by si ale pridal prepojku BB-HS, to by si mal pekny R okruh BB, HS, HA, ZH, ZV

Presne tak, tu mas o tom viac viewtopic.php?p=39802#p39802

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 21:37
od Slavomir
Po dlhsom case som si precital vtedajsiu diskusiu. Je to chore. Slovensko siaha po Zvolen a dost. Ved co sa tam naargumentovalo pre take a onake prepojenia a tunely, cele profily, polprofily. A ked argumenty na chvilu nestacili, tak naspat k Blave a jej mostom, D3. Ani naznak ze Slovensko siaha niekde este dalej, tych malych 300 km.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2010 19:15
od Dialniciar
To nie je o tom, kam siaha Slovensko ale o tom, kam siahajú jeho ekonomické možnosti. Určite Slovensko nemá 2x2 mld. € aj na D1 ZA-RK aj na R1 BB-RK. A inak, Slovensko je pretiahnuté v tvare Z-V, takže ZV je centrom, pretože ním budú prechádzať 2 ťahy (R1, R2, tá dokonca ďalej na východ a R1 severo-južne) a z pohľadu S-J je tu D1, či snáď 200 km BA-ZA nie je S-J a ďalší blízko budovaný ťah je R4+D1, resp. R3 - kde sa reálne stavia Horná Štubňa.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2010 23:17
od Dialniciar
Ľudia chcú na R1 až 11 km dlhý tunel :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13579

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2010 10:48
od dusans
To by bol dlhší tunel, než je plánovaný tunel na D4 popod Karpaty, aspoň si myslím.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2010 16:06
od stanog
Celý ten nápad viesť RC národným parkom je somarina

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2010 08:01
od Čumil
aquila napísal:presne .. inak az teraz je pekne vidno ako moze robit R1 - R8 - R2 - R3 docela dobry backup aj pre D1 aj pre R1 ..


Neverim, ze sa toho dozijem - a to mam este istu rezervu do styridsiatky a relativne dobry zdravotny stav (klop klop na drevo).

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2010 22:16
od sergej
Do galérie som pridal niekoľko vizualizácií z tohto úseku
[album_photo]8864[/album_photo] [album_photo]8863[/album_photo] [album_photo]8862[/album_photo] [album_photo]8861[/album_photo]
viac na gallery/album.php?album_id=64

zdroj: http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1
je tam cca 320 MB čítania, máp, náčrtov, ortofoto, fotografií, vizualizácií, variantných riešení atď. Keď budem mať niekedy čas, tak to skúsim nejako spracovať. Prípadne sa niekto toho chyťte ;)

BTW dnes sa na tomto úseku (a ďalších) konalo sčítanie dopravy, tak som im prispel svojou troškou, nech majú čím tento nezmysel obhajovať. Som zvedavý, čo im z tých čísiel vylezie...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 19:00
od i15
Casu dost, v tomto volebnom obdobi sa asi nezacne :) Ak by sa nejakym zazrakom zacalo, tak tie krasne vysoke mosty dopadnu ako tie pri Skalitom.

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2010 18:41
od emenes
ponúkam názor obyvateľa z Liptova spracovaný na blogu SME v článku "Cesta Slovenská Lupča - Korytnica - nielen pre Liptákov" na web adrese http://nesrsta.blog.sme.sk/c/237999/Cesta-Slovenska-Lupca-Korytnica-nielen-pre-Liptakov.html

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2010 19:20
od Pacho
tak máme ďalšieho aktivistu "bližšie nokolo".