Stránka 5 z 94

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 20:44
od mirkobb
milos: Aj v prípade, že by sa rozhodlo, že R3 bude trasovaná ZV-ZH-MT... a nie ZV-BB-MT.. príp. iný variant, je podľa mňa rozumnejšie viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie.


Tak tuto uvahu by som prosil vysvetlit konkretnejsie, najlepsie by asi vedel autor (milos)..? :roll:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 20:46
od aquila

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 21:01
od mirkobb
aquila, tu mapku poznam. :wink: Zaujima ale, a chcem vysvetlit tuto pasaz..?
milos: ...že R3 bude trasovaná ZV-ZH-MT... a nie ZV-BB-MT.. príp. iný variant, je podľa mňa rozumnejšie viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 21:05
od mirkobb
Takze este to viac zužim a skonkretizujem :wink:
milos: ..viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie...


Co je to za blbost..? :roll:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 22:19
od rastislav5
mirkobb napísal:Takze este to viac zužim a skonkretizujem :wink:
milos: ..viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie...


Co je to za blbost..? :roll:


Mal asi na mysli, ze ak by mala ist R3 z Hornej Stubne cez Kremnicu, tak radsej nech v Hornej Stubni smeruje do Handlovej, kde by sa napojila na pripravovanu R2 a az do Ziaru by viedli v subehu (hlavnym dovodom by asi bola uspora jednej paralelnej rychlostnej komunikacie Horna Stubna - Sasovske Podhradie)
Ak by toto riesenie bolo doplnene spojkou Bystrica - Horna Stubna, tak OK, v opacnom pripade by trasovanie uplne obislo Bystricu, s cim nemozem suhlasit. Krajske mesto B. Bystrica potrebuje napojenie na D1, rovnako ako krajske mesto Zilina na R1 a pre obe mesta bude iba vyhodne, ak budu spojene co najkratsou spojnicou (tzn. cez Turiec a popod Skalku)

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2007 00:40
od Milos
rastislav5 napísal:
mirkobb napísal:Takze este to viac zužim a skonkretizujem :wink:
milos: ..viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie...


Co je to za blbost..? :roll:


Mal asi na mysli, ze ak by mala ist R3 z Hornej Stubne cez Kremnicu, tak radsej nech v Hornej Stubni smeruje do Handlovej, kde by sa napojila na pripravovanu R2 a az do Ziaru by viedli v subehu (hlavnym dovodom by asi bola uspora jednej paralelnej rychlostnej komunikacie Horna Stubna - Sasovske Podhradie) (...)


MirkoBB, takto som to myslel, ako to vysvetlil Rastislav5. Nezrozumiteľne som to sformuloval, tak sa ospravedlňujem. S tým obídením Bystrice - ja samozrejme neschvaľujem variant, ktorý by B. Bystricu úplne obišiel, ale chcel som tým aj povedať, že ak by sa nakoniec prijala trasa, ktorá BB obchádza, tak aspoň aby sa nestavali dve paralelné RC vedľa seba, prakticky v susednej doline

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 12:53
od Lionheart
Teraz to uz vyzera tak, ze sa bude stavat severny obchvat BB ako sucast jedneho z PPP projektov ... Mozno by tato informacia ovplyvnila aj hlasovanie. Inak cisto laicky, ak sa pozriem na mapu tak od ZnH az po Kremnicu alebo eventuialne dalej treba postavit kus cesty. A ta uz existuje v subehu na trase ZV-BB. Ale neviem nic o tom ake by boli naklady na tunel pod Donovalmi alebo o zdrojoch pitnej vody, ci vplyve na ziv prosstredie. Ale neviem ci taka studia uz bola spracovana... S konkretnymi cislami by to bola zaujimavejsia diskusia.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 22:48
od Thomas
stávající plán R2 od Zh na Prievidzu a R3 od ZH na Turiec je neefektivní - dvě R vedle sebe - dají se spojit

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 23:14
od Dialniciar
Thomas napísal:stávající plán R2 od Zh na Prievidzu a R3 od ZH na Turiec je neefektivní - dvě R vedle sebe - dají se spojit


R3 sa skôr bude stavať na trase BB-MT.

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 10:23
od Lionheart
existuje aj nejaky pracovny termin zaciatku vystavby ...? aj ke dna slovensku to vela neznamena :-)

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 18:35
od Dialniciar
Lionheart napísal:existuje aj nejaky pracovny termin zaciatku vystavby ...? aj ke dna slovensku to vela neznamena :-)


Existoval r. 2007 pre začiatok výstavby obchvat R3 Horná Štubňa, ale kvôli slabým prípravám a nevyporiadaným pozemkom sa začne stavať až v tomto roku.

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 18:47
od i15
Lionheart napísal:existuje aj nejaky pracovny termin zaciatku vystavby ...? aj ke dna slovensku to vela neznamena :-)


stavat sa zacne, ked na tomto fore bude o strednej vetve R3 10000 prispevkov :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 23:52
od johhan
Lionheart napísal:existuje aj nejaky pracovny termin zaciatku vystavby ...? aj ke dna slovensku to vela neznamena :-)


R3 MT-Ďanová - 2012-2014
R3 Ďanová - Horná Štubňa - 2014 - 2016
R3 HŠ - Zvolen - 2017-2020

Plný profil 2+2

Vo všeobecnosti sa R3 naplno začne stavať po 2013

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 23:58
od aquila
hm hm a nebolo by skor lepsie v opacnom poradi ?

lebo najma usek danova - HS je plus minus OK.. staci poopravovat ;)
ale prepojenie HS - ZV je vlastne ziadne ..

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 00:19
od johhan
V podstate s dokončením D1 Dubná Skala - Turany by sa mala vybudovať križovatka D1-R3 a asi 2 km 2+2 R3 na križovatku s I/18 - to bude súčasť dialnice - súčastne by sa mala aj postaviť R3 od I/18 až po MUK Ďanová ( čo je východný obchvat MT. SSC by mala rekonštruovať I/65 od MUK Ďanová po MUK Šturec a zároveň by sa mal postaviť obchvat HŠ a MUK Šturec to by malo byť hotové do konca roka 2012 to by bol Turiec vyriešený na 10 rokov a potom stavať druhý dvojpruh k I/65 podľa potreby
.
HŠ ZV existuje cez Kremnicu - tam začína asi od budúceho roku SSC prestavbu cesty I/65 od Kremnice do Kremnických Baní na 2+1 - prieťah Kremnice je už zrekonštruovaný a z 3/4 premaľovaný na 2+1

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 08:40
od devil
ja si myslim ze R3 je nutna a bude sa najskor stavat medzi TRS-HL na orave.

Vo všeobecnosti sa R3 naplno začne stavať po 2013


nepravda. to su len uvahy a nikto ich neberie vazne.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:05
od Dialniciar
Ale devil, ... to pravda je. I keď sú to len úvahy, ak niekto napíše na fóre, že sa čosi začne stavať po r. 2013, je jasné, že to môže byť aj v r. 2020. Lebo je to PO r. 2013. :lol:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:11
od devil
dobre, o tom je forum aby sa to napisalo pro aj kontra.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:35
od fh
To čo píše johhan má logiku, pri stavbe D1 Dubná Skala - Turany sa bude logicky stavať križovatka D1-R3, pričom sa aj kus R3 potiahne. Ďaľšie termíny nekomentujem, ale výraz "nikto ich (úvahy) neberie vážne" je zavádzanie. Skôr trasovanie cez Turiec na BB lobby pôsobí ako červené súkno na šmatlavého býka :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:42
od Jarda
Proč by R3 měla či neměla být trasována na BB?
Je opravdu potřebná R3 přes Kremnici ve vzdálenosti do 15 km od paralelních R1 a R2?

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:49
od fh
Jarda napísal:Proč by R3 měla či neměla být trasována na BB?
Je opravdu potřebná R3 přes Kremnici ve vzdálenosti do 15 km od paralelních R1 a R2?


Ja som narážal na trasovanie cez Turiec, namiesto Donovál, alebo Hiadeľu.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:50
od pohodak
tu ide skor o tlak na spojenie BB-RK namiesto BB-MT 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 10:58
od Lionheart
No ved prave. Ja nie som z BB. Ale nechapem zanovitych odporcov smerovania R3 na trase BB-RK. Ak budu na stole relevante argumenty potom nech to ide cez turiec. Ale realne: uz teraz je R1 potiahnuta do BB a zacne sa stavat obchvat BB cez PPP. Ak nevydu katastrofalne cisla na tunel cez donovaly nevidim dovod preco by sme to radsej nedali tade. Neboli by celospolocenske naklady mensie - uspora financii, uspora nakladov pri rychlejsom spojeni ZAPADU a Vychodu aj ked iba pomocnym riesenim cez stred... Relevante je aj to co spominal Jarda - preco trasovat dve RK blizko vedla seba...

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 11:03
od Dialniciar
Jarda napísal:Proč by R3 měla či neměla být trasována na BB?
Je opravdu potřebná R3 přes Kremnici ve vzdálenosti do 15 km od paralelních R1 a R2?


R1 a R2 sú západo-východné spojnice, R3 v úplne inej trase. A cez Kremnicu R3 nepôjde. Prepojí sa len a len logicky MT a BB, Turiec a BB.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2008 11:05
od Dialniciar
Lionheart napísal:No ved prave. Ja nie som z BB. Ale nechapem zanovitych odporcov smerovania R3 na trase BB-RK. Ak budu na stole relevante argumenty potom nech to ide cez turiec. Ale realne: uz teraz je R1 potiahnuta do BB a zacne sa stavat obchvat BB cez PPP. Ak nevydu katastrofalne cisla na tunel cez donovaly nevidim dovod preco by sme to radsej nedali tade. Neboli by celospolocenske naklady mensie - uspora financii, uspora nakladov pri rychlejsom spojeni ZAPADU a Vychodu aj ked iba pomocnym riesenim cez stred... Relevante je aj to co spominal Jarda - preco trasovat dve RK blizko vedla seba...


Variant cez Donovaly je drahší, než variant cez Turiec o celé miliardy. Tí, čo to spochybníte, dajte čísla do placu (moje už tu sú v tej super dlhej téme).

ŽP na Donovaloch je potrebné chrániť, minimalizovať tadiaĺ tranzit a hospodársky rozvoj je možný len na Turci, nie na Donovaloch. :wink: