R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:50

Lionheart napísal:Ja nespochybnujem regiony. Nie som taky zbehly v doprave tak si necham poradit od ludi co sa v tom vyznaju. Preto aj rad citam niektore prispevky lebo zda sa ze ludia su od fachu. Pre mna je vzhladom na cas zlozitejsie browsovat na webe a hladat studie o financnej narocnosti jednotlivych tunelov... Ale ina vec je, ci by do vystavby dialnic a RK nemohlo ist viac penazi pri tomto hosp raste a neprejedat ich na sucasnu spotrebu...


To sa cení, že si prišiel sem, veď ja ani nič proti tebe nemám, len by to chcelo tak ako ti to už viacerí napísali - prečítať si viac tém, tu sa popísalo k tejto téme všetko a v inej sekcii nájdeš aj názory k financovaniu.

Na diaľnice ide vo vyspelých štátoch 1,5-2% HDP, na Slovensku to dnes je sotva 0,9% HDP ... a teda nečakajme zázraky. Na celú dopravu ide vo vyspelých štátoch od 2% do 2,8% HDP, u nás na dopravu ide 1,5% HDP ... :idea: ... o tom, že miesto poľnohospodárov malo ísť 10 mld. SKK do diaľnic a ciest I. triedy, s tým len súhlasím a myslím, že všetci tu prítomní.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 15:57

Este mam jednu otazku? Nech na nu odpovie kto sa na to citi... Trasa BB-RK by stala 50 mld Sk. Lenze kolko by stal iba tunel pod Donovalmi ... lebo pomoct riesit intenzity na trase ZA - RK a celej D1 by mohol zatial aspon tento tunel. Ta cesta medzi Don a RK nie je zla na rozdiel od tej medzi ZnH-Kremn-MT. A RK je potiahnuta az do BB. Ak su silne argumenty proti tomuto uz potom nema zmysel vobec o tom diskutovat ... a uzavriet temu:-) (zartujem)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:57

pablito napísal:Cize ak tomu dobre rozumiem Tur.T. - ZH v tom nie je. Osobne si ale myslim ze tento usek ani netreba ak sa R3 (MT - BB) napoji na R1 v BB. Potom sa mi zda ako najlepsie riesenie prepojit R3 z Tur. T. a R2 pri Handlovej. :)


Nie, ten v tom nie je. Variant trasovania MT-ZH bol pohrozením pre BB, aby sa spamätala, inak nebude mať vôbec napojenie na RC z inej strany ako z juhu. R3 sa odjakživa plánovala v dvoch koridoroch BB-RK a BB-MT. Tento 3. variant priniesol čas pre obrovskú nezmieriteľnosť a ťažili by z neho všetci, len BB už vôbec. :wink:

Od r. 2004 ale prebiahjú obrovské zmeny, dalo sa na to cez 0,4 mld. SKK a mení sa celá koncepcia rozvoja cestnej dopravy na strednom Slovensku, len sa tu o tom moc nepíše, niečo málo pridal johhan a MH. Mne sa to dlho zhrnuť nechcelo ...

BB-RK bude riešiť nová preložka cesty I. triedy s prídavnými jazdnými pruhmi ... o tom, že kedy, to ani čert nevie ... momentálne sa ale spracúva približná projektová dokumentácia (posudzovanie všetkých variantov)

BB-MT, plán výstavby RC na 1/2 profil a rozhoduje sa o tom, či sa má len spraviť pár obchvatov a obnoviť cestu, lebo tá je postavená skoro v celej trase (mimo Šturca samozrejme) v parametroch RC, čím by neexistovala paralelná cesta, ale zrejme by RC nebola spoplatnená. Po dostavbe na plný profil by sa zakázal prejazd tranzitu cez BB-RK. Dovtedy ale nie.

MT-ZH, nevýhodou sú blízke iné RC ako aj fakt, že keď už tento variant, tak radšej rovno len pár obchvatov a obnoviť cestu

V princípe sa ale všetko pripravuje a ak aj niekto honosne pomenuje, že ide stavať R3 obchvat Hornej Štubne, nikde nie je dané, že to pôjde na ZH, ... nakoľko keď to niekto zmení tak obchvat HŠ zostane, ale len cestou I. triedy.

A zbytočne sa tu trápite, najbližších 5 rokov sa tu realizovať bude len veľmi málo. Ešte sa vyplieska von oknom 500 mil. SKK na štúdie a projekty, aby sa zacpali ústa všetkým, že "však my to už pripravujeme", opraví sa I/59 a postaví obchvat Hornej Štubne. Už aj toto bude úspech, akurát to nebude mať s RC nič spoločné. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 15:57

ale darmo na mna utocis, ber to ako fakt, praha-ostrava sa jazdi lepsie ako BA_KE, to co pises - ja za to nemozem. :wink:

ja viem ze vysny-komarnik-milhost je postacujuci. ale od ZA uz na oravu to nie je dobre a ten stredny tah ma iste problemy hlavne na severnej a strednej casti, tie problemy su vypuklejsie aj preto lebo lebo medzi trstenou a komarnikom nemas poriadny prechod PR/SR. cesko a madarsko taketo velke "hluche" casti na hraniciach nema. som nepisal ze je nutne mat komplet dialnicu s-j ale ze je hanba cez stred nie poriadna cesta s-j.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 16:00

Lionheart napísal:Este mam jednu otazku? Nech na nu odpovie kto sa na to citi... Trasa BB-RK by stala 50 mld Sk. Lenze kolko by stal iba tunel pod Donovalmi ... lebo pomoct riesit intenzity na trase ZA - RK a celej D1 by mohol zatial aspon tento tunel. Ta cesta medzi Don a RK nie je zla na rozdiel od tej medzi ZnH-Kremn-MT. A RK je potiahnuta az do BB. Ak su silne argumenty proti tomuto uz potom nema zmysel vobec o tom diskutovat ... a uzavriet temu:-) (zartujem)


Nemáš pravdu, pochop, že nepomôže jeden tunel a jeden 1/2 profil na ťažisko dopravy. Ak by to tak bolo, Višňové by stačilo postaviť na jednu tunelovú rúru ako Branisko či Horelicu, ale nedá sa to tak spraviť, lebo intenzity sa blížia k tomu, čo bolo pred Sitinou (BA).

A znovu - nestálo by to pod 10 mld. SKK. A to je prosím pekne 50% nákladov na Višňové. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 16:02

devil napísal:ale darmo na mna utocis, ber to ako fakt, praha-ostrava sa jazdi lepsie ako BA_KE, to co pises - ja za to nemozem. :wink:

ja viem ze vysny-komarnik-milhost je postacujuci. ale od ZA uz na oravu to nie je dobre a ten stredny tah ma iste problemy hlavne na severnej a strednej casti, tie problemy su vypuklejsie aj preto lebo lebo medzi trstenou a komarnikom nemas poriadny prechod PR/SR. cesko a madarsko taketo velke "hluche" casti na hraniciach nema. som nepisal ze je nutne mat komplet dialnicu s-j ale ze je hanba cez stred nie poriadna cesta s-j.


Jazdí sa tam o niečo lepšie, ale čo sa týka prepojenia, nemajú ho hotové a uprednostňujú ho pred sever-juh cez ČB. To nepoprieš, nezahováraj devil, zbytočne otáčaš tému, zbytočne. Si odhalený. :wink:

A preto sa realizuje D3. :wink: Aby sa dokončil celý ťah sever-juhozápad (lebo to je dôležité a nie BB či Šahy), ktorý väčšinovo existuje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 16:05

Postavíme na Slovensku za 120-150 mld. SKK R3 na plný profil a budeme mať kvalitnú spojnicu sever-juh stredom Slovenska. BB zajasá. kaviarista, devil tiež. :D (bez irónie, verím, že by ste zajasali).

Je to suma taká, že ju tu neprestavajú vlády za 8 rokov. Teda reálne by ste 10 rokov stavali a len R3 úplne celú. Zrazu by išli mýty o hornatosti a nákladoch niekam preč a Slovensko nech aj vykrváca: rozumej západ-východ, západ (kolaps dopravy v BA) a napojenia na Ukrajinu.

A stavať čiastkové riešenia, či na 1/2 profil nemá význam, to nič nerieši a len to odčerpáva tak potrebné financie na iné dôležitejšie prepojenia. Našťastie, aj v tých tupých vládach to chápu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 16:06

Moja predstava bola toto ibaako docasne riesenie (ak by sa to dalo rechle realizovat) a pomoct tak odbremenit trasu ZA-RK...lenze ak to nie je vobec pripravene a naklady su vysoke tak mas zrejme pravdu....
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 16:10

tak ako to je? viete dat link na nejaku studiu ktora odhaduje naklady napr MinDopr alebo nejaku inu? nepytam sa teraz iba na prispevky inych diskutujucih ale na tvrde cisla na papieri
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 16:15

A preto sa realizuje D3.


ale kdeze .... uz aj fico otvorene povedal ze jej rychla vystavba je "vzdusny zamok" (autenticky citat). okrem toho to neriesi E77.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 16:34

to je pravda, to povedal a co on povie to obycajne plati :-) a to viac ako slovo ministra dopravy :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 17:14

devil napísal:
A preto sa realizuje D3.


ale kdeze .... uz aj fico otvorene povedal ze jej rychla vystavba je "vzdusny zamok" (autenticky citat). okrem toho to neriesi E77.


devil a poznáš ty aj úseky D3 ? Lebo keby hej, vedel by si, že výstavba celých km sa realizovala, realizuje, ba čo viac aj stojí, hoci na 1/2 profil. Pred ZA, pri ZA, pri CA.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 24. Jan 2008 17:18

D3 se realizovala, realizuje a realizovat bude - ještě tak 30 let.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 17:20

devil a poznáš ty aj úseky D3 ? Lebo keby hej, vedel by si, že výstavba celých km sa realizovala, realizuje, ba čo viac aj stojí, hoci na 1/2 profil. Pred ZA, pri ZA, pri CA.


viem. ale priorita to teda nie je. D3 pre ZA je namiesto D1 HP-LL, potom je tu 6 km 1/2dialnice a 3 nedokoncene km. ficove vyhlasenie je inac az nevidane uprimne a tym padom je to jasne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 17:22

Jarda napísal:D3 se realizovala, realizuje a realizovat bude - ještě tak 30 let.


A potom niekedy sa začne R3 stredná vetva. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Visnove

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2008 17:28

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:Tunel pod Donovalmi je potrebny bez ohladu na to, ci sa bude urychlene stavat ZA-RK alebo nie.


A presne tak je potrebné aj Višňové. Presne takisto a vzhľadom na intenzity a rozostavanosť vedie Višňové a vždy aj viedlo. kaviarista, vždy. :wink:


Ved v poriadku, ak sa podari PPP, Visnove bude skor. Ja by som si prial, aby Donovaly boli realne aspon okolo roku 2015-17.
A len tak mimochodom, si spominam , ako ste sa zo mna vsetci smiali, ked som navrhoval medzi MT a ZA pod Strecnom poprekreslovat ciary na 1+2 a rozsirit cestu, kde sa da. A nakoniec z toho vznikla realna alternativa. Nakoniec si tie rozumne navrhy svoje cesticky na povrch nejako najdu ....
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: Visnove

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 17:45

kaviarista napísal:... ked som navrhoval medzi MT a ZA pod Strecnom poprekreslovat ciary na 1+2 a rozsirit cestu, kde sa da. A nakoniec z toho vznikla realna alternativa. Nakoniec si tie rozumne navrhy svoje cesticky na povrch nejko najdu ....


Alternatíva neznamená riešenie.

A alternatíva tiež je 2+2. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2008 18:10

Lezu sem doprostřed diskuze, takže se diskutujícím omlouvám za přetrženou nit, ale jsem za tunel pod Donovaly, resp. severný obchvat BB a návazný tunel.

Důvody:
- je to nejlevnější (sice tunel, ale délka)
- nebudou 2 rovnoběžné dálnice (R1 ZV - BB a R3 ZH - Turčianské Teplice)

Konečně tranzit Budapešť - Krakov by stejně jel přes Donovaly a tunel se plánuje i pro I/59
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2008 18:14

Dialniciar,

ano dialniciar, spinava politika a ty sam to potvrdzujes. Na jednej strane umelo stlacas dole naklady na trase cez Turiec (porobi sa zopar obchvatov, spravi sa vynimka na spoplatnenie, tunel popod M.Sturec nezaratame, a pod.) a zaroven umelo navysujes naklady na trase cez Donovaly(studia so 7 tunelmi medzi L.osadou a RK).
Dalej o spinavej politike hovori to, ze sa trasa cez Kremnicu pouziva na vydieranie bansko-bystricanov.
Namiesto technokratickeho pristupu len a len spinava politika. Na zvracanie ...

Ziadnych 150 mld nie je potrebnych vrazat do R3. Vypustas tu bubliny do vzduchu. Stacilo by prepojit v pociatocnej faze rychlocestou Jelenec s Lipt. Osadou a drviva vacsina problemov na Donovaloch by sa odstranila. A to este nehovorim o moralnych ziskoch ako je usetreny kazdy ludsky zivot.
Realne naklady cca 15 mld Sk a to uz sa ufinancovat da.

Dalsia vec , dialniciar, ktoru nechces pochopit. Stredna cast R3 je vyuzivana sirokym okruhom obyvatelstva, z juhovychodu na severozapad a zo severovychodu na juhozapad cestuje mnozstvo ludi. Kdezto severna a juzna cast R3 je vyuzivana vacsinou len lokalnou prepravou a medzinarodnym tranzitom. Kto neveri, nech si ide sadnut na Donovaloch do travy a pozorovat ECV vozidiel. Najde pestre zastupenia zo vsetkych kutov Slovenska.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod sven » 24. Jan 2008 18:22

Ak vsak bude dobudovana cela D1ka, mozno tych ECV zo vsetkych kutov Slovenska na Donovaloch trochu ubudne :wink:
Moj pripad to urcite bude.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 18:23

kaviarista,

kaviarista napísal:ano dialniciar, spinava politika a ty sam to potvrdzujes. Na jednej strane umelo stlacas dole naklady na trase cez Turiec (porobi sa zopar obchvatov, spravi sa vynimka na spoplatnenie, tunel popod M.Sturec nezaratame, a pod.) a zaroven umelo navysujes naklady na trase cez Donovaly(studia so 7 tunelmi medzi L.osadou a RK).
Dalej o spinavej politike hovori to, ze sa trasa cez Kremnicu pouziva na vydieranie bansko-bystricanov.
Namiesto technokratickeho pristupu len a len spinava politika. Na zvracanie ...


Nestláčam ich umelo. Áno, parametre cesty cez Turiec sú oveľa lepšie, než na Donovaloch, preto aj stačia oveľa menšie a lacnejšie riešenia, i keď nie v celej dĺžke. Že ti je na zvracanie, to sa ani nečudujem. BB potrebuje R1, nie R3 ku svojmu rozvoju. :wink:

kaviarista napísal:Ziadnych 150 mld nie je potrebnych vrazat do R3. Vypustas tu bubliny do vzduchu. Stacilo by prepojit v pociatocnej faze rychlocestou Jelenec s Lipt. Osadou a drviva vacsina problemov na Donovaloch by sa odstranila. A to este nehovorim o moralnych ziskoch ako je usetreny kazdy ludsky zivot.


Ak už niečo poriadne stavať, tak poriadne a na plný profil s riadnymi tunelmi, aby sme boli ohľaduplní k ŽP, lebo ja keď sa pozriem na mapu, tak len pretíname hory a zase hory. A preto plný profil, aby to bola bezpečná a kvalitná spojnica a uviedol som cenové rozpätie 120-150 mld. SKK, prečo mi to tu podsúvaš, ako som nenapísal ?

A zrejme, na Turci sa nedejú dopravné nehody, ... zrejme tam nie je dobré mať morálku.

kaviarista napísal:Realne naklady cca 15 mld Sk a to uz sa ufinancovat da.


Veď hovorím, BB zaplatí, dnes cestuje za 3-5 SKKv MHD, tak prečo nie :?: Dal si 15 mld. SKK, strelil si od brucha, len tak, že proste 15 mld. SKK, aby ti to sadlo k mojej hornej cenovej hranici. To už sa na lepšie nezmožeš ?

Okrem toho kaviarista, toľko sa tu dáva ročne na celú diaľničnú sieť, ... takže sa spamätaj, je to totálne sci-fi.

A okrem toho, vláda dala asi 300 mil. SKK na Donovaly na I/59. To na Turci ešte nevideli. :wink:

kaviarista napísal:Dalsia vec , dialniciar, ktoru nechces pochopit. Stredna cast R3 je vyuzivana sirokym okruhom obyvatelstva, z juhovychodu na severozapad a zo severovychodu na juhozapad cestuje mnozstvo ludi. Kdezto severna a juzna cast R3 je vyuzivana vacsinou len lokalnou prepravou a medzinarodnym tranzitom. Kto neveri, nech si ide sadnut na Donovaloch do travy a pozorovat ECV vozidiel. Najde pestre zastupenia zo vsetkych kutov Slovenska.


Ale chápem. Ty asi v tej trávičke zelenej sedíš rád. :wink: Je to v strede krajiny, je normálne, že sú tam zastúpenia z celej krajiny, ale intenzity prislabé na také investície, o akých tu hovorím ja alebo aj ty. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2008 18:27

Thomas napísal:Lezu sem doprostřed diskuze, takže se diskutujícím omlouvám za přetrženou nit, ale jsem za tunel pod Donovaly, resp. severný obchvat BB a návazný tunel.

Důvody:
- je to nejlevnější (sice tunel, ale délka)
- nebudou 2 rovnoběžné dálnice (R1 ZV - BB a R3 ZH - Turčianské Teplice)

Konečně tranzit Budapešť - Krakov by stejně jel přes Donovaly a tunel se plánuje i pro I/59


Thomas, ti zastancovia trasy cez Turiec chcu vyhnat ten tranzit z Donovalov byrokratickym prikazom a zakazom. A budu sa pritom ohanat pseudoargumetom o zivotnom prostredi. To, ze ten kamion prejde na nasom uzemi o 30 km viac a vypusti ovela viac splodin im nevadi, hlavne, ze Donovaly ostanu ciste ako lalia. Tam, kde sa nahradza technokraticke riesenie politikou, dopadne to vzdy rovnako.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 18:30

kaviarista napísal:Thomas, ti zastancovia trasy cez Turiec chcu vyhnat ten tranzit z Donovalov byrokratickym prikazom a zakazom. A budu sa pritom ohanat pseudoargumetom o zivotnom prostredi. To, ze ten kamion prejde na nasom uzemi o 30 km viac a vypusti ovela viac splodin im nevadi, hlavne, ze Donovaly ostanu ciste ako lalia. Tam, kde sa nahradza technokraticke riesenie politikou, dopadne to vzdy rovnako.


Áno, presne tak. Pretože je oveľa lepšie, že Slovensko bude mať aj čisté územia, nedotknuté. Istotne je lepšie, ak nejaká oblasť má jednoducho svinstvo z priemyslu, má logicky ako dane za toto všetko aj pozornosť štátu a zase je iná oblasť, kde je krásna, čistá príroda, a môžu sa tam ľudia chodiť liečit, než obe hnusné špinavé oblasti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2008 18:32

Též souhlasím, tunel pod krásnou přírodou, přitom ekologicky leccos vhej.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 18:35

Thomas napísal:Též souhlasím, tunel pod krásnou přírodou, přitom ekologicky leccos vhej.


Tunel úplne v celej dĺžke ? Tak to je potom 50 mld. SKK za 1/2 profil. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.