R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 14:01

fh napísal:
Lionheart napísal:To je vsetko v poriadku... Ale LE, SN, KE, PO a dalsim to nepomoze. Ja som iba niekde vyssie polozil otazku scasti aj recnicku, ci by nebolo efektivnejsie z pohladu celospolocenskych nakladov urobit juzny obchvat RK a tunel cez Donovaly. Lebo cesta od RK po PO bude v horizonte 2-4 rokov hotova.


Ale veď LE,PO,SN,KE,PO budú skôr napojené na D1 ako na R1 takzvanou skratkou cez Donovaly. Určite to aj im viac pomôže a rovnako aj celospoločensky je to podstatnejšie. Vezmi si len Tatry. D1 rieši tento ťah nielen pre BA, ale aj pre Českú republiku. Nie je všetko len priemysel vo fabrikách, ale aj turistický priemysel. Stále tu máme šancu, nie je tu jazyková bariéra, pokiaľ budeme ponúkať služby na úrovni, tak nielen Tatry, ale aj Spiš a ďaľšie majú veľkú šancu. Toto ti Donovaly neporiešia.


To ukaze az cas. Stavba D1 od ZA po RK bude narocna tak financne, ako aj technicky a organizacne... Vlada sa to snazi urychlit zakonom ktory bezprecedentne zasahuje do sukromneho vlastnictva len aby sa to neotocilo proti nej a cela vystavba sa nenatiahla ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2008 14:11

Jarda napísal:
kaviarista napísal:Jardo,
Slovensko nie je jedna velka rovina ako Polsko, tam si pri prepajani velkych miest nakreslia priamky a ide sa.
Na SK sa musia brat aj ohlady na prirodne podmienky A pri direktivnom spajani krajskych miest ich brat na zretel. Vazby BB na TN nie su zas az tak vyznamne previazane.


Právě proto, že je Slovensko hornaté, neobejde se bez nákladných tunelů. Bez nich nelze dopravní infrastrukturu uspokojivě vyřešit.


Ale prikryvat by sme sa mali len takou perinou , na aku mame. Tunel pod Donovalmi by bol niekolkonasobne efektivnejsi a potrebnejsi
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 14:12

Ja to vidim takto: Stat ide preniest naklady na vystavbu na sukromnycg investorov. Kym zacne splacat investorom peniaze mohol rocne viac invesotvovat do inych usekov namiesto toho aby dal miliardy Sk na dotacie do polnohospodarstva. kedze ceny potravin aj tak zavisia od celosvetoveho trendu, ze :-) A tym padom sa mohli vyuzit aj EU fondy... Tym padom sa mohlo uvazovat aj napr o tuneli pod Donovalmi. Ale ak chyba zakladny zamer tak potom nie su ani studie ani pozemky vykupene atd.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Jarda » 24. Jan 2008 14:13

Lionheart napísal:
fh napísal:
Lionheart napísal:To je vsetko v poriadku... Ale LE, SN, KE, PO a dalsim to nepomoze. Ja som iba niekde vyssie polozil otazku scasti aj recnicku, ci by nebolo efektivnejsie z pohladu celospolocenskych nakladov urobit juzny obchvat RK a tunel cez Donovaly. Lebo cesta od RK po PO bude v horizonte 2-4 rokov hotova.


Ale veď LE,PO,SN,KE,PO budú skôr napojené na D1 ako na R1 takzvanou skratkou cez Donovaly. Určite to aj im viac pomôže a rovnako aj celospoločensky je to podstatnejšie. Vezmi si len Tatry. D1 rieši tento ťah nielen pre BA, ale aj pre Českú republiku. Nie je všetko len priemysel vo fabrikách, ale aj turistický priemysel. Stále tu máme šancu, nie je tu jazyková bariéra, pokiaľ budeme ponúkať služby na úrovni, tak nielen Tatry, ale aj Spiš a ďaľšie majú veľkú šancu. Toto ti Donovaly neporiešia.


To ukaze az cas. Stavba D1 od ZA po RK bude narocna tak financne, ako aj technicky a organizacne... Vlada sa to snazi urychlit zakonom ktory bezprecedentne zasahuje do sukromneho vlastnictva len aby sa to neotocilo proti nej a cela vystavba sa nenatiahla ...


Za bezprecedentní bych ten zákon neoznačoval, podobný byl v Československu přijat už na podzim 1938, když bylo rozhodnuto o výstavbě Československé dálnice Praha - Velký Bočkov a Německé exteritoriální dálnice přes Moravu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 14:22

Ano ale tento zakon ma urychlit stavbu. Ak bude rychlo postavena cast ZA - RK potom OK. Aj ked ten zakon sa mi nepaci ... Ale ak nie potom sa bude doprava este roky trieskat po prehustenych usekoch medzi ZA-RK a intenzity budu narastat. A najrychlejsie by mozno bolo tomu pomoct alternatvivou popod Donovaly ... Iba tolko som chcel ... Ak by sme tuto ideu uplatnili na trasu ZH-MT tak tam toho treba postavit viac. Pripadne ak by malo byt spojenie MT-BB tak je to zachadzka a este musis stavat kus dialnice MT-RK s 3 tunelmi.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod fh » 24. Jan 2008 14:28

Lionheart napísal:Ano ale tento zakon ma urychlit stavbu. Ak bude rychlo postavena cast ZA - RK potom OK. Aj ked ten zakon sa mi nepaci ... Ale ak nie potom sa bude doprava este roky trieskat po prehustenych usekoch medzi ZA-RK a intenzity budu narastat. A najrychlejsie by mozno bolo tomu pomoct alternatvivou popod Donovaly ... Iba tolko som chcel ... Ak by sme tuto ideu uplatnili na trasu ZH-MT tak tam toho treba postavit viac. Pripadne ak by malo byt spojenie MT-BB tak je to zachadzka a este musis stavat kus dialnice MT-RK s 3 tunelmi.


Tak ak to vidíš z časového hľadiska, tak úseky ZA-RK,BB-RK,alebo BB-MT, alebo aj ZH-MT sú z časového hľadiska nie nejak rozdielne, keď si zoberieš stavbu od jej prípravu až po realizáciu. Navyše intenzity medzi ZA a MT ostanú stále vysoké.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2008 14:30

Tunel pod Donovalmi je potrebny bez ohladu na to, ci sa bude urychlene stavat ZA-RK alebo nie.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 15:05

zbytocne sa hadate. aj jedno aj druheje treba (aj tretie, aj stvrte :) ) dnes je situacia ina ako pred 10-15 rokmi. vtedy mozno malo zmysel urychlene urobit tunel pod donovalmi, dnes je rok 2008 a zrejme by nebol hotovy skor ako D1. tym si vobec nemyslim ze D1 bola vtedy spravne rozhodnutie - a tych 15 rokov to ukazalo. R3 je sice hlavne o tranzite (kaviarista, vieme ze kopa aut na vychod a juhovychod ide z/do severu ale to investori k stastiu nepotrebuju na rozdiel od z-v spojenia) ale je treba mat aspon jednu dobru tranzitnu cestu cez stredne Sk zo severu na juh a je hanba ze taka nie je.

co sa tyka prelozky, nevidim nejaky extra rozdiel v kvalite prelozky a R3, tou prelozkou sa tiez priznava potreba vysokokapacitnej komunikacie. bolo by to na smiech : R3 a paralelna skoroR len preto aby kazdy dostal svoje. na R3 by som rychlejsie riesil oravu os HL hore, krupinu, sahy. lebo hlavne treba dopravu dat mimo centier tych miest a dedin.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:13

devil napísal:zbytocne sa hadate. aj jedno aj druheje treba (aj tretie, aj stvrte :) ) dnes je situacia ina ako pred 10-15 rokmi. vtedy mozno malo zmysel urychlene urobit tunel pod donovalmi, dnes je rok 2008 a zrejme by nebol hotovy skor ako D1. tym si vobec nemyslim ze D1 bola vtedy spravne rozhodnutie - a tych 15 rokov to ukazalo. R3 je sice hlavne o tranzite (kaviarista, vieme ze kopa aut na vychod a juhovychod ide z/do severu ale to investori k stastiu nepotrebuju na rozdiel od z-v spojenia) ale je treba mat aspon jednu dobru tranzitnu cestu cez stredne Sk zo severu na juh a je hanba ze taka nie je.


Áno, situácia je iná, všetko už treba a napriek tomu, realita bude iná ...

V ČR sa stavia "o závod" a predsa nemajú diaľnicu Praha - Ostrava dostavanú. Asi tiež idú zlou cestou, však ? :idea: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:15

A ešte čosi: devil, vôbec nie je hanba, že Slovensko nemá v strede krajiny sever-juh ... v strede tejto krajiny neleží hlavné mesto, ani druhé najväčšie, ani tretie najväčšie. :idea:

Nie je to teda hanba ako ty hovoríš. Už konečne si prestaňte kresliť pravítkom po mape svoje čiary a hovoriť, že treba symetrické, ideálne čiariy západ východ a sever juh a všetko stredom krajiny. Na Slovensku to neplatí a platiť nebude pre usporiadanie miest a hornatosť štátu. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:19

kaviarista napísal:Tunel pod Donovalmi je potrebny bez ohladu na to, ci sa bude urychlene stavat ZA-RK alebo nie.


A presne tak je potrebné aj Višňové. Presne takisto a vzhľadom na intenzity a rozostavanosť vedie Višňové a vždy aj viedlo. kaviarista, vždy. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 15:21

nemajú diaľnicu Praha - Ostrava dostavanú.


nemaju :?: dobre, ked pre teba je stav na praha-ostrava porovnatelny so stavom BA-KE tak prepac :wink:


strede tejto krajiny neleží hlavné mesto, ani druhé najväčšie, ani tretie najväčšie.


a preto netreba mat aspon jednu dobru cestu :?: nono...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ale no tak

Odoslaťod pablito » 24. Jan 2008 15:25

Dialniciar napísal:A my dnes máme aj na tunelové riešenia Donovál na rýchlostné cesty :?: Wow, ale sme bohatá krajina. To je fakt super. :idea: :D

Však BB zaplatí. :lol:

Inak klasika kaviarista radikálne útočí, používa tvrdšie slová, ale skutek utek. Nehúhlasím síce ani s názormi fh v niektorých pasážach, ... stále sa to tu točí o tom istom, stále dokola boj BB vs. ZA. :idea: :roll:


Uplne suhlasim... Ale mozte mi niekto povedat ze kde sa to v tej historii tak "pokazilo" medzi ZA a BB???

K teme: Podla mna je pre tranzit vychod - zapad lepsie riesenie R2 + R1 ako D1 + R3(RK-BB alebo MT - ZH) + R1. A to plati pre KE aj PO kraj. Pokial nebude R2 tak najlepsia varianta bude D1. A mas pravdu Lionheart ze pokial nebude D1 tak budu problemy hlavne medzi MT a ZA. Prepojenie 2-och najvacsich centier stredneho Slovenska (ZA a BB) je urcite efektivnejsie cez turiec a tunelom popod Sturec resp. inym variantom v tejto casti. R-kovy tunel pod Donovalmi by bolo daleko drahsie riesenie. Pre tranzit sever-juh je jedno ci to pojde cez Donovaly alebo nie. Tych par km naviac je jedno ak ides z Varsavy do Budapesti nie? Pre tranzit na BA je jasna alternativa D3 + D1. A spajat RK a Donovaly tunelom za 20-30 mld. je luxus nemyslite? Ak tu niekto hraval ci hra Railroad Tycoon tak presne vie ze ako by stavalo najefektvnejsie... :D
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:25

devil napísal:
nemajú diaľnicu Praha - Ostrava dostavanú.


nemaju :?: dobre, ked pre teba je stav na praha-ostrava porovnatelny so stavom BA-KE tak prepac :wink:


strede tejto krajiny neleží hlavné mesto, ani druhé najväčšie, ani tretie najväčšie.


a preto netreba mat aspon jednu dobru cestu :?: nono...


No, len sa prevez niekedy na D1 Praha-Brno, pravidelne tade jazdi a niečo uvidíš pre jednu dopravnú nehodu, čo sa tam deje. edit, devil

Nie, kým nie je doriešený ťah západ-východ, sever-juh potrebný nie je. A prepojením D1 BA-ZA západ-sever de facto prepojený je, či sa ti to páči alebo nie a treba dokončiť ešte východ, ale nie nové trasy sever-juh, kým nie je tento základ. Nevšimol som si, že by ČR uprednostňovala cestovanie Poľsko - Rakúsko niekade cez ČB alebo že by už Maďarsko stavalo z Budapešti čisto na juh aj s prepojením alebo že by tak robilo Poľsko. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 15:30

A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:30

A žiaľ, stále sa to tu točí o tom, čo by bolo dobré pre východ Slovenska. Kým je východ na tom tak ako je, tak sa nedá nič robiť, len čakať na to, kým sa napojí na západ a o tom kadiaľ sa napojí mala možnosť rozhodovať celá séria ministrov dopravy z východu: Rezeš, Prokopovič, dokonca financie Mikloš a premiéri boli zo stredu a východu. :idea:

Teda ani odborníci z východu to nevideli inak, než tak ako to je dnes. :idea:

Asi na tom čosi bude. :wink:

Nebude východ cestovať po R2+R1 či R2+R7 skôr, ako sa dostavia D1+D3+R1 na plné profily. :wink: Pretože tieto varianty sú tu na to, že prepoja krajinu, posilnia západ, posilnia dnes oblasti, kde je dostatok priemyslu a služieb, napoja sa na iné hranice. Potom môže Slovensko ísť charitatívne riešiť iné rýchlostné cesty ako R2, R3 či R4 alebo R7. Či sa vám to páči alebo nie, tak to je a bude. :wink: Či cez PPP, EÚ alebo štátne rozpočty, či to bude trvať 10-15-20 rokov, ale takto sa to rozvíjať bude. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pablito » 24. Jan 2008 15:32

Lionheart napísal:A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...


Uz som ti na to poslal minule link... Iba C11/70 1+1 absolutne vzdialena parametrom R-ky by vysla na 11mld SKK. A to nie je zdaleka cely usek RK- BB....
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:32

Lionheart napísal:A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...


Prepojenie BB-RK sa po 50 mld. SKK na plný profil spraviť a postaviť nedá.
Variant cez Turiec stojí 40 mld. SKK, ďalších 10 si vyžiada napojenie na DK.

Lionheart - kým chceš spochybňovať jeden región a vyvyšovať región druhý, zožeň si argumenty ty sám.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 15:33

Dialniciar napísal:A žiaľ, stále sa to tu točí o tom, čo by bolo dobré pre východ Slovenska. Kým je východ na tom tak ako je, tak sa nedá nič robiť, len čakať na to, kým sa napojí na západ a o tom kadiaľ sa napojí mala možnosť rozhodovať celá séria ministrov dopravy z východu: Rezeš, Prokopovič, dokonca financie Mikloš a premiéri boli zo stredu a východu. :idea:

Teda ani odborníci z východu to nevideli inak, než tak ako to je dnes. :idea:

Asi na tom čosi bude. :wink:

Nebude východ cestovať po R2+R1 či R2+R7 skôr, ako sa dostavia D1+D3+R1 na plné profily. :wink: Pretože tieto varianty sú tu na to, že prepoja krajinu, posilnia západ, posilnia dnes oblasti, kde je dostatok priemyslu a služieb, napoja sa na iné hranice. Potom môže Slovensko ísť charitatívne riešiť iné rýchlostné cesty ako R2, R3 či R4 alebo R7. Či sa vám to páči alebo nie, tak to je a bude. :wink: Či cez PPP, EÚ alebo štátne rozpočty, či to bude trvať 10-15-20 rokov, ale takto sa to rozvíjať bude. :idea:


Mas pravdu to je realita dnesnych dni ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod pablito » 24. Jan 2008 15:34

Dialniciar napísal:
Lionheart napísal:A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...


Prepojenie BB-RK sa po 50 mld. SKK na plný profil spraviť a postaviť nedá.
Variant cez Turiec stojí 40 mld. SKK, ďalších 10 si vyžiada napojenie na DK.

Lionheart - kým chceš spochybňovať jeden región a vyvyšovať región druhý, zožeň si argumenty ty sám.


Dialniciar? Do tych 40 mld pri trase cez Turiec je zaratany aj tunel z Tur. T. do BB? Alebo je to ten najlacnejsi variant? Vdaka...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod devil » 24. Jan 2008 15:36

No, len sa prevez niekedy na D1 Praha-Brno, pravidelne tade jazdi a niečo uvidíš pre jednu dopravnú nehodu, čo sa tam deje. Aspoň netáraj nezmysly, keď nevieš, čo máš napísať.


heh, mas to iste na BA-TT. urcite sa lepsie jazdi medzi prahou a ostravou ako medzi BA a KE s tym nic nenarobis. a dlhe roky bude tomu tak.

Nevšimol som si, že by ČR uprednostňovala cestovanie Poľsko - Rakúsko niekade cez ČB alebo že by už Maďarsko stavalo z Budapešti čisto na juh aj s prepojením alebo že by tak robilo Poľsko.


oni uz teraz maju lepsie prepojenia s-j.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:38

pablito napísal:
Dialniciar napísal:
Lionheart napísal:A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...


Prepojenie BB-RK sa po 50 mld. SKK na plný profil spraviť a postaviť nedá.
Variant cez Turiec stojí 40 mld. SKK, ďalších 10 si vyžiada napojenie na DK.

Lionheart - kým chceš spochybňovať jeden región a vyvyšovať región druhý, zožeň si argumenty ty sám.


Dialniciar? Do tych 40 mld pri trase cez Turiec je zaratany aj tunel z Tur. T. do BB? Alebo je to ten najlacnejsi variant? Vdaka...


Trasa MT-BB ráta s tým, že postaví:

obchvaty na súčasnej ceste, prestavba cesty, tunelové riešenia na súčasnom variante
dostavba celého jedného profilu

Náklady sú 42 mld. SKK bez DPH cez Šturec, komplexne bez severného riešenia BB a bez riešenia vstupov MT (to má riešiť podľa tejto štúdie) D1. Je to kombinovaný variant, z r. 2005 na posudzované ceny z r. 2004.

Výsledkom by bola RC bez paralelnej cesty I. triedy, zrejme miestni občania by boli znevýhodnení (nemali by kadiaľ cestovať domov zadarmo, ale to by sa doriešilo).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2008 15:40

devil napísal:
No, len sa prevez niekedy na D1 Praha-Brno, pravidelne tade jazdi a niečo uvidíš pre jednu dopravnú nehodu, čo sa tam deje. Aspoň netáraj nezmysly, keď nevieš, čo máš napísať.


heh, mas to iste na BA-TT. urcite sa lepsie jazdi medzi prahou a ostravou ako medzi BA a KE s tym nic nenarobis. a dlhe roky bude tomu tak.

Nevšimol som si, že by ČR uprednostňovala cestovanie Poľsko - Rakúsko niekade cez ČB alebo že by už Maďarsko stavalo z Budapešti čisto na juh aj s prepojením alebo že by tak robilo Poľsko.


oni uz teraz maju lepsie prepojenia s-j.


Nemáš to isté na BA-TT, tam sa nevie jazdiť, netáraj, vzhľadom na intenzity by to ešte malo vydržať, ale blaváka jazdiť nenaučíš.

No to teda nemajú lepšie prepojenia juh-sever, neklam devil prosím ťa.

Pozri sa na mapu:

1. ťah sever - juh Bratislava-Žilina a stojí de facto takmer celý bez nejakých obhatov a prieťahov.

2. ťah stojí čiastočne a to na R4 v peáži s D1 PO-KE. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 24. Jan 2008 15:43

Dialniciar napísal:
Lionheart napísal:A bolo by to skutocne 20 - 30 mld za ten jeden tunel? to je otazka...to asi nevie nikto zodpovedne povedat ...


Prepojenie BB-RK sa po 50 mld. SKK na plný profil spraviť a postaviť nedá.
Variant cez Turiec stojí 40 mld. SKK, ďalších 10 si vyžiada napojenie na DK.

Lionheart - kým chceš spochybňovať jeden región a vyvyšovať región druhý, zožeň si argumenty ty sám.


Ja nespochybnujem regiony. Nie som taky zbehly v doprave tak si necham poradit od ludi co sa v tom vyznaju. Preto aj rad citam niektore prispevky lebo zda sa ze ludia su od fachu. Pre mna je vzhladom na cas zlozitejsie browsovat na webe a hladat studie o financnej narocnosti jednotlivych tunelov... Ale ina vec je, ci by do vystavby dialnic a RK nemohlo ist viac penazi pri tomto hosp raste a neprejedat ich na sucasnu spotrebu...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod pablito » 24. Jan 2008 15:46

Dialniciar napísal:Dialniciar? Do tych 40 mld pri trase cez Turiec je zaratany aj tunel z Tur. T. do BB? Alebo je to ten najlacnejsi variant? Vdaka...


Trasa MT-BB ráta s tým, že postaví:

obchvaty na súčasnej ceste, prestavba cesty, tunelové riešenia na súčasnom variante
dostavba celého jedného profilu

Náklady sú 42 mld. SKK bez DPH cez Šturec, komplexne bez severného riešenia BB a bez riešenia vstupov MT (to má riešiť podľa tejto štúdie) D1. Je to kombinovaný variant, z r. 2005 na posudzované ceny z r. 2004.

Výsledkom by bola RC bez paralelnej cesty I. triedy, zrejme miestni občania by boli znevýhodnení (nemali by kadiaľ cestovať domov zadarmo, ale to by sa doriešilo).[/quote]

Cize ak tomu dobre rozumiem Tur.T. - ZH v tom nie je. Osobne si ale myslim ze tento usek ani netreba ak sa R3 (MT - BB) napoji na R1 v BB. Potom sa mi zda ako najlepsie riesenie prepojit R3 z Tur. T. a R2 pri Handlovej. :)
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.