Moderátor: Moderátori
stanog napísal:Jednoducho sa použijú tie prísnejšie z možných kritérií. No a pri protinávrhu sa použijú zase tie miernejšie. Účel svätí prostriedky. Ohľadom tých parametrov cesty ma práve zarážajú tie stúpania = vyššia hlučnosť, spotreba, exhaláty aj pri nízkej rýchlosti. Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.
splinterX napísal:čiastočne dokonca v NP a vynaložené miliardy Eur nezíska spoločnosť ani neporovnateľne vyšší komfort oproti Donovalom, ani skrátenie trasy, dokonca jej predĺženie tuším o 5 km
...
a na margo rečí o nedotknuteľnosti, už pekných pár desaťročí vedie cez Hriadeľské sedlo vvn vedenie z Medzibrodu do Ružomberka, pás lesa musí byť vyrúbaný a nikomu to zdá sa nevadí...
stanog napísal:... Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.
Andrej napísal:...
Stavba za bezmala 2 mld. €, ktora prinesie len male zlepsenie oproti dnesnemu stavu. Ine by bolo, ak by za tu sumu bol naozaj bazovy tunel, alebo aspon trasa s ovela lepsimi parametrami a mensim zasahom do prostredia.
duro_z_dediny napísal:stanog napísal:... Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.
Domnievam sa, že to bude až okolo 900m v mimotunelovej oblasti ...
splinterX napísal: Potom po R1ke do Žiaru nad Hronom a z dôvodu nutnosti obísť poddolovanú Kremnicu trasa R3 cez obce Slaská a Sklené do Turca a do Sučian. A teraz nastáva problém, lebo od Sučian po Kraľovany by sa do veľmi úzkeho údolia medzi priehradnú nádrž, skalné útesy a železnicu musela zmestiť cesta pre tranzit západ - východ a sever juh, takisto pre úsek R3 z Kraľovian po Dolný Kubín moc miesta v údolí Oravy nie je...potrebuješ 80km novej cesty R3 od ZH po Sučany...čiastočne môžeš využiť budovanú R3ku pri Hornej Štubni a čiastočne aj súčasnú cestu cez Turiec
Andrej napísal: Cela tato trasa ani zdaleka tak neposkodzuje ŽP ako R1 BB-RK a zaroven plni v podstate rovnaku funkciu - t.j. prepojenie J so S a alternativu k D1. Co sa tyka ceny, myslim, ze to bude aj menej ako 50 km R1, ale zaroven vo vyrazne lepsich parametroch.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.