R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 25. Okt 2010 19:24

Len stručne oznamujem že variant s jedným dlhým tunelom vyhlásili za nezrealizovateľný (hoci Švajčiari nedávno odovzdali vyše 50 km dlhý tunel)

len pre úplnosť, jedná sa o železničný tunel, ktorý bol len prerazený, odovzdaný do prevádzky bude až v roku 2015..navheje razený v žulovej skale pár stoviek metrov pod povrchom

dal som si tú námahu prečítať tú správu, tunel je nerealizovateľný z dôvodu nepriaznivej skladby a najmä rizika že na bystrickej strane sa zmení režim spodných vôd, niektorý prameň môže mať dvojnásobnú výdatnosť a niektorý zase môže vyschnúť

usek Slovenska Lupca - Korytnica bude mat tie najmizernejsie parametre, ake mozu byt: R22,5/70, maximalny sklon 6% a ziadne pruhy pre pomale vozidla

stavba v tak hornatom teréne ide do peňazí (povedzme si, dá sa ísť aj rýchlejšie len si to vyžiada vyšší rozsah stavebných prác) a s ohľadom na hlučnosť (sme v národnom parku!!) by mala byť max. rýchlosť obmedzená. Stále lepšie než v súčasnosti sa vliecť hore Donovalmi 30kou v kolóne za kamiónom

Osobne si myslím, že namiesto dvoch kratších tunelov a vedenia trasy v NP (aj keď len na 1,5km by sa mal postaviť dlhší tunel, ktorý by prekonal národný park, príp. časť trasy umiestniť do galérie aby nebila do očí (NP má aj estetickú hodnotu)
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Pacho » 25. Okt 2010 20:04

S tym "švajčiarskom" zrejme autor trocha irozinoval, ale čo ma viac zarážam keď zastavili korbelku, kôly "nerealizovatelnosti"(tiež problémi s prameňmi) a pustili to v´cez chránené územie, je z toho problem, pri BB-RK je to OK. :roll:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 26. Okt 2010 05:57

pokiaľ viem, Ficovi mecenáši (súdruh kapitán Široký) nevedia raziť tunely, tak sa im muselo dať zarobiť inak...okolie tunela Korbeľka nie je vodohospodársky významné (narozdiel od Korytnice :)) preto ja by som bol za tunel
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 26. Okt 2010 12:21

Ano, Švajčiarsko som myslel odovzdaním prerazenie a bola to irónia. Ono keď človek dobre pohľadá argumenty teoreticky každý tunel môže vyjsť ako nezrealizovateľný. Jednoducho sa použijú tie prísnejšie z možných kritérií. No a pri protinávrhu sa použijú zase tie miernejšie. Účel svätí prostriedky. Ohľadom tých parametrov cesty ma práve zarážajú tie stúpania = vyššia hlučnosť, spotreba, exhaláty aj pri nízkej rýchlosti. Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pristy27 » 26. Okt 2010 12:38

Mozu v zime takuto cestu v narodnom parku solit?
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lionheart » 26. Okt 2010 13:17

Iba pre info davam do pozornosti clanok z ASB: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -4303.html
Tunely na R-ke su vseobecne lacnejsie...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Milos » 26. Okt 2010 15:43

stanog napísal:Jednoducho sa použijú tie prísnejšie z možných kritérií. No a pri protinávrhu sa použijú zase tie miernejšie. Účel svätí prostriedky. Ohľadom tých parametrov cesty ma práve zarážajú tie stúpania = vyššia hlučnosť, spotreba, exhaláty aj pri nízkej rýchlosti. Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.


Presne tak, takáto manipulácia s východiskovými kritériami je u nás častá (napr. aj v aktuálnej kauze štúdie o výhodnosti PPP).
Tie parametre pochádzajú ešte z projektu, resp. techn. štúdie "preložka cesty I/59 Banská Bystrica - Korytnica". Teraz je to "akože R1", ale smerové a výškové parametre sa výraznejšie nemenili (resp. možno sa nemenili vôbec), akurát kvôli protestom obyvateľov Lučatína zmenili trasovanie od lokality Mlynčok (za projektovaným mostom ponad I/66, Hron a trať ŽSR) po Prašnicu (blízko južného portálu tunela Diel). Inými slovami - Lučatínci akurát "prehodili" ponad kopec horúci zemiak Mošteničanom, teraz má plánovaná trasa viesť pre zmenu ponad ich domy, ale k systémovej zmene žiaľ nedošlo. Celé trasovanie BB-Korytnica je podľa mňa úplne nezmyselné, pretože za ten obrovský zásah do zatiaľ málo porušenej krajiny, čiastočne dokonca v NP a vynaložené miliardy Eur nezíska spoločnosť ani neporovnateľne vyšší komfort oproti Donovalom, ani skrátenie trasy, dokonca jej predĺženie tuším o 5 km
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2010 15:49

Suhlasim s vami. Stavba za bezmala 2 mld. €, ktora prinesie len male zlepsenie oproti dnesnemu stavu. Ine by bolo, ak by za tu sumu bol naozaj bazovy tunel, alebo aspon trasa s ovela lepsimi parametrami a mensim zasahom do prostredia.
Stale dufam, ze cela R1 BB-RK je len divadielko a ze sa budu sustredovat najmä na D1 ZA-RK.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod i15 » 26. Okt 2010 16:42

ak si dobre pamatam, v navrhu prelozky I/59 boli pruhy pre pomale vozidla a jeden z tych dvoch tunelov bol kvoli vacsiemu sklonu v profile 3+2
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 26. Okt 2010 17:50

Inak Moštenická dolina je tu jedna z najkrajších s množstvom minerálnych prameňov a známou Moštenickou kyselkou. Donovaly napr. nie sú národný park 1/59 ide mimo neho v celom úseku a soliť sa tu nesmie kvôli vodným zdrojom. Keďže aj tu sú významné vodné zdroje soliť sa zrejme bude môcť len za podmienky realizovania náročných a drahých stavebných opatrení aby sa soli a voda nimi kontaminovaná aspoň teoreticky nemohli dostať do prírodného prostredia.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 26. Okt 2010 18:38

čiastočne dokonca v NP a vynaložené miliardy Eur nezíska spoločnosť ani neporovnateľne vyšší komfort oproti Donovalom, ani skrátenie trasy, dokonca jej predĺženie tuším o 5 km

ak som dobre čítal tú správu EIA, R1ka bude predstavovať skrátenie až o 7,5km. V NAPANTe bude viesť iba na úseku 1,5km, inak buď po hraniciach..ale vlastne aj súčasná cesta 59 líže NAPANT a NP Veľká Fatra. Ale som zato aby sa tunely predĺžili tak aby sa R1ka úplne vyhla NP. Takisto si myslím, že stavba môže celkom pekne zapadnúť do prírody, keď sa chce. Viď napr. alpské krajiny. Ja sa obávam, že túto cestu veľmi rýchlo zasvinia bilbórdy. Tie by sa mali popri D a R zakázať. A po sprevádkovaní R1ky by sa raz a navždy mala zakázať tranzitná doprava nad 3,5tony cez Kremnické Bane, Šturec, Donovaly, Čertovicu. Výnimku nechať zásobovaniu a firmám sídliacim v regióne

a na margo rečí o nedotknuteľnosti, už pekných pár desaťročí vedie cez Hriadeľské sedlo vvn vedenie z Medzibrodu do Ružomberka, pás lesa musí byť vyrúbaný a nikomu to zdá sa nevadí...
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 26. Okt 2010 20:41

A po sprevádkovaní R1ky by sa raz a navždy mala zakázať tranzitná doprava nad 3,5tony cez Kremnické Bane, Šturec, Donovaly, Čertovicu Výnimku nechať zásobovaniu a firmám sídliacim v regióne


Suhlasim, akurat nie po sprevadzkovani R1, ale po sprevadzkovani R3. Podla mna o tom, ktoru severo-juznu trasu bude nakoniec Slovensko stavat, rozhodne paradoxne Madarsko. Ocakavam ze Madarsko bude v tejto veci aktivnejsie a nie je vylucene ze sa mu podari dohodnut pokracovanie koridoru V/c na sever od Madarska podobne ako sa podarilo dohodnut pokracovanie koridoru Via Carpatia (cez Kosice) na juh od Madarska . Ak pretlacia R3 cez Ostrihom/Sturovo (linky napr. http://www.hidlap.hu/news/view/ujra-nap ... mi-folyoso alebo http://acc.hu/barack/images/big/hid5_screen.pdf), budu lobovat za R3 cez Martin, aby sa v Martine mohla rozdelit doprava bud na Zilinu a dalej na Katowice alebo na Kralovany a dalej na Krakow. Okrem toho pouzivany argument o peazi R1 R2 R3 medzi Ziarom a Zvolenom sa obrati proti R1.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 26. Okt 2010 23:27

Podla mna o tom, ktoru severo-juznu trasu bude nakoniec Slovensko stavat, rozhodne paradoxne Madarsko. Ocakavam ze Madarsko bude v tejto veci aktivnejsie a nie je vylucene ze sa mu podari dohodnut pokracovanie koridoru V/c na sever od Madarska podobne ako sa podarilo dohodnut pokracovanie koridoru Via Carpatia (cez Kosice) na juh od Madarska .

1 . Maďari majú dosť vlastných problémov a nie nejakú cestu na Slovensku.

2. Cesta cez Ostrihom bude drahšia o niekoľkostometrový most cez Dunaj, pochybujem, že niekto bude uvažovať nad touto alternatívou. Navyše celkom určite sa bude žiadať o príspevok z eurofondov a EÚ má sklony sa vzpierať ak je stavba mimo nejakej medzinárodnej cesty ( v tomto prípade E77ky). V Poľsku ju pokrýva S7ka, kde sa vraj intenzívne buduje tretí a štvrtý pruh, u nás to má byť R3 a R1. Možno najreálnejšia a z pohľadu oboch krajín najlacnejšia trasa by bola v Maďarsku z Vacova po šahy, u nás zo Šiah popri Leviciach v pri Hronskom Beňadiku pripojenie na R1ku. U nás by to bolo kratšie ako R3ka po Zvolen. Potom po R1ke do Žiaru nad Hronom a z dôvodu nutnosti obísť poddolovanú Kremnicu trasa R3 cez obce Slaská a Sklené do Turca a do Sučian. A teraz nastáva problém, lebo od Sučian po Kraľovany by sa do veľmi úzkeho údolia medzi priehradnú nádrž, skalné útesy a železnicu musela zmestiť cesta pre tranzit západ - východ a sever juh, takisto pre úsek R3 z Kraľovian po Dolný Kubín moc miesta v údolí Oravy nie je...potrebuješ 80km novej cesty R3 od ZH po Sučany...čiastočne môžeš využiť budovanú R3ku pri Hornej Štubni a čiastočne aj súčasnú cestu cez Turiec

ďalšia možnosť, z Maďarska po Hronský Beňadik pripojenie na R1, využitie celej R1ky, novostavba po Ružomberok, z Ružomberka po Dolný Kubín...dosť technicky náročné, ale plne to reflektuje dopravnú frekvenciu, Donovaly sú prepchaté, cez Kremnické Bane toho veľa nejazdí, sám pochádzam zo Žiaru nad Hronom, tak poznám situáciu. Kým tranzitná doprava využíva tú trasu ktorú využíva, je R3ka cez Kremnicu luxus

ďalšia možnosť R3 BB- MT cez šturec. Z hľadiska dopravného spojenia aj ochrany prírody najrozumnejšia, len za Harmancom je dosť prudké stúpanie, bolo by treba dlhý tunel. Dajme tomu návrh, v BB za križovatkou s obchvatom by sa oddelila dvojprúdová cesta, vedená po úpätí kopca, poza areál papierní a Harmanca po južnej strane a odtiaľ dlhý tunel mimo Harmaneckej jaskyne až do Turčeka, kde by sa napojila na súčasnú cestu
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod duro_z_dediny » 27. Okt 2010 00:48

splinterX napísal:čiastočne dokonca v NP a vynaložené miliardy Eur nezíska spoločnosť ani neporovnateľne vyšší komfort oproti Donovalom, ani skrátenie trasy, dokonca jej predĺženie tuším o 5 km

...
a na margo rečí o nedotknuteľnosti, už pekných pár desaťročí vedie cez Hriadeľské sedlo vvn vedenie z Medzibrodu do Ružomberka, pás lesa musí byť vyrúbaný a nikomu to zdá sa nevadí...


Na margo toho viď: gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=9611

Neviem prečo sa tu neustále spomína (aj pár politikov tým šermuje) Hiadeľské sedlo. Cesta cezeň - popodeň vôbec nejde ani nepôjde, skôr popod Kozí chrbát (alebo až dokonca sedlo Hadlanka), odbočuje z Hiadeľskej doliny späť do Moštenickej za kopcom Hradište a tam pri potoku Zubová vchádza (bude vchádzať...) do tunela Kozí chrbát, viď gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9612

stanog napísal:... Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.


Domnievam sa, že to bude až okolo 900m v mimotunelovej oblasti a v doline Barboriná s 6% klesaním/stúpaním. Tam to bude problematické udržovať cez zimu.

Andrej napísal:...
Stavba za bezmala 2 mld. €, ktora prinesie len male zlepsenie oproti dnesnemu stavu. Ine by bolo, ak by za tu sumu bol naozaj bazovy tunel, alebo aspon trasa s ovela lepsimi parametrami a mensim zasahom do prostredia.


Predsa len tam vidím istý prínos a to je :
1.ochrana vodných zdrojov pri Jergaloch (teraz je to skôr časovaná bomba - havária kamióna ich môže znečistiť...)
2. 70km/h je lepších ako 40km/h ako teraz hore Donovalmi za kamiónmi
Či to za to stojí ? Hm
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 27. Okt 2010 06:01

duro_z_dediny, ďakujem za ozrejmenie situácie
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod duro_z_dediny » 27. Okt 2010 08:21

duro_z_dediny napísal:
stanog napísal:... Navyše keď trasa ide dokonca vo výškach cez 700m n.m. čo tu bude v zime? Aký rozdiel oproti Donovalom? Natíska sa ale otázka načo to nazývať rýchlostnou cestou a aký to má celé zmysel.


Domnievam sa, že to bude až okolo 900m v mimotunelovej oblasti ...


Tak teraz opravujem sám seba a dávam za pravdu Stanogovi - po prepočítaní vrstevníc mi to vychádza na 750 m mimo tunelov
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 27. Okt 2010 08:59

Tak tych 750m v stupani mimo tunela by bolo vhodne dat do galerie, zastresit a je navzdy po problemoch s udrzbou.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2010 09:19

splinterX napísal: Potom po R1ke do Žiaru nad Hronom a z dôvodu nutnosti obísť poddolovanú Kremnicu trasa R3 cez obce Slaská a Sklené do Turca a do Sučian. A teraz nastáva problém, lebo od Sučian po Kraľovany by sa do veľmi úzkeho údolia medzi priehradnú nádrž, skalné útesy a železnicu musela zmestiť cesta pre tranzit západ - východ a sever juh, takisto pre úsek R3 z Kraľovian po Dolný Kubín moc miesta v údolí Oravy nie je...potrebuješ 80km novej cesty R3 od ZH po Sučany...čiastočne môžeš využiť budovanú R3ku pri Hornej Štubni a čiastočne aj súčasnú cestu cez Turiec

V sucasnosti sa uvazuje o trasovani R3 takto:
Sahy-ZV-ZH-Handlova-MT-Hubova-DK-Polsko
s tym, ze v podstate najotaznejsia je spodna vetva Sahy-ZV, kedze jednak to bude kompletne nova trasa a vznikne tak peaz R1+R2+R3 v useku ZV-ZH (aj ked R2 by sa prakticky dala rozdelit na 2 RC :-))
Iste je trasovanie (resp. nie presna trasa, ale body, ktorymi bude R3 prechadzat) TR-MT, MT-Hubova (peaz s D1, ani tu nie je ista varianta :-)), Hubova-DK a DK-Polsko.

Cize prakticky ako alternativa k R1 BB-RK staci postavit usek ZH-Handlova-MT, t.j. cca 60 km. Cela tato trasa ani zdaleka tak neposkodzuje ŽP ako R1 BB-RK a zaroven plni v podstate rovnaku funkciu - t.j. prepojenie J so S a alternativu k D1. Co sa tyka ceny, myslim, ze to bude aj menej ako 50 km R1, ale zaroven vo vyrazne lepsich parametroch.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pristy27 » 27. Okt 2010 09:19

PK, no myslienka je to zaujimava a aj pekna, ale co na to kompetentny...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 27. Okt 2010 09:39

Andrej napísal: Cela tato trasa ani zdaleka tak neposkodzuje ŽP ako R1 BB-RK a zaroven plni v podstate rovnaku funkciu - t.j. prepojenie J so S a alternativu k D1. Co sa tyka ceny, myslim, ze to bude aj menej ako 50 km R1, ale zaroven vo vyrazne lepsich parametroch.


ale ma zasadny problem, neprechadza cez BB :wink:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lionheart » 27. Okt 2010 09:43

Andrej, problem ale je ze to co pises nie je rozpracovane a cela situacia okolo stavania dialnic/RC uz zasla tak daleko ze sa to dostalo do polohy spojit BA-KE za kadzu cenu (alebo skoro kazdu) ... takze sa teraz rozmysla co s PPP3 a ak bude unosna cena a zozenie koncesionar peniaze tak bude PPP3 a ak nie tak sa pojde cestou R1 BB-RK (vyhoda je ze ide mimo zastavanych oblasti - predpoklad mensich problemov s pozemkami - na to sa casto zabuda) a okrem toho tunely na R-ke su lackejsie ako na D-cke. Casovo to vychadza zhruba rovnako - teda do roku 2016, mozno 2017 (myslim PPP3 verzus BB-RK). R3 cez Turies nie je tak daleko pokial viem, plus by bol staly nevyrieseny problem D1 do MT.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2010 10:09

Lionheart, R1 BB-RK nebude postavene do r. 2016/2017 ani keby sa stat na hlavu postavil.
Priprava useku R2 ZH-Handlova a TR-Martin je asi o rok dalej ako R1 BB-RK. Ostava usek medzi Handlovou a TR, kde bude asi 4 km tunel, avsak stale je to velmi dobre pristupne uzemie a mimo akejkolvek chranenej oblasti, cize stavat je tu teoreticky mozne skor ako na vsetkych usekoch medzi RK a BB.

Osobne by som to riesil takto: V dohladnej dobe prestavba sucasnej I/59 na 2+1 prakticky v celom useku. Po dostavani R3 ZH-MT vylucit z I/59 dopravu nad 7,5 tony, cim by sa tato trasa vyrazne odlahcila a urychlila, casovo porovnatelne so sucasne navrhovanym paskvilom.
A teoreticky do buducnosti porozmyslat nad zeleznicnym koridorom s dlhym tunelom popod NT, na ktory presunut väcsinu nakladnej dopravy s moznostou prepravy osobnych aut.

Btw, vsetky alpske sedla s dialnicnymi prechodmi boli budovane v 60-70 rokoch minuleho storocia. Vsetky dlhe tunely su iba jednotubusove a uz sa upusta od realizacie druhych tubusov napriek narastu dopravy. Väcsina nakladnej dopravy sa planuje presunut do novych zeleznicnych tunelov, momentalne su vo vystavbe spominany Gothhardsky, Brennersky a Lotschberg.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lionheart » 27. Okt 2010 10:54

Pokial viem chcu do robit cez zlty FIDIC, co im umozni zacat uz od DUR. najdolezitejsi tam je ten usek Slovenska Lupca Korytnica, ktory by obisiel sucatu cestu cez Donovaly. Je to realizovatelne do konca 2016. Je tam mensie geologicke riziko ako pri usekoch iducich cez Fatry.
A potom ak mas na R3 prave problem s usekom ktory sa ma riesit tunelom tak si nahraty (Handlova-TR). Teraz sa hra o cas. Treba prijat nejake riesenie, lebo inak im to volici spocitaju. Aj ked paradoxne to Ficovi nikto za termin 2010 nespocital :-)
Inak co sa tyka okruhu Handlova-MT tak nad tym sa momentalne na MDPT intenzivne uvazuje. Co je podla mna vyhladovo rozumne ako R3 cez Kremnicu.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2010 11:12

Moj nazor som napisal. Useky cez Fatry bude nutne realizovat nezavisle od toho, ci R1 BB-RK bude stat alebo nie. A som si isty, ze do r. 2017 stat nebude :-) . A je jedno, ci to pojde cez eurofondy, PPP ci zlty FIDIC. Tak narocny usek s prechodom cez NP sa jednoducho skor ako 4-5 rokov od EIA stavat nezacne.
Riesenie je v D1, stale sa da stihnut termin 2016. Ak padne PPP3 a nebudu chciet stracat cas, nech stavaju Visnove a Korbelku cez dodavatelsky uver alebo PPP model DBF. Vymyslanim v podobe R1 BB-RK mozu len stratit, urcite nie ziskat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod splinterX » 27. Okt 2010 11:34

Môj názor vyplývajúci z toho, že pochádzam zo ZH a miestnu situáciu poznám

R3ka cez Handlovú či ZH určite nie. Málo vodičov čo ide z Pohronia na sever ide cez Kremnicu. Ako náhrada najkratšej a najfrekventovanejšej trasy cez Donovaly dosť veľká obchádzka, špeditérom to zvýši náklady a dĺžka ciest s tranzitnou dopravou sa predĺži. Navyše BB bude mimo trasy

Najlepšie riešenie sa mi zdá variant cez Šturec. BB je v trase, tunel vedený južnou stranou Harmaneckej doliny by vodné zdroje neohrozil, medzi Harmancom a Turčianskou kotlinou nič nie je, odpadli by ťahanice s občanmi. Vyústenie tunela niekde pri Turčeku/Hornej Štubni. Možnosť zapojiť budovaný obchvat Hornej Štubne a časť panelovej cesty cez Turiec. Najrýchlejšie spojenie Zvolena. BB, Martina a Žiliny. max. 10 -15km obchádzka Donovál.
splinterX
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 25. Okt 2010 19:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.