R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod kaviarista » 06. Sep 2010 11:49

dialniciar, no len aby si potom nepadol na zadok, ked v roku 2015 to bude uz stat, nie ze sa zacne stavat.

sme na slovensku, tak sa uz preberte. tu vsetko zavisi od politickej vole a dohody. bohuzial. Kto by pred 5 rokmi predpovedal takto rychlo severny obchvat BB? Ukazte mi jedneho jedineho cloveka :)

magnus, zbytocne precenujes tu urbanizaciu. nie sme v Cine ani Indii. Nulovy alebo mierny rast demografickej krivky nas caka este dlhe desatrocia. Aj Turiec raz bude mat RC , o tom nepochybujem . A optimalne bude , ked bude prepojena na R2 pri Handlovej. BB nejake zvlastne vazby na Turiec nema. Nosne vazby ma BB na ZV, (potom BR, potom RK a TR az na konci) podobne ako ZA na MT, KE na PO.

Co sa tyka enviromentalnych kriterii, pockajme si na posudok EIA, mozno budeme prekvapeni. Dlhy tunel este nemusi byt pre zivotne prostredie spasou
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 06. Sep 2010 12:03

kaviarista, nemozne. SO BB je "trosku" jednoduchsia stavba. vsimni si ze R7 po DL je najvyssia priorita a priprava je tam podobne alebo este trochu vpred. a najoptimistickejsi termin je zaciatok na konci volebneho obdobia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 06. Sep 2010 12:08

plus na SO bolo viac menej temer vsetko predpripravene .. na tu "novu" trasu prepojenia R1 vlastne neni skoncena poriadne ani EIA a ani variant ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod juliustaryani » 06. Sep 2010 13:09

Vsetko smeruje k tomu, ze sa zrusi 3.balik PPP, Figel jasne rozprava, ze D1 chce stavat od vychodu (kde su menej narocne useky), narocne useky pri Ziline(ktorych vystvaba bude trvat dlhsie si budu musiet niekolko rokov pockat kym sa zacnu stavat).
Preto sa ide urychlovat R1 BB-RK.
juliustaryani
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 31. Júl 2010 22:18

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod gyro » 07. Sep 2010 12:38

A nie je ta EIA uz hotova?

V ramci textu spravy o hodnoteni na (http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1) je uvedene:
"Predlženie R1 Banská Bystrica – Ružomberok D1 bolo posúdené z hladiska vplyvov na životné
prostredie pod'a zákona c. 24/2006 Z.z. v rámci strategického dokumentu MDPT SR „Nový projekt
výstavby dialnic a rýchlostných ciest, Doplnok c.1“. Výsledkom posúdenia strategického dokumentu je
kladné záverecné stanovisko MDPT SR a MŽP SR."

Este kto vsetko sa musi k tomu vyjadrit?
gyro
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 12. Aug 2005 12:33
Bydlisko: BA, PP

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 07. Sep 2010 14:08

ked je to v ramci spravy o hodnoteni tak to predsa nie je zaverecne stanovisko ako take. treba si pozriet zakon 24/2006.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod emenes » 08. Sep 2010 13:49

Aktivista (nazvaný tak diskutujúcim Pacho) publikoval k problematike R1 BB-RK, pod dojmom najnovších názorov ministerstva dopravy SR, na blogu SME nový článok http://nesrsta.blog.sme.sk/c/240537/R1-BB-RK-vdaka-pan-minister.html
emenes
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 14. Aug 2010 18:20

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod branikcjs » 08. Sep 2010 20:36

Dal by som ruku do ohňa, že to písal Mesík. Inak ten ujo píše aj celkom zaujímavé veci o autách.
Táto časť "nízky pocit medzi- regionálnej spolupatričnosti" nenechala moje oko suché ...
Obrázok používateľa
branikcjs
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 06. Sep 2010 21:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod duro_z_dediny » 09. Sep 2010 08:10

Pridám jeden názor k R1 BB-RK.
Táto trasa z topologického hľadiska SR aj z pohľadu tranzitu okolitých krajín je to najvhodnejšie, čo by sa dalo postaviť, Pamätám si to, keď sa ešte volala T7 a v skratke to bolo spojenie BTBA (Balt-Tatry-Budapest-Adria). Navyše by Slovensku v strede spravila krížnu spojku medzi S a J ťahom V-Z. Dokázala by stiahnuť na seba určite väčšie kvantum dopravy, než je teraz. Potiaľ plusy.
Mínusy sú jasné každému, čo troškou holduje turistike a vyjde si cez Korytnicu na Babu a Konský Chrbát, alebo sa pozrie aspoň zo Zvolena nad Donovalmi týmto smerom. Je to skrz-naskrz cez národný park. Chránené územia iste lepšie opíšu ochranári. 2 tunely Diel a Konský Chrbát všetko nezachránia a jeden dlhý tunel odpisujem z finančného pohľadu. Realita sa bude hľadať medzi týmito mantinelmi. Vidím to na 2-3 roky trvajúci boj medzi ochranármi a stavbármi - snáď viac nie.

Z tohto hľadiska otvorenie tejto trasy Figeľom vidím len ako dobrý taktický ťah :!: pri jednaní o PPP3 s Hochtiefom.
Ak sa podarí uzavrieť PPP3, vo verzii vyhovujúcej MDPT, tak sa príprava tejto trasy pretiahne najmenej do 2015 - a to som optimista.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 09. Sep 2010 10:23

Oba zakladne varianty cez sedlo mi pridu aj tak extremne. Jeden prilis zasahujuci do NP (s 2 kratkymi tunelmi) a dalsi s extremne dlhym tunelom, ktory sa samotnemu NP vyhyba. Pochybujem, ze niektory z nich prejde a myslim, ze najvhodnejsie by bolo navrhnut kombinaciu tychto 2 variantov - t.j. s 1 dlhsim tunelom, ktory by zacinal pri planovanom portali tunela Diel a vyustoval pri severnom portali dlheho tunela NT. Pripadne nieco podobne v sucasnej variante s dlhsim tunelom popod Kozi chrbat, aby trasa neviedla cez NP. Zaroven by nebolo potrebne tak velke stupanie, t.j. mensie problemy v zime.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Milos » 09. Sep 2010 11:30

Podľa môjho názoru by sa v takomto teréne a stupni ochrany prírody nemalo ani uvažovať nad takýmto riešením, že trasa vedie takpovediac po hrebeni medzi dvomi dolinami a tunel je navrhnutý až tam, kde to už v daných parametroch ani technicky nejde inak ako tunelom (tunel Kozí chrbát)... Kým sa nenájdu financie na variant, v ktorom by sa bezhlavo nešetrilo na dĺžke tunelov, tak nestavať, hoci aj do roku 2025 (radšej dovtedy postaviť vrcholový cestný tunel na existujúcej I/59).. Ale zase navrhnúť 11,5 km dlhý bázový tunel a pritom zachovať vedenie trasy popri Slovenskej Ľupči, to je podľa mňa nepodarený hybrid dvoch krajností a zbytočné predlžovanie trasy. Vysvetlím - hoci sa mi pri trase s tunelmi Diel a Kozi chrbát nožík otvára vo vrecku, viem pochopiť pohnútky projektantov - dostali zadanie naprojektovať trasu s čo najmenšou dĺžkou tunelov, pričom závery dolín na južnej strane (Moštenická, Hiadeľská) ležia cca o 250 m nižšie než dolina Barboriná, západnejšie - pri Donovaloch sa nachádzajú vodné zdroje. Pri takomto zadaní je potom logické vedenie trasy RC cez Slovenskú Ľupču, Mlynčok a "hrebeňom" medzi Moštenickou a Hiadeľskou dolinou, aby cesta plus-mínus naberala výšku a vrcholový tunel popod hrebeň Starohorských vrchov nemal nepovolené stúpanie. Ak by však bola vôľa stavať 11,5 km tunelov len po Korytnicu, tak by trasovanie cez Slovenskú Ľupču bolo len "reliktom" prvého variantu a zbytočným predľžením trasy, navyše po Ľupču ani s parametrami R (medzi BB a SL sa ráta s parametrami C, severný obchat BB (MR 20/60 nerátam, to je v podstate dočasné riešenie a južný s dobrými parametrami ešte dlho nebude potrebný)

V prípade ochoty (dúfam, že zložky ochrany prírody zatlačia) ísť do väčšej dĺžky tunelov je podľa môjho názoru najvhodnejšia trasa od BB (zhruba od MÚK "Cementáreň" na SO) východne od Seliec, vrcholovým zárezom (resp. hľbeným tunelom) do údolia západne od obce Priechod, krátkym tunelom (cca 1 km) popod vrch Kopec, mostom ponad údolie k južnému portálu hlavného tunela (dľžka zhruba ako Višňové) západne od Podkoníc, severný portál pri vyústení Barborinej, prípadne ako hľbená časť až k dnešnej odbočke ku Korytnici
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 10. Sep 2010 17:27

Tento presadzovaný variant s krátykymi tumelmi je jeden politický paškvil technicky a enviro neymyselný. Parametre RC veľmi zlé, veľké stúpania, ostré zákruty - ďalšia "RC" s MPR 80km/h. Navyše keď nasneží čo vo výške cez 500m a stúpaniach nebude výnimka kalamita a nehodz sú tu. Kde je záväzok že nové RC sa budú stavať v parametroch 24,5/120?. Porovnáva sa cena plnohodnotnej diaľnice a tohto diaľnici veľmi vzdialeného paškvilu kde sa šlo na hranu pred časom už aj tak ymäkčených parametrov.
Nechápem prečo radšej nespravili prioritou prepojenie R2-R3 cez sklené.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 18. Sep 2010 12:48

Variant A s tunelom Certov Vrch s dlzkou 1,03 km je suverenne najlacnejsie a najrychlejsie vybudovatelne prepojenie severnej D1 a juznej R1, ktore neprechadza narodnym parkom.
viewtopic.php?f=35&p=112830#p112830
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 18. Sep 2010 16:20

rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 21. Sep 2010 12:53

Tam vraj bol problém s poddolovaným územím v okolí Kremnice, týka sa to skôr témy R3, aj keď sám som to trochu nadhodil.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod i15 » 03. Okt 2010 12:54

v dnesnej diskusii opat Figel povedal, ze tento usek sa ma stavat kvoli prepojeniu sever juh, nie ako nahrada spojenia vychodu so zapadom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rudko.f » 07. Okt 2010 20:16

dobry den, je tu niekde mapa, kde sa bude napajat r1 na d1 pri ruzomberku? dakujem.
Obrázok používateľa
rudko.f
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 06. Okt 2010 14:34

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod B; » 07. Okt 2010 20:22

na hlavnej stranke je fotogaleria clenena do kategorii, s funkciou vyhladavania :shock:

odporucam
http://www.dialnice.info/gallery/album.php?album_id=46

vysledok napr:
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... ge_id=8320
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Pacho » 24. Okt 2010 17:57

tak sa predsa len dočkáme viewtopic.php?f=35&t=14395
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod duro_z_dediny » 24. Okt 2010 18:06

Naposledy upravil duro_z_dediny dňa 24. Okt 2010 18:17, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 24. Okt 2010 18:12

Komplet je posudzovanie na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1

Odporúčam prečítajte si aspoň záverečné stanovisko. Len stručne oznamujem že variant s jedným dlhým tunelom vyhlásili za nezrealizovateľný (hoci Švajčiari nedávno odovzdali vyše 50 km dlhý tunel) Prešiel variant s 1,8 a 3km dlhými tunelmi Diel a Kozí chrbát medzi S. Ľupčou a Korytnicou, na úseku Korytnica - RK budú ďalšie 4 tunely spolu s dĺžkou 4 100m a spolu vyše 20 km mostov a estakád. Skrátka viac ako 50% trasy na mostoch resp. v tuneloch čo naznačuje budúcu cenu diela.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod i15 » 24. Okt 2010 18:25

usek Slovenska Lupca - Korytnica bude mat tie najmizernejsie parametre, ake mozu byt: R22,5/70, maximalny sklon 6% a ziadne pruhy pre pomale vozidla
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod duro_z_dediny » 24. Okt 2010 18:54

stanog napísal:Komplet je posudzovanie na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1

Odporúčam prečítajte si aspoň záverečné stanovisko. Len stručne oznamujem že variant s jedným dlhým tunelom vyhlásili za nezrealizovateľný (hoci Švajčiari nedávno odovzdali vyše 50 km dlhý tunel) Prešiel variant s 1,8 a 3km dlhými tunelmi Diel a Kozí chrbát medzi S. Ľupčou a Korytnicou, na úseku Korytnica - RK budú ďalšie 4 tunely spolu s dĺžkou 4 100m a spolu vyše 20 km mostov a estakád. Skrátka viac ako 50% trasy na mostoch resp. v tuneloch čo naznačuje budúcu cenu diela.


Presnejšie je to takto: ... nerealizovateľné z hľadiska výšky odhadovaných investičných nákladov 645 tis. € a z hľadiska nákladov na prevádzku tunela. Príkon el. energie na vetranie 9 MW...
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 24. Okt 2010 19:17

Ako moze niekto vydat suhlas na rychlostnu cestu, ktorej jeden z tunelov usti vnutri nasho najvacsieho Narodneho parku Nizke Tatry?
A co povie Europska unia na tuto rychlostnu cestnu prechadzajucu cez uzemie Natura 2000? Som sklamany, volil som ich, ale su taki isti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod williams » 24. Okt 2010 20:02

no co by povedala EU asi nic :D pokial sa do toho neobuju napriklad ochranari.
williams
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 16. Jún 2010 18:38

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.