R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: medzinarodne vplyvy

Odoslaťod mirkobb » 17. Dec 2009 16:17

a-eze-m napísal:citát zo zameru na túto stavbu (sorry za zmršenú diakritiku)
IV.7. PREDPOKLADANÉ VPLYVY PRESAHUJÚCE ŠTÁTNE HRANICE
Vplyvy zámeru nepresahujú štátne hranice.
Navrhované predĺženie trasy R1 je súčasťou exitujúcej koncepcie TEM – ciest E s medzinárodnou dopravou. Návrh sleduje prebudovanie súčasnej cesty I. triedy, čiastočne aj v nových koridoroch z dôvodu priestorových obmedzení súčasnej polohy. V rámci širších súvislostí sa nejedná o návrh úplne nového dosiaľ neexistujúceho ťahu, preto sa realizáciou rýchlostnej cesty nepredpokladá zásadný dopad na prerozdelenie dopravy a zmenu intenzít v rámci cezhraničnej dopravy.


mozete mi prosim osvetlit co je to exitujuca koncepcia TEM a preco to nie je uplne novy tah ? podla mna v medzinarodnych trasach sa nikdy nepisalo o trase BB-SL-Korytnica-RK

a za druhe, vplyvy zameru takto PRESAHUJU statne hranice

dakujem


Však je to jasné z toho čo tam píšu, že sa nejedná o návrh nového medzinárodného ťahu, ale len jeho pretrasovanie do novej vyhovujúcejšej polohy. Čiže z BB-Staré hory-Donovaly-Korytnica-RK do tej polohy ako uvádzaš BB-SL-Korytnica-RK. Uvedený ťah je súčasťou medzinárodných koridorov ciest pod označením "E", konkrétne tento E77.
Ďalej tam konštatujú, že tento zámer práveže nepresahuje hranice. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 17. Dec 2009 19:18

Cely tento variant R1 je zhovadilost bez dopravnej opodstatnenosti. Ked tam budu intenzity a vsetky ostatne moznosti vycerpane tak o tom mozeme debatovat.


otazka je len kedy to bude. podla mna je OK ze sa to planuje ale do 2015 by som to stavebne neriesil. v principe sa to obist neda - zhovadilost to nie je, inac by to nebol "E" tah.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rastislav5 » 17. Dec 2009 20:06

devil napísal:otazka je len kedy to bude. podla mna je OK ze sa to planuje ale do 2015 by som to stavebne neriesil. v principe sa to obist neda - zhovadilost to nie je, inac by to nebol "E" tah.


Podla mna sa to obist da - BB MT DK (Krakow) alebo BB MT ZA (Katowice)
Kremnicke vrchy nie su ani Narodnym parkom, ani Chranenou krajinnou oblastou
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod papes.sk » 18. Dec 2009 02:11

rastislav5 napísal:Podla mna sa to obist da - BB MT DK (Krakow) alebo BB MT ZA (Katowice)
Kremnicke vrchy nie su ani Narodnym parkom, ani Chranenou krajinnou oblastou

to je pravda ale hory su tam pekne :P a tiež som skôr za BB - TR - MT ako RK...len skoda že to pokašlali v úseku pri šútove a kraľovanoch :/
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

mirkobb

Odoslaťod a-eze-m » 18. Dec 2009 08:39

diky za odpoved, ale asi si ma celkom nepochopil
praveze som chcel poukazat na 3 rozpory v jednom odstavci dokumentu "Zamer..." v tom, ze
1. ak sa jedna o zmenu viac ako 50% trasy (BB-Barborina versus BB-SL-Barborina), tak nemozu napisat "prebudovanie sucasnej cesty ciastocne v novych koridoroch" odhliadnuc od trasy dalej na RK
2. "realizaciou sa nepredpoklada zasadny dopad prerozdelenia dopravy" - inde argumentuju pozitivnym dopadom prave prerozdelenia mimo Donovaly
3. zamer sice "nepredpoklada...zmenu intenzit v ramci cezhranicnej dopravy", ale z hladiska posudzovania vplyvov na ziv.prostredie (zakon EIA) podla mna zamer presahuje statne hranice

& nikde neviem najst tu koncepciu TEM, ktora je spominana... ked pisu ze "exituje", tak predpokladam, ze jej konci platnost, ale chcem si overit vetu "Navrhované predĺženie trasy R1 je súčasťou exitujúcej koncepcie TEM"
pomohol by nejaky link, dakujem
a-eze-m
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 17. Dec 2009 15:19

Odoslaťod stanog » 18. Dec 2009 08:40

Presne tak, a aspon by sa vylepšilo spojenie BB -MT , BB-ZA a ak by sa realizovalo prepojenie R2 s R3 cez sklené tak by sa zlepšilo výrazne spojenie BB-PD. A vôbec by sa nezasiahlo do žiadneho NP ani do lokaslity s vodnými zdrojmi čo je myslím ešte väčší problém ako samotná existencia NP. Raz bude pitná voda nad zlato. Nie že by sa poučili z Donovalov kde nie sú ekologické havárie nič výnimočné, oni to zatrasujú do lokality s prírodnými liečivými zdrojmi (Moštenická kyslá, Korytnické kúpele) a som zvedaví čo spravia keď im pri razení tunela zmizne z kúpeľov voda alebo sa pramene znehodnotia.
Neviem či viete ale napr. medzi BB a ZV v okolí Badína sú ložiská uhlia, za prvej republiky boli snahy ohlbinnú ťažbu, ktorú nakoniec úrady definitívne zastavili z dôvodu ochrany vodných zdrojov kúpeľov Sliač a Kováčová.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod mirkobb » 18. Dec 2009 11:49

rastislav5 napísal:
devil napísal:otazka je len kedy to bude. podla mna je OK ze sa to planuje ale do 2015 by som to stavebne neriesil. v principe sa to obist neda - zhovadilost to nie je, inac by to nebol "E" tah.


Podla mna sa to obist da - BB MT DK (Krakow) alebo BB MT ZA (Katowice)
Kremnicke vrchy nie su ani Narodnym parkom, ani Chranenou krajinnou oblastou


Ja Ti tentoraz rozumiem, sám si to dávnejšie nakreslil a ja s Kaviaristom vylepšili, čiže podľa tých našich vylepšení to kľudne môže byť, nie som proti. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 18. Dec 2009 12:02

stanog napísal:Presne tak, a aspon by sa vylepšilo spojenie BB -MT , BB-ZA a ak by sa realizovalo prepojenie R2 s R3 cez sklené tak by sa zlepšilo výrazne spojenie BB-PD. A vôbec by sa nezasiahlo do žiadneho NP ani do lokaslity s vodnými zdrojmi čo je myslím ešte väčší problém ako samotná existencia NP. Raz bude pitná voda nad zlato. Nie že by sa poučili z Donovalov kde nie sú ekologické havárie nič výnimočné, oni to zatrasujú do lokality s prírodnými liečivými zdrojmi (Moštenická kyslá, Korytnické kúpele) a som zvedaví čo spravia keď im pri razení tunela zmizne z kúpeľov voda alebo sa pramene znehodnotia.
Neviem či viete ale napr. medzi BB a ZV v okolí Badína sú ložiská uhlia, za prvej republiky boli snahy ohlbinnú ťažbu, ktorú nakoniec úrady definitívne zastavili z dôvodu ochrany vodných zdrojov kúpeľov Sliač a Kováčová.


Pramene v Korytnici nevyvierajú priamo z masívu hrebeňa Nízkych Tatier kadiaľ má ísť tunel, ale z jeho bočnej rázsochy, čiže výstavbou tunela nemôžu byť ohrozené. Inak len tak medzi nami sa zmienim, že z Korytnice sa stalo "miesto duchov", kúpeľné domy sú prázdne, vyľudnené to je tam celé, už sa tam nikto nechodí liečiť, ako kúpele to tam de facto prestalo existovať. Snáď ešte k tej moštenickej kyslej podotknem, že to je obyčajný medokýš akých je po Slovensku quantum, to v porovnaní s týmto vodný zdroj na aký narazili v prieskumnej štôlni Višňové je vzácnejší! :wink:
Na záver k hrozbe znedodnotenia tých prameňov snáď uvediem, že určite pri posudzoavní EIA uvažovali aj nad tým aspektom ako je hydrogeologický prieskum.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: mirkobb

Odoslaťod mirkobb » 18. Dec 2009 12:18

a-eze-m napísal:1. ak sa jedna o zmenu viac ako 50% trasy (BB-Barborina versus BB-SL-Barborina), tak nemozu napisat "prebudovanie sucasnej cesty ciastocne v novych koridoroch" odhliadnuc od trasy dalej na RK
2. "realizaciou sa nepredpoklada zasadny dopad prerozdelenia dopravy" - inde argumentuju pozitivnym dopadom prave prerozdelenia mimo Donovaly


To pretrasovanie E77 ako popisuješ je zanedbateľné (~5 km východne) v porovnaní s tým ako usilujú trasu ťahu E77 pretrasovať žilinskí "dopravní plánovači" a to do polohy DK-MT-TR-ZH čo predstavuje už zásadné pretrasovanie asi 30 km vzdušnou čiarou západne!

a-eze-m napísal:diky za odpoved, ale asi si ma celkom nepochopil

3. zamer sice "nepredpoklada...zmenu intenzit v ramci cezhranicnej dopravy", ale z hladiska posudzovania vplyvov na ziv.prostredie (zakon EIA) podla mna zamer presahuje statne hranice


Tak tomuto som vážne nepochopil.. :roll: Ako tento zámer ohľadne posudovania vplyvov na životné prostredie presahuje štátne harnice..??! :shock:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 18. Dec 2009 12:49

Stale sa nic nemeni na tom, ze R1 BB RK je len drahy nezmysel ktory spiskali Saktor s Vaznym, ktory je len extremnou horskou tunelarsko-honelnickou stvorprudovkou pre intenzity hociktorej okresnej cesty na Slovensku.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: mirkobb

Odoslaťod a-eze-m » 18. Dec 2009 13:11

mirkobb napísal:To pretrasovanie E77 ako popisuješ je zanedbateľné (~5 km východne) v porovnaní s tým ako usilujú trasu ťahu E77 pretrasovať žilinskí "dopravní plánovači" a to do polohy DK-MT-TR-ZH čo predstavuje už zásadné pretrasovanie asi 30 km vzdušnou čiarou západne!
----------
Tak tomuto som vážne nepochopil.. :roll: Ako tento zámer ohľadne posudovania vplyvov na životné prostredie presahuje štátne harnice..??! :shock:


Tusim sa budem musiet lepsie ucit pisat :-)
1. pretrasovanie - chapem to tak, ze ak ma cesta BB-RK cez Donovaly 55 km a oni z nej pouziju len 20 km usek Barborina-RK, tak to nie je prebudovanie sucasnej cesty ciastocne v novych koridoroch
2. ak vybudujem cestu, ktora je sucastou medzinarodneho tahu a po tejto novej ceste sa budu smerovat NA tretich krajin, tak zamer podla mna presahuje statnu hranicu; keby tato cesta nebola, musia "inostranci" pouzivat inu cestu a malo by to na nich vplyv...

no, dnes mi nejako vyjadrovanie nejde, ale snad som to uz vysvetlil :-D

ak mozem este niekoho poprosit - ten odkaz na koncepciu TEM nemate ?
a-eze-m
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 17. Dec 2009 15:19

Odoslaťod magnus » 18. Dec 2009 14:01

fh napísal:Stale sa nic nemeni na tom, ze R1 BB RK je len drahy nezmysel ktory spiskali Saktor s Vaznym, ktory je len extremnou horskou tunelarsko-honelnickou stvorprudovkou pre intenzity hociktorej okresnej cesty na Slovensku.


To si presne pomenoval :-))) Aj podla mna potrebuje BB napojenie na Turiec a Zilinu a Trencin skor ako na RK.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Bager3 » 18. Dec 2009 14:40

Cez ktory prechod je vacsia intenzita MT-BB alebo RK-BB?
niesu nahodou oba potrebne?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod kaviarista » 18. Dec 2009 14:53

magnus,
samozrejme, ze je to nezmysel, lebo BB nema vacsie vazby na Turiec , ako na RK. ale aj keby si mal pravdu, ze by BB potrebovala skor napojenie na TN ako na RK, tak nezabudajme, ze cesty v okoli BB sa nestavaju iba pre potreby bystricanov . a zvysok Slovenska urcite potrebuje ovela viac rychlocestu medzi BB a RK ako medzi BB a TN.

prepojenie BB a ZA bude vynikajuce aj cez RK.

Donovaly su druhym najvytazenejsim horskym prechodom na Slovensku , takze bagatelizovat intenzity na nom moze snad iba hlupak.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 18. Dec 2009 15:01

Bager3 napísal:Cez ktory prechod je vacsia intenzita MT-BB alebo RK-BB?
niesu nahodou oba potrebne?


potrebne su oba, ale vzhladom na dvojnasobne intenzity su Donovaly minimalne dvojnasobne potrebnejsie
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod stanog » 18. Dec 2009 17:04

Bager3 napísal:Cez ktory prechod je vacsia intenzita MT-BB alebo RK-BB?
niesu nahodou oba potrebne?


Tu sa nedá hovoriť len o intenzitách pretože napr. PD -BB jazdí každý cez ZH, jednoducho horský prechod Šturec je nekvalitná pomalá cesta ktorá nadväzuje na rozbitú panelku do MT - kto nemusí dadiaľ nejde a preto nie sú intenzity. Nie je to tým že by RK bol niečím príťažlivejší.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 18. Dec 2009 17:28

fh napísal:Stale sa nic nemeni na tom, ze R1 BB RK je len drahy nezmysel ktory spiskali Saktor s Vaznym, ktory je len extremnou horskou tunelarsko-honelnickou stvorprudovkou pre intenzity hociktorej okresnej cesty na Slovensku.


Otazkou je, ci tito pani nespiskali skor "medvediu sluzbu" pre Bystricu. Povodne mala byt len prelozka za 10mld Sk a teraz je z toho RC za 50mld, cim pravdepodobnost jej realizacie klesa ku bodu mrazu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 18. Dec 2009 17:54

tak nejako .. ked si zoberieme D4, ktora ma stat tiez podobne, ale tam su "kusok" ine intenzity ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 18. Dec 2009 19:21

na druhu stranu ma BA "kusok" slabsi lobbing a navyse nespravne voli ;)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod papes.sk » 19. Dec 2009 01:03

stanog napísal:Presne tak, a aspon by sa vylepšilo spojenie BB -MT , BB-ZA a ak by sa realizovalo prepojenie R2 s R3 cez sklené tak by sa zlepšilo výrazne spojenie BB-PD. A vôbec by sa nezasiahlo do žiadneho NP ani do lokaslity s vodnými zdrojmi čo je myslím ešte väčší problém ako samotná existencia NP. Raz bude pitná voda nad zlato.

tak tak...na tie pramene (pitnu vodu) som aj zabudol. Su tam pramene "pitnej vody" tak do tej by som sa nemiesal. Nehovriac o tom ako tam spravia ten tunel Diel (to my pripada srandovne). Musim nakreslit mapu so situaciou okolo krem.vrchov aby ste ma lepšie pochopili...nejde o to ako sa to spravia teraz ale ako to bude vypadat o takych 10 rokov. :roll:
stanog vs. kaviarista: tiez myslim ze dost ludi z BB do ZA chodi cez Donly a ja uz ked to tranzitujem ako osobne auto napr. smer NR-LM tak
1) idem po starej cez Donly kde mali dokončiť tie preložky alebo rozširenie cesty to by uplne stacilo
2) ked bude R2 -R3 (R9) cez razstocno sklene (alebo normalne po R3 cez BB)
3)cez certovicu
kamiony by som vobec pustal na donovaly...pre nich by bol prejazd BB-MT smer DK najlepsi(nie najkratsi)...ale stale pripominam chybu NDS ze D1 potiahli cez Kralovany a nie najjuznejsim variantom popod lubochnu a hubovu
bager3: obe rychlostne cesty este nie, niesu na to ani financie...a ked bude aspon jeden smer da sa hovorit o tom ze je potrebny aj druhy...ale Rko cez Korytnicu by som nepchal ako som hovoril max.preložka...ked chcete RC pojdete cez turiec :P :lol:
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

Odoslaťod stanog » 19. Dec 2009 12:48

Presne tak hlavne keď si uvedomíme že súčasná cesta 1. triedy cez donovaly nezanikne a vďaka tomu že v súlade s úzenmnými plánmi regiónu sa tu realizuje rozsiahla výstavba, pribúda počet obyvateľov aj návštevníkov (ale zase to nebude ani nová mtropola) a to či v zime alebo v lete sa počet hostí len zvýši znamená to že budú vedľa seba existovať dve paralelné pomerne kvalitné komunikácie na ktoré sa tie intenzity len rozložia - takže na oboch cestách budú nizke, ale náklady na údržbu oboch budú rádovo vyššie. Keďže reálnejšie kontúry má R3 cez Turiec keď už investovať tak do Čerovice nech sú tie kvalitné cesty cez hory aspoň tých 70 km od seba a nie 30 ako by to bolo vo variante R3+R1 + stará cesta na šírke územia 30 km.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod kaviarista » 19. Dec 2009 12:56

papes,
uz to zopakujem 378. krat, ale vylucovat tranzit z Donovalov by bolo pragmaticke a efektivne len vtedy, keby ta alternativna trasa neviedla cez ine horske priechody. Ale nahradit jeden horsky priechod dalsim + s 30 km zachadzkou je do neba volajuca blbost. Jednoducho z BB sa do Turcianskej kotliny lacno dostat neda. Netreba spekulovat s prelozkami a podobnymi nezmyslenymi rieseniami, ale postavit jednu rychlocestu ako co najkratsiu spojnicu BB s RK . A ta spojnica poriesi efektivne aj napojenie BB-ZA aj BB-PP aj BB-DK. Spojenie BB-TN bude v pohode aj cez Zvolen. Ved nemusi ist kazdemu obcanovi dialnica az popred dom.

Variant F ma tu vyhodu, ze nemusis riesit cely usek naraz, staci poriesit v prvej etape to, co hori, cize usek Jelenec-Lipt. Osada. Tym sa odstrani hlavna zavada - horsky priechod. 7000 intenzity su na HP vela, na rovnej ceste s moznostou predbiehania nesposobuju nijake vazne dopravne problemy.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 19. Dec 2009 13:21

stanog,
len ides postavit uplne naruby zakladnu filozofiu budovania rychlocesty. rychlocesta by mala byt chrbtova kost, na ktoru sa napajaju lokalne komunikacie a mala by byt trasovana tak, aby sa co najskor a co najviac lokaliek pripojilo najkratsim moznym sposobom k chrbtovej osi pri ceste do vzdialeneho ciela. A ty ides rychlocesty zbytocne a neefektivne rozvetvovat, aby preberali na seba funkcie lokalnych komunikacii... Ak bude rychlocesta cez Donovaly, rychlocesta cez Certovicu bude zbytocna. Navzdy
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod rastislav5 » 19. Dec 2009 17:25

stanog napísal:Keďže reálnejšie kontúry má R3 cez Turiec keď už investovať tak do Čerovice nech sú tie kvalitné cesty cez hory aspoň tých 70 km od seba a nie 30 ako by to bolo vo variante R3+R1 + stará cesta na šírke územia 30 km.

Tiez sa pripajam k tomuto nazoru. Namiesto R1 do Ruzomberka urobit okrem R3 cez Turiec aj stvorprudovku z Bystrice minimalne do Brezna a vylepsit Certovicu.
Pomohlo by to Horehroniu a rozvoju turizmu v Nizkych Tatrach.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod papes.sk » 19. Dec 2009 18:19

kaviarista napísal:Ak bude rychlocesta cez Donovaly, rychlocesta cez Certovicu bude zbytocna. Navzdy

Ako si prisiel na to že stanog hovorí o 4prudovke cez Čertovicu? Taktiež súhlasím s rasťom... RC do Podbrezovej (do BR by to bolo brutal) a keď už nebude stačiť R3 BB-Turiec...tak kludne nech sa stavia aj ta R1 Sl.Lupča-Korytnica (zatial v polprofile).
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.