R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Odoslaťod Lionheart » 14. Okt 2009 14:39

A este nieco z moderovanej diskusie na HN Clube:

Peter Vavro
Rezignovali ste už zo zámeru výstavby tunela Donovaly?
Ľubomír Vážny: Nie. Je zachovaná aj trasa R3 Kremnica – Turčianske Teplice – Martin a zároveň robí aj trasu R1.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12567
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod B; » 14. Okt 2009 15:39

A este jednu R po trase Hrdinov SNP, s usekom Donovaly -Certovica sa zacne na jar 2011, tak aby do roku 2015 sa dalo pohodlne prejst z Dukly na Devin :roll:

P.S. Ved ta trasa je cela cervena :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Zolohoj » 08. Nov 2009 12:47

Ty vole, vsak tam je tunelov riadne vela. Ale paci sa mi ten variant, hlavne nejde cez donovaly priamo. Je tam zdravy rozum, pouzitie tunelov a trasa mi pride celkom fajn.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Odoslaťod qantas » 08. Nov 2009 17:05

Zolohoj napísal:Ty vole, vsak tam je tunelov riadne vela. Ale paci sa mi ten variant, hlavne nejde cez donovaly priamo. Je tam zdravy rozum, pouzitie tunelov a trasa mi pride celkom fajn.
kolko tunelov
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Zolohoj » 11. Nov 2009 16:48

Neviem uz presne kde som to nasiel, ale bolo ich tam okolo 10, vacsina take cca 500m a dva boli dlhsie, ten najdlhsi tusim 2,5 km. Neviem teraz presne, niekde tu na fore to je.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Odoslaťod sergej » 15. Dec 2009 22:15

Mame tu nejake nove informacie, dopredu prosim odpustite si flame typu ZA vs BB, R1 vs D1 apod, aby nebolo opat nutne zamykat temu ako po mojom poslednom takomto prispevku. Nizsie sa budem snazit vypichnut hlavne nove a dolezite informacie, povodne info aj s mapami v prispevku http://dialnice.info/viewtopic.php?p=93658#93658

Zamer pre posudzovanie vplyvov na ziv. prostredie
CESTA „I/59 (R1) BANSKÁ BYSTRICA – HRANICA KRAJA – RUŽOMBEROK D1“


Rýchlostná cesta R1 je navrhnutá v šírkovom usporiadaní kategórie R22,5/80. Začiatok úseku je situovaný v meste Banská Bystrica, v križovatke Kostiviarska (kríženie R1 s I/59). R1 v severnom obchvate Banskej Bystrice je už stabilizovaná severne od centrálnej časti mesta, v preluke medzi mestskými časťami a končí na východnom okraji Banskej Bystrice. Vhodné priestorové parametre jestvujúcej cesty I/66 ju predurčujú na pokračovanie rýchlostnej cesty R1 práve v jej koridore a vedenie v pomerne širokom inundačnom území rieky Hron až po Slovenskú Ľupču. Najnáročnejším úsekom predĺženia rýchlostnej cesty R1 je prechod horskými masívom ležiacim medzi Pohroním a Považím.

Prechod R1 v severo–južnej osi bol navrhnutý cez masív Starohorských vrchov severne od obce Slovenská Ľupča, pričom spojenie Moštenickej a Barborinej doliny s nadväzujúcou Korytnickou dolinou zabezpečujú aj dva tunely Diel a Kozí Chrbát. Náročné podmienky pre vedenie novej trasy R1 súbežne s jestvujúcou cestou I/59 po svahoch Korytnickej doliny sa zlepšujú v inundácií rieky Revúca od Liptovskej Osady po mesto Ružomberok. Prechod po rozmedzí Národných parkov Veľká Fatra a Nízke Tatry pokračuje východným obchvatom Ružomberka až po diaľnicu D1. Koniec úseku predĺženia R1 je v novej diaľničnej križovatke s D1 Martinček a privádzači z jestvujúcej cesty I/59 severne od obce
Likavka do novej diaľničnej križovatky Martinček.



Predĺženie rýchlostnej cesty R1 od Banskej Bystrice cez Slovenskú Ľupču po Ružomberok s napojením na D1 je rozdelené na štyri úseky:
  • 1. úsek – Banská Bystrica – severný obchvat
  • 2. úsek – Banská Bystrica – Slovenská Ľupča
  • 3. úsek – Slovenská Ľupča – Korytnica (hranica kraja)
  • 4. úsek – Korytnica (hranica kraja) – Ružomberok D1
1. úsek je už vo výstavbe v rámci programu PPP.
2. úsek predstavuje prestavbu existujúcej cesty I/66 na rýchlostnú cestu s vybudovaním súbežných komunikácií – preložky cesty III/06642 Šalková – Slovenská Ľupča a miestnej komunikácie v Slovenskej Ľupči.
3. úsek je plánovaný v úplne novej trase v dosiaľ neurbanizovanom, riedko osídlenom území Starohorských vrchov. Veľká časť trasy sa prekonáva tunelmi.
4. úsek je navrhnutý v dvoch základných variantoch. Oba varianty prechádzajú Korytnickou dolinou ku Liptovskej Osade a odtiaľ údolím potoka Revúca až do Ružomberka na diaľnicu D1, odlišujú sa mierou
zásahu do jestvujúcej súbežnej cesty I/59. Modrý variant obmedzuje zásahy do cesty I/59 a fialový variant lokálne využíva aj časti trasy jestvujúcej I/59 a rieši súbeh v novej polohe. V časti 4. úseku sú varianty vedené v spoločnej trase. Navrhnutých je päť mimoúrovňových križovatiek (v oboch variantoch) – Korytnica, Liptovská Osada, Ružomberok-juh, Ružomberok-východ a Martinček. Zelený subvariant rieši koncovú časť trasy, keď sa odpája od fialového variantu na východnom okraji katastrálneho územia v areáli Mondi SCP. Po preklenutí rieky Váh obchádza kótu Mních a NPP Liskovskú jaskyňu z východnej strany okolo obce Lisková, čím vylučuje budovanie tunela Mních. V oblasti križovatky do Korytnice bol študovaný čierny subvariant východne od jestvujúcej križovatky s dvoma krátkymi tunelmi. Keďže varianty v častiach trasy sú vedené v spoločnej trase resp. v tesnom súbehu s možným prepojením, v problematických lokalitách je možné trasy variantov vzájomne kombinovať. V niektorých prípadoch sa porovnáva fialový variant, modrý variant a kombinovaný variant (fialový s čiernym subvariantom na začiatku a zeleným na konci trasy).

Detailnejší popis trás: http://eia.enviroportal.sk/dokument.php?id=80721



Vychádzajúc z predpokladaného harmonogramu investorskej prípravy, priebehu projektovej prípravy a jej schvaľovania, ako i postupu výstavby sa celkové termíny začiatku a dokončenia súboru stavieb R1 Banská Bystrica – Ružomberok D1 uvažujú:
  • začiatok výstavby súboru stavieb: 04/2009
  • ukončenie výstavby súboru stavieb: 10/2016

Predpokladajú sa nasledovné etapy:
  1. R1 Banská Bystrica – severný obchvat (vo výstavbe 2009 – 2012)
  2. R1 Ružomberok obchvat s napojením na D1 a privádzačom Likavka (2011 – 2013)
  3. R1 Slovenská Ľupča – Korytnica, hranica kraja (2011 – 2014)
  4. R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča (2012 – 2014)
  5. R1 Liptovská Osada – obchvat (2012 – 2014)
  6. R1 Korytnica, hranica kraja – Liptovská Osada (2013 – 2015)
  7. R1 Liptovská Osada – Ružomberok (2014 – 2016)

Kapitálové výdavky v € / Sk
  • 1. úsek: vo výstavbe
  • 2. úsek: 99 451 000 € (2 996 060 000 SK)
  • 3. úsek: 584 451 000 € (17 607 160 000 SK)
  • 4. úsek:
    - fialový 843 272 000 € (25 404 412 000 SK)
    - modrý 1 010 150 000 € (30 431 779 000 SK)
    - kombinovaný 862 969 000 € (25 997 804 000 SK)


Obsiahly 80-stranovy dokument sa nachadza na enviroportali: http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 15. Dec 2009 22:27

Hm, myslim, ze je kazdemu jasne, ze usek v hodnote 50 mld. Sk, ktory je potrebne postavit v podstate cely, aby bol prevadzky schopny, sa najblizsich 10 rokov stavat nebude. Obzvlast, ked budu od r. 2012 vyse 20 mld splatky na PPP.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 16. Dec 2009 07:12

ale je naprojektovany, to staci :D
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod joe1024 » 16. Dec 2009 10:08

Uff, 50 mld :shock: , , kolk km tunelov tam spolu je ?

A ako dodatok k PPP by to neslo ? Do r.2050 by to aj slo splatit...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod rastislav5 » 16. Dec 2009 13:02

Andrej napísal:Hm, myslim, ze je kazdemu jasne, ze usek v hodnote 50 mld. Sk, ktory je potrebne postavit v podstate cely, aby bol prevadzky schopny, sa najblizsich 10 rokov stavat nebude. Obzvlast, ked budu od r. 2012 vyse 20 mld splatky na PPP.


Suhlasim, aj ked usek Bystrica - Lupca by sa dal vyuzivat samostatne.
Okrem vysokej ceny je v materiali aj tato dolezita informacia:
"predĺženie R1 v úseku Slovenská Eupa – Korytnica križuje ochranné pásmo i samotný NP Nízke Tatry"
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

np

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2009 14:26

To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely. Pre začiatok by stačilo postaviť aspoň po Korytnicu, a východný obchvat RBK, s napojením na D1 pri Ivachnovej. To by hodne pomohlo v doprave v tejto oblasti. Keď si dobre pamätám, tak vrámci PPP1 s križovatkou Martinček sa neráta??. Poprípade cestu Korytnica - RBK upraviť na tri pruhy. Osobne si myslím, že táto cesta by sa využívala hlavne pre smer východ, takže to napojenie v Ivachnovej by bolo dostačujúce. (za predpokladu postavenia R3 cez TR a MT.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Lionheart » 16. Dec 2009 14:38

ja si tiez myslim ze na to aby to bolo dost vyuzivane by to stacilo postavit zatial po korystnicu a obchvat RK - to jest cca 20 mld. Sk naklady, ale aj tak to je dost
iba opravim Andreja - 20 mld Sk splatky (resp Vaznym avizovanych cca 700 mil EUR) bude aktualnych od 2014 a nie 2012, od 2012 to bude zatial menej lebo dalsie useky nabehnu postupne...ale to je detail :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2009 14:42

ergo EU na to nikdy neda peniaze a cez PPP to bude nefinancovatelne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lionheart » 16. Dec 2009 14:59

V kazdom pripade je dobre ze su k dispozicii aspon nejake cisla, lebo doteraz to bola diskusia o nicom ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: np

Odoslaťod rastislav5 » 16. Dec 2009 15:59

Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.

Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: np

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2009 16:31

rastislav5 napísal:
Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.

Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681


Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatrnksého končiara aj s celou "prepuťou", a tam začne rozprávať o ekológii....... :!:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: np

Odoslaťod mirkobb » 16. Dec 2009 17:17

Pacho napísal:
rastislav5 napísal:
Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.

Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681


Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatranského končiara aj s celou "perepúťou", a tam začne rozprávať o ekológii....... :!:


Však ono rastislavovi5 ani tak nejde o ekológiu, ako skôr o to ako "notoricky" hľadať blchy na čomkoľvek čo súvisí s trasovaním a stavbou rýchlostných ciest v okolí Banskej Bystrice. :lol:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: np

Odoslaťod rastislav5 » 16. Dec 2009 18:06

mirkobb napísal:Však ono rastislavovi5 ani tak nejde o ekológiu, ako skôr o to ako "notoricky" hľadať blchy na čomkoľvek čo súvisí s trasovaním a stavbou rýchlostných ciest v okolí Banskej Bystrice. :lol:


Mirkobb, toto si si mohol odpustit, Ty urcite dobre vies ze vo svojich prispevkoch podporujem trasovanie Bystrica - Zilina ako co najkratsie prepojenie stredoslovenskych krajskych miest (ako protivahu bratislavskej a kosickej aglomeracie). Mozes si to vyhladat.
Bansku Bystricu mam rad a nie som ani prehnany ekolog, ale dialnica cez nas najvacsi narodny park je silna kava aj pre mna. Najma ked existuje menej bolestna alternativa.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: np

Odoslaťod stanog » 16. Dec 2009 18:29

Pacho napísal:
rastislav5 napísal:
Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.

Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681


Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatrnksého končiara aj s celou "prepuťou", a tam začne rozprávať o ekológii....... :!:


Ja len tolko ze donovaly nie sú národný park ale rozvojová lokalita, takže vylučovať odtiaľ dopravu je prakticky nemožné.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: np

Odoslaťod kraken » 17. Dec 2009 11:18

stanog napísal:
Pacho napísal:
rastislav5 napísal:
Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.

Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681


Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatrnksého končiara aj s celou "prepuťou", a tam začne rozprávať o ekológii....... :!:


Ja len tolko ze donovaly nie sú národný park ale rozvojová lokalita, takže vylučovať odtiaľ dopravu je prakticky nemožné.


Tak pozor. Já osobně nikdy nebudu podporovat R1 v úseku Banská Bystrica - Ružomberok, pokud v celém úseku přes NP Nízke Tatry nebude v tunelu.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Re: np

Odoslaťod mirkobb » 17. Dec 2009 13:01

rastislav5 napísal:
mirkobb napísal:Však ono rastislavovi5 ani tak nejde o ekológiu, ako skôr o to ako "notoricky" hľadať blchy na čomkoľvek čo súvisí s trasovaním a stavbou rýchlostných ciest v okolí Banskej Bystrice. :lol:


Mirkobb, toto si si mohol odpustit, Ty urcite dobre vies ze vo svojich prispevkoch podporujem trasovanie Bystrica - Zilina ako co najkratsie prepojenie stredoslovenskych krajskych miest (ako protivahu bratislavskej a kosickej aglomeracie). Mozes si to vyhladat.
Bansku Bystricu mam rad a nie som ani prehnany ekolog, ale dialnica cez nas najvacsi narodny park je silna kava aj pre mna. Najma ked existuje menej bolestna alternativa.


Aby sme si rozumeli, ja nemám nič proti Teba ako osobe a ani na Teba neútočím, len občas mi vadí, že niekedy "vypichuješ iba niektoré veci z kontextu" a hlavne tie čo som spomenul a to pravdepodobne v snahe ukázať ich v čo najviac negatívnom svetle. :wink:

kraken napísal:
rastislav5 napísal:Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681

Tak pozor. Já osobně nikdy nebudu podporovat R1 v úseku Banská Bystrica - Ružomberok, pokud v celém úseku přes NP Nízke Tatry nebude v tunelu.


Aby sme boli aspoň trošku korektní, tak je treba poznamenať, že navrhnutá trasa je naplánovaná v už urbanizovaných oblastiach, južný portál tunela je navrhnutý mimo hranice NP v chatovej a rekreačnej oblasti Kyslá do ktorej ide normálna asfaltová cesta, takže nevidím prekážku prečo by tam už vôbec nemohla pribudnúť ešte jedna rýchlostná..? Severný portál toho tunela je síce asi 300 m od severných hraníc NP tej oblasti v doline Barboriná, ale tá je snáď ešte viac postihnutá ľudskou činnosťou ako tá južná časť, taktiež je tam asfaltová lesná cesta, tažba dreva a jeho skládky na každom kroku. Ale napokon, ak ten výsledný variant ochranári odporučili už v takej podobe že im tam ten portál nevadí, tak asi to nie je pre nich taká zásadná a až tak neprekonateľná prekážka, inak by ho neboli odsúhlasili! A napokon, ešte stále sa dá ten portál posunúť o uvedených 300 m ďalej až na cestu I/59 ak by to bolo až tak nutné, ale asi nie je. :wink:
V tejto súvislosti mi ale nedá nespomenúť, že aj teraz budovaná D1 zasahuje pri Šútove do NP Malá Fatra a ešte viac celým tunelom Rojkov do NP Veľká Fatra. No a tak sa v tejto súvislosti naskytá otázka, tam Vám to akože nevadí..?? Takisto zárezy do svahov pri Kraľovanoch niekomu vadia už teraz, keď ešte ani nevedia ako to tam po dokončení bude vypadať, a tie pred Žilinou po Strážov im nevadia.. :roll: :?:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pohodak » 17. Dec 2009 13:37

mirkobb - precitaj si vlakno turany-hubova a uvidis ako nikomu nevadi to co tam vymysleli :roll: okolo tej estakady pred zilinou je nejaky narodny park?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: np

Odoslaťod Jonathan » 17. Dec 2009 14:44

mirkobb napísal:Aby sme boli aspoň trošku korektní, tak je treba poznamenať, že navrhnutá trasa je naplánovaná v už urbanizovaných oblastiach, južný portál tunela je navrhnutý mimo hranice NP v chatovej a rekreačnej oblasti Kyslá do ktorej ide normálna asfaltová cesta, takže nevidím prekážku prečo by tam už vôbec nemohla pribudnúť ešte jedna rýchlostná..?


Toto ma zaujalo. Cize kde je asfaltova cesta, to je urbanizovane uzemie a nemusim ho chranit. Mozem tam postavit aj letisko? Potiahnem to do extremu. Vo Vratnej je asfaltova cesta, cize Tiesnavy mozem vystrielat a posatvit tam R. Vsak ti chudaci lyziari co tam v zime chodia sa tam aj tak len smykaju.... a keby som z druhej strany spravil tunel cez Sutovsky vodopad (vsak aj tam je asfaltka) tak sa mozem v pohode napojit na D1 a vyriesil som Visnove ;-)

Cely tento variant R1 je zhovadilost bez dopravnej opodstatnenosti. Ked tam budu intenzity a vsetky ostatne moznosti vycerpane tak o tom mozeme debatovat.

A ked tu bude niekto vytahovat Svajciarsko a pod, tak taki Svajciari zasatvili vystavbu druhej rury Gothardu a namiesto toho stavaju zeleznicny zakladovy tunel.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

medzinarodne vplyvy

Odoslaťod a-eze-m » 17. Dec 2009 15:26

citat zo zameru na tuto stavbu (sorry za zmrsenu diakritiku)
IV.7. PREDPOKLADANÉ VPLYVY PRESAHUJÚCE ŠTÁTNE HRANICE
Vplyvy zámeru nepresahujú štátne hranice.
Navrhované predIženie trasy R1 je súas5ou exitujúcej koncepcie TEM – ciest E s medzinárodnou dopravou. Návrh sleduje prebudovanie súasnej cesty I. triedy, iastone aj v nových koridoroch z dôvodu priestorových obmedzení súasnej polohy. V rámci širších súvislostí sa nejedná o návrh úplne nového dosia' neexistujúceho 5ahu, preto sa realizáciou rýchlostnej cesty nepredpokladá zásadný dopad na prerozdelenie dopravy a zmenu intenzít v rámci cezhraninej dopravy.


mozete mi prosim osvetlit co je to exitujuca koncepcia TEM a preco to nie je uplne novy tah ? podla mna v medzinarodnych trasach sa nikdy nepisalo o trase BB-SL-Korytnica-RK

a za druhe, vplyvy zameru takto PRESAHUJU statne hranice

dakujem
a-eze-m
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 17. Dec 2009 15:19

Odoslaťod Bager3 » 17. Dec 2009 15:35

Mne sa trasovanie pozdava a myslim, ze je aj vhodne umiestne. Mesta ako Brezno, Podbrezova , BB budu mat najvyhodnejsie trasovanie v smere Severovychod ci Severozapad bez horskeho prechodu.

A ako prve by som zacal stavat usek 3. A to spojnica Slovenka Lubča a Koritnica.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.