R1 Hronský Beňadik - Žarnovica predĺženie trasy

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: Uz chodime?

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 17:44

Caesar napísal:Nie, to nie je týmto.

RC R1 je stavaná len z donútenia, nie je o ňu záujem. 8)


Záujem bol o TT-NR. Teraz sa stavia pomaly, pretože chýbajú peniaze na D1. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Re: Uz chodime?

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 18:09

Caesar napísal:
bacon napísal:Chcel som sa opytat, ci uz je usek sprevadzkovany, alebo budeme ho otvarat s velikanskou pompou niekedy v oktobri.
Inak ked predlzujeme trasu o 3 km a trava to skoro dva roky, ako chceme postavit vsetky D a R. Myslim si, ze urcite veci su aj schalne, aby u nas sa "urcite" osvedcil a bol jedinou alternativou model PPP. :?:


Nie, to nie je týmto.

RC R1 je stavaná len z donútenia, nie je o ňu záujem. 8)


Aspoň tento 3km úsek sa mohol dostavať, nie je zložitý a väčšina prác je už vykonaných. Bolo by smutné zaradiť ho do ďalšej štatistiky nekonečnej rozostavanosti našich diaľníc :cry:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 09:54

Usek je dostavany, vsetko stavebne je na pohlad hotove, dokonca je tam aj oranzova sipka na konci kde sa to opat zbieha do jedneho pruhu (smer NR).
Nie je ale odovzdany, co je pomenovanie stavu, ktore som sa naucil na fore :-).
Neviem, ci sa to uz niekde spominalo, ale chybala lepsia vola alebo trochu fistronu, alebo tech problemik sposobil, ze sa najpr otvoril a pouziva sa smer dole kopcom, kde su iba 2 pruhy?
Logickejsie a sikovnejsie by bolo otvorit najprv opacny smer, kde su tri pruhy, to by bolo aspon adekvatne povodnemu stavu.
Chudak motorista suci predbiehat hore kopcom ale nemohuci podla znacenia.
A potom sa ze musia robit jastrabi....
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 13:10

B,

k tomuto len stručne. Tam, prebieha výstavba by mali byť vodiči opatrnejší a tolerantnejší, výsledok potom stojí za to.

A pri niektorých úsekoch si treba aj uvedomiť, ako boli zadávané, podľa toho aj záleží, kedy sa otvoria a v akom poradí. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod devil » 14. Júl 2005 13:38

Logickejsie a sikovnejsie by bolo otvorit najprv opacny smer, kde su tri pruhy, to by bolo aspon adekvatne povodnemu stavu.


vynikajuca pripomienka
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 13:42

Alexander Velky napísal:B,

k tomuto len stručne. Tam, prebieha výstavba by mali byť vodiči opatrnejší a tolerantnejší, výsledok potom stojí za to.

A pri niektorých úsekoch si treba aj uvedomiť, ako boli zadávané, podľa toho aj záleží, kedy sa otvoria a v akom poradí. :lol:

Prosim ta mozes to rozpisat podrobnejsie.
Asi si bol na mna prilis strucny.

Tam kde prebieha vystavba su vodici opatrnejsi, to je fakt.
To, ze tento jeden usek je pripraveny na spojazdnenie a nie je odovzdany cely je fakt.

To ze sa jazdi po pol profile, kde je "mensia polovica" t.j. iba dva pruhy a tento je aj hotovy aj odovzdany je fakt.

Moja otazka nebola preco nie je cely odovzdany, lebo to je o inom, ty asi vies preco, ja mozno tusim.

V prvej casti som odpovedal Brancovi, v druhej som polozil otazku do plena.

Moja otazka bola, preco sa nespojazdnil ako prvy opacny smer, kde by pravny status predlzenia, pripadne ak tvori celok s HB-RnH - ostal "nedokonceny" alebo "neodovzdany", ale motoristi by boli na tom lepsie, lebo by mali k dispozicii 3 pruhy tak ako to bol aj pred prestavbou.

Uviedol som aj tri moznosti, ktore mi napadli preco je to tak.
Ak vies a chces odpovedz mi prosim na tuto konkretnu vec, ak nie nechaj to tak.
Dakujem.
B;

P.S. Dufam, ze som to tentokrat poodsadzoval spravne, aby bolo jasne co myslim.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod slim » 14. Júl 2005 13:55

B;

podla mna je to preto, lebo po povodnej casti sa jazdilo, pokial sa neurobila ta nova, po ktorej sa treraz jazdi. potom sa tam presmerovala premavka a urobila sa ta cast, kde predtym bola vyuzivana cesta.

Slim
slim
nováčik
 
Príspevky: 5
Obrázky: 1
Založený: 14. Apr 2005 14:23

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 14:11

hej, znie to logicky, aj nad tym som uvazoval.
Ale teoreticky bolo mozne to urobit posunute o par metrov, tak aby sa jazdilo po 3 prudovej starej ceste, prirobili by tri hore a potom dva dolu.
Staru cestu aj tak komplet zrusili.
Mna zaujima ci sa nedalo urobit lepsie, ale sa nechcelo, alebo to nikoho nenapadlo, alebo si povedali, ze ved aj tak to bude za par mesiacov hotove a tak je to jedno a nakoniec sa z toho vyklulo takmer rocne zdrziavanie.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod johhan » 14. Júl 2005 14:12

B; napísal:Moja otazka bola, preco sa nespojazdnil ako prvy opacny smer


Prepáč ale tu celkom nerozumiem tvojej otázke, v tomto prípade logicky totiž nie je možné spojazniť posledný úsek stavby ako prvý. Ako by si to spravil ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 14:35

Ak sa mylim opravte, nie som si 100% isty, preto sa vypytujem.

Pozeram sa z kopca dolu smer BB.
Postavil sa vpravo od ex. cesty pol profil, presmerovala sa nan doprava, zrusila
sa stara cesta a na jej mieste sa postavil trojpruh hore kopcom.

Moja idea:
Postavit VLAVO od ex. cesty trojpruh hore, ten dat do uzivania, zrusit 3 pruh - uzsi ako RK trojpruh a jeho mieste postavit dvopruh smerom dole.
Dole sa tak ci tak riesilo nanovo pripojenie na novu+staru cestu.

Hlavna idea :
Ci to nebolo mozne riesit tak, aby boli pocas celej vystavby k dispozicii 3 pruhy.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 16:27

B,

aj napriek SS, máš čiastočnú pravdu. Dalo by sa to aj tak spraviť, ako si si to ty predstavil, ale ja ti dám jednu odpoveď:

RK R1 sa stavia podľa sumy peňazí, tie sú dlhodobo nízke a tak sa stavia len podľa aktuálnej situácie, ale stavia sa. V tom je rozdiel oproti D1.

Z mojej strany všetko, inak časť pravdy je aj na slimovi a je to z dôvodu tak jednoduchého, šetrenie peniazmi, "nikoho netrápi", že sa to dalo aj inak a len trochu drahšie, tu je podstatné, aby sa stavalo. A stavia sa, aj keď nie je za čo, preto sa neotvára daný úsek, ale to je zase o inom a znovu sú v "súvislostiach a prepojeniach" iné "záujmové skupiny", štát, ... ale aj D1, ...

Zrejme je všetkým jasné, že keby sa chcelo, tak sa investovalo po 5 mld. Sk za 4 roky a RK R1 už je hotová a neovplyvnilo by to výstavbu D1, ale zvýšilo by to "nárok" na R2 a R3 a D1 by mala stále problémy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Čavo » 23. Júl 2005 22:49

Začul som akési "pivné" reči, že vraj sa trojpruhový úsek predĺženia trasy nemôže otvoriť z dôvodu nemožnosti zabezpečenia zimnej údržby. RK v troch pruhoh musí byť udržovaná troma za sebou idúcimi odhŕňacími strojmi, čo na tom úseku nie sú schopný zabezpečiť, keďže vlastnia len dva.

Hmm. To je dôvod. Zaujímavý.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Krateros » 23. Júl 2005 23:41

čavo napísal:Začul som akési "pivné" reči, že vraj sa trojpruhový úsek predĺženia trasy nemôže otvoriť z dôvodu nemožnosti zabezpečenia zimnej údržby. RK v troch pruhoh musí byť udržovaná troma za sebou idúcimi odhŕňacími strojmi, čo na tom úseku nie sú schopný zabezpečiť, keďže vlastnia len dva.

Hmm. To je dôvod. Zaujímavý.


čavo,

tak to je úplný nezmysel.

To by sa ani diaľnice nemohli stavať, pretože na daných nových úsekoch nie sú strediská pre cestárov.

To je absurdné, ... takýchto rečí sa radšej nedrž. Okrem toho prax je aj tak taká, že sa neodhŕňajú dostatočne ani 2 pruhy.

To by sa ani BA-TT D1 nemohla na 3+3 rozšíriť.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod expwy » 24. Júl 2005 10:01

Krateros má pravdu. Tento úsek udržiava SSÚR Žarnovica a udržiava ho až po Olichov a zaručene môžem povedať, že s údržbovými kapacitami problém nemá. Čavo, fakt sú to len pivné reči.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod rodan » 27. Júl 2005 07:02

Hmmm, myslím, že hlavný dôvod odkladu otvorenia už hotového predĺženia je politicko-marketingový. Jednoducho: Jeho výsosť z milosti božej..... bože, čo to trepem... pán predseda vlády chce byť účastný otvorenia a prestrihávania pásky v období, keď národ dostatočne oddýchnutý po dovolenkách a frustrujúcom začiatku školského roku (teda dakedy koncom októbra) bude pozornejší a vnímavejší aj na politickú reklamu (bodíky do predvolebnej kampane). O zaháľajúce vynaložené prostriedky asi vôbec nepôjde .....hmmmm.... kde niet žalobcu, niet ani sudcu (NKÚ).
rodan
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 04. Júl 2005 09:38

Odoslaťod B; » 27. Júl 2005 11:02

A je mozne, ze su tam ine (vyssie/nizsie) zaujmy ako predsedu vlady???!
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 14:48

Ja si myslím, že predseda vlády bude max. spokojný s úsekom Ladce-Sverepec, 10 km novej diaľnice, D1, 70% toho, čo sa plánuje tento rok otvárať na slovenskej diaľničnej sieti.

A ďalší rok bude zase "dominovať" diaľnica D1 a bude tomu tak zrejme každý rok, možno len r. 2008 by mohol byť výnimkou a otvorilo by sa viac km na RK R1/R2/R4 než na samotnej D1. Ale to je ťažko hodnotiť.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Jonathan » 03. Aug 2005 20:57

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=7868#7868

Vyzera to tak, ze 30. augusta to otvoria.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Antimander » 03. Aug 2005 23:32

Jonathan napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=7868#7868

Vyzera to tak, ze 30. augusta to otvoria.


Otvoria, keďže už "naťahujú".
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 09. Aug 2005 07:43

Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod B; » 09. Aug 2005 09:13

Uz sa do toho obuvaju aj media, mozno sa dozvieme
kto kam ake papiere nedorucil :-)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod johhan » 09. Aug 2005 09:20

Je to iba nevysvetliteľná náhoda že pri otvorení úseku bude mať výjazd v okolí Modrý autobus :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 09. Aug 2005 09:33

Tento usek uz otvoreny bol v roku 2003, a toto je len predlzenie uz otvoreneho useku z uveru co sa musel podla priania EIB docerpat, teda taketo srandy su len chrapunstva politikov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Hefaistion » 09. Aug 2005 11:31

V každom prípade vždy ide pri výstavbe diaľničnej siete (najmä na Slovensku) aj o politiku. Je jasné, že motoristom je jedno, kto bude ten-ktorý úsek otvárať, ale politikom to jedno nie je, najmä, keď sa blížia voľby.

Aj tak sa však o celý tento úsek podľa mňa médiá začali zaujímať dosť neskoro, pretože tu bolo známe, že sa to naťahuje už viac mesiacov a teda tu išlo aj o niečo iné, nielen o to, že teraz až je leto a sú dovolenky, politici sú mimo SR.

Tentokrát to tak má iba vyzerať, na to by každý prišiel, čo sa orientuje v tejto problematike. :wink:
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Hefaistion » 09. Aug 2005 11:32

devil napísal:Tento usek uz otvoreny bol v roku 2003, a toto je len predlzenie uz otvoreneho useku z uveru co sa musel podla priania EIB docerpat, teda taketo srandy su len chrapunstva politikov.


devil,

"predĺženie už otvoreného úseku", už toto spojenie je zvláštne. To predsa nevylučuje záujem iných ľudí o tento úsek.

Okrem toho ako je možné pozorovať, tak to, že je to len predĺženie nikoho nezaujíma ... úsek je dokončený, ale zatvorený. To je prax.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.