Stránka 15 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2023 15:03
od Vlados
je to pod 20.000, určite nie je potrebné rozšírenie na štvorpruh

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 10:52
od VojtoTT
NDS včera informovala, že opätovne vyhodnotila konzorcium Doprastavu a Metrostavu ako víťaza...snáď sa nikto neodvolá a ide sa na to

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2023 14:29
od metelesku.blesku
Ak sa do toho znova nevloží samotná NDS a nebudú namietať sami seba, tak by to už mohlo dospieť k ukončeniu VO podpisom zmluvy. :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2023 15:53
od Azir78
Kedy sa ma podpisat zmluva?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 16:23
od metelesku.blesku
Pred prvým kolom prezidentských volieb. Petríkovi treba v kadidatúre pomôcť, ako sa len dá.
Prvé silácke rečičky o ignorácii štúdie R3 vs. R1 a pokračovaní v nerealizovateľnom projekte R1 skrz NAPANT už od Pelleho kolegu zazneli.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2024 08:28
od VojtoTT
v najnovšej mapke od NDS je už I. etapa tohto úseku zaznačená ako vo výstavbe
predpokladám, že ide len o chybu, keďže úsek vo výstavbe je zaznačený ako neprimerane dlhý

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2024 14:53
od Lorenc
Ano. Doprastav sa chopí postaví to až po Ľupču, čo sa budú oštiepkať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2024 14:31
od Azir78

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2024 15:02
od sapphire
3km za 960 dní? to budú miešať betón ručne vo fúrikoch?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2024 15:17
od luboslavko
to nie je 3 km... tam viac stojí obchádzka (paralelná cesta 1.triedy) a dočasné stavy RC ako samotná rýchlostná cesta...
štandardne ako aj na iných úsekoch - vyvolané investície sú viac ako samotná diaľnica (rýchlostná cesta)
to len toľko k tej dobe realizácie, zvlášť pre tých čo potom prepočítajú z ceny diela cenu za 1 km diaľnice a čudujú sa...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2024 16:26
od zakaznik
Otázne je, aký bude postup stavby.

Tipujem, že najprv sa postaví nová cesta 1.tr. a až následne sa začne rozoberať most ponad železnicu, na ktorého mieste bude nový R1 most.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2024 14:23
od VojtoTT
a je to tu...dnes podpísaná zmluva so Združením Metrostav - Doprastav

na sprejazdnenie majú 32 mesiacov

https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26825

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2024 20:45
od mirecko255
23. apríla - utorok
14.00 Slávnostné poklepanie základného kameňa stavby R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, I. etapa
Za účasti generálneho riaditeľa NDS Filipa Macháčka, predstaviteľov regiónu a zhotoviteľov.
Slovenská Ľupča, park na Námestí SNP

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2024 11:24
od pa3ck
Aj pán zvolený prezident sa zúčastní?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2024 00:03
od Milos
Tak tu máme aj video od NDS s vizualizáciou nielen tejto 1. etapy, ktorá sa ide stavať. Vrátane preložky cesty III. triedy pri Slovenskej Ľupči mostom ponad R1, popod Šupín, ústie dol. Driekyňa a popri areáli RD. No neviem, takú ešte nehrali, aby sa prekladala cesta, ktorá má vyhovujúce parametre, nízke intenzity a predpokladané intenzity iba na úrovni rastu lokálnej dopravy. A hlavne jej trasa nebude zabratá plánovanou D/RC. Myslím si, že aj keby sa nejakým zázrakom mala stavať v strednodobom horizonte 2. etapa, tak táto preložka nemá šancu. Čistá megalománia. Na jednej strane nevieme dostavať blbých pár stoviek metrov súbežnej cesty k R1 z Paty pred Šintavu smerom na Sereď a miestni bez diaľničnej známky jazdia kilometre navyše cik-cakmi cez Šoporňu so STOP-kou krížom cez výjazd na R1 zrejme v rozpore s normami a bezpečnosťou, alebo divočina, keď sa chce človek dostať mimo platenej R1 z Budče do Hronskej Dúbravy (a napr. cyklisti legálne neprejdú), a na druhej strane takéto návrhy odtrhnuté od reality

https://www.youtube.com/watch?v=ozVfg6JNSkQ

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2024 00:15
od Milos

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2024 08:18
od Vlados
napíšme si, kde NDS nemá naplánovanú megalomániu? ÚHP by malo mať detašované pracovisko v NDS ;)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 07:10
od vladik67
No jednoducho tam, kde este nie su odsuhlasene projekty ako Soroska a roznavský obchvat, ako aj cesta od Volva k nej. Alebo Bidovce-Sobrance-Ukrajina lebo to na rovine vychadza a z hladiska casu uz nie 5, ale este len 10 na kilometer vystavby. jednoducho lacny vychod, ale aj rovinatý juh Slovenska v useku od Lucenca po Dunajsku Stredu, jednoducho kde sa neda nabalit, tak ako na severe. Tolko pre teba osobne Vlados.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 07:42
od Vlados
megalománia nie je o cene, ale efektivite. dokonca to nie je ani o nabaľovaní.
aj ten uvádzaný juh od Lučenca po Dunajskú Stredu by patril medzi megalomániu a je jedno či by to bol plný alebo len polovičný profil. v tej trase je vhodné/potrebné riešiť len zlepšovanie parametrov cesty prvej triedy. tá cesta nikdy nebude mať výrazné intenzity, takže preto

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 08:10
od pristy27
Vlados napísal:megalománia nie je o cene, ale efektivite. dokonca to nie je ani o nabaľovaní.
aj ten uvádzaný juh od Lučenca po Dunajskú Stredu by patril medzi megalomániu a je jedno či by to bol plný alebo len polovičný profil. v tej trase je vhodné/potrebné riešiť len zlepšovanie parametrov cesty prvej triedy. tá cesta nikdy nebude mať výrazné intenzity, takže preto


Tu sa da dost vyrazne aj fakticky nesuhlasit, napriklad Dunajska Streda a Nove Zamky su jedine 2 susedne okresne mesta ktore nespaja ziadna priama cesta prvej triedy. Co tam chces teda zlepsovat ked tam nic nie je? A ano ani intenzity nie, lebo tam nikto cestu nepostavil...
Takze ja osobne by som ten tvoj usek skratil od Lucenca po Nove Zamky...
Otazkou je potom buduce trasovanie R3 na juhu ci pojdu na Sturovo ci Sahy, zmena trasovania moze tlacit na postavenie dalsich usekov R7 v tejto oblasti kvoli jej peazi s R3.
Zvysok ale skor ukaze cas ci tam nejake intezity casom mozu vzniknut, velky narast sa ale asi ocakavat neda.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 09:25
od DrX
Vlados napísal:megalománia nie je o cene, ale efektivite. dokonca to nie je ani o nabaľovaní.
aj ten uvádzaný juh od Lučenca po Dunajskú Stredu by patril medzi megalomániu a je jedno či by to bol plný alebo len polovičný profil. v tej trase je vhodné/potrebné riešiť len zlepšovanie parametrov cesty prvej triedy. tá cesta nikdy nebude mať výrazné intenzity, takže preto


Efektivita je prepojit cely vychod a zapad najkratsou spojnicou bez tunelov. A to by bolo prave R7+R2, s odbockami, ktore by sa potom mohli tahat do jednotlivych dolin. Ale vsetci vieme, ze h..slo nacionalisticki megalomani by v tom momente, keby sa to zrealizovalo, praskli. Takze sa teraz mozeme vytesovat z nemegalomanie na D3. Pritom, ak by dnes existovala R7+R2 a KE-BA by bolo 390km, cize 3 hodiny pri dodrziavani MPR, garantujem, ze ziadne problemy s regionalnymi rozdielmi by neexistovali.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 09:48
od pa3ck
pristy27 napísal:napriklad Dunajska Streda a Nove Zamky su jedine 2 susedne okresne mesta ktore nespaja ziadna priama cesta prvej triedy.

Poopravil by som to, že ide o jediné susedné okresné mestá, ktoré nespája žiadna priama cesta (a aj o tom by sa dalo polemizovať, ako to zadefinovať). Viacero okresných miest totiž nemá žiadnu cestu prvej triedy (aj Spišská Nová Ves či Pezinok). Samozrejme ale súhlasím, že medzi DS a NZ by cesta prvej triedy vrátane mostu cez Váh postavená byť mala.

DrX napísal:Efektivita je prepojit cely vychod a zapad najkratsou spojnicou bez tunelov. A to by bolo prave R7+R2, s odbockami, ktore by sa potom mohli tahat do jednotlivych dolin. Ale vsetci vieme, ze h..slo nacionalisticki megalomani by v tom momente, keby sa to zrealizovalo, praskli. Takze sa teraz mozeme vytesovat z nemegalomanie na D3. Pritom, ak by dnes existovala R7+R2 a KE-BA by bolo 390km, cize 3 hodiny pri dodrziavani MPR, garantujem, ze ziadne problemy s regionalnymi rozdielmi by neexistovali.

V súčasnosti sme v situácii, keď na R2 po Lučenec chýba 33 kilometrov, zatiaľčo na R7 až 191. To trochu mení kontext.

A k poslednej časti posledného súvetia vieš predložiť aj nejaké argumenty podopierajúce tvoju garanciu?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 09:59
od Miro
Efektivita je prepojit cely vychod a zapad najkratsou spojnicou bez tunelov. A to by bolo prave R7+R2


Čiže bez Sorošky?

390km, cize 3 hodiny pri dodrziavani MPR


Teoreticky, ak by všade bola MPR 130 km/h.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 10:30
od DrX
Miro napísal:Čiže bez Sorošky?

Podla mojej preferencie hej: povrchovo cez Silicu. Ale aj ak sa postavi Soroska, tak s 1 tunelom.

No a k pa3ckovi, v dnesnej situacii samozrejme najprv dostavat R2. Ale sranda je, ze aktualna vlada ani tam nechce robit vobec nic.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2024 10:41
od pa3ck
Už sme síce úplne OT, ale existujú aj nejaké konkrétne nákresy možného trasovania R2 cez Silicu? Teda že či nám nevznikne kvôli sklonu svahu niečo podobné ako chorvátsky úsek Sveti Rok - Maslenica