Stránka 9 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 15:26
od regiopanter
Pohodak, tak s týmto len max súhlas! R4 a R2 spolu s Kysuckou D4 bu teraz mali byť priority a nie investície do nepotrebných úsekov a samozrejme kontinuálne makat na dokončení severnej D1

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 15:36
od pa3ck
Čo by sa stalo, ak by sa peniaze určené na tento úsek použili radšej na dostavbu súvislej cesty tretej triedy po Podbrezovú a terajšia cesta by bola označená ako CpMV a zvýšila by sa rýchlosť?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 15:41
od pohodak
mas tam urovnove krizovania, prejazdy okrajovymi castami obci a prechody pre chodcov + vyskove pomery a niektore zakruty su daleko od CpMV, cize nejake preznacenie a zvysenie rychlosti len tak neprejde...ale v principe suhlasim ze prestavat sucasnu cestu na 2+2 a postavit paralelnu cestu 3. triedy je rozumna cesta ako lacno predlzit RC az k podbrezovej

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 13:18
od MuelMI
pa3ck napísal:Čo by sa stalo, ak by sa peniaze určené na tento úsek použili radšej na dostavbu súvislej cesty tretej triedy po Podbrezovú a terajšia cesta by bola označená ako CpMV a zvýšila by sa rýchlosť?

Načo tam komu treba R-ku? Maximálne C22,5, nech netreba stavať paralelku. D a RC majú ísť v koridoroch, BB-BR nie je žiadny koridor. Tento úsek v zbytočnosti snáď predčí aj megalomanie D3 Strazov-Brodno a Svrčinovec-Skalité.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 13:41
od pa3ck
Píšem niekde, že tam chcem mať R-ku? CpMV je niečo iné ako R. A môj návrh bol akurát o dobudovaní súvislej paralelnej cesty pre lokálnu dopravu

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 13:53
od MuelMI
A môj návrh bol akurát o dobudovaní súvislej paralelnej cesty pre lokálnu dopravu
A tá bude komu načo? Normálna jednotka stačí netreba obmedzovať prístup.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2021 12:27
od Lorenc
Tento usek by uz mal byt hotovy do tendra. Animacka bude?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2021 20:16
od michalsum4
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... nska-lupca

tu ale svieti nejake odvolanie (nie som v tom este tolko rozkukany, tak ak som poslal hlupost, tak ma niekto opravte :D )

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2021 20:57
od gemercan
odvolanie? Slavik! :lol: ako inak

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 08:34
od rastislav5
Analytik INEKO Kovalcik navrhuje, "že sa postaví súbežný most a že sa zrealizujú len povedzme prvé dva kilometre trasy R1. Ide o náklady, ktoré budú banálne k pomerom nákladov celého projektu" viewtopic.php?f=35&t=25452

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 09:54
od Lorenc
Tento úsek je hlavne pripravený roky. Niektoré pozemky už boli vykúpené skôr. Pôvodný plán bolo to riešenie R1 cez NT ako preložka 1/59. Podľa mňa stále je táto úvaha legitímna i keď s dlhým tunelom. Priorita riešiť frekventované horské priechody ako bodovú závadu by mala ostať.

Konečná cena môže byť stále nižšia ako 160 mil a dobudúca je to pripravené na tunel pod NT. Potom by tento úsek mal oveľa vyššie benefity. Keby tu ostala intenzita 12 000 a preložkou Donovál by sa pridalo min. 4-500 tak tento úsek môže byť veľmi pekne vyťažený s 16 tisicovými intenzitami.

To či tunel ostane ako R1 na Korytnicu alebo poloprofilová preložka 1/59 je absolútne jedno. Ďaľšie benefity by týmto riešením boli odľahčenie mestskej časti Jakub všetky obce smerom na Donovaly, vodné zdroje Motyčky, eliminovalo by sa šialené stúpanie pre kamióny, ktoré produkujú výrazne viac emisíi a odpadol by problém s masívnym zasoľovaním etc.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 10:04
od Pacho
tie tvoje argumenty sa nájdu aj na tom najobyčajnejšom úseku. 15 t intenzity neviem kde by si zobral?. a pokiaľ viem tak donovaly sa nesolia, kôly vodnému zdroju. Bohu žial doteraz sa takto argumentovalo ako ty a potom tá výstavba tak dopadla ako dopadla, že v podstate "musíme" stavať aj takéto úseky, ktoré neaké reálne zaťaženie, je úplne v nedohľadne.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 11:34
od Milos
rastislav5 napísal:Analytik INEKO Kovalcik navrhuje, "že sa postaví súbežný most a že sa zrealizujú len povedzme prvé dva kilometre trasy R1. Ide o náklady, ktoré budú banálne k pomerom nákladov celého projektu" viewtopic.php?f=35&t=25452


Toto tvrdím už dlho, aj som to sem na fórum kamsi napisal. Postaviť po MÚK (vrátane nového mosta a MÚK), kde sa aj dnes odbočuje k Biotike, prípadne potiahnuť 4 pruhy ešte niekoľko stoviek metrov a zúženie naspäť na dva pruhy pôvodnej cesty. Trebárs aj s vybudovaním súbežnej cesty popri žel. trati v m.č. Šalková s napojením popod nový most a MÚK na cestu III./2427 popri Biotike, nech nie je v BB stále provizórium (okrem iného problém pre cyklistov a pomalé vozidlá, nie je normálna súbežná cesta mimo R1 v smere na Brezno).
Keď sa už rozhodli stavať severný obchvat, mali ho ukončiť presne takto a nie provizóriom. Ale keď to Vážny prilepil narýchlo a nebolo to po Šalkovú poriadne pripravené..

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 21:25
od Vlados
Stačilo R1 ukončiť v MÚK BB východ a žiadny problém by nemali cyklisti ani pomalé vozidlá. Cesta potrebuje trochu rozšíriť a niektorí hneď že treba 2+2 a k tomu aj paralelnú 1+1 :roll:

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2021 23:08
od Milos
Zase povedzme si pravdu - paralelná cesta je potrebná, aby sa nemiešala lokálka s tranzitom a nevznikali situácie ako v m.č. Šalková. Tá paralelná cesta cez Šalkovú s plynulým napojením na III./2427 na Biotiku a Ľupču by pravdepodobne aj bez 4 pruhov na hl. trase dosť dlhý čas postačovala. Pozri si príklad Turčianske Teplice - Martin. Od Teplíc, resp. Diviakov 3 paralelné cesty, no pramo do MT pokračuje iba tá hlavná. Potom sa to sústredí v Košťanoch a problém je na svete. V m.č. Šalková už tiež "vylepšili" hl. cestu semaformi, lebo miestni sa nevedeli dostať na hl. cestu, ktorá je jediným spojením do mesta. To paralelné prepojenie pre lokálku sa mohlo riešiť zatiaľ trebárs aj krátkym prepojením len m.č. Šalková cez priemyselný park, ktorý sa mimochodom hrdí jej názvom, ale ani len poľnou cestou nie sú úplne prepojené. Stačilo by z priem. parku potiahnuť ešte zo 50 m cesty a zvyšok do Šalkovej vyasfaltovať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 07:01
od Lorenc
Tento usek je urcite v poriadku. V prehustenej uzine to dopravne pomoze. Hlavne banskobystricky kraj zaostaval. S pripravovanymi usekmi R2 to je dalsi doplnok dialnicnej infrastruktury a casovo priblizuje Podbrezovu a Brezno. Co nie je okres so stabilnou ekonomickou situaciou. A akakolvek turbulencia na globalnom trhu sa tu odraza na nezamestnanosti. Takyto jav je aj na Orave.

Este dolezity fakt. V Salkovej je priemyselny park. Aj tato investicia moze pritiahnut dalsich investorov, ktori na daniach zaplatia tuto R1 za par rokov.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 09:34
od rastislav5
Miesto rozpravok tu mame hodnotenie useku od analytikov: spolocensky prinos plneho profilu tohto useku je zaporny https://www.mindop.sk/uploads/PRIORITY_ ... _FINAL.pdf . Inymi slovami peniaze by sa inde dali investovat pre spolocnost uzitocnejsie. Ved preto ma v dokumente UHP tento usek prioritu 61 a desiatky usekov nachadzajuce sa pred nim maju lepsi spolocensky prinos. Este aj Soroska je na tom lepsie. A urcite oravske useky, kde kamiony nicia dediny a tieto v plane vystavby udajne nie su ani ako polprofily. Okres Banska Bystrica, v ktoreho presnom strede sa tento usek nachadza, ma nezamestnanost 5,10% a z celeho NUTS2 Stredne Slovensko (Zilinsky a Bansko-Bystricky kraj) je na tom tento okres najlepsie a ma dokonca mensiu nezamestnanost ako okres Bratislava 3! Pre porovnanie okres Roznava ma nezamestnanost 16,46%, okres Dolny Kubin 7,66%. Tak preco by sa Banska Bystrica mala predbiehat na ukor ostatnych? Lebo niekto ma nutkanie klepkat kamienky?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 11:09
od Lorenc
A zamerne si nepouzil okres Brezno lebo ma vyssiu nezamestnanost ako dolny kubin. Cez 9%. Nasi analytici nevnimaju urbanizmus lebo posudzuju veci jednostranne nemultidisciplinarne. Keby takto uvazovali v roku 1870 pri vystavbe zeleznic, ked po Slovensku boli len samoty, mestecka a dediny a chceli by stavat infrastrukturu skoncili by sme ako jedna velka dedina.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 12:07
od rastislav5
Usek sa nenachadza v okrese Brezno. Breznu by viac pomohol usek I/66 Podbrezová - Brezno, ktory obchadza Podbrezovu a mimochodom sa nachadza v zozname UHP o 19 miest prioritnejsie ako usek Banska Bystrica - Slovenska Lupca.

A hadam svojim prispevkom nechces tvrdit, ze bystricky usek R1 je dolezitejsi ako useky R3 na Orave?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 13:42
od Lorenc
Zatazenim nie. Lebo neprechadza centrom mesta. I ked maleho. Dolny Kubin bude mat kvalitny privadzac na D1 v Likavke pomocou 1/59.
Oravske useky niesu pripravene. V ramci stredoslovenskej iniciativy je to vrabec v hrsti a Oravske dva useky R3 holub na streche. Pozitivom su useky R2 od zvolena po lucenec . Ked si to dame do harmonogramu je to jediny usek stavatelny dnes a pre tento kraj to je len pozitivum. Keby sa vystavba odlozi v prospech inych nepripravenych usekov tak peniaze skoncia v Ag testoch alebo v inej super veci z dielne kadekoho. Vystavba tohto useku posunie dalej aj pripravu rozsirenia 1/66 na Brezno. Urobia A dostanu B.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 15:37
od devil
presne taky isty usek ako D3 lieskovec-oscadnica. siroka, rovna cesta a slusne intenzity ale zase nic dramaticke.

zaujimave je ze sa najdu prispievatelia co dokazu jeden z nich obhajovat a druhy zatracovat.... :wink:

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 19:11
od rastislav5
Lorenc napísal: Keby sa vystavba odlozi v prospech inych nepripravenych usekov tak peniaze skoncia v Ag testoch alebo v inej super veci z dielne kadekoho.
Alebo sa pouziju peniaze na nieco spolocensky prinosne. Napriklad podporu podnikatelov postihnutych pandemiou. A ked uz stavat, tak dvojpruh, aby sa zaporna spolocenska priorita (co je vlastne vyhadzovanie nasich spolocnych penazi) preklopila do plusu. Usetrene peniaze sa mozu pouzit na iny usek.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 19:27
od Lorenc
Ešte si zabudol napísať najhlavnejšie klišé- nemocnica by sa za 200 miliónov dala postaviť.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 19:54
od rastislav5
Treba v prvom rade riesit dosledky kovidu. Gastro sektor, cestovny ruch aj dalsie sektory potrebuju pomoct, aby neskrachovali. Minister financii ich odbija agrumentom, ze spajza je prazdna. A z tejto prazdnej spajze ideme financovat usek, ktory sa nielenze predbieha v poradi, ale este ma aj zapornu spolocensku prioritu.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 21:20
od Milos
Môj názor zopakujem ešte raz - vybudovať "se vším všudy", ale len krátku časť po MÚK Šalková (pri Biotike), za ňou zužovanie do dvojpruhu pôvodnej cesty. Vtedy by aj vyšla úplne iná spoločenská návratnosť.