R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod betonarka » 03. Sep 2017 21:54

ked nie Brusel, tak to poriesia cez PPP a bude, inak to ajtak nevidim.. vsetko z Bruselu preplatene ajtak byt nemoze nieco vzdy musi ist aj zo sukromnych zdrojov a z Bruselu nech stavaju potom celu R2, R4 od Presova na sever a zvysok D1 ..ale silne sa obavam ze tymto zlodejom uz Brusel nepreplati a neda ani cent.. najprv musi dojst k zmene vlady u nas a tak sa moze pocitat s nejakymi novymi eurofondami..
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 11:30

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 03. Sep 2017 22:49

ten úsek by sa nemal stavať ani teraz ani o 100 rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod expwy » 04. Sep 2017 05:47

Brusel nerieši aká je tu vláda a ktorí zlodeji tu práve vládnu. Ich zaujíma či sú poskytnuté peniaze na diaľnice a cesty vynaložené efektívne. Priorita Bruselu je core TEN-T network, ktorá by mala byt postavená resp. zmodernizovaná do roku 2030. Čiže cesta cez Turiec a nie R1. Šak sa nám v Bruseli smejú, akí sme hlúpi, že si ťaháme tranzit do národného parku, miesto toho aby sme ho odklonili do susednej doliny na cestu mimo obci. Po jej modernizácii bude Brusel tlačiť na to aby sme medzinárodný tranzit odklonili práve sem. Regulovane to má byt zvýšenými sadzbami mýta za prejazdy cez národné parky a Natura 2000. Po dostavbe D1 a D3 okolo Žiliny a D4 okolo BA bude nastavená taká istá regulácia mýtom pre tranzitnú dopravu. Toto sú totiž podmienky za ktoré boli ochotne podporiť tieto projekty. Inak by nás pustili len do modernizácii ciest I. Triedy.

BTW. Ak si začneme zo štátneho rozpočtu alebo z PPP stavať pre nich neefektívne stavby, tak nám stopnú akúkoľvek podporu do ciest a dajú to na železnicu ako ekologicky mód dopravy - čo by nebolo asi na škodu veci, len tam nemáme pripravené zmysluplne projekty. Povedia: ak máte peniaze na tieto blbosti, tak ich máte dosť a od nás peniaze nepotrebujete na žiadne cestné stavby. A potom sa len budeme čudovať ako nám vyjde EIA na našich zmysluplných projektoch.

Naposledy: R1 Slovenska Ľupča - korytnica a najmä Korytnica - Ružomberok nikdy neprejdú cez proces EIA, lebo existuje iná trasa. A môže sa starček aj s oligarchami hádzať o zem koľko chcú.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 04. Sep 2017 15:46

Ak si začneme zo štátneho rozpočtu alebo z PPP stavať pre nich neefektívne stavby, tak nám stopnú akúkoľvek podporu do ciest a dajú to na železnicu ako ekologicky mód dopravy

nie som za neefektivne stavby...ale ako posudi brusel co je neefektivne a akym pravom nam zakaze stavat z vlastneho ? ten isty brusel ktory zafinancuje svrcinovec-skalite...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2017 16:31

To sa uz zmeni. Uz teraz JASPERS ma radovo viac otazok. Od 2020 sa to radikalne zmeni. Lebo dojde aj k realnej redukcii eurofondov.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 05. Sep 2017 08:40

Expwy: EIA je len jeden byrokraticky postup. Realita je ze Slovensko potrebuje kostru nadradenej infrastruktury. Citaj NADRADENEJ. To jest severny tah ZA-RK-PP-PO-Ukrajina, juzny tah BA-LC-KE-MI-Ukrajina, tri severojuzne tahy od hranice po hranicu ZA-TN-TT-BA, RK-BB, PO-KE.
Tieto tahy su pre nasu krajinu zivotne dolezite, dolezitejsie ako narodne parky. Nehovorim, ze pri prechode netreba pristupovat citlivo - tunely, mosty a pod... Ale tieto tahy su potrebne a raz sa musia spravit. Ziadna obchadza naokolo to nenahradi. Cim dalej budeme odkladat tuto vystavbu tym budu vacsie ekonomicke skody v state.
Uz teraz so stupajucou premavkou nam ide o drzku, situacia okolo RK je neunosna. Otvorenie D1 je v nedohladne a aj keby sa otvorila D1 okolo RK teraz pomohla by len na par rokov. Pritiahla by novu premavku, zahltila by sa a znova by sa tvorili kolony a nehody od RK cez ZA az po BA. Znova by sa tisice aut presuvali na alternativy a boli by sme na Donovaloch a Certovici tam kde sme teraz.
Preto treba tuto kostru nadradenej infrastruktury spravit. Potom mozeme chranit vsetko dookola.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 05. Sep 2017 09:09

Opäť ďalší megalomanista. Všetky ťahy v chudobnej krajine musia byť minimálne RC/D.
... "dolezitejsie ako narodne parky." Nebol si náhodou na školení u Donalda??? :shock:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2017 09:25

cize najprv mozeme vsetko znicit a potom co zostane tak budeme chranit ? :)

R1 cez donovaly je zbytocna. ked sa postavi D1 okolo ruzomberka a bude odstraneny problem so strecnom na donovaloch klesnu intensity aj o polovicku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 05. Sep 2017 09:36

Aquila: Nie vsetko znicit, ale spravit zivotne dolezite veci. Ked stavas dom tiez neriesis dazdovky a travu co zije na tom kusku co zastavas. Ak by sme to takto brali tak ideme naspat do jaskyn. Stat zivotne tepny potrebuje, elektrinu, plyn, cesty, zeleznice. Zbytok mozme chranit, stale zostava toho velmi vela.
D1 ako som pisal vydrzi tie intenzity par rokov. Predpokladam, ze sa dosiahnu este pred dokoncenim D1. Okolo Ziliny ti vyskocia intenzity nad 40.000, kazdy piatok a nedelu tam budu kolony kvoli burackam z prilisnej premavky. Co velmi dobre poznam z useku Senec - Bratislava.
A potom co?

Vlados: Slovensko uz prestava byt chudobna krajina. Toto co som napisal je zakladna infrastruktura normalnej krajiny, ziaden luxus, ale zivotna nutnost ak mame napredovat. Staci dat o tej ceste hlasovat, referendum, alebo co. Milion ludi (cely PO kraj) ti odhlasuje, ze tu cestu chce aj cez ten park, tak co tu riesime a na co sa hrame?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 05. Sep 2017 09:43

Smutné, že asi žiješ na Aliaške a nepoznáš zápchy aké sú bežné vo vyťažené dni v západnom svete.
Veď daj hlasovať a nezabudni hlasovať či to zaplatíme zo zvýšených daní alebo na čoho iného úkor. Ak sme bohatí tak nebude problém aby každý občan čo platí dane zaplatil povedzme o 2000 euro ročne viac. Milión ludí už cvakne aj tunel pod Donovalmi a R4 PO-hranice.
Hra pokračuje... aký bude ďalší level?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 05. Sep 2017 09:58

Vlados: zil som par rokov v US, poznam zapchy z Bay Area velmi doverne, ale je rozdiel ak zapchy vznikaju kvoli obrovskemu poctu ludi generujucemu obrovsku premavku na malom uzemi a nie je to kam rozsirovat, alebo vznikaju kvoli zanedbanej, poddimenzovanej infrastrukture plnej bodovych zavad, nebezpecnych usekov preferencie represii voci plynulosti.
Zvysene dane tuto uz platim aj to poznam doverne. Peniaze do rozpoctu idu. To ako a na co sa vynakladaju je uz ina vec. Ako priklad uvediem, ze uz povazujeme za normalne zderstvo v podobe spotrebnych dani z paliv, kde uz vyse 50% ceny paliva tvoria dane.
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx? ... 110&id=206
Pozri si prijmy zo spotrebnych dani z mineralnych olejov na 2017 - 1.21 miliardy Eur... Prirataj k tomu prijmy z dialnicnych nalepiek, pokut... A predstav si co sa za to da postavit, moj odhad je 120km RC/Dialnic rocne!
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 05. Sep 2017 10:46

2 zapadovychodne a 3 severojuzne tahy bude treba postupne dobudovat aspon v dalekom vyhlade. na to sem netreba tahat aljasku ani ussteel, staci bezny pohlad na mapu. spolu s obchvatom BA by to malo byt defintivna siet D/RC, zvysok len ako cesty 2+2 podla potreby ked narastu lokalne intenzity.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 05. Sep 2017 10:48

PK, vynakladajú sa presne na čo sa vynakladajú. Ak nesúhlasíš so zvyšovaním (ani ja nie) tak potom musíš povedať kde pôjde menej. Ako mnohý vedia pokiaľ sa zásadne nezmenia politici (čo žiaľ nehrozí) tak na oligarchoch sa šetriť nebude. Možno ukradnutá miliarda je práve zo spotrebnych dani z mineralnych olejov... diaľničné nálepky nestačia (ich čistý výnos) na údržbu D/RC. Najskôr ukaž kde ušetríš a keď to bude reálne tak si ministrom dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 05. Sep 2017 12:33

Vlados, kde sa da usetrit vidi kazdy schopnejsi od vreca zemiakov. V spirale sa vzdy v diskusiach vraciame k politike ako k zdroju vsetkych problemov a hospodareniu s financiami. Financie v state su, aj firmy ochotne stavat za seriozne ceny, vid. ceny za Figela. Mame ceny ropy = asfaltu dlhodobo nizko, ceny za km dialnice by mali atakovat minima.
Poliaci postavili za 10 rokov takmer 2500km dialnic:
https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Poland
Ekvivalentne by as malo na Sk kazdy rok postavit 31km dialnic. Kazda vlada by mala odovzdat 124km hotovych dialnic. Cela kostra co som povedal, 3 severojuzne tahy a 2 vychodozapadne ma zhruba 1250km a z toho je postavenych okolo 720km, zostava 530km, cize za 17 rokov odteraz by tato kostra mala byt uplne kompletna.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2017 13:15

keby keby keby .. realita je taka, ze miliarda vyplieskala napriklad na zbytocnu D3 .. dalsie stovky milionov sa vyplieskali na posledne tri tender v ramci predrazenia .. 140 mio euro nam kazdy rok unika cez PPP R1 .. takze z coho to chces tavat ?

cize pointa je, peniaze nielenze nie su, bude ich menej a potom take zbytocnosti ako R1 cez donovaly logicky su neprioritne, kedze tam budu male intensity a este mensiu potreba to stavat tam bude
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 05. Sep 2017 14:49

Pokial si pamatam tak Dzurinda dokazal dat dokopy v krachujucom state po Meciarovi 10mld Sk rocne na dialnice. To je 330 mil. Eur rocne. Potom po nastupe Fica to padlo na nejakych 3 mld. Sk rocne co sa spolu s predrazovanim odrazilo na pocte odovzdanych km dialnic. Potom nastal kratky zavan normalnosti v podobe Figela, kde boli aj peniaze aj ceny. To je pekne vidno aj na:
https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Slovakia
Kde 2010-2011 boli najvyssie pocty odovzdanych dialnic rocne v nasej historii.
Dalej 2011+ je to len znova trapenie pocas Ficovej vlady ked do 2016 sa odovzdalo len 47km.
Slovensko si momentalne moze bez problemov dovolit davat na dialnice 600 mil. Eur rocne. Aj po odratani 140 mil. Eur na PPP kazdy rok zostane este pekna ciastka.
Ak na R1 do RK potrebujeme 14km tunel a na Visnove bola ponuka od Skansky 330mil. Eur, tak tento tunel by bolo realne postavit za 660mil Eur. Pri dobe vystavby 6 rokov je to 110mil. Eur rocne, co by sme si mohli v pohode dovolit a stale by zostalo 490 mil. Eur rocne na ine projekty. Ak odratam 140 mil. PPP, zostava 350mil.
Dokoncenie R2 180km po 10 mil.E/km 1800 mil. E, za 8 rokov po 225 mil. E
zostava 125 mil. Eur na zbytok ako R4 a pod.
Problem je len a len v vo vlade RF a jej pristupe k projektom a financovaniu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 05. Sep 2017 16:37

- dzurinda musel platit lebo useky po meciarovi NEBOLI dokoncene - povazie, branisko, D2 na rajku, CA, islo desiatky km kde boli platne zmluvy na plne profily,
- uz pred vstupom do EU isli bratislavske useky z predvstupovych fondov npr. ISPA,
- useky pred ZA isli ciastocne z pozicky bez zaruky statu - na to vznikla NDS,
- napriek tomu npr. vazec-mengusovce dokoncili az za fico lebo nebol zaradeny ani jedneho z horeuvedenych,
- za dzurindu sa brutalne setrilo na beznych cestach,
- lepsie roky boli 2006-7-8 ked dobiehali prve fondy,
- 2010 sa urgentne dokoncovala PB a 2011 vylepsuje 50 km R1 cez PPP,
- potom bol utlm lebo sa kvoli planovynym PPP1 a 3 sa cakalo s druhymi fondami ktore sa docerpavali v 2015-16.

cize meciar daval do 10 mld. korun zo statneho a potom z vlastnej vole nikto. fondy nahradili rozpocet, resp. ciastocne. v druhych fondoch aj v terajsich tretich za 7+7 rokov mame asi 2+2 mld. eur. realne viac lebo spolufinancovanie je vyssie ako sa proklamuje, cize stale tych vyse 300 MIL. EUR ROCNE TAM BOLO A JE. + PPP na R1 a PPP na R7-D4. to je spolu dost si myslim. druhe fondy museli ist na PB a na ZH ale zvysok BA-ZA a BA-ZV boli zaplatene este predtym resp. sa platia z garancie na PPP2. cize uz druhe fondy isli zvacsa na ine veci, R2 a D1 ZA-PO. ale ked zo 4 mld. islo 500 mil. na 2 zbytocne useky D3, vyse 600 mil. na zilinske tunely, teraz na CA a PO obchvat zase vyse 500 mil. + PB a ZH tak vlastne z velkeho balika na RC neostalo takmer nic, ba ani D1 sa neda dokoncit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod fh » 05. Sep 2017 18:03

R1 z BB na RK je predražený 12 km tunel na trase kde budú klesať intenzity po dokončení úsekov D1 od Ziliny po Ružomberok . Nevraviac o ochrane prírody a Eia. Betonárka si normálny? Toto sa stavať nebude, nemá to význam.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod rastislav5 » 05. Sep 2017 18:11

Betonarka, Tvoj prispevok bol nastastie zmazany, tak len odporucanie do buducnosti: ak chces niekoho nazor podporit, da sa to aj slusne. Nadavky namiesto argumentov poukazuju, ze podporeny nazor nema argumenty, ale da sa obhajit len nadavkami.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod mireceq » 05. Sep 2017 19:16

PK napísal:Slovensko si momentalne moze bez problemov dovolit davat na dialnice 600 mil. Eur rocne.

Odkial si nabral tuto informaciu PK ? Za rok 2016 bol prispevok statu NDSke okolo 200 mil. Eur (sem nepatri splatka PPP R1). Jasne ze ak chceme stavat dialnice, musime NDSke pridat. Ale kazdy chce pridat - ucitelia, armada, nemocnice aj dochodcovia si zasluzia viac...
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod ANDi » 05. Sep 2017 20:05

PK napísal:tri severojuzne tahy od hranice po hranicu ZA-TN-TT-BA, RK-BB, PO-KE

Od hranice okresu k okresu? Preco by mal byt tah RK - BB nadradeny?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod PK » 06. Sep 2017 18:09

mireceq napísal:
PK napísal:Slovensko si momentalne moze bez problemov dovolit davat na dialnice 600 mil. Eur rocne.

Odkial si nabral tuto informaciu PK ? Za rok 2016 bol prispevok statu NDSke okolo 200 mil. Eur (sem nepatri splatka PPP R1). Jasne ze ak chceme stavat dialnice, musime NDSke pridat. Ale kazdy chce pridat - ucitelia, armada, nemocnice aj dochodcovia si zasluzia viac...


Ved som napisal. Dzurinda v 1998 dokazal dat dokopy 10mld Sk = 330 mil. Eur rocne v krachujucom state s 20% nezamestnanostou a inflaciou bez zvysovania dlhu. Tych 330mil podla prijmov statu dnes moze zodpovedat 600 mil. S ohladom na stav ekonomiky a nezamestnanosti by to urcite mohlo byt viac.
Tomu co pises sa vravi inflacia. Vsetci maju viac, aj statny rozpocet aj ti co beru z neho. Preto tych 330 mil Dzurindovych zodpoveda 600 dnesnym.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod mireceq » 06. Sep 2017 18:44

PK napísal:
mireceq napísal:
PK napísal:Slovensko si momentalne moze bez problemov dovolit davat na dialnice 600 mil. Eur rocne.

Odkial si nabral tuto informaciu PK ? Za rok 2016 bol prispevok statu NDSke okolo 200 mil. Eur (sem nepatri splatka PPP R1). Jasne ze ak chceme stavat dialnice, musime NDSke pridat. Ale kazdy chce pridat - ucitelia, armada, nemocnice aj dochodcovia si zasluzia viac...

Ved som napisal. Dzurinda v 1998 dokazal dat dokopy 10mld Sk = 330 mil. Eur rocne v krachujucom state s 20% nezamestnanostou a inflaciou bez zvysovania dlhu. Tych 330mil podla prijmov statu dnes moze zodpovedat 600 mil. S ohladom na stav ekonomiky a nezamestnanosti by to urcite mohlo byt viac.
Tomu co pises sa vravi inflacia. Vsetci maju viac, aj statny rozpocet aj ti co beru z neho. Preto tych 330 mil Dzurindovych zodpoveda 600 dnesnym.


Cisto technicky, pred 19 rokmi bol statny rozpocet uplne iny, menej vydavkov (dochodci, NATO), bola pozicka od MMF, nasledne privatizacia to sa neda priamo porovnavat..
Ale prakticky suhlasim s tebou, Slovensko by si malo ako realnu prioritu (nielen veta na papieri) dat tiez dostavbu infrastruktury. Ale na to treba niekde najst peniaze = niekomu ubrat. Nuz navrhni, komu zobrat 400 mil eur rocne ktore chces dat na dialnice.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 07. Sep 2017 13:34

Ved som napisal. Dzurinda v 1998 dokazal dat dokopy 10mld Sk = 330 mil. Eur rocne v krachujucom state s 20% nezamestnanostou a inflaciou bez zvysovania dlhu. Tych 330mil podla prijmov statu dnes moze zodpovedat 600 mil. S ohladom na stav ekonomiky a nezamestnanosti by to urcite mohlo byt viac.
Tomu co pises sa vravi inflacia. Vsetci maju viac, aj statny rozpocet aj ti co beru z neho. Preto tych 330 mil Dzurindovych zodpoveda 600 dnesnym.


a ja som napisal ze musel, aj si stavias dom tiez musis zaplatit to co je v zmluve aj keby si mal setrit na zakladnych zivotnych potrebach. a to sa presne robilo. restrikcie, zdrazovanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod babar » 28. Sep 2017 13:25

Ladislav Dudáš, NDS: "Ak peniaze budú, ak sa uvoľní dlhová brzda, máme viac ako deväť rozpracovaných projektov. NDS sa ale nevie nafúknuť kapacitne ani finančne." Projekty úsekov pokračovania R1 sú podľa jeho slov v rôznych štádiách rozpracovania.

Aktuálne prebieha príprava na verejné obstarávanie R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.


Čítajte viac: https://mysvami.sme.sk/c/20658719/minut ... z4tyXzodmJ
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.