R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod pohodak » 18. Apr 2018 11:20

nie, zmysel ma prevrtat _narodny park_ x-kilometrovym tunelom za miliardu eur kvoli 8000 autam co prejdu cez tieto prechody v nedelu poobede, ked budu mat alternativnu luxusnu trasu po D1 (a casom po R2)...a to este nekomentujem ze tych 8000 aut SV-JZ je pekna kravina :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Milos » 18. Apr 2018 12:57

aquila napísal:to iste plati vice versa, a dokonca lacnejsie.

vrcholovy tunel na certovici spolu s optimizalizcou I/66 presunie 80% dopravy z donovalov
plus cez donovaly moze byt zakazana doprava nad 3,5t (okrem cielovej/zdrojovej) co by aj malo zmysel.


Aquila, len problém je v tom, že tunel Jarabá - Vyšná Boca (cca 3,2 km, kratší by veľmi nemal význam, pretože najprudšie zákruty sú v spodnej časti) sám o sebe nemôže fungovať, tú zvýšenú premávku kvôli rapídnemu zvýšeniu atraktivity trasy by cesta I/72 neuniesla. Situácia minimálne v Bystrej a Mýte pod Ďumbierom, kde je to naozaj úzke, takmer obyvateľom v predných izbách domov, by sa stala neúnosnou. Čiže spolu s tunelom pod Čertovicou minimálne nejaký hĺbený tunel poza domy na sev. strane cesty I/72 v Bystrej, niečo podobné na Mýte.. A ak by to malo byť kóšer ako tranzitná trasa, tak k tomu tunelový obchvat Podbrezovej na I/66, s napojením cesty I/72 niekde pri odbočke na ŽP, nejaké úpravy cesty medzi Malužinou a Kráľovou Lehotou, a ideálne aj krátky tunel od Dolnej Jarabej s vyústením pred Hornou Jarabou. Kto na toto všetko bude mať odvahu?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Milos » 18. Apr 2018 13:01

A netreba zabúdat na to, že aj toto je trasa cez NP (aj keď to tam žiaľ prevažne tak nevyzerá). Neviem presne , koľko metrov od cesty končí ochranné pásmo a začína sa vlastné chránené územie NP
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 18. Apr 2018 20:08

PK napísal:jano1
ad bezpecnost.
V principe kazda minuta v aute je nebezpecna. D1 plna lepicov, vytlacacov a spomalovacov nie je v ziadnom pripade vzor bezpecnosti. Moj princip je, ze 10 minut na akejkolvek ceste je bezpecnejsich ako 11 minut na akejkolvek ceste. Na Donovaly a Zilinu nechodim aj z dovodu toho, ze je tam husto, z toho vznika nervozita a nebezpecne situacie.
ad nezmysel.
z mojich rokov pozorovania viem, ze aspon cez vikendy je na Donovaloch a Certovici 80% premavky tranzit severovychod juhozapad. Takze podla teba ma zmysel 80% zo 7000 + 3000 co je 8000 aut znasilnit a posielat naokolo cez Turiec?
Mam ti ako malemu decku vysrafovat na mape Slovenska oblast ohranicenu Ruzomberkom, Banskou Bystricou, Breznom, Dobsinou, Spisskou Novou Vsou, Presovom, Humennym, Ublou a smerom hore hranicou s Polskom, pre ktoru je najkratsie spojenie prave stredom Slovenska? Odhadom sa jedna o mozno 800.000 ludi a stvrtinu rozlohy Slovenska. A ktory su nuteni pouzivat cestou Slovenskom prechody ako Vernar, Certovica a Donovaly napriek nepohodliu ktore to znamena?


Male decko si mozno ty. Nevies si ani nastudovat kolko nehod a mrtvych je na dialnici a kolko na cestach I.triedy na 1 km. Uz prekrucas, ze cez vikendy, cize v piatok tam a v nedelu spat. Lenze tato vikendova premavka nie je rozhodujuca, ale len doplna malym podielom cely zvysok tyzdna. Vacsina vozidiel ma zdroj-ciel do 50 km. A co ked tam zije 800 000 ludi? Vsetci chcu ist kazdy tyzden cez Certovicu/Donovaly?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 19. Apr 2018 09:06

Kludne si jazdi 100km po dialnici naookolo, je to tvoja volba. A respektuj volbu inych a neskusaj ich znasilnit.
Pisal som o tom co som videl a o com viem. Premavku cez tyzden nemam dlhodobo odsledovanu. Samozrejme videl som to parkrat. A aj ked som ju nevidel tak viem, ze tam je.
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39295
Pozri sa na tento obrazok, co tu ty presadzujes je pouzivanie cesty Bratislava - Presov o dlzke 417km. Pritom najkratsia vzdialenost Bratislava - Presov je 315km. Preco ma hocikto ci sukromny sofer, alebo sluzobny ist na 315km trase viac o 100km? Ked hovorim Presov myslim cely severovychod a tych 800.000 ludi o ktorych si vyssie povedal, ze su ti ukradnuti. A nie je to len o ludoch, ale tovare, priemysle, cestovnom ruchu.
Pozri sa na tu cerveno oramovanu cast o velkosti tretiny Slovenska. Je to No-go zona ktoru presadzuju ty tebe podobni. V nej je zakazane co i len uvazovat o rychlostnej ceste, nedajboze dialnici. A odskace si to cely severovychod Slovenska.
Pritom je to logicke a spravne a najefektivnejsie spojenie Slovenska na dlzku. Ale nie, my v 400km dlhom state si dokazeme z jedneho konca na druhy spravit vyse 100 km obchadzku severom a juhom a tvarit sa, ze je to normalne.
Tento stat mna a ostatnych vypaluje 70% na cenach paliv, kde z kazdeho litra benzinu berie do kasy 0,75Eura. Za to chcem a pozadujem kvalitne cesty a sluzby na nich.
Ist do mojho ciela obchadzkou 100km nie je kvalitna sluzba.
D1 je len DOCASNE a NEEFEKTIVNE riesenie spojenie zapadu Slovenska s vychodom.
Pozri sa na moj iny obrazok
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39076
Tam som zakreslil ktore trasy potrebujeme. V cerveno ohranicenom pasme jasne potrebujeme rychlostne spojenie Zvolen - Presov a Zvolen - Ruzomberok.
A mozno sklamem vsetkych ekoteroristov, ale je mi jedno ci tieto dve cesty pojdu cez nejaky narodny park a ver tomu, ze hovorim za dostatocny pocet ludi.
Ak si mam vybrat ci moj otec dochodca, dosoferuje ku mne po dialnici za 2h, alebo ani nepojde, lebo cesta trva 4h a ide horskymi prechodmi, lebo mam narodny park bez cesty. Tak si jasne vyberam prvu moznost.
Pritom vsetky tieto cesty sa daju spravit aj bez zasahu do parkov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod fh » 19. Apr 2018 09:36

PK napísal: A respektuj volbu inych a neskusaj ich znasilnit.


Rešpektuj to aj ty.

PK napísal: A aj ked som ju nevidel tak viem, ze tam je.

Je tam aj Yetti?


PK napísal:A nie je to len o ludoch, ale tovare, priemysle, cestovnom ruchu.

To je všade. Len niekde jazdí menej áut a niekde viac.


PK napísal:D1 je len DOCASNE a NEEFEKTIVNE riesenie spojenie zapadu Slovenska s vychodom.

D1 efektívne integruje spojenie sever juh a západ východ a to bude sa bude zosilňovať keď sa reálne dostavia.

PK napísal:ver tomu, ze hovorim za dostatocny pocet ludi.

Dríst bez čo nemá oporu v ničom len vo vlastnej hlave pisateľa.

PK napísal:Tento stat mna a ostatnych vypaluje 70% na cenach paliv, kde z kazdeho litra benzinu berie do kasy 0,75Eura. Za to chcem a pozadujem kvalitne cesty a sluzby na nich.

Platíme všetci, mnohí určite viac ako ty. Kvalitné cesty a služby na nich neznamená rovno D alebo R , ale aj kvalitnú cestu prvej triedy, toto sa už konečne nauč.



PK napísal:Ak si mam vybrat ci moj otec dochodca, dosoferuje ku mne po dialnici za 2h, alebo ani nepojde, lebo cesta trva 4h a ide horskymi prechodmi, lebo mam narodny park bez cesty. Tak si jasne vyberam prvu moznost.

To nikoho nezaujíma.

PK napísal:Pritom vsetky tieto cesty sa daju spravit aj bez zasahu do parkov.

Klamstvo ktoré sa ani po sto x opakovaní nestane pravdou.

Celkovo znôška demagógie a výlevu sebeckých emócií
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 19. Apr 2018 09:52

Milos napísal:Aquila, len problém je v tom, že tunel Jarabá - Vyšná Boca (cca 3,2 km, kratší by veľmi nemal význam, pretože najprudšie zákruty sú v spodnej časti) sám o sebe nemôže fungovať, tú zvýšenú premávku kvôli rapídnemu zvýšeniu atraktivity trasy by cesta I/72 neuniesla. Situácia minimálne v Bystrej a Mýte pod Ďumbierom, kde je to naozaj úzke, takmer obyvateľom v predných izbách domov, by sa stala neúnosnou. Čiže spolu s tunelom pod Čertovicou minimálne nejaký hĺbený tunel poza domy na sev. strane cesty I/72 v Bystrej, niečo podobné na Mýte.. A ak by to malo byť kóšer ako tranzitná trasa, tak k tomu tunelový obchvat Podbrezovej na I/66, s napojením cesty I/72 niekde pri odbočke na ŽP, nejaké úpravy cesty medzi Malužinou a Kráľovou Lehotou, a ideálne aj krátky tunel od Dolnej Jarabej s vyústením pred Hornou Jarabou. Kto na toto všetko bude mať odvahu?


aj biela hora ma podobny problem a je to riesene ako vrcholovy tunel.. vid galleria

9813

ano samozrejme che to postupne zlepsovat parametre na trase
je mi jasne, ze certovica je este vacsie scifi-ako I/51 ale to znaci, ze u nas sa proste zle planuje ..
lebo sak ani na I/51 sa realne nic nerobi a to je cista rovina okrem bielej hory

a ano samozrejme cela I/66 resp I/72 by sa musela riesit komplexne, ale na to neni ani chut ani nic, lebo BB nezaujima nic len zbytocne donovaly .. pritom bola ohlasena iniciativa I/66, kde sa zopar zlepseniami daju velmi zlepsit parametre ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 19. Apr 2018 12:05

Nevies si ani nastudovat kolko nehod a mrtvych je na dialnici a kolko na cestach I.triedy na 1 km.


ked idem po takej kvalitnej ceste ako som opisal a k tomu su intenzity npr. do 10k tak nemyslim si ze je tak nebezpecne aby som isiel npr. o 20% dlhsiu trasu po dialnici. cize nejake celkove statistiky zubozenych jedniciek nie su relevantne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 19. Apr 2018 12:09

Počet dopravných nehôd v Ružomberku narástol v roku 2017 oproti 2016 o štvrtinu

https://myliptov.sme.sk/c/20751524/poce ... rtinu.html

A tu je článok z 2015 na túto tému...

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ne-ubudne/
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 19. Apr 2018 15:07

fh
uz nebudem na teba reagovat, ale zaslepenost a zadubenost boli vzdy vysadou slovakov.
Ja nechcem R a D do kazdej dediny, ale normalne, rozumne spojenie Slovenska po dlzke. A to D1 ani ine momentalne nie je.
Obrazok ako si predstavujem dialnicnu siet som prilozil, takze tymto sa len dehonestujes.
Odporucam ti spravit peticiu v oblasti severovychodu co som napisal vyssie, daj tam dve otazky.
1. Chcete spojenie do Bratislavy cez Zilinu v dlzke 417km
2. Chcete spojenie do Bratislavy cez Zvolen v dlzke 340km
Potom uvidis kolko ludi to preferuje.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod fh » 19. Apr 2018 15:14

Vidím že si tú výsadu užívaš ako správny Slovák. Nech sa páči sprav takú petíciu, ja ju za teba určite robiť nebudem, je to tvoja posadnutosť.
Tvoje obrázky pošli na ministerstvo dopravy a NDAS nech sa pobavia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

O. T.: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod KN.SK » 19. Apr 2018 18:47

PK napísal:2. Chcete spojenie do Bratislavy cez Zvolen v dlzke 340km
Nie je to náhodou 403 km do Prešova?
https://www.google.sk/maps/dir/Bratisla ... 24!3e0!5i2
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 19. Apr 2018 19:15

PK chce skratka spojit Presov a Blavu 315km, co je vzdialenost vzdusnou ciarou :D
Ten jeho krasny nacrt ma dialnicne spojenie Zvolen a Presov, to by sa dalo spravit, akurat by bolo potrebne vyvrtat 160km dlhy tunel cez vsetky nase hory :D
(To snad ani nemoze mysliet vazne, to musi byt trollovanie)
Gratulujem, dalsiu temu sme zasvinili temou "blizsie naokolo"
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 19. Apr 2018 19:52

to nedáš k R1 ani tunelom ZV-PO. on už zapracoval nové technológie. hyperloop bude od BA po PO. v BA ešte nie je určené nástupné miesto, zatiaľ sa bije J&T, HB-Reavis a Pentra, pri ktorom ich nákupnom centra to bude :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 20. Apr 2018 10:24

Ziadne trollovanie.
Vzdusna ciara je ideal ku ktorej by sme sa mali cestou blizit podla realnych moznosti.
Nikdy a nikde som nepisal o stavani cesty presne a podla vzdusnej ciary.
Pisal som jednoznacne o tom, ze dialnica by mala efektivne spajat vzdialene ciele. Spojenie Slovenska po najdlhsej osi zodpoveda ciare Bratislava - Zvolen - Presov. Ziadne spajanie garazi a dedin, ale najdolezitejsie spojenie v ramci Slovenska.
Najblizsie tejto trase ma trasa Bratislava - Zvolen - Vernar - Presov o dlzke 399km. Ak by sa od zaciatku rychlostna cesta navrhovala s ohladom na nepredlzovanie trasy tak sa spokojne dostaneme na 340 - 360km. Len na useku R1 BA - Vahovce sa da usetrit 15km. Momentalne v tejto trase ziadne tunely nie su, takze pridanim nejakych trasu mozeme vyznamne skratit.
Toto je najidealnejsia trasa na spojenie Slovenska po dlzke.
Vsetko ostatne je uz len kompromis a to v poradi:
2. BA - ZV - Certovica - PP - PO
3. BA - ZV - Donovaly - RK - PP - PO
4. BA - ZA - RK - PP - PO

BA - KE neuvadzam to ma vlastnu prioritu, ale pre severovychod Slovenska je to niekde medzi 3 - 4. Pricom celkovo by to bola najlacnejsia a najrychlejsie postavitelna moznost.
R1 v trase Donoval je momentalne jedine to co ma najblizsie k realizacii, aj ked je to az tretia najlepsia moznost.
Preto akakolvek diskusia o potrebnosti tohto useku nema zmysel. Jediny dovod nerealizovat ho je ten, ze sa budu realizovat useky prioritne nad nim, cize 2. a 1. co ako vidno momentalne absolutne nehrozi.
D1 je projekt ku garazam v Ziline, pre cele Slovensko vychodne od Martina na severe a Galanty na juhu existuju vyhodnejsie alternativy.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod juraj1 » 20. Apr 2018 11:28

PK napísal:fh
uz nebudem na teba reagovat, ale zaslepenost a zadubenost boli vzdy vysadou slovakov.
Ja nechcem R a D do kazdej dediny, ale normalne, rozumne spojenie Slovenska po dlzke. A to D1 ani ine momentalne nie je.
Obrazok ako si predstavujem dialnicnu siet som prilozil, takze tymto sa len dehonestujes.
Odporucam ti spravit peticiu v oblasti severovychodu co som napisal vyssie, daj tam dve otazky.
1. Chcete spojenie do Bratislavy cez Zilinu v dlzke 417km
2. Chcete spojenie do Bratislavy cez Zvolen v dlzke 340km
Potom uvidis kolko ludi to preferuje.


Fakty:
- vzdialenosti BA (Senecká) - PO (centrum):
a) po D1 cez ZA 409 km (trasa sa dobudovaním úsekov skráti)
b) po R1 cez BB, Podbrezovú a Čertovicu 395 km
c) po R1 cez BB, ďalej cez Brezno a Vernár 391 km
d) po R1 cez BB, Brezno a zhruba od Šumiaca po PO vzdušnou čiarou 368 km
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod fh » 20. Apr 2018 11:35

PK napísal:Vzdusna ciara je ideal ku ktorej by sme sa mali cestou blizit podla realnych moznosti.


Čaruješ a čachruješ tu s kilometrami ako sa ti hodí, zakaždým dáš iné číslo, to nemá význam ďalej komentovať.

A to čo som citoval z tvojho príspevku vystihuje stupiditu tvojich mapiek. Takéto sprostosti už kreslil DrX vo svojom bližšienaokolo.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vceliak » 20. Apr 2018 11:35

PK napísal:R1 v trase Donoval je momentalne jedine to co ma najblizsie k realizacii

Tak s týmto výrokom nesúhlasím, skôr by som ho považoval za "Vtip roka". Dôvody prečo už tu boli spomínané ( park, cena, nedostupnosť, tunel, ..).
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 20. Apr 2018 12:47

fh napísal:
PK napísal:Vzdusna ciara je ideal ku ktorej by sme sa mali cestou blizit podla realnych moznosti.


Čaruješ a čachruješ tu s kilometrami ako sa ti hodí, zakaždým dáš iné číslo, to nemá význam ďalej komentovať.

A to čo som citoval z tvojho príspevku vystihuje stupiditu tvojich mapiek. Takéto sprostosti už kreslil DrX vo svojom bližšienaokolo.


Moje cisla su jasne. Ak ich nevies pochopit je to tvoj problem. Mozes si kludne tvrdit, ze tato trava je cervena a vsetky ostatne fakty vyhlasovat za sprostosti..
Mozno sa ti podari dokonca ludi presvedcit, ze trasa naokolo je vlastne blizsie.
Predpokladam, ze si DrXovi si niekedy v 2005 pisal, ze bliszienakolo uz netreba riesit, ved v 2010 bude hotove, ze D1 je priorita.
Vsetko co Mesik a Drx hlasali pred 13 rokmi je stale aktualne. D1 je chimera ktora bude dokoncena najskor 2026....
Medzicasom na D1 za Trnavou je ovela nizsia premavka ako na R1 za Trnavou. To tu experti presne ako ty hlasali, ze Pribinu netreba, ved mame D1, po R1 aj tak nikto nejazdi. Stavat rychlostnu za Nitrou sa pre 7000 aut neoplati. Podobnost s R1 RK - BB ciste nahodna.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod fh » 20. Apr 2018 12:56

Tak R1 v trase Pribiny nikto nespochybňoval, nevymýšlaj si. Problém je že je postavená veľmi draho cez PPP. Tvoje čísla ti tu už viacerí vysmiali a ukázali tu tvoje manipulácie, ale asi si to nevidel a nechceš vidieť. K mesíkovčine a drxovine nemám už čo dodať. Svedkovia Mesíkovi a drxovi kanáloví aj tak nepochopia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 20. Apr 2018 14:06

Mozno si pritom nebol, mozno mas problem s pamatou, ale aj tuto na fore sa zjavovali pochybovacne nazory, ze Pribinu netreba, ze naco stavat rychlostnu cestu pre 7000 aut, ze to je problem len vikendovych dochadzajucich, ze radsej davat peniaze do D1. A potom vsetci ostali v nemom uzase ked rok po spusteni namiesto ocakavanych 9000 tam bolo 13000. Za tieto cisla ma nechytaj, nemam chut hladat cisla presne, ale bolo to tak.
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... a_2015.pdf
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... k_2015.pdf
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... b_2015.pdf
Tu vidno podla scitania z 2015, ze na jednom konci cesty 59 aka R1 cez Donovaly v Ruzomberku je 13000 aj na druhom konci v Banskej Bystrici je 13000. Pritom na R1 juzne od BB je 40000 co je mimochodom jediny usek cez 40000 vychodne od Trnavy.
Samotne Donovaly maju 8000.
Potencial je tam obrovsky, rovnako ako potreba tejto cesty.
Ruzomberok ma na vystupe na D1 do ZA 17400 na vystupe na R1 Donovaly 16200. Uz tieto cisla vravia, ze tieto dva smery by sa mali brat rovnocenne.
Ak by sa tam momentalne zjavila rychlostna cesta, tak okamzite k 8000 stiahne 4000 z D1, 2000 z Kremnice, 1500 z Certovice, 500 z Vernara a aktualne intenzity by na R1 BB - RK boli okolo 16000 aut/24h. To je v cislach z roku 2015, sucasne predpokladam by boli vyssie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vceliak » 20. Apr 2018 14:20

PK napísal:Potencial je tam obrovsky

V princípe máš pravdu. Naozaj, ak by dnes bola R1 až po Ružomberok, tak cesta cez Donovaly by stiahla veľa z intenzít paralelných ciest. Problém nastáva, že aj ostatné varianty, ak by boli dnes zrealizované, tiež by stiahli na seba dopravu aj samozrejme z Donoval. Otázka znie, ktorá z troch variant je technicky a ekonomicky najvýhodnejšia pre SR. Schválne nepíšem pre politikov, lebo u nich môžu byť aj iné priority.
Podľa mne známych vecí je prepojenie D1 na R1 možné realizovať najlacnejšie R2 cez Turiec, potom prichádza do úvahy pokračovanie R1 cez Čertovicu, a až potom prichádza (ak vôbec) do úvahy R1 cez Donovaly.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 20. Apr 2018 14:32

PK, nijako nechcem znižovať opodstatnenosť R1 po ZV a ako privádzkač pre BB, ale tie čísla čo spomínaš nie sú v nijakom súvise, napr. 13000 pri RK smero Donovaly a 13000 pri BB smer Brezno. Za 40000 nie je nič viac len vnútromestská doprava v BB.
V prvej ščítacej mape je "hviedza" nakoľko na úseku 90665 je viac vozidiel ako na susedných a pritom na tento úsek neexistuje žiadny vjazd :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 20. Apr 2018 15:30

Vceliak, ako som pisal vyssie, spojenie JZ-SV niekde v trase Certovice je na mojom liste priorit riadne vysoko, bolo by to lepsie riesenie ako Donovaly.
Aj ked fakt je, ze nakoniec budeme potrebovat aj R cez Turiec aj cez Donovaly aj cez Certovicu. Pricom Turiec a Donovaly nie su zamenitelne kvoli tranzitu V-Z a Donovaly s Certovicou kvoli S-J. Takze logicky ako docasny kompromis vychadza R v trase Donoval.
https://ipravda.sk/res/2017/11/07/thumb ... ndard1.jpg
na tejto mapke dialnic a rychlostnych ciest vidno tu obrovsku bielu plochu ohranicenu Zvolenom, Kosicami, Presovom a Ruzomberkom kde nie je planovana ziadna rychlostna cesta. Je to velkost asi stvrtiny uzemia Slovenska. A posobi to ako prekazka medzi severovychodom, vychodom a juhozapadom. Skor ci neskor to bude treba pretat rychlostnou cestou.

Na 90665 zeby existoval tento vjazd a vyjazd?
https://www.google.com/maps/@48.7465829 ... 5486,16.5z
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 20. Apr 2018 19:15

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.