Stránka 4 z 94

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 11:39
od i15
reakciu na posledne prispevky v teme o severnej vetve R3 napisem radsej sem:

Je realne, ze v roku 2015 bude hotovy cely tah BA-Skalite spolu s nadvazujucimi dialnicami v Polsku a Madarsku. Taktiez bude hotova polovica R4 a ako tak pozeram na madarske a polske plany, radi by dokoncili aj ich nadvazujuce dialnice. A mala by byt hotova D1 Zilina-Presov.

Preto by ma zaujimalo, v akom stave bude asi vystavba na R3 v roku 2015? :) A bude vobec potrebna na tranzit? :)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 15:38
od Jurislav
teoretik, na tranzit urcite! Kedze SK je take podlhovaste Z-V smerom, tak viacej su tie cesty v smere zapad-vychod. A kedze R3 bude jedina severojuzna R siroko daleko, tak je potrebna.

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 20:55
od i15
Jasne, ze nejaky tranzit bude jazdit cez stred... ale nakolko sa presunie na D3, pripadne R4? Ide hlavne o to, ze (aspon mne) nie je znamy ani priblizny termin jej seriozneho rozostavania
A Slovensko je male, takze pojem siroko-daleko je relativny :)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 23:54
od Dialniciar
kaviarista napísal:nie fh, mojim zaujmom nie je nahradit ZA-RK za BB-RK, ale upustit od nezmyselneho trasovania R3.
A len tak mimochodom, netvrdil si tu donedavna, ze sa ZA-MT neda rozsirovat ani o jeden pas? Dokonca dialniciar sa mi za to vysmieval. A dnesok ukazuje, ze sa to mozno bude rozsirovat rovno na 4 pruhy! Ale aby som ta ukludnil, ja som zastancom Visnoveho aj keby bola cesta ZA-MT stvorprudova.
To, co by bolo potrebne okamzite zablokovat je D3 a nie D1.


kaviarista a prečo klameš :?: :roll:

1. Ty si hovoril o premaľovaní pruhov aby bolo 2+1 pruh.
2. Dnes sa hovorí o prestavbe na 2+2 pruhy. A to je sakramentský rozdiel.

A tak mi iné nezostáva, len ťa znovu vysmiať.

A fh: plná pravda. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 23:57
od Dialniciar
Jurislav napísal:teoretik, na tranzit urcite! Kedze SK je take podlhovaste Z-V smerom, tak viacej su tie cesty v smere zapad-vychod. A kedze R3 bude jedina severojuzna R siroko daleko, tak je potrebna.


Sever juh:

D2 (D4) - D1 - D3
R4

A Slovensko má nejakých 500 km západ-východ, takže 2 trasy na plný profil (viac menej) sú určite zaujímavejšie, ako možno 25% trasy 1/2 profilov na R3 ... cez silno hornaté oblasti.

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 00:04
od Dialniciar
kaviarista napísal:rastislav5,
uroven tohto fora znizuju niektore nezmysly a prekrucania faktov a nie nejake pejorativnejsie slovne prirovnania


A teda môj názor: fórum kazíš ty. A s rastislavom5 plne súhlasím. A čo sa týka toho, že si myslíš, že nikto nepozná Donovaly, tak aj v tom sa mýliš, lebo ja ich poznám a cestoval som tadiaľ nejedenkrát ... taký si ty Košičan, že ani len vlákna v cestnej sieti si nerozvíjaš. Taký si ty občan BB, že sa prakticky k ničomu nevieš vyjadriť ... veru kaviarista, znižuješ sa k urážkam hodného práve maléhe decka, ktoré nemá argumenty pre a proti. A keď tak vyzývaš na zverejnenie variantov, veď čo ti bráni ukázať sa v TV. Oslov redaktorov s touto témou, dnes sa to dá a buď Mesík2. Ty doslova prekrúcaš všetky fakty a argumenty, LEBO DONOVALY. Ale toto nebude ... odkaz z MDPT: max cesta I. triedy a aj tá len na papieri. Ešte ti nedocvaklo ?

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 00:06
od Dialniciar
Hlasovať nebudem. Ale podporujem aj naďalej trasu BB-MT. A že to bude zachádzka o 20-30 km ? Nech. Stále lepšia zachádzka, ako nič.

Neviem kto, niekto tu dal obmedzenie do 3,5t na Donovaly. To nie je vhodné, obmedzilo by sa zásobovanie a rozvoj turizmu. Limit by mal byť vyšší.

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 00:18
od aquila
to sa da vyriesit ako v alpach.. okrem zasobovania ;)

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 12:40
od i15
variant: turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka

znamena, ze sa prepoji Banska Bystrica s Martinom, Zilinou, Prievidzou a Trencinom a to ma vacsi vyznam, ako napojenie na okresne mesto Ruzomberok. Smerom na Ruzomberok a Tatry bude dobra cesta 1. triedy, ktora bude spociatku sluzit aj pre tranzitnu dopravu ;)

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 18:00
od Dialniciar
aquila napísal:to sa da vyriesit ako v alpach.. okrem zasobovania ;)


:oops:
to ma nenapadlo ...

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 00:16
od Rio13.zm
alebo zakazom nad 10 mtrev dlzky, alebo 7500 kg vahy :), ako teraz ked su zasnezene donovaly

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 00:17
od Rio13.zm
oprava: metrov dlzky :)

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 19:02
od aquila
johhan napísal:Podľa kusých informácií zapracovali ochranári a únia ktorá pohrozila žalobou na SR ak dialnica bude zasahovať do lokalít NATURA 2000
.
Tak isto vraj dostali riadne po prstoch za R3 variant D a A1-3 - takže reálne zostali iba B a C


vkladam to sem ... ale potom ako sa bude riesit prelozka cez donovaly ? vsak to ide vo variante D ? ci na to EU asi neda $$$ ...

tak snad to bude teda alternovany variant C, ktory bude ustit pod BB .. spolu s banskou spojkou na R2 ;)

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 19:17
od Dialniciar
aquila napísal:ale potom ako sa bude riesit prelozka cez donovaly ? vsak to ide vo variante D ? ci na to EU asi neda $$$ ...


Štát za 5-6 rokov výstavby jednu cestu postaví. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 22:15
od johhan
aquila napísal: vkladam to sem ... ale potom ako sa bude riesit prelozka cez donovaly ? vsak to ide vo variante D ? ci na to EU asi neda $$$ ...

Tak na to EU ani nechcela prispieť a keďže ide o cestu I triedy a nie RC/D sú možné nejaké výnimky pri obmedzenej prevádke - tedy mimo TIR a za dalšie tá cesta by mala obchádzať územia NATURA tunelom a problém je hlavne od úseku Korytnica - RK tam sa len cesta upraví na parameter C11,5
.
Problematické sú úseky
I/59 Uľanka Motyčky
I/59 Korytnica Ružomberok
I/14 Uľanka - Čremošné - železničná stanica
.
ty môžeš cestu opraviť prípadne minimálne posunúť - ale nemôžeš tam stavať novú a dialnicu už vôbec

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 22:18
od johhan
Dialniciar napísal:
aquila napísal:ale potom ako sa bude riesit prelozka cez donovaly ? vsak to ide vo variante D ? ci na to EU asi neda $$$ ...


Štát za 5-6 rokov výstavby jednu cestu postaví. 8)

.
Ak si pamatám dobre tak územie v NATURE 2000 spadá do špecialneho režimu kde stavebné povolenie vydáva EU ( prípadne tam nie je možné vydať stavebné povolenie na povrchové komunikácie vyššieho rádu ako je lesná cesta ) presne to neviem

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 22:24
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal:
aquila napísal:ale potom ako sa bude riesit prelozka cez donovaly ? vsak to ide vo variante D ? ci na to EU asi neda $$$ ...


Štát za 5-6 rokov výstavby jednu cestu postaví. 8)

.
Ak si pamatám dobre tak územie v NATURE 2000 spadá do špecialneho režimu kde stavebné povolenie vydáva EU ( prípadne tam nie je možné vydať stavebné povolenie na povrchové komunikácie vyššieho rádu ako je lesná cesta ) presne to neviem


A) výnimka
B) iná trasa

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 23:58
od aquila
hm moze stavat 5-6 rokov, ale vyplieskat 11 miliard na tuto plus minus nie zrovna najpotrebnejsiu cestu sa mi nezda OK.. za to je poriesenych 8 az 12 mestskych obchvatov resp bodovych zavad ..

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 12:13
od mirkobb
Johhan tu http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8785 mas odpoved na Tvoju NATURU 2000, ked to pôjde v Cechach(a tam su ekologisti tvrdsi), tak to o to skôr pôjde pri Moštenici. Ta lokalita vtacia lokalita Bzenecka doubrava pri Hodonine je ozajstna rezervacia v porovnani s len nedavno vytypovanou lokalitou pri Korytnici(kde uz aj tak existuje cesta I triedy), a EU tam suhlasi s vystavbou novej rychlostnej cesty! Takze nezavadzaj a "nestraš" pre zmenu zase suhlasom EU a oblastami Natura, aby si ako aj obvykle zvyknes ohladne R 3-ky v oblasti BB so svojimi prehnanymi tunelovymi variantami a este nezmyselnejsim trasovanim, vytvoril dojem ze R 3-ka sa popod Hiadelske sedlo neda realizovat! :wink: Urcite da, a ako spomenul dialniciar, poziada sa o udelenie vynimky, tak ako v pripade R 55 pri Hodonine.

Ad Dialniciar, ta R 55 je pre Teba asi dobra sprava, ako najblizsia cesta dialnicneho typu v blizkosti Tvojho bydliska. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 14:12
od johhan
Dialniciar napísal:A) výnimka
B) iná trasa

Výnimka sa udeľuje ak neexistuje iná trasa ... a tá predsa existuje v prípade R3
.
to platí aj pre MirkoBB

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 14:18
od mapman
johhan napísal:Výnimka sa udeľuje ak neexistuje iná trasa ... a tá predsa existuje v prípade R3
.
to platí aj pre MirkoBB


Dovolím si len doplniť, nemusí ísť o to že iná trasa vobec neexistuje, ale aj napr. o to že iná trasa je z roznych hľadisiek (ekonomické, dopravné, ekologické (iné ako NATURA)) natoľko nevýhodná, že EK može po zvážení všetkých týchto faktov výnimku pre priechod oblasťou zaradenou v systému NATURA 2000 vydať.

Tak by to malo fungovať v ideálnom prípade, žiaľ vieme ako to v týchto oblastiach, do ktorých zasahuje politika, chodí :(((

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 14:22
od mapman
Teda ten pojem "neexstuje iná trasa" IMHO chápeme v podstate rovnako.

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 16:02
od johhan
mapman napísal:Teda ten pojem "neexstuje iná trasa" IMHO chápeme v podstate rovnako.

ano asi tak .. pretože prísne technicky vzaté trasa vždy existuje - napríklad 40 km tunel z BB do RK :-)

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 11:47
od mel
Z pohladu, ze varianty A1-3 a D su malo pravdepodobne, tak mi vychadza jedine variant C a spojka R2-R3. Variant B je podla mna blbost, kedze ide takmer paralelne par km od R2.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2007 12:08
od Milos
Aj v prípade, že by sa rozhodlo, že R3 bude trasovaná ZV-ZH-MT... a nie ZV-BB-MT.. príp. iný variant, je podľa mňa rozumnejšie viesť R3 "banskou spojkou" R3-R2 a ďalej spolu s R2 do ZH, než cez Kremnicu na Šášovské Podhradie. "Banskou spojkou" sa vytvoria nové možnosti spojenia viacerých regiónov. A ďalšia vec - radšej vedenie R2 a R3 na kúsku v peáži, než dve RC prakticky v susednej doline :roll: