Stránka 4 z 59

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 23:05
od wazari
Antimander napísal:SR nie je schopná vyčerpať peniaze z EÚ - škandál, keďže infraštruktúra je v katastrofálnom stave.

Možno by stálo za to, znížiť SR peniaze na infraštruktúru - SR blokuje svojou neschopnosťou budovanie infraštruktúry v iných štátoch.


No, hadam to este dobre dopadne s tymi fondami...

Peniaze SR by nedostal nikto iny, ibak ak SR na cosi ine (su v tom este drobne vynimky).

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 14:33
od Klajtos
wazari,

rozpočet EÚ je daný a keď nejaká krajina dostane menej peňazí, tak sa niektorej môže pridať, ak si dá špeciálnu žiadosť.

Teraz táto téma začína byť zaujímavá, pretože peňazí bude stále menej, ešte bude Rumunsko a Bulharsko. Možno HR, tam to nevidím ako veľký problém, ... ale ak sa reálne nebude investovať v nových krajinách, tak za 10-20 rokov príde Turecko ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 16:12
od wazari
Klajtos napísal:wazari,

rozpočet EÚ je daný a keď nejaká krajina dostane menej peňazí, tak sa niektorej môže pridať, ak si dá špeciálnu žiadosť.


Pri Koheznom fonde dostane krajina percentualne rozpatie z balika, ak je dobra v cerpani a ostatni slabsi, moze dostat maximum z balika (cize na ukor inych).
Pri strukturalnych fondoch je myslim rezerva na urovni EU pre najlepsich cerpacov (a teraz som si nie isty, ci to uz tak funguje, ci je to iba navrh na buduce programovacie obdobie. ) :?
Ale raz som tusim pocul, ze aj tak pri strukturalnych fondoch najlepsi cerpaci (myslene staty) sa vysplhaju tak na 95-96 percent.

a vacsinou ministri financii clenskych statov EU preferuju vracanie penazi do rozpoctu EU a potom clenske staty maju nizsie odvody :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 16:49
od Caesar
wazari napísal:Ale raz som tusim pocul, ze aj tak pri strukturalnych fondoch najlepsi cerpaci (myslene staty) sa vysplhaju tak na 95-96 percent.


Portugalsko, Grécko, ... tieto dve krajiny dokážu EÚ doslova dojiť.

A k tomu, že menej sa vyčerpá - menej sa odvedie. Skôr som za to, aby sa viac odviedlo a potom aby sa pridelilo na konkrétny projekt - inak sa peniaze bez kontroly prehajdákajú. 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2005 15:29
od aquila
uz ste trosku OT :)

mno ale k veci, ak som spravne pochopil R1 nemala ist vobec cez park ale 120 metrov od neho.

ano ano je to docela blizko, ale ak som pochopil, nemusi sa nic vyrat vytinat, len R1 bude podla niekoho vkusu prilis blizko parku

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1603

co sa mi ako zda byt dost mimo ... kazdopadne si uskodili sami

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2005 21:03
od tob.tob
Aquila:

Ide o to že R1 ide blízko toho parku .. čo je mimochodom jediná normálna relax - zóna v tomto meste. Nemusím ťi písať čo je ZH za mesto. Problém nie je ani tá blízkosť ale skorej výškové pomery cesty - ide totiž po násype.

Riešenie je trochu drahšie ale jednoduche - stačí vyrovnať jeden oblúk R1 čo vyžaduje postaviť 2 mosty cez Hron a znížiť nivelitu cesty. Toto riešenie odporúča Ministerstvo ŽP. Námietky nemá nikto, ani ochranári, ani vodohospodári ani občania ani samospráva. Iba NDS.

Tá zvolila taktiku najprv mrtveho chrobáka - potom absolútnej ignorácie čohokoľvek čo by menilo doterajší status. A v rýchlosti sa snažila prepasírovať R1 územným konaním - nátlakom na mesto štýlu .. buď toto alebo nič. Toto divadlo už trvá istý čas - pritom stačilo spraviť variant a nechať ho prejsť konaním. A dneska by nebol problém.

Hold to by v NDS nemohli sedieť ludia aký tam sedia teraz.

Inak takýchto "zábavných" miest je na R2 a R3 neúrekom - a myslíš si že sa nejako riešia v predstihu ? 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2005 23:27
od aquila
faktom je ze nepoznam lokalne podmienky, nepoznam ani variantne riesenia. len vychadzam z toho ze by to schybal ZH este OK oproti napriklad prievozu... kde je fakt to tiez do istej miery zvrzali, kedze to postavili ako 2+2 a na estakade a nie rovno 3+3 ...

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 07:48
od tob.tob
aquila napísal:faktom je ze nepoznam lokalne podmienky, nepoznam ani variantne riesenia. len vychadzam z toho ze by to schybal ZH este OK oproti napriklad prievozu... kde je fakt to tiez do istej miery zvrzali, kedze to postavili ako 2+2 a na estakade a nie rovno 3+3 ...


Neexistuje žiadne variantne riešenie toho 5 km úseku - NDS ho nepovažuje za potrebné.

To je tak ked sa šetrí kde sa nemá, malo sa to spraviť podľa pôvodných plánov 3+3 od Zlatých Pieskov až po Pečňu s vedením pod úrovňou terénu v Petržalke a následným prebudovaním prístavného mosta v r 2010. Hlavne že sme ušetrili.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 15:03
od aquila
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1615

takze presne, obyvatelia to bohuzial odskacu najviac.

2 tob.tob: o mierova - senecka je skoda hovorit,. .

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 06:47
od devil
Tá zvolila taktiku najprv mrtveho chrobáka - potom absolútnej ignorácie čohokoľvek čo by menilo doterajší status. A v rýchlosti sa snažila prepasírovať R1 územným konaním - nátlakom na mesto štýlu .. buď toto alebo nič. Toto divadlo už trvá istý čas - pritom stačilo spraviť variant a nechať ho prejsť konaním. A dneska by nebol problém.


a pritom na II. etapu tohto useku a rovnako ani na Svinia-PO peniaze zo strukturalnych fondov uz nestacia, cize sa neda vyhovarat na nejake prepadnutie penazi.

http://www.enviro.gov.sk/servlets/page/ ... &o_id=4278

Dlzka novovybudovanych usekov v ramci opatrenia 1.2 = 29 km (19 km je uz rozpracovanych).

Najdolezitejsie je vydat ÚR pre I. etapu, to vydava KÚ, cize stat. Vycerpanie EU penazi do 2008 stale zavisy od statu.

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 11:48
od tob.tob
Momochodm stanovisko MŽP SR z 20.9.2001 - teda pred 4 rokmi.

Vedenie trasy cesty, ktoré od km 14,98 bolo navrhované v jednom spoločnom základnom variante, bude negatívne pôsobiť na okrajové južné a JV časti mesta Žiar nad Hronom a jeho obyvateľov, a to hlukom i emisiami , vizuálnym a barierovým efektom, hlavne v km 15,3 - 16,2, kde cesta je navrhnutá vo vysokom násype, resp. v km 15,6 - 17,0, kde okrem hluku obmedzuje aj rekreačno-oddychovú zónu mesta a v km 17,0 - 18,0. Uvedené negatíva pripomienkovali viaceré subjekty posudzovania, vrátane petičných akcií občianskych združení, cirkevnej obce i jednotlivých občanov a nakoniec i posudkár. Z tohto dôvodu sa odporúča alternatívna zmena trasy cesty od km 15,30 po koniec posudzovaného úseku cez Hron a Ladomerské lúky ako možný nový subvariant trasy preložky cesty I/65, pričom v km 15,3 - 16,2 by bolo žiadúce posúdiť aj možnosť korekcie výškového vedenia cesty. Uvedeným trasovaním sa zabezpečí pre mesto a jeho obyvateľov, že táto časť územia bude zachovaná pre nerušené rekreačné, oddychové i športové aktivity aj s voľným prístupom k rieke Hron a bude zabezpečené občanmi požadované cestné prepojenie do Šášovského Podhradia - Píly.

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 12:17
od devil
Ohladom tych Ladomerskych luk na konci useku sa ta poziadavka aj zohladnila.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 16:29
od Caesar
tob.tob napísal:Riešenie je trochu drahšie ale jednoduche - stačí vyrovnať jeden oblúk R1 čo vyžaduje postaviť 2 mosty cez Hron a znížiť nivelitu cesty. Toto riešenie odporúča Ministerstvo ŽP. Námietky nemá nikto, ani ochranári, ani vodohospodári ani občania ani samospráva. Iba NDS.


Presne tak. ... ja som to aj raz chcel navrhnúť - ale potom som si to rozmyslel, bol by to priamy zásah zo súkromného sektora a médiá by to mohli označiť za lobbing.

To je ten problém, na D1 sa dáva peňazí dosť na konkrétne úseky (podľa projektov), ale na RC už nie. D3 je niekde v strede, nesie názov diaľnice ale to je všetko.

RC R1 mala mať parametre diaľnice, to už len doplním. Spája na dosť krátkom úseku 3 krajské mestá a napája sa priamo na D1 kúsok od BA. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 15:19
od Adaios
Caesar napísal:Presne tak. ... ja som to aj raz chcel navrhnúť - ale potom som si to rozmyslel, bol by to priamy zásah zo súkromného sektora a médiá by to mohli označiť za lobbing.


Osobne to ani neodporucam nejako zasahovat zo strany stavbara do procesu tam, kde financuje nejaku stavbu prave EU. Aj ked viem, ze vplyv tu je, aj toto je urcite lepsie riesenie, ale keby sa to nejako verejne prezradilo s relevantnymi zdrojmi, tak nastava problem - nie pre stavbara, ale pre stat a malo by to vazne dosledky. :wink:

Re: Aby dve miliardy neprepadli

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 17:12
od Čumil
rbarat napísal:"Rýchle cesty sú základom pre vznik pracovných príležitostí. Najvyšší súd sa unáhlil, keď na prvom sedení dal za pravdu skupinke jednotlivcov. Šiel vlastne proti záujmom štátu," uzatvára Gréger.


http://www.hnonline.sk/1-10022230-22763 ... _detail-07


Dost ma hneva, ze sa R1 od Zarnovice momentalne stavat nebude.

Napriek tomu musim podotknut, ze ulohou sudu podla mna nie je vydavat rozhodnutia, ktore su v zaujme statu, ale take, ktore su v sulade so zakonmi tohoto statu.

Presunute z monitoringu tlace by B;

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 18:01
od aquila
na jednej strane je to ohromna skoda, lebo zrovna tento usek je viac nez potrebny. situacia je tam katastrofalna. len tunak aspon vidi aj mesik, ako neprijemny moze byt pre ludi treti sektor. ze par indvidui viac menej mozu ohrozit nielen realne zivoty (kvoli dopravnym nehodam, resp ich absencii v pripade dialnice/RC) ale aj brzdit rozvoj regionu ...

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 15:51
od Adaios
aquila napísal:na jednej strane je to ohromna skoda, lebo zrovna tento usek je viac nez potrebny. situacia je tam katastrofalna. len tunak aspon vidi aj mesik, ako neprijemny moze byt pre ludi treti sektor. ze par indvidui viac menej mozu ohrozit nielen realne zivoty (kvoli dopravnym nehodam, resp ich absencii v pripade dialnice/RC) ale aj brzdit rozvoj regionu ...


Toto bolo ale zlyhanie statu, aquila. Stat "zabudol" dat oznam a tym porusil zakon. Ludia majo pravo protestovat aj proti dialnici.

V tomto by som s tebou nesuhlasil - lebo to je nepresne alebo zamerne formulovane z tvojej strany takymto sposobom.

Stat zlyhal. Nie ludia/obcania. A este stat odporucal aby sa ignorovalo rozhodnutie sudu, lebo zrazu toto nie je spravne. Nie je - ale na vine si je tomu sam stat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 17:08
od aquila
adoas: ja som nikde nepisal, ze by nezlyhal stat. ale ti jednotlivci vyuzili procesnu chybu na ukor inych ;) faktom je ze takto sa da napadnut 9 z 10tich rozhodnuti ...

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 17:12
od Adaios
aquila napísal:adoas: ja som nikde nepisal, ze by nezlyhal stat. ale ti jednotlivci vyuzili procesnu chybu na ukor inych ;) faktom je ze takto sa da napadnut 9 z 10tich rozhodnuti ...


Hmmmm,

to sa da - ale ak by stat dodrzal postup, tak to je "len" napadnutie a sud by rozhodol tak ako zakon hovori - treba dodrziavat zakony postup.

Aj 10 z 10 sa da napadnut na sude, ale keby NDS a MDPT dodrziavali zakony, tak sud vzdy rozhodne v ich prospech.

A to je podstata veci. Kde je zdrave jadro tohto fora? Preco je tu pre vas vsetkych pravidlo, ze mala chyba nie je chyba? :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 17:49
od devil
Jednoducho ak sa to posudzovalo tak dlho a dosledne bez urgovania ako to tvrdil stat, tak potom o to horsie ze nedodrzali zakon...vzdy a vsade su ludia co nesuhlasia. Ten zakon 127/94 dobre poznam a nie je to nic strasne. Zrejme obcania ho poznaju lepsie ako uradnici a to je smutne.

Ale mna zaujal p. Barek, (rad by som vedel odkedy posobi na mdpt), ze vraj:

Prvý úsek, kde sa mali práce začať minulý mesiac, sa zdrží, kým sa nevyrieši administratíva. Barek sa pýta, či sa vôbec oplatí projekt začínať. Riziko vidí najmä v tom, že Občianske združenie z okolia Ladomerskej Viesky, ktoré celý rozruch spôsobilo, bude žiadať zmenu trasy a môže získať aj desaťročné odsunutie výstavby.

Pritom velmi dobre vie, ze zdruzenie k I. etape (na II. uz EU peniaze nestacia) ziadne pripomienky nema, ak sa chce, da sa zariadit aby nebol znovu posudzovany a vydanie novych povoleni sa stihnut da. Cas ukaze ze ci to nebola len obycajna zamienka na presuvanie penazi na D3.

Aby som nezabudol, existuje (ako som uz tu na fore spominal) este 4 km usek Caradice-Tekovske Nemce, na ktore existuje rozhodnutie ze posudzovat sa nemusi. A na kt. usek za CA asi myslel, Svrcinovec-Skalite za tie peniaze nepostavi. Mozno 5 km CA-Svrcinovec.

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 18:03
od Adaios
devil napísal:Cas ukaze ze ci to nebola len obycajna zamienka na presuvanie penazi na D3.


Tak v takom pripade by sa aspon potvrdili slova Dialniciara, Antima a Alexandra. Ze max. priorita je dialnica D1, potom D3 a az posledna je R1 a zda sa ze sa podla toho aj stavia, len tomu mnohi neveria.

Ja osobne si myslim, ze R1 je presne takisto dolezita ako aj dialnica D3 a podla mna su stavane takisto. A s takymi istymi problemami ako aj D1. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 19:06
od devil
Tak v takom pripade by sa aspon potvrdili slova Dialniciara, Antima a Alexandra. Ze max. priorita je dialnica D1, potom D3 a az posledna je R1 a zda sa ze sa podla toho aj stavia, len tomu mnohi neveria.


...a mnohy to tvrdia od zaciatku a su napadani a obvinovany z klamania a neviem z coho este....

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 19:36
od aquila
devil: skus konkretizovat ;)

ale k veci, to ze D1 je priorita o tom nikto nepochybuje. a ohladne D3 vs. R1. po nastupe novej vlady bola D3 odsunuta na hoodne daleko. avsak sa zda ze na vladu znovu tlacia aby sa jednalo na D3, kedze je tam enormny sklz oproti tomu co bolo slubene.

a tiez sa da predpokladat, ze nechciac toto posluzilo dobre vlade ako tam rychlo presunut peniaze.

inak o priorite D3 hovori vela aj zoznam prejektov na obdobie 2007-2013 resp cerpanie eurofondov ... su tam projekty vyhradne z D1 a D3. aj ked je fakt, ze kopu penazi je snaha riesit aj na R1.

ale zhodou okolnosti R1 a konkretne tento usek je velmi dolezity a potrebny a uz keby bol dnes postaveny tak je neskoro ...

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2005 17:10
od devil
devil: skus konkretizovat



a co mam konkretizovat :?: Ze nieco povedal Adoas ale aj iny, ktorych vo vcerajsom prispevku Adoas spomenul a je to pravda.

Ale hlavne ze usek ZC-Lehotka pod Brehmi je po obnoveni uradnych papierovaciek s nejakym tym sklzom pripraveny na stavbu. Sklz moze byt aj viac nez rok a stale ostavaju roky 2007-8. Nevidim problem aby sa peniaze EU vyuzili tak ako to urcuje plan.

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2005 18:46
od wazari
devil napísal:Ale hlavne ze usek ZC-Lehotka pod Brehmi je po obnoveni uradnych papierovaciek s nejakym tym sklzom pripraveny na stavbu. Sklz moze byt aj viac nez rok a stale ostavaju roky 2007-8. Nevidim problem aby sa peniaze EU vyuzili tak ako to urcuje plan.


Peniaze EU su osemetna vec a ak tu hrozi hocijaky naznak dalsich problemov, radsej ich dat inde. Otazne je, nakolko je daky usek na D3 pripraveny ...