Toto spoplatnenie prietahov obci sme tu uz aj s Andrejom riesili v X castiach fora. Kazdy ma pravo na nazor, tak isto aj Andrej. On uvadza za priklad Rakusko, kde su prietahy obci na dialnici spoplatnene, tak isto je to v Cechach, Slovinsku alebo Svajciarsku. Ok, ale napriklad neuznava dalsie staty kde to tak nie je ako napriklad Madarsko, Polsko, Chorvatsko, Taliansko, Francuzko, Spanielsko.... a tiez staty kde si luxus v podobe dialnicnych poplatkov nemozu dovolit vobec ako Nemecko ( to bol vtip samozrejme) a staty Beneluxu ci Dansko.
Viem, ze sa s Andrejom a viacerimi na tejto problematike asi nikdy nezhodneme. Podla mna je ucelom tychto prietahov odlahcovat mestske komunikacie od tranzitnej dopravy ale ciastocne aj od lokalnej dopravy smerujucej do konkertnych casti mesta. Tym padom pomahaju riesit zapchy na urovni mestskych komunikacii. Ak sa spoplatnia tuto vsetku dopravu prinutime vyuzivat alternativne nespoplatnene useky a teda spominane mestske komunikacie, ktore sme chceli obchvatom odlahcit.
Ja si teda myslim, ze spoplatnenie elektronickym mytom urcite vsetky prietahy mestami pre auta nad 3,5 tony treba zaviest vsade. Koniec koncov su to najvacsi znecistovatelia a tiez aj najviac tieto cesty nicia, tak nech za ne aj zaplatia. Druhym problemom je urcenie ceny aby naozaj tranzitna doprava neprechadzala mestom, ale tak to sa asi da nejakym vzorcom urcit, kde je ta hranica.
Pre osobne auta ja osobne som proti spoplatneniu aj ked iba dialnicnou znamkou, ktoru mozes vyuzivat dajme tomu aj cely rok, ktora nie je za symbolicku cenu ako to bolo spominane. U nas momentalne cena 50 Eur v pomere s km dialnic v porovnani s Rakuskom 77,80 k pomeru kilometrov ich diaolnicnej siete ale v podstate aj ta Ceska vychadza trosku dost nadhodnotena ale asi aj to je vecou nazoru.
Podla mojho nazoru dialnice nie su prejavom ''luxusu'' pre top 100 ludi ale kedze sa aj tak stavaju z nasich dani a nie z poplatkov za vyber myta a dialnicnych znamok mali by jedniznacne sluzit ludom, mestam a VUC a pomahat im s ich problemamy dopravy v danych regionoch.
Kanky napísal:Spoplatnenim prietahu v BA D1 a D2 a s nimi 2 mostov zo 4 existujucich v BA nasmerujete celu cast BA z praveho brehu Dunaja bez dialnicnej znamky na SNP a Apollo.
Na tej pravej strane Dunaja zije viac ako 100tisic ludi a uplne jednoducho sa da zistit (staci sa prejst po uliciach preplnenych vozidlami), ze dialnicnu znamku ich ma naozaj pramalo.
Tito ludia su zrejme ozaj domasedi, ale na lavu stranu Dunaja jazdia, ved preco by potom bojovali za nespoplatneny usek D2 po krizovatku Jarovce, ze? A teda je jasne, ze vyuzivaju aj dialnicne mosty.
Rad by som si pozrel, co by sa stalo po spoplatneni Lafranconi a Pristavneho mosta
Co sa tyka Bratislavy, tak ta ma uplne nestastne riesenie celej dopravy na urovni mesta. Presne ako pise Kanky 2 zo 4 mostov su momentalne dialnicne, pricom ich vyuziva ako tranzitna doprava, tak isto aj lokalna. Ano bola tu spominana alternativna trasa pre Pristavny most ale naozaj si skuste realne predstavit 100 tisic ludi sa kazdy den rano dopravit z jednej strany Dunaja na druhy.
Dobre, nie kazdy pouziva auto ale aj tak su tie pocty aut na tych cestach rano obrovske a tie alternativne trasy nie su alternativne ale tiez hlavne a vyuzivaju sa vsetky. Mozno su to 2 az 2,5 hodiny denne ale v tom case su intenzity daleko za unosnostou tych ciest a to sa tyka aj tych 2 dialnicnych mostov.
Ked sa zavedie spoplatnenie na dialnicnych mostoch, ktore nasa NDS teda urcite nestavala (ale ok, robi na nich udrzbu), tak by to z najvacsou pravdepodobnostou presmerovalo lokalnu dopravu na zvysne dva mosty, kde by bola situacia asi uplne neunosna. Mozno by to donutilo si viacerych kupit tu dialnicnu znamku ale jedina vyhoda takejto zmeny by bolo par tisic euro navyse na ucte NDS. Cize ten prinos je prakticky ziaden a nevyhod urcite mnozstvo...
Ale to je naozaj velmo off topic kedze sme v teme BB.
Tu to neviem posudit uplne ci ano alebo nie. Keby bol pre osobne auta zadarmo tak by to urcite casti BB pomohlo. Na druhu stranu bol tento obchvat v ramci PPP dost drahy a este nas aj bude najblizsich 30 rokov dost stat. Mozno by bolo dobre vyskusat obe varianty ako pomozu doprave v meste a porovnat, ci sa oplati zaviest spoplatnenie.