R1 pri exite Kremnicka ma uz novu vrstvu asfaltu (v nedelu vecer tam este nebola) a je to tam bez obmedzeni. Ale ten prvy usek pred Badinom este hotovy nie je.
Nejak vela toho robia... Pritom tam bol povrch celkom dobry, namiesto toho mali radsej upravit MUK Sielnica (dorobit odpajacie / pripajacie pruhy).
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 28. Máj 2015 22:25
od mareks96
Ta cast R1 by potrebocala omnoho viac ako len vymenu povrchu... Vlastne vacsina R1... Katastrofalne parametre
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 29. Máj 2015 10:16
od ANDi
Tak dneska rypali uz aj v BB, od Hypermarketu Tesco po CS Slovnaft... Pritom v porovnani so starou zvlnenou R1 medzi Trnavou a Nitrou bola stara cast medzi ZV a BB luxus. BB kraj by skor potreboval opravit vacsinu povrchov ciest prvej, druhej a tretej triedy.
NDS hlada zhotovitela upravy MUK Sielnica: http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestn ... 02E5E7FA13. Strucne info: Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác pre stavbu Rýchlostná cesta R1 Sielnica - úprava križovatky. Úprava križovatky predstavuje rozšírenie pôvodného telesa štvorpruhovej smerovo rozdelenej rýchlostnej cesty o požadovanú šírku pre dobudovanie chýbajúcich odbočovacích a pripájacích pruhov (4 vetvy) celkovej dĺžky 1 953,502 m. Budovanie pripájacieho pruhu vetvy č. 2 vyvoláva rozšírenie existujúceho mostného objektu na R1 a doplňované odbočovacie vetvy č. 1 a 3 vyvolávajú vybudovanie zárubných múrov pod mostom nad rýchlostnou cestou. Pozdĺž vetvy č. 1 sa vybuduje protihluková stena výšky 4 m a dĺžky 785 m. Vegetačné úpravy riešia kompenzáciu dopadov na životné prostredie za výrub drevín vyvolaný stavbou. Vyvolanou investíciou je objekt preložky kábelových vedení Slovak Telecomu a.s., ku ktorým pri rozšírení križovatky dochádza.
Predpokladana cena: 3,39 mil. € Doba trvania: 6 mesiacov
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 07. Sep 2015 14:38
od ANDi
Ak tomu spravne rozumiem, tak odpajacie pruhy budu oddelene piliermi...
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 07. Sep 2015 14:51
od Milos
Asi je to takto nejako navrhnuté, keď píšu o zárubných múroch pod mostom.. Ale mohli to navrhnúť jednoduhšie a možno aj lacnejšie, že by sa odpájacie vetvy odpájali od osi R1 už pred mostom a na cestu by sa pripájali z opačnej strany ako dnes. Pripájacie vetvy bez zmeny, akurát dobudovať na nich pripájacie pruhy podľa normy
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 07. Sep 2015 18:08
od Tomas PO
tam je teraz 100ka?
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 07. Sep 2015 18:10
od ANDi
Pred rokom ci kedy osadili 110.
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 07. Sep 2015 20:11
od Vlados
namiesto rozšírenia telesa cesty a mohol zúžiť stredový pás (a postupne postupovať až po BB)
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 09. Sep 2015 18:02
od ANDi
Dnes sa pri ESC asfaltovalo, ale este stale chyba zvodidlo na vonakjsej strane. Tak ale snad uz o par dni...
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 09. Sep 2015 22:25
od milan_KM
Vlados napísal:namiesto rozšírenia telesa cesty a mohol zúžiť stredový pás (a postupne postupovať až po BB)
To je hlúposť lebo by sa ti zmenilo smerové vedenie. Terajšie riešenie oreže svah pod oporou aby sa tam vošiel pruh, ako Andi nakreslil...
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 09. Sep 2015 22:35
od Milos
Inak pri Kováčovej takáto zmena smerového vedenia je - tam, kde začína široký stredový deliaci pás. Keď sa pred pár rokmi schvaľovalo osadenie NJ betónových zvodidiel od Kováčovej po BB, mohli na to myslieť a prestavať to tak, aby bol prechod pozvoľný.
Dnes sa uz chystali striekat VDZ, tak snad to uz od pondelka bude otvorene.
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 15. Nov 2015 17:47
od stanog
Nevie niekto či sa bude pokračovať v reko na ďalších mostných objektoch "tejto "starej" časti R1 v BB smerom na RK ? Inak čudujem sa prečo na most pri poslednej rekonštrukcií neosadili aj protihlukové steny, kedže vybúrali komplet betón pod vozovkou a aj na okrajoch mostov, kládli nové výstuže a aj nový betón pod asfaltovými vrstvami, nerozumiem prečo zároveň neosadili PHS. Prakticky celý starý úsek R1 ktorý ide po mostoch prakticky stredom mesta spôsobuje v meste dosť silné zvýšenie hluku, šum a otrasy od prejazdu dilatáciami sa rozliehajú do širokého okolia najmä z dlhého nasledujúceho mosta vedeného v oblúku pod sídliskom Belveder. Tam by sa vybudovanie PHS pri najbližšej reko mosta zišlo ako soľ. Pritom severný obchvat má PHS riešené priam veľkoryso.
NDS uzavrela tender na projektanta protihlukovych opatreni medzi MUK Radvan az zaciatkom SO (km 160-164). Je nim Alfa 04. Hodnota zakazky je 308,6 tis. €.
Re: R1 Zvolen - Banská Bystrica
Odoslané: 19. Mar 2016 10:12
od stanog
Konecne, BB je snad jedine mesto kde dialnica resp. RC ide 4 km prakticky stredom mesta bez protihlukovych stien a to t velkej casti na estakade. Cez den sa to. Mozno nezda ale v noci sa hluk prechadzajucich kamionov rozlieha prakticky do celeho mesta a hlukove studie developerov potvrdzuju aj km od RC prekrocene povolene hladiny hluku najma v noci.