Stránka 2 z 20

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 11:18
od aquila
devil, co viem, tak by mala byt. to bol aj dovod preco useky TT-NR ako aj budca ziar nad hronom dlhu dobu boli len cesty prvej triedy ..

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 11:53
od devil
HB-NB-Rudno je RC.

http://www.highways.sk/express/NovaBana.html

Rudno-ZC to iste, robi sa prestavbou I. triedy. Tak ako to je :?:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 12:13
od Caesar
devil napísal:A subezna cesta musi byt I. triedy?


Ano. Je to medzinárodné pravidlo. Inak by mala byť D/RC bez úhrady na danom úseku, preto je dosť často obchvat hlavných miest vo svete zdarma, pretože už sa nestavia ešte aj súbežná cesta I. triedy popri ňom.

Samozrejme, že každý štát má svoje pravidlá a môže si "sám sebe" udeliť výnimku, ale samozrejme, že si ju musí vedieť zdôvodniť a väčšinou je zdôvodnenie také, že cesta I. triedy sa dobuduje v "nejakom časovom horizonte". 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 12:16
od Caesar
aquila napísal:devil, co viem, tak by mala byt. to bol aj dovod preco useky TT-NR ako aj budca ziar nad hronom dlhu dobu boli len cesty prvej triedy ..


Tu si ťa dovolím poopraviť, na to, aby cesta I. triedy sa zmenila na RC sa musia zmeniť aj iné parametre ako kanalizácia, širšia krajnica, odpočívadlá. Inak by totižto úsek Sereď-Pata mohol byť ako RC bez úhrady aj bez paralelnej cesty I. triedy. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 12:19
od Caesar
devil napísal:HB-NB-Rudno je RC.

http://www.highways.sk/express/NovaBana.html

Rudno-ZC to iste, robi sa prestavbou I. triedy. Tak ako to je :?:


Devil,

všetko je v poriadku. Na Slovensku sa šetrí a paralelné cesty I. triedy budú chýbať nejakú dobu na R1.

Iba popri D1 sa rieši aj cesta I. triedy. Podobne aj pri D3.

RC prechádzajú zmenami aj vo svete, ale diaľnice nie a NDS, a.s. má v pláne paralelné cesty I. triedy budovať popri celej diaľničnej sieti, vrátane RC. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 14:23
od expwy
Tento rok sa este oznacia ako cesty pre motorove vozidla tieto useky:

R1 Sasovske Podhradie - Budca
R1 prietah BB (bez uhrady)
R2 Budca - Zvolen
R2 Kosice - Saca
R2,R4 Kosicky obchvat (bez uhrady)
R4 Budimir - Kosice
D3 Zilina - Brodno (bez uhrady)
D3 obchvat Cadca
R1 Trnava - krizovatka s D1 Trnava
R1 Nitra-sever - Nitra-rondel (bez uhrady)

Pozn.: Rychlostne cesty sa v Europe bezne buduju s byvalych ciest nazvime to I. triedy bez sprievodnej komunikacie. Obchadzkove trasy su mozne po regionalnych cestach. V zahranici to je uplne bezne ale trend je taky, ze uz sa snazia vsetky staty budovat R-ky v novych trasach.

Moj nazor je taky ze ako subezna komunikacia k rychlostnej ceste staci uplne cesta II. alebo III. triedy lebo budovat cestu s parametrami cesty I. triedy je uplne zbytocne a obrovsky luxus, ktory si nemozeme dovolit nielen my ale ani v zahranici. Bola by to zbytocna duplicita. Staci ked si zoberiete do ruk mapy Rakuska, Francuzska, Spanielska a pozriete sa na ich rychlostne cesty uvidite, ze ani oni nebuduju dodatocne subezne komunikacie (samozrejme existuju aj vynimky) :D

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 14:27
od devil
Moj nazor je taky ze ako subezna komunikacia k rychlostnej ceste staci uplne cesta II. alebo III. triedy lebo budovat cestu s parametrami cesty I. triedy je uplne zbytocne a obrovsky luxus, ktory si nemozeme dovolit nielen my ale ani v zahranici. Bola by to zbytocna duplicita. Staci ked si zoberiete do ruk mapy Rakuska, Francuzska, Spanielska a pozriete sa na ich rychlostne cesty uvidite, ze ani oni nebuduju dodatocne subezne komunikacie (samozrejme existuju aj vynimky)


suhlasim

niektore useky, kde nie su blizko dialnice by som nechal tiez bez uhrady (CA, Brodno, aj Saca a pod). lebo kupovat si znamku kvoli 10 km ceste je nezmysel.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:00
od Ludo
Asi pred dvoma hodinami som išiel úsekom I/11 Brodno-Žilina a akurát inštalovali značenie cesty pre motorové vozidlá. Úsek bude bez poplatku. V podstate sa jedná o privádzač k D3,má dĺžku cca 4 km.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:18
od expwy
Prave som dostal informaciu, ze toto oznacovanie prebieha na vaecsine vyssie uvedenych usekoch.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:21
od Dialniciar
Budimír-KE, to je D1, nie?

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:24
od devil
To je 4pruhovka od KE do D1 ak sa nemylim. D1 ma byt Budimir-KE Olsany.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:25
od expwy
Nie, D1 bude pokracovat smerom na Kosicke Olsany. Ten privadzac je 4-pruhova cesta I/68 od konca dialnice D1 Budimir do Kosic = severny prijazd do KE. Teraz sa administrativne oznacuje ako R4 ale samotna R4 bude viest juhovychodnym obchvatom KE a pripoji sa na D1 pri Kosickych Olsanoch.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:29
od expwy
Osobne by som Kosicke privadzace a obchvaty (presovska/secovska atd) momentalne oznacovane ako R2 a R4 neoznacoval ako rychlostne cesty (ani nie ako bez uhrady), lebo samotne r-cesty R2 a R4 vobec nebudu vedene v tychto trasach. Ponechal by som ich ako normalne cesty I. triedy s obmedzenym pristupom.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:59
od Caesar
Dy napísal:Budimír-KE, to je D1, nie?


MH a devil majú pravdu, to je RC R4. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 15:41
od rodan
Caesar napísal:
rodan napísal:Hmmmm......
Tak prečo sa to označuje ako R? Tomu nerozumiem.


A kde je problém? 8)


Keď nespĺňa parametre RK, prečo sa označuje ako RK?

Obchodník by za nesprávne označenie tovaru dostal jó sakra mastnú pokutu :-)))

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 16:54
od Alexander Velky
rodan napísal:Obchodník by za nesprávne označenie tovaru dostal jó sakra mastnú pokutu :-)))


Obchodník ale nie je štát.

Naviac, je to výhoda pre motoristu, ak smie ísť vyššou rýchlosťou tam, kde je to možné, po technickej stránke.

To by sa doteraz na 50% trase TT-NR oficiálne jazdilo 90 km/h a polícia by tam mala "zlatú baňu".

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2005 23:00
od Andrej
devil napísal:HB-NB-Rudno je RC.

http://www.highways.sk/express/NovaBana.html

Rudno-ZC to iste, robi sa prestavbou I. triedy. Tak ako to je :?:


Paralelná cesta popri úseku HB-ZC vedie za Novou Baňou cez Rudno nad Hronom, v mnohých úsekoch bola nedávno rozširovaná a spevňovaná, aby spĺňala lepšie paramtere, predpokladám, že II. tr.
Aj RC TT-NR má na celom úseku súbežnú komunikáciu, je vedená v úseku TT-Zavar-Šúrovce-Sereď-Šoporňa-Pata-Veľké Zálužie-NR. Vedie zväčša po cestách III.tr.(možno ich už stihli aj preklasifikovať), ktoré boli miestami opravované, nový je len cca 1 km úsek pri obci Báb.

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2005 13:28
od expwy
Tieto spomínané súbežné úseky sú stále cesty III. triedy a neboli ešte preklasifikované na II. tiedy. Nemám zatiaľ ani vedomosť o tom, že by sa niečo takéto v dohľadnej dobe pripravovalo.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 19:15
od jopop
Tak teraz to uz "kompetentni" naozaj prehnali...

Usek R1 Ziar n. Hronom Budca oznacili tabulou Cesta pre motorove vozidla a o 50 metrov dalej umiestnili obmedzenie rychlosti na 90ku. A 90ka je znova za kazdym prijazdom, takze plati pre cely tento usek.

To snad nie je mozne :-(

Tabula Bez poplatku tam samozrejme nie je, takze vsetci miestni si mozu kupit dialnicnu nalepku, aby mohli ist po tomto useku 90kou.

A samozrejme, policajti tam maju radar (ako obycajne) a veselo vyberaju.

Toto je uz naozaj vrchol. Subezna cesta neexistuje, a motorista ma platit za to, aby mohol ist 90-kou po rychlostnej komunikacii.

Co im uplne hrabe ?!

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 17:04
od Miro
jopop napísal:Tak teraz to uz "kompetentni" naozaj prehnali...

Usek R1 Ziar n. Hronom Budca oznacili tabulou Cesta pre motorove vozidla a o 50 metrov dalej umiestnili obmedzenie rychlosti na 90ku. A 90ka je znova za kazdym prijazdom, takze plati pre cely tento usek.

To snad nie je mozne :-(

Tabula Bez poplatku tam samozrejme nie je, takze vsetci miestni si mozu kupit dialnicnu nalepku, aby mohli ist po tomto useku 90kou.

A samozrejme, policajti tam maju radar (ako obycajne) a veselo vyberaju.

Toto je uz naozaj vrchol. Subezna cesta neexistuje, a motorista ma platit za to, aby mohol ist 90-kou po rychlostnej komunikacii.

Co im uplne hrabe ?!


Takže tých 50 metrov môžeš ísť 130 :roll:

To je zaujímavé, ja som tade išiel 27. júla, vbehol som na ňu po pamäti od Kremnice a naraz pozerám, že je to cesta pre motorové vozidlá, ale obmedzenie na 90 som si nevšimol - že by ho tam dali až neskôr? Ale bolo mi čudné, že ostatní idú pomalšie...
Všimol som si obmedzenie na 90 za odbočkou na BŠ, kde som odbočoval. Mal som pocit, že za križovatkou vidím aj koniec cesty pre motorové vozidlá. Predpokladal som, že to súvisí s tým, že kto chce ísť z BŠ po starej ceste cez Hronskú Dúbravu alebo naopak, musí použiť krátky úsek tejto komunikácie, aby sa na tú starú cestu dostal.
Podľa môjho názoru úsek od začiatku tohto úseku po odbočku na BŠ je vhodný na rýchlosť tak do 110 - 120 km/h. Okrem toho je tam tá nešťastná autobusová zastávka :evil:

Okrem toho som si nevšimol, že by pred križovatkou bola nejaká návesť pred križovatkou, ktorá by upozorňovala, že je to platený úsek, takže som tam vbehol bez nálepky a už som sa nemal kde otočiť, a tak som ten úsek po odbočku na BŠ prešiel načierno :o
Dokonca na vjazde na túto RK ešte stále bola tabuľa "s úhradou nad 3,5 t"

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 17:09
od Miro
Btw, to spoplatnenie ďalších úsekov sa udialo nejako potichu - nikde v médiách som nič nezachytil. V Česku idú teraz od 1.9. tiež spoplatniť ďalšie úseky a je okolo toho dosť veľké haló.

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 17:11
od Miro
Caesar napísal:
devil napísal:A subezna cesta musi byt I. triedy?


Ano. Je to medzinárodné pravidlo. Inak by mala byť D/RC bez úhrady na danom úseku, preto je dosť často obchvat hlavných miest vo svete zdarma, pretože už sa nestavia ešte aj súbežná cesta I. triedy popri ňom.

Samozrejme, že každý štát má svoje pravidlá a môže si "sám sebe" udeliť výnimku, ale samozrejme, že si ju musí vedieť zdôvodniť a väčšinou je zdôvodnenie také, že cesta I. triedy sa dobuduje v "nejakom časovom horizonte". 8)


Keď som sa hrabal v autoatlase ČR, tak som zistil, že tam všetky súbežné cesty preznačili na II. triedu :?

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 17:21
od Antimander
Miro napísal:Keď som sa hrabal v autoatlase ČR, tak som zistil, že tam všetky súbežné cesty preznačili na II. triedu :?


ČR je suverénnym štátom a nikde nie je legislatívou upravené, aká má byť súbežná cesta parametrov či triedy.

Vo všeobecnosti je len snahou, aby popri diaľniciach boli aj paralelné komunikácie vyššieho významu.

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 18:53
od aquila
to spoplatnenie bolo myslim aj tu uvadzane :) a tusim aj na sme.sk :)

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2005 23:51
od Antimander
aquila napísal:to spoplatnenie bolo myslim aj tu uvadzane :) a tusim aj na sme.sk :)


Ano, v ČR dosť nezmyselne spoplatňujú, nejde o to, že spoplatňujú aj 5 km úseky, ale o to, že od septembra. Je to nezvyčajné.