Stránka 55 z 59

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 12:03
od jozin z bazin
Zeby najazd miestnych indianov ? :-)

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2012 16:26
od aquila
hehe, ani nie :) je to zjavne vysledkom tohto programu, resp pocinu policie ..

viewtopic.php?f=35&t=17303

chcelo by to nejaky normalny vystup od policie, ked uz nie mapku tak aspon zoznam usekov a ich kilometraz odkial kam ..

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2012 19:06
od Tomas PO
Cize na 80ky je 130ka? A zakruta pri Zarnovici je tiez uz 130? Tym padom ostava uz iba jedno obmedzenie a to zakruta predLehotkou smer BB, kde je stupanie a kvoli PHS zly rozhlad.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2012 09:58
od Freedom
Tomas PO - ano na tych dvoch usekoch je 130

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2012 11:15
od ANDi
expwy napísal:Info:
V križovatkách Žarnovica a Bzenica boli dnes odstránené obmedzenia na 80 kmh.

No konecne! Na co to tam vlastne bolo dobre? Okrem vyberu pokut...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2012 11:57
od i15
Klasika, je tam pripajaci a odpajaci pruh v kratkej vzdialenosti za sebou, co pri intenzite dopravy nad 50000 denne moze sposobovat problemy. Pockalo sa na scitanie dopravy a prekvapivo je tam menej ako 15000 vozidiel, takze obmedzenie nie je potrebne

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2012 22:23
od michael89
Síce sa ma to netýka, ale tí, ktorí tam niekedy dostali pokutu, majú teraz právo na jej vrátenie? :)

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2012 11:17
od ondrashivy
to michael89: cudna otazka - bola tam dopravnou znackou obmedzena rychlost - ak tam niekto dostal pokutu za jej prekrocenie porusil zakon alebo nie ?

trochu off-topic
To ja mam inu skusenost ! Teraz na D1 v CR bola rychlost obmedzena na 100 a 80km/h, nasledoval policajny radar a koniec obmedzenia rychlosti ! Ziadna praca na ceste, zuzenie vozovky, vyjazd alebo cokolvek ine, co by vyzadovalo obmedzenie rychlosti. Mna nezastavili len preto, ze tam mali dostatok "klientov" - jednoducho som mal stastie ( sice som ubral, ale kedze tam nic nebolo tak urcite nie pod 100)
To je efektivita - zavedu to aj u nas ?

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2012 00:12
od Tomas PO
ja mam z cr opacnu skusenost - obmedzenia na D nikdy pod 80, ak sa da tak len na 100 a policajti necihaju na nezmysly, nechaju ist aj 140, ak je to plynule

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2012 11:01
od Andrej
V suvislosti zrusenia 80-ky pri MUK Bzenica, neplanuje sa aj zmena VDZ - spojenie pripajacieho a odbocovacieho pruhu?

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 14:52
od sergej
Výjazd zo Žarnovice na R-jednotku nezrušia
Z bezpečnostných dôvodov chceli výjazd zo Žarnovice na rýchlostnú cestu R1 zrušiť. Mesto a okolité obce však so zámerom nesúhlasili. Podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti k zmene nakoniec nedôjde. :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=17352

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 15:50
od Tomas PO
to je ten usek, kde bola doteraz 80ka?

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 17:12
od Milos
Takže pokutovať budú aj naďalej - akurát nie za porušenie MPR 80 km/h, ale za bezdôvodnú jazdu v ľavom jazdnom pruhu :)

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 22:35
od Lifko22
Tak už len ostane dúfať, že niekto pôjde v tom pravom pruhu a vyhovorím sa ze som ho predbiehal.:D

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2012 09:47
od stanog
Nuž vzhľadom na to že policajti sú nadriadenými intenzívne tlačení do sanovania dier v štátnom rozpočte niečo museli vymyslieť aby táto zlatá baňa zostala. Ale lepší takýto mačkopes ako 80-ka. Ono 110 sa dá ísť ešte aj na 6-ke ale mal som nervy keď som tu musel preraďovať zo 6-ky na 5-ku a aj na nej som mal pri 80-ke ani nie 1500 otáčok. Pri projektovaní takýchto úsekov by sa mal niekto zamyslieť koľko litrov benzínu sa pri následnom rozjazde na 130 spáli denne pri tých intenzitách a koľko prachu z brzdových doštičiek sa uvoľní pri dobrzďovaní úplne zbytočne.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 10:46
od simonsson75
Táto "MÚK" je skutočne poriadna múka. Ale vlastne iba dotvára pohľad na celú R1 ako cestu stavebných a dopravných nezmyslov. Nebudem menovať všetky, stačí niektoré: križovatka Sielnica bez pripájacích/odbočovacích pruhov, ďalej vedenie R1 a súbežných komunikácii v BB na Zvolenskej ceste, ktoré aj napriek ideálnej možnosti dodnes ešte nikoho nenapadlo kvôli bezpečnosti preznačiť na kolektorové, ďalej celý úsek Šášovské Podhradie - Budča (vrátane MÚK Hronská Dúbrava bez súbežnej cesty), za ktorý by mal prísť zodpovedný projektant z Dopravoprojektu o ruky. Ďalej vedenie R1 mostom ponad mokraďové územie Váhu s vysokou hladinou spodných vôd v mieste jeho ústia do VD Kráľová, kde sme si toto leto mnohí poriadne zanadávali v 30-minútových kolónach kvôli oprave dilatácie. Toľko k 80-tym a 90-tym rokom. V novom miléniu potom spomínaná križovatka Žarnovica-východ a korunu tomu celému nasadil síce dopravne mimoriadne kvalitný, zato však superpredražený úsek Nitra-západ - Tekovské Nemce v správe Granvia Operations.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 11:01
od Andrej
Useky S.Podhradie-Budca a Kovacova-BB boli budovane ako dialnicny privadzac k D65 TT-NR-ZH-MT v kategorii C22,5/80, 100. Useky okolo ZC a NB boli budovane ako prelozka I/65 v trase buducej D65, cize docasne ako cesta I. triedy. Az NR-HB a ZC-SP boli projektovana ako R1. Takze co bolo projektantom zadane, to naprojektovali. Bolo chybou neskorsich vlad, ze stare useky len prekategorizovali na R a zvysili rychlost na 130 bez toho, aby uvedene problemy vyriesili. Pritom tie najväcsie - Sielnica, vyjazd Zarnovica ci H.Dubrava by sa dali poriesit za relativne nizke naklady.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 11:57
od simonsson75
Pripúšťam, že niektoré nedostatky stavieb na súčasnej R1 z 80tych a 90tych rokov možno pripísať na vrub zmien stratégie výstavby diaľničnej siete, čo ale neplatí o prešľape ZC-východ.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 13:23
od Pacho
Trocha OT :Simon si asi veľmi mladý, alebo nemáš žiadne životné skúsenosti, keď hneď na všetko máš recept, a dokážeš šmahom ruky zhodiť prácu druhých. Nie som projektant, ale takto bez uváženia zhodiť prácu projektantov, dokonca im doporučuješ oďtať ruky, tak to určite nepatrí na toto fórum. Prosím Ťa skús vážiť trocha svoje príspevky, a ka sa tomu nerozumieš, tak radšej nepíš, resp píš na pokec.sk alebo choď do krčmy IV c.s a tam si šír tie Tvoje názory. Ináč by ma aj trocha zaujímalo, čo robíš, či si taký dokonalý a všetko robíš bez chýb, o čom veľmi pochybuje.

Len kto nič nerobí, nič nepokazí, kto nič nepokazí, tej je dobrý, kto je dobý postupuje nahor, kto je hore ten nič nerobí , zrejme aj ty patríš k takýmto .....

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 07:24
od simonsson75
OT odpoveď: ... s tými rukami to bola, samozrejme, nadsázka. O pozadí projektovania stavieb z 80tych, 90tych i súčasných rokov niečo viem vďaka priamym osobným väzbám na zamestnancov Dopravoprojektu. Projekty riadim už 16 rokov, čo zároveň vylučuje všetky Tvoje domnienky ohľadom môjho veku a skúseností. Niekedy sa skrátka nedostatočne zvážia riziká a R1 akoby bola v tomto smere zakliata. Ale ako napísal Andrej, mnoho tých najzávažnejších možno pomerne lacno napraviť.
Na Tvoje impertinentné "odporúčania" reagovať nebudem.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 09:13
od jaspa
Výjazd Sielnica je jedna katastrofa, ja by som tam osadil značku STOP, lebo je tam iba DAJ PREDNOST V JAZDE a ked si niekto nevšimne, že je tam rozbiehací pruh max 5 metrov, tak vojde rovno do dráhy autu idúcemu v pravom pruhu cesty... takisto šášovské podhradie s tými vjazdami/výjazdami... ked som išiel z Prievidze a prvý krát vtedy bola otvorená R1 už od Lehôtky po Šášovské, tak som vletel do rozbiehacieho pruhu a až potom som si všimol, že v tom pruhu už niekto mohol ísť... je to zlé... od Budče po Šášovské podhradie je tá cesta otrasná, zlý povrch, zlé preklopenie cesty, ostré zákruty, neoplotená cesta(pred cca 2 rokmi som mal na mále a skoro som v plnej rýchlosti zrazil srnku)... potom za Žarnovicou úsek od novej bane po Pribinu je tiež zle preklápaný, ostré zákruty a NR-TT je tá R1 hnus, zase zlý povrch, natriasa ma ako na ceste 2. triedy, potom zídem na D1 a tá 3 pruhová katastrofa pokračuje až do BA... no BA-BB je jedine dobrá cesta fakt pribina a ZC-ZH, potom ZV-BB sa ešte ako tak dá... ale aj zato sme vďační, že nemusíme z BB do BA chodiť po obyčajnej ceste, ale máme aspoň nevydarenú rýchlostnú cestu so 4 pruhmi, ktorá to cestovanie citeľne zlepšila.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 12:13
od simonsson75
Po pridaní Rampy 155 Zvolen-Rákoš, teda tohoto miesta http://goo.gl/maps/D9L7l, kde sa v pripájacom pruhu zbiehajú vlastne dve rampy od Kováčovej a od Zvolena, pričom -od ZV je pred pripájacím pruhom značka daj prednosť v jazde (sprava, teda zo smeru od Kováčovej), bud zoznam možno aj kompletný.
Ale tu to skutočne možno pripísať na vrub absolútnej neskúsenosti s projektovaním viacpruhových ciest v 70.-80.rokoch.
Žarnovica-východ sa ale projektovala v 90.tych rokoch, keď už metodiky hodnotenia rizika ako napríklad FMEA http://en.wikipedia.org/wiki/Failure_mode_and_effects_analysis či aspoň FTA http://en.wikipedia.org/wiki/Fault_tree_analysis boli známe a používané nielen na svete (1949, resp. 1962), ale aj u nás. Keďže nešlo o žltý FIDIC, ale o červený, pýtam sa, ako mohol štát prevziať od Dopravoprojektu dokumentáciu bez seriózneho, podľa globálne rešpektovanej metodiky spracovaného plánu eliminácie dopravných rizík? A ako mohol Doprastav na druhom stupni bez takejto dokumentácie prevziať stavenisko od štátu?

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 12:25
od Andrej
Este raz - usek Kovacova-BB bol projektovany ako dialnicny privadzac, nie RC, v tomto useku sa dokonca pocitalo s tym, ze bude v buducnosti sluzit ako mestska komunikacia (sumestie ZV-BB) s rychlodrahou v stredovom pase.
ZC vychod myslis ZC sever? :-) Inak samozrejme suhlas.

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 13:19
od simonsson75
Tak je, ZC-sever, mal som na mysli presne túto perlu slovenského diaľničného projektovania 90-tych rokov :-)

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 22:39
od Kanky
Milos napísal:Takže pokutovať budú aj naďalej - akurát nie za porušenie MPR 80 km/h, ale za bezdôvodnú jazdu v ľavom jazdnom pruhu :)


vsimli ste si tam aj realne to obmedzenie? lebo ja nie...