R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 07. Feb 2011 22:50

alebo docasnou tabulou info doplnit. ono ta velka tabulka zas tak lacna nie je...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Zulo » 08. Feb 2011 13:38

Ta "veľká tabuľa" návestie pred križovatkou určite lacná nie je, to s tebou jednoznačne súhlasím. Mám rovnaký názor ako ty a určite to časom vyriešia.......no pre dočasné značenie tiež platia nejaké presné pravidlá. A tak to bude chvíľu trvať, ale pôjde sa pravdepodobne len cez nejakú výnimku a to vtedy trvá trochu dlhšie.Nechcem byť Sibila, ale snáď to už riešia / bolo by smutné, ak to ešte nie je na stole projektanta DZ......../
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod RELIC HUNTER » 14. Feb 2011 18:59

Keď sme už pri tých dopravných značkách, mne skôr chýba pri každom moste DZ pozor hrb. Na prvom úseku sa tie skoky na mostoch dali s prižmúrením očí ešte tolerovať ale tu je to údes.
RELIC HUNTER
návštevník
 
Príspevky: 14
Obrázky: 1
Založený: 27. Jan 2010 21:22
Bydlisko: Zvolen

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod pristy27 » 14. Feb 2011 20:40

Mne sa zdali byt iba jedna alebo maximalne dve tie spojky o kusok vyssie ako vozovka a to len smerom NR -> BB opacnym smerom som neregistroval vtedy nic.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod racto » 14. Feb 2011 21:41

Tak ja počujem prvý krát niečo o spojkách. A chodím tam dosť často.
Čo sa týka Trvaleho DZ, viem že sa to rieši.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Rio13.zm » 14. Feb 2011 22:18

ja tiez na nakladiaku na druhom useku necitim nic extra na mostoch, to skor podla mna je viac odfusovany prvy usek...
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod RELIC HUNTER » 15. Feb 2011 09:00

Možno nemám dobré perovanie na aute ale na mostoch cez Hron si ide človek zuby povybíjať
RELIC HUNTER
návštevník
 
Príspevky: 14
Obrázky: 1
Založený: 27. Jan 2010 21:22
Bydlisko: Zvolen

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 19. Feb 2011 13:54

Ja som si všimol na koncoch pylónového mosta cez Hrom že to tam dosť nadskakuje, ale nie je to nič nevídané na naše pomery, akurát sa čudujem že hneď po otvorení. Som zvedavý čo to spraví za 2-3 roky keď násyp pri tých dilatačkách ešte viac sadne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Milos » 19. Feb 2011 18:54

V smere na BB som citeľnejšie "nadskočenie" pocítil na dilatačkách kratučkého mosta pri rómskej osade. Z môjho laického pohľadu nerozumiem tomu, prečo si stavbári často nechávajú "načas" pri dokončovaní násypov pri krajných oporách mostov, vidieť to aj teraz pri Nitre, žeby zrenie betónu?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 19. Feb 2011 19:05

Asi máš na mysli zosúladenie času stavby násypu a mosta, no zväčša je to tak že násyp robí jeden subdodávateľ a konštrukciu mosta druhý. Ale tie "hrby" je vec dodržania technológie - sypanie násypu po vrstvách, poriadne zhutnenie každej vrstvy aby to potom už nesadalo, druhá vec je že aj teleso mosta môže sadnúť a keď nesadajú rovnako tak to skáče. Najhoršie je keď zostane krátky úsek násypu pri opore mosta - tam už to nejde robiť pojazdmi veľkého valca, a robotníci musia byť disciplinovaní čo býva problém. Slovenský stavbár bude radšej dozoru hodinu argumentovať že "to je už dobre" než aby pre istotu prešiel žabou pár metrov ešte raz.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Milos » 19. Feb 2011 19:11

Presne tak je to teraz pri Tesárskych Mlyňanoch a Nitre, zostávajú kratučké nedokončené úseky násypov pri krajných oporách mostov
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 19. Feb 2011 22:46

v kazdom pripad prejazdy medzi mostami by bolo potrebne robit kvalitnejsie, rovnako ako NDS by mala u dodavatela nedostatky reklamovat
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Kolektor na Šašove

Odoslaťod dzowo2 » 10. Mar 2011 10:21

Tento kolektor bol nedávno v súvislosti s obmedzenou rýchlosťou na Žarnovickej križovatke spomínaný ako dobrý príklad riešenia zložitej križovatky bez obmedzenia rýchlosti v hlavnom smere. Riešenie na Šašove je podľa mňa zlé a je otázka času, kedy tu dôjde k nehodám. V smere zo ZV sa na kolektore prepletajú tri prepojenia:
Nr.1 - smer na NR - tí čo prichádzajú po starej ceste zo ZH
Nr.2 - odbočujúci z R1 smer na ZH východ
Nr.3 - smer na NR - tí čo prichádzajú od Kremnice

Zlé na tom je to, že tí čo prichádzajú zo ZH smerom na NR /=Nr.1/ väčšinou vpália na R1 v domnení, že ich tam čaká jednoduchý pripojovací pruh, ktorý patrí len im. Chyba, zo ZV sa v ňom valia autá, ktoré idú zo ZV a odbočujú na ZHvýchod/=Nr.2/. Som zo ZH a stále som svedkom ako sa tam "brzdí a uhýna".
Riešenie je jednoduché - úplne zrušiť pripojenie Nr.1 a vjazd Nr.3 upraviť tak, aby naň mohli vchádzať aj tí zo zrušeného Nr.1. Takto presne je napokon riešená aj pripojenie z E50 od Bánoviec na D1 smer na BA.
dzowo2
diskutujúci
 
Príspevky: 90
Obrázky: 31
Založený: 14. Máj 2008 16:03

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Milos » 10. Mar 2011 16:33

Tiež si myslím, že mohlo byť lepšie riešenie v takej podobe, ako navrhuješ, aj som si pôvodne myslel, že to tak bude ( pozri popis fotografie a potom celkom dole komentár :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=144&image_id=7691

Ale keď je tam ten kvázi kolektorový pruh, tak sa vodič odbočujúci z R1 od ZV na výjazd na ZH predsa už prakticky ani nemôže hnať vysokou rýchlosťou v miestach pripájania vetvy ZH - R1NR, veď si je vedomý toho, že doslova o pár metrov musí prudko stočiť doprava na výjazd. Okrem toho - nie je na pripájacej vetve pred zaradením sa do toho kolektorového pruhu STOP-ka?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod dzowo2 » 10. Mar 2011 22:52

Nie je tam stopka, len "daj prednosť.
dzowo2
diskutujúci
 
Príspevky: 90
Obrázky: 31
Založený: 14. Máj 2008 16:03

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 12. Mar 2011 10:12

Problém je v tom že značka "daj prednosť v jazde" sa používa rovnako tam kde pripojovacie pruhy vyhradené len pre jeden smer jazdy sú, ale aj tam kde pripojovací pruh úplne chýba (napr. Sielnica medzi BB a ZV) resp. aj tam kde sa vodič napája na kolektor v ktorom už môže ísť iné vozidlo. Takých príkladov je viac aj v mestách. Preto najmä cudzinci neznalí pomerov majú problémy. Stálo by za úvahu uvažovať vo všetkých takýchto prípadoch s osobitným spôsobom dopravného značenia. Jedna značka na tak z pohľadu bezpečnosti rozdielne prípady vôbec nestačí.
Vodič zvyčajne vôbec nevie "do čoho ide" čo môže spôsobovať kolízie z rozdielneho spôsobu jazdy ktorý ostatní vodiči neočakávajú.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod ondrashivy » 14. Mar 2011 10:59

100% suhlas. Ja nie som "cudzinec" a aj tak mam velakrat problem rychlo sa zorientovat, ci vchadzam na pripajaci pruh a teda mam zrychlovat na plynule zaradenie do priebezneho pruhu, alebo vchadzam priamo do priebezneho a teda mam spomalit a vyhodnotit situaciu aby som neobmedzil ine vozidla. Fakt "plynulost" premavky a pohoda za volantom. K tej ceduli daj prednost v jazde by patrila dodatkova o (ne)existencii pripajacieho pruhu. Aspon co sa tyka rychlostnych, alebo mozno viacpruhovych komunikacii.
OndraShivy
ondrashivy
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Jan 2010 10:31

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Tomas PO » 14. Mar 2011 14:04

presne. dodtakova tabula a neexistencii pripajacieho pruhu. lenze taketo nieco na slovenskuy bohuzial neexistuje.
pripadne, niekde by sa zisli aj tabule o existencii pripajacieho pruhu, aby vodici nezastavovali kde netreba.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 15. Mar 2011 11:46

Ano to je príčina kolízií, jeden vodič vie že ide na pripájací pruh a tak zrýchľuje. No ten pred ním si nie je istý jeho existenciou a tak pribrzdí. A kolízia je na svete. Ale vždy menšia ako keď predpokladá že ide na pripájací pruh a zrazu vletí rovno pred priebežne idúce auto.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod ingmatik » 30. Mar 2011 09:03

Takze, 2 dni dozadu som mal rano moznost vyskusat si tzv. "sasovsku idealnu situaciu", ked sme sa v spominanom pruhu stretli traja: ja som sa pripajal zo starej cesty zo ZH, predo mnou sa odpajal vodic z R1 na ZH vychod a celkom pred nami hamoval vodic Avie, ktory sa pripajal na R1 zo smeru Kremnica. Ten, co odbocoval z R1 na ZH mi prefrcal pred nosom, ten v Avii dupol na brzdu a zostal stat v na kraji priebezneho pruhu. Potom zbadal mna a v domneni, ze asi idem rychlo zas dupol na plyn, az sa za nim valil kudol dymu. Zle, zle a este raz zle riesenie!
"The Arc was built by an amateur, the Titanic by professionals."
ingmatik
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 25
Založený: 28. Aug 2009 20:39

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod pristy27 » 30. Mar 2011 21:42

Na vacsine starsich dialnic a rychlostnych ciest u nas je to riesene takymto stylom, takze sa nad tym netreba moc pozastavovat. Napriklad na krizovatke R1 vs. D1 by to mohlo byt napriklad urcite inak, pre dost vysoke kapacity, ale tu to asi nebude az take kriticke....
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod Freedom » 27. Máj 2011 09:19

neviete kedy sa ma otvorit chybajuci 800 metrovy usek pri ziari ? vcera tam uz malovali ciary.
Freedom
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 27. Máj 2011 09:12

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod cargobull » 28. Máj 2011 16:20

do juna alebo v polke juna no na 100% do zaciatku lenych prazdnin ;)
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod stanog » 29. Máj 2011 17:36

Pri otváraní NDS resp. Figeľ tvrdili že podľa zmluvy či skôr dodatku to musí Doprastav stihnúť do konca Mája, vtedy Šamudovský vyhlásil že ten termín má značnú rezervu a že ak všetko dobre pôjde , hlavne ak nebude zvlášť nepriaznivé počasie že by to mohli stihnúť už do konca Marca. Ale ako som videl vo štvrtok kedy som tadiaľ išiel naozaj maľovali VDZ a bager ešte zarovnával terén, takže na knap stihli ten koniec Mája. A to prosím pekne na rozdiel od minulej jari takmer vôbec nepršalo, takže pán Šamudovský zase raz len tak strelil do vetra.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Odoslaťod jaspa » 29. Máj 2011 20:36

dnes som tade práve išiel a nič tam nerobili,čiary namaľované...podla mna to čaká už iba na otvorenie

len škoda toho "skvelého" pripájacieho pruhu...pred týždnom som bol v Prievidzi a cestou naspať do BB ako som sa pripájal zo ZH smer Zvolen...som vyletel na R1 ako blesk v domnení,že tam mám vlastný pripájací pruh...ked som už bol na hranici pruhu som zistil,že tam nejaký pruh už je a pokračuje do môjho...reflexom mi oko zbehlo do ľavého zrkadla a v zrkadle som nič nevidel a povedal som si,že to bolo šťastie...keby tam šlo nejaké auto,tak ja fakt neviem neviem...
jaspa
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 09. Máj 2011 06:33
Bydlisko: Banská Bystrica

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.