R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 20. Sep 2018 09:35

PK napísal:vyberajme myto pre kamiony

Ak spoplatníš Donovaly, trasy kamiónov sa zmenia. Slovensko na tom nezarobí.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 20. Sep 2018 09:39

Už to tu bolo dávnejšie spomínané.
EÚ dá peniaze na Kremnické bane a Turiec. Z toho dôvodu sa budú robiť opatrenia proti kamiónom jazdiacim Donovalmi.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 20. Sep 2018 09:41

babar napísal:
fh napísal:R1 v tejto oblasti NESTAVAŤ. Trasa R3 cez Kremnicu a Turiec nemá tieto problémy či 12 alebo 8 km tunel.


Az na ten detail ze R3 pretrasovali z Hornej Stubne na Handlovu miesto Kremnice a nebude to postavene minimalne dalsich 20 rokov tipujem.

To uz rovno mohli urobit prepojenie Horna Stubna - Harmanec.


Áno pomýlil som sa pôjde to z Hornej Štubne na Ráztočno a úsek je podľa NDS v príprave. Je to aj rozumnejšie ako ťahať R2 a R3 pár km vedľa seba, tu budú od Žiaru v peáži . Harmanec je problémový a BB ho nechcela.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2018 09:48

PK napísal:vyberajme myto pre kamiony tak, ze na tom Sk zarobi.
Cenu myta dat na 4-6Eur a vsetci pojdu tadial.

Za koľko storočí by sme vybrali len na prvotnú investíciu? (cca 1,5mld. €)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 09:52

jarino napísal:Už to tu bolo dávnejšie spomínané.
EÚ dá peniaze na Kremnické bane a Turiec. Z toho dôvodu sa budú robiť opatrenia proti kamiónom jazdiacim Donovalmi.


Oprava kamion ma spotrebu 30-40l/100km. V horskej oblasti Donoval, Turca mozme kludne ratat tych 40.
Ak je najkratsia alternativa 30km dlhsia a ty das len na palivo o 17Eur viac, zhruba 20 minut casu vodica, opotrebenie kamiona. naklady kludne mozu ist k 30E.
Preto ak das myto v nizsej cene, trebars 15E tak ti vsetci budu jazdit tadial. Ak by sme ratali 3000 kamionov denne, tak to je 16,5 miliona Eur rocne a za 50 rokov ti to vrati celu rychlostnu cestu (825 milionov Eur).
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 10:02

Co sa tyka nakladov, su to typicke premrstene naklady. Zadajme vystavbu R1 BB-RK ako zakazku sukromnikom, kde podmienky budu, ze cesta a tunely nesmu zasahovat do chranenych uzemi, osobna doprava bude v standardnom rezime - dialnicna znamka a kamiony mozu spoplatnit ako len chcu a stat prispeje na stavbu 200 mil. Eur.
Tipujem, ze zrazu by sukromnik dokazal postavit ten tunel aj za 300mil. Cely usek do 500mil.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 20. Sep 2018 10:17

Súkromník dal nízku cenu na Višňové a nevie to postaviť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 20. Sep 2018 10:24

jarino napísal:Už sa tu spomínalo, že kamióny na Donovaloch dostanú zákaz alebo sa zvýši mýto za prejazd týmto úsekom.


Prepáč, ale toto je taký byrokraticky žvást, ktorý tu už niekto vypustil, ale reálne nezvážil dopad na lokálnu nadregionálnu ekonomiku. Nepoviem keby bola varianta po železnici beriem, ale toto si môžu povedať fakt ľudia mimo každodennej reality, ktorá tu je. Ak tu je doprava treba zlepšiť parametre ako sa to udialo na Donovaloch aj na Orave.

Admini webu by mali urobiť dotazník, že kto ktorú variantu R3 pre juh, stred a sever podporuje, resp. sa mu zdá pre Slovensko ako najlepšia.


Takéto šialené rozhodnutia o nadnárodných koridoroch môžu fakt vyvstať len v našej republike. E77 je niekoľko desaťročí ustálená európska cesta hlavnej siete. NAD však reálne ide aj cez Turiec. Dajte na stôl primerané vylepšenia ciest prvej triedy s víziou dobudovania rýchlostných ciest v oboch údoliach. Aj vedenie R3 v novom koridore je megalománia, keď existuje paralelne viac ciest, tak isto je megalománia dvojrúrový tunel Donovaly. Ale povedať tu dám 1,5 mld a bude dobre a tu dám 1mld a bude dobre je ako lotéria.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 10:26

Tunel? Ten spravili bez problemov.
Nevie, alebo nechce? Ak sa v okoli stavia za vyssie ceny (kvoli nasej vlade) tak je pre nich nevyhodne mat viazanych ludi na stavbe za nizsiu cenu.
Rozpravame o stavebnej firme ktora sa k tejto zakazke dostala pofidernym vylucenim troch stavebnych firiem pred nimi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2018 10:29

fh, to nie je o cene, ale nechopnosti. cena za ktorú si ochotný stavať veľké dielo je veľmi komplikovaná. stroje majú dhšiu životnosť ako sa budú používať na stavbe, musíš zvážiť aj ich morálne opotrebenie nepoužívaním a ako si ich dokázať/či neskôr dokážeš využiť, t.j. môžeš započítať pomernú, nižšiu ale aj vyššiu nákladovú cenu a už sa hýbeš o 100vky miliónov. ak si však neschopný tak hravo máš náklady dvojnásobné vďaka "prestojom".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 20. Sep 2018 10:39

PK napísal:Oprava kamion ma spotrebu 30-40l/100km. V horskej oblasti Donoval, Turca mozme kludne ratat tych 40.
Ak je najkratsia alternativa 30km dlhsia a ty das len na palivo o 17Eur viac, zhruba 20 minut casu vodica, opotrebenie kamiona. naklady kludne mozu ist k 30E.


A keby sme napočítali čas, a investície z môjho včerajšieho príspevku viewtopic.php?f=46&t=1301&start=25#p211605 25minút ušetrí každé auto so 7000 vozidlami za deň za investície spolu 500mil. eur. 2975 hodín ušetrených za deň. Koľko je cena hodiny ? 20 eur? 59500 eur za deň. tj 21 717 500 za rok. Len v čase by sa nám to vrátilo za 25 rokov. A to nespomínam PHM, ekológiu etc. Ak som dal zlé vstupy opravte ma alebo doplnte.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 12:09

Lorenc z tohto uhla pohladu som to nechcel ani zacinat. Ludsky cas a peniaze na Slovensku nema cenu. Vid. povinne cakanie u lekara, nemoznost objednavania.
Cely system je u nas postaveny tak, ze zo straty casu a penazi ludi ma peniaze stat. Cim je motivovany stat aby odstranoval cakanie v kolonach? Kazda hodina v kolone je 80centov pre stat v spotrebnej dani z paliv.
Stat je sukromna spolocnost na tunelovanie penazi zo systemu. Mame 75% dane a z toho nic, zdravotnictvo na kolaps, skolstvo na kolaps, cesty skolabovane.
Slovenska ekonomika nie je o profitovani statu z rozvoja. Je cisto len o vypalovani tak vela ako ludia znesu a po nas potopa.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 20. Sep 2018 12:34

Vlados napísal:fh, to nie je o cene, ale nechopnosti. cena za ktorú si ochotný stavať veľké dielo je veľmi komplikovaná. stroje majú dhšiu životnosť ako sa budú používať na stavbe, musíš zvážiť aj ich morálne opotrebenie nepoužívaním a ako si ich dokázať/či neskôr dokážeš využiť, t.j. môžeš započítať pomernú, nižšiu ale aj vyššiu nákladovú cenu a už sa hýbeš o 100vky miliónov. ak si však neschopný tak hravo máš náklady dvojnásobné vďaka "prestojom".


Veď ti nevylučuje to že zhotoviteľ dal nízku (zlú) cenu, lebo je neschopný zrátať si to 8) . A je to špekulant čo sa spolieha na známosti hore... typické pre firmu z tohto regiónu. Druhá vec je že neschopný štát to akceptuje a nemá páky v podobe depozitu a silných právnych nástrojov nakopať ho niekam a potom vykopnúť von z hry úplne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 20. Sep 2018 12:47

Vceliak napísal:Admini webu by mali urobiť dotazník, že kto ktorú variantu R3 pre juh, stred a sever podporuje, resp. sa mu zdá pre Slovensko ako najlepšia.

Podobne hlasovanie je v tejto teme https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811

PK napísal:Zadajme vystavbu R1 BB-RK ako zakazku sukromnikom, kde podmienky budu, ze cesta a tunely nesmu zasahovat do chranenych uzemi, osobna doprava bude v standardnom rezime - dialnicna znamka a kamiony mozu spoplatnit ako len chcu a stat prispeje na stavbu 200 mil. Eur.
Tipujem, ze zrazu by sukromnik dokazal postavit ten tunel aj za 300mil. Cely usek do 500mil.


16 km tunel, ktory navrhujes
PK napísal:Nebolo by v tomto pripade naozaj jednoduchsie ist cestou dlhsieho tunela a vyhnut sa tym problemom s obcami, EIA?
Aj na priklade Visnoveho vidime, ze tunel nie je problem, stabilna rychlost 12m denne a je to. Naopak vonkajsie veci na Visnovom meskaju kvoli EIA.
Prevrtat to cele od Mostenice az za Liptovsku osadu a hotovo. 16km. Za 3,6 roka by to mohlo byt.


by stal odhadom 690 mil. eur len tento jeden tunel. Vychadzam z vysutazenej ceny 410 mil. eur za 13,5 km zavusek Lietavska Lucka - Dubna Skala, z toho 7,5 km tunel Visnove. Ak pocitam 15 tis. eur na 1 km netunelovej casti, tak zostane 43 tis eur na 1 km tunelovej casti.

Cely cca 50 km usek vratane 1,4 km tunela Biely Potok pred Ruzomberkom vyjde potom 1 miliardu 237 mil. eur (velmi zhruba a zjednodusene). V cenach z roku 2012. A za tieto ceny ma zhotovitel problem dokoncit Visnove (aj ked to je skor problem zhotovitela ako problem ceny). Teraz mame rok 2018 a kazdy rok ceny rastu, takze mozme pocitat cenu tohto useku na 1,5 mld. eur. Minister Ersek odhaduje cenu na 1,8 mld. eur https://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/687043 , minutaz 17:26 . Co je cca trojnasobok Tvojho odhadu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 13:07

Skanska ponukla za Visnove 338mil. Eur. To vychadza zhruba na 200 mil. tunel a 138 mil. cesta. Cize si zratali, ze 1km (jednosmerneho) tunela dokazu postavit za 13,3 miliona Eur. Cestu za 10 milionov. Pri 3% inflacii a 5 rokoch je opravneny rast cien 16%. Cize v dnesnych cenach povedzme 15,5 mil. Eur. Na 16km dve rury by boli opravnene naklady 496 milionov Eur. 1,4km tunel by stal 43,4 miliona. To je cena tunelov 433,4 miliona a cena 32km ciest po 11,6miliona by bola 378 miliona Eur. Spolu 811 milionov Eur.
Toto je cena v cenach od Skansky spred 5 rokov zvysena o inflaciu. Pritom sa jedna o rychlostnu cestu, kde som ratal 10 mil. Eur/km pricom v tom case sa R4 vysutazila a postavila! myslim za 4 mil. Eur/km. Kolko by potom stala cela cesta? 560 milionov?
Uplne "nahodou" som sa dostal k mojim odhadom o par prispevkov vyssie 800 a 500.
Ak by boli tendre robene rovnakym sposobom ako predtym tak by sme sa dostali k rovnakym cenam. A za takuto cenu by si to spocital aj sukromnik, dokazal postavit a oplatilo by sa mu prevadzkovat myto.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2018 13:18

a ešte nejaký vtip nemáš?
porovnávať ceny keď bola kríza a nebolo do čoho pichnúť s časom keď je stavený boom. vtedy si mohol kopu fixných nákladov nezahrnúť do ceny (aj bez zákazky by si ich mal) a tým pozliezať skutočnú cenu. teraz by Ťa akcionáli zodrali z kože, ak by také niečo spravil... vlastne by si do takej stavby ani niešiel nakoľko na inej by si dosiahol lepšie ukazovatele.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 20. Sep 2018 13:32

PK napísal:Skanska ponukla za Visnove 338mil. Eur. To vychadza zhruba na 200 mil. tunel a 138 mil. cesta. Cize si zratali, ze 1km (jednosmerneho) tunela dokazu postavit za 13,3 miliona Eur. Cestu za 10 milionov. Pri 3% inflacii a 5 rokoch je opravneny rast cien 16%. Cize v dnesnych cenach povedzme 15,5 mil. Eur. Na 16km dve rury by boli opravnene naklady 496 milionov Eur. 1,4km tunel by stal 43,4 miliona. To je cena tunelov 433,4 miliona a cena 32km ciest po 11,6miliona by bola 378 miliona Eur. Spolu 811 milionov Eur.
Toto je cena v cenach od Skansky spred 5 rokov zvysena o inflaciu. Pritom sa jedna o rychlostnu cestu, kde som ratal 10 mil. Eur/km pricom v tom case sa R4 vysutazila a postavila! myslim za 4 mil. Eur/km. Kolko by potom stala cela cesta? 560 milionov?
Uplne "nahodou" som sa dostal k mojim odhadom o par prispevkov vyssie 800 a 500.


A teraz spat do reality, obchvat Presova dlhy 7,9 km, z toho 2,2 km tunel bol vysutazeny za 356 milionov eur. Podla Tvojich cien by mal stat 134 mil. eur. Cca tretinu skutocnosti. Takze pokojne si svoje ceny mozes prenasobit troma a potom aj ministrov odhad 1,8 mld eur vyznie este optimisticky. A nezabudaj, ze NDS po novom obstarava nielen podla najnizsej ceny, ale do uvahy berie aj dalsie parametre, co cenu s velkou pravdepodobnostou dalej zdvihne (resp. nemusi vyhrat najnizsia cena)
Naposledy upravil rastislav5 dňa 20. Sep 2018 13:37, celkovo upravené 1 krát.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 20. Sep 2018 13:37

Ze som si ten stavebny boom na Sk cestach nevsimol :)

Tato vlada tlaci naklady na dialnice od casu ked sa dostala k moci neustale hore. Zrusenie vsetkych Figelovych tendrov ktore sa dali. Nove tendre uz maju "spravne" ceny.
Ceny za Figela neboli dosledkom krizy a vyhladovanych firiem, len zrusenia korupcnych priplatkov.

To ci by som mal pravdu by sme sa dozvedeli len ak by sa to vyskusalo. Stat by mal vyhlasit tender a zistit ci by to bol niekto ochotny spravit. V podstate nam beznym ludom by bolo jedno ci to sukromnik postavi za 500 milionov ci 1,2 mld. Ak by bolo prenho ekonomicky vyhodne prevazkovat myto pre nakladne auta.
Mimochodom tato konfiguracia by fungovala aj s jednorurovym tunelom. Casova a palivova uspora by bola prakticky rovnaka ako u dvojruroveho. Naklady takmer polovicne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 20. Sep 2018 13:43

PK napísal:Lorenc z tohto uhla pohladu som to nechcel ani zacinat. Ludsky cas a peniaze na Slovensku nema cenu. Vid. povinne cakanie u lekara, nemoznost objednavania.


To je v poriadku berme, že čas má cenu aj keď sme na Slovensku. Ak 500 mil opatrenia vedia ušetriť 25 minút a napríklad Strážov- Brodno za 250 mil. ušetrilo 4 minúty. Tak čo by bolo efektívnejšie z tohto pohľadu sa dá usúdiť. Teoreticky to rozviniem tak isto ak by mi cena za čas a ako si písal o ušetrenej nafte tak kamiony, ktorých je denne 1500 by ušetrili každý aj 10 eur nafte to je ďaľších 15 tisíc eur za deň. Osobné autá ktorých je denne 6500, ktoré by ušetrili 2 eurá plynulejšou jazdou s menším stúpaním- to je ďaľších 13000 eur tak sme 28000+59500= 87500 eur za deň. To my vychádza 15,5 roka...
Ďaľších 500 milionov, ktoré by bolo treba napríklad na dostavbu povrchových stavieb a ostatných tunelov (bez druhej rúry Hradišta) a pri rovnakom čase a spotrebe by bolo si myslím neefektívne minúť, lebo by sa čas návratnosti zdvojnásobil z cca rovnakým ekonomickým efektom.
Stále vychádzam z tohto prepočtu: viewtopic.php?f=46&t=1301&start=25#p211605 A tiež že ostane fixná intenzita napr 8000v 1500NA+6500OA.
V tomto prípade by sa dokázal preferovaný koridor Turiec VS Donovaly. Ak by intenzity ostali na 6- 8 000 ako tu všetci tvrdia tak by sa v stavbe jednoducho nepokračovalo.

Lepší vrabec v hrsti ako holub na streche. Problém je že BB, RK chchú holuba.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 20. Sep 2018 13:49

PK napísal: Zrusenie vsetkych Figelovych tendrov ktore sa dali. Nove tendre uz maju "spravne" ceny.

Môžeš napísať o tom niečo viac?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 21. Sep 2018 09:44

PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2018 10:20

No dobre. Obhájil si si druhú vetu. Ale ako si obhájiš tú prvú, to teda netuším...

Lorenc napísal:Prepáč, ale toto je taký byrokraticky žvást, ktorý tu už niekto vypustil, ale reálne nezvážil dopad na lokálnu nadregionálnu ekonomiku. Nepoviem keby bola varianta po železnici beriem, ale toto si môžu povedať fakt ľudia mimo každodennej reality, ktorá tu je. Ak tu je doprava treba zlepšiť parametre ako sa to udialo na Donovaloch aj na Orave.

Tak počkaj. Furt tu argumentujete, že Donovaly sú tranzitný koridor a zrazu to bude mať také veľké vplyvy na "lokálnu nadregionálnu ekonomiku", že to mal niekto zvážiť? Však to isté sa má spraviť v prípade Žiliny, smer MT - CA a to si dovolím tvrdiť, že bude mať väčší vplyv. Osobne si myslím, že cieľom bude, aby skutočný tranzit cez Slovensko, ktorého je zopár stovák(Hodnota za peniaze pre Tvrdošín - Nižná to spomína) išiel cez Turiec a nie Donovalmi. Preto do Turca ide zatiaľ okolo 50 miliónov eur(rátam projekty súčasné, nie modernizáciu "obchvatu" MT), čo tomu tranzitu bude bohato stačiť.
R1 Donovaly neprejdú EIA a keď niekto predhodí tie náklady tým čo držia kasu (tobôž náklady Donovaly vs. náklady Turiec) a všetky štúdie(napr. CBA), tak to nikto neschváli. Teda ak nepôjde o kšeft.
Nikto nehovorí, že Donovaly budú zavreté, ale očakávať, že sa tam budú dávať extrémne veľké peniaze je zbytočné. Taktiež nikto nebude riskovať(ani štát ani veľká stavebná spoločnosť) problémy s EK, ak by predsa sa spustila realizácia R1. Ale jednotku by riešiť mohli, to je fakt, no skôr bude cieľ dostať/"motivovať" čo najviac áut do Turca.
Železnica je len ďalší vtip z kategórie sci-fi. ŽSR poriadne netušia čo budú robiť ZA - LM...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2018 10:38

Ešte doplním. Očakávateľné investície sú tak výmena povrchu, zriadenie pruhov pre ľavé odbočenie, oprava mostov a priepustov, osadenie ASD, aktualizácia DZ, trvalé dopravné gombíky atď. Teraz SSC zabezpečuje PD pre úsek medzi Liptovskou Osadou a Korytnicou.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 21. Sep 2018 12:30

jarino:
https://www.webnoviny.sk/tender-na-stav ... -namietky/
Diaľničiari už skôr vyradili z tendra na stavbu diaľnice pri Ružomberku najlacnejšiu ponuku slovensko-talianskeho združenia HANT BA DS, a.s. a INC S.p.A. Turín.

Ako dopadlo Visnove vieme aj spamati, vylucenie prvych troch uchadzacov, az kym to nedostali "nasi" lusia.

Vylucenie prvych uchadzacov beriem ako zrusenie a vysmech tendru.
Ako dopadli tie useky vieme. Hubova - Ivachnova stoji aj 6 rokov po clanku ktory som uviedol
Rovnako stoji Turany - Hubova s tunelom Visnove.

R4 Kosice - Miskolc sa zacalo stavat pred odchodom Figela a vidime ako skoncilo. Bez problemov postavene v podstate nacas a v rekordne nizkej cene.
Rovnako PPP na R1 Nitra - Zlate Moravce ktore ako jedine z PPP Figel pustil. Zacalo sa stavat pred prichodom Fica tak sa to aj dokoncilo, bez dodatkov, zvyseni ceny a pod. Aj ked tam ta cena bola aj tak vysoka.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2018 12:47

Prosím, nemiešaj pojmy a píš ako to naozaj je. Žiadny tender zrušený nebol...
Čo ty považuješ za zrušenie tendra je Tvoja vec.

V istých prípadoch bolo dobré, že najlacnejšieho vyradili. Teraz spätne nemám problém povedať, že je dobré, ak to nedostala spoločnosť, ktorá nedokázala manažovať jednoduchú stavbu v Prešove. To som v minulosti tvrdil niečo iné.

Pri Višňovom neboli vylúčení traja uchádzači. Zmluva bola podpísaná s tretím v poradí. Konzorcium, kde Taliani tu nemali žiadne zázemie a tí druhí prekladali potoky (kedysi v referenciách to mali na svojej stránke). Zhotoviteľ má problémy, ale štát asi tiež nebude v poriadku. V minulosti to bolo spomínané s dôvodmi.
Pri Hubová - Ivachnová nie je problém, že to dostal 4. uchádzač ale úplne niekde inde.
Turany - Hubová neobsahuje v projekte tunel Višňové a opäť, úplne iné problémy...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.