Stránka 37 z 39

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 21:14
od PK
ecce ja nehovorim o tranzite, ale rozdeleni dopravy do Bratislavy. Ak ti do Bratislavy prichadza denne z vychodnej strany 100.000 aut a zjednodusene si predstavis, ze 50.000 ide do severnej casti Ba a 50.000 do juznej casti, tak to znamena, ze juznou castou ti prejde 100.000 aut a severnou 50.000, pretoze ti co idu do severnej musia prejst juznou. Ak bude pristup aj zo severu tak juznou aj severnou castou prejde 50.000 aut. Vysledok realne bude v juznej casti o 50.000 aut denne menej.
Ten sever a juh netreba brat doslova, realne to moze byt nieco ako juhovychod a severozapad, ale vysledok by bol podobny. Proste vsetci co dochadzaju po terajsom obchvate, plus Lafranconi a po Vajnorskej/Roznavskej by presli na novy obchvat a o tolko by sa zmensilo zatazenie terajsieho obchvatu a Vajnorskej, Roznavskej.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 21:21
od Tomas PO
nezabudajte, ze presov nema nieze obchvat, ale ani smisny prietah. a este dlhsie mat ani nebude.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 22:05
od ecce
PK, ale kde by ten obchvat mal byt? Ak myslis prietah od Patronky niekde popri železnici, tak take plany tusim aj su a ano, to by pomôcť mohlo, len to bude velmi drahe. Ak sa bavime o tunele Karpaty, tak ten vnutromestskej doprave pomôže len trochu.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 23:16
od PK
Presne rozpravam o tunele Karpaty, ten prebral vyznamnu cast premavky zo sucasneho obchvatu, Vajnorskej a Roznavskej. Celkovo by znizil pocet aut prechadzajucich mestom. Podla mna by jeho efekt na znizenie vnutromestskej premavky bol obrovsky.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 07:28
od pristy27
Vlados napísal:Nemyslel som čakať na eurofondy, ale vládu ktorá nebude budovať tento úsek cez PPP. To hodnotenie neplatí ak zaplatená cena je 15x, 10x a ani 5x drahšia ako je jej hodnota (ekonomická/spoločenská).
Iba odhadujem, smerácke PPP bude niečo ako mega lúpež.

Určite im to cez Prístavný most vychádza (časovo aj finančne) a čo im nevychádza smerujú inakadiaľ.
Na 30 km jazdu nie je potrebné mať diaľnicu.


Povedzme si uprimne ze uz tie 3 pismena v ludoch na Slovensku vzbudzuju paniku (mozno opravnene po zlych skusenostiach zatial s jednym uspesnym v tejto oblasti) ale nie je to vobec nic nestandardne vo svete a napriklad aj v susednom Rakusku tym budovali severny obchvat Viedne S1/S2/A5 a relativne uspesne.
Absolutne s tebou suhlasim, ze ak cena bude 15x, 10x, ci dokonca 5x vyssia tak je to uplna blbost stavat to tymto sposobom. Preto si myslim, ze ta cena bude tak 1,5 az 2x taka co ale tiez asi nie je idealne.
A ano, nerobia to pre modre oci asistenky pana ministra... Bude to pekna ryza.
Tiez by som sa aj do buducnosti priklanal k nejakemu rieseniu ako pisal napriklad ecce. Zalozit nejaku statnu akciovku a do nej liat napriklad tych 150 mil. rocne a z tychto penazi potom realizovat veci co sa nedaju z eurofondov.
Tato akciovka by mohla nahradit v principe toho koncesionara a navyse by si neuctovala taku marzu ako on.

Ten Senec som skor uvadzal ako smer a priklad (ma tam velkosklad napr. Billa) ale ok, tak nech je to Trnava, Nove Mesto alebo Trencin. To je fuk, ide o princip. Cez Pristavny most to vychadza najlepsie pokial sa tam nestoji 2 hodiny a nemaju alternativny moznost trasy.

K tej teme tunela si myslim, ze ma velky vyznam na odbremenenie hlavne od tranzitu ale pre lokalnu dopravu prichadzajucu z vychodu smerujucu do zapadnej alebo severnej casti mesta je takmer nepouzitelny. Skor naopak ho budu vyuzivat ludia prichadzajuci zo Zahoria do vychodnej casti mesta. Na vstupe D2 do mesta su tiez solidne zapchy a slodne casom narastaju. Krizovatka D4 s D2 je umiestnena az pri Stupave a ak neratame VW a firmy v jeho okoli (co urcite nie je malo) tak od BA je to dost daleko sa vracat. Ale ten tranzit smer Cechy a naopak si myslim bude dost podstatny.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 09:46
od aquila
R7 ma vyznam, aj D4 ma vyznam, ale nie za tuto cenu ..

co je gut, ze to robia na 3+3, ze prerobili MUK D1 a D4, ale uplna katastrofa je MUK cierna voda, tu dufam zrusia ..

kazdopadne je fakt, ze keby sa cez PPP urobila elektricka ako nosny system za tu miliardu euro, t.j. ze by casti v meste a na radialach isli pod zem, tak by to malo pre dopravu radovo lepsi prinos .. samozrejme s prepojenim na zeleznicu, vybudovanim TID

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 10:17
od pohodak
ono "smutne" je hlavne to, ze aj ked sa vybuduje D4 aj R7 aj tunel karpaty a prepojenie na AT hranicu tak v konecnom dosledku bude aj tak treba o par rokov riesit dopravu v meste za tie iste peniaze (+ inflacia)...este smutnejsie je, ze BA nema vyriesenu rozumnu dopravnu strategiu, takze aj keby ta miliarda bola k dispozicii, realne ju nie je v tomto momente na co zmysluplne minut :(

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 10:20
od Peterman
R7/D4 sú potrebné, písal som vyššie (nižšie).
Ale cena neskutočne prestrelená - za to by sme mohli mať tuto stavbu aj dalších cca 50 km rýchlostnej cesty
A potom sa čudujme, že okolite štáty stavaju násobne rýchlejšie...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 13:37
od Čumil
pristy27 napísal: Zalozit nejaku statnu akciovku a do nej liat napriklad tych 150 mil. rocne a z tychto penazi potom realizovat veci co sa nedaju z eurofondov.
Tato akciovka by mohla nahradit v principe toho koncesionara a navyse by si neuctovala taku marzu ako on.


Ale ved taka akciovka je a vola sa NDS a.s. Alebo sa mylim?

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 16:31
od Vlados
Mohla by to byť aj táto.

1. je rozdiel v absulútnej výške: ukradnúť desiatky percent z kontraktov, ktoré sa uzatvoria počas jednej vlády alebo mať rovnaké desiatky percent z kontraktu, ktorý je na 30 rokov... počas jedného volebného obdobia zaťažia 6-7 nasleducích vlád.
2. je rozdiel ak sa naplánuje príspevok z rozpočtu alebo ak je ho nutné platiť lebo musíš.. Platnosť PPP kontraktu nemôžeš pozastaviť, ale výstavbu odložiť áno. Stačí, že príde skríza a štát nebude mať k dispozícii 150-200mil. a bude musieť tú súmu zaplatiť tak možno nepridá dôchocom, zníži poistné za poistencov štátu, zníži štátne hmotné rezervy, zníži investície do armády... a pritom by mohol len pozastaviť výstavbu ďalších úsekov D4. Vlastne toto isté sa roky deje v prípade R2, R3, R4... Postupnými krokmi sa dá budovať tiež a z dlhodobého hľadisko vybudovať aj viac.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 17:32
od PK
Dalsia vec ktora ma napadla uz pred asi 7 rokmi ked sa firma v ktorej som pracoval stahovala z Vajnorskej na Prievozsku, ze preco sa nevybuduje osobna vlakova stanica/zastavka v pristave. Do Business centra na Prievozskej dochadzaju tisice ludi denne z okolia Bratislavy, pouzit vlak je nerealne, napriklad zo Senca na Hlavnu stanicu, potom MHD na Prievozsku trva mozno aj hodinu aj pol. Ak by bola osobna stanica v pristave, vsetci ludia z okolia BA ako Senec, Pezinok a pod. by mohli dochadzat priamo vlakom. 20 minut cesta vlakom Senec - Bratislava Pristav a Pezinok - Bratislava Pristav by bola bezkonkurencna. Toto by dokazalo odbremenit dopravu v Bratislave tak o 10.000 - 20.000 ludi denne.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 18:10
od ecce
PK napísal:Presne rozpravam o tunele Karpaty, ten prebral vyznamnu cast premavky zo sucasneho obchvatu, Vajnorskej a Roznavskej. Celkovo by znizil pocet aut prechadzajucich mestom. Podla mna by jeho efekt na znizenie vnutromestskej premavky bol obrovsky.


Tunel Karpaty zacina daleko za mestom pri Marianke a konci (o nieco blizsie) za mestom pri Raci. Uz ked ides z Dubravky do Ruzinova, tak sa Ti viac oplati ist cez mesto. Nedeli vnutromestsku dopravu na 50:50, ale odhadom 95:5 (z hladiska vnutromestskej dopravy v podstate pomaha iba DNV a naspat ludom z Race a okolia, ktori robia vo VW) a cely jeho vyznam je v odkloneni tranzitu. Lenze ani toho tranzitu zas nie su desattisice.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 18:43
od PK
Od krizovatky D1/D4 vo Vajnoroch po D4 to bude okolo 25km po Lafranconi. Po sucasnom obchvate to je okolo 15km. V sucasnosti tuto trasu absolvovat v spicke trva okolo 30 minut. 25km po dialinici priemernou 100km/h bude trvat 15 minut. Rovnako okolo 30 minut moze trvat v spicke trasa D1 krizovatka Vajnory - Hlavna stanica aj tuto trasu po D4 bude mozne spravit o 15 minut kratsie. Ano tunel Karpaty je naokolo, ale situacia na vstupe do BA z vychodu je taka zla, ze by tato nova trasa prevzala velku cast premavky aj tak.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 20:24
od Vlados
Toto nepomôže.
1. zachádzka bude viac ako 10km
2. príjazd od Stupavy býva ráno plne vyťažený
3. výjazd na Stupavu býva večer plen vyťažený, minimálne po Lamač

Je potrebné dostať autá do mesta alebo ľudí do MHD a MHD o 2 kvalitatívne úrovne vyššie.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 21:42
od PK
Vlados, to ze je prijazd od Stupavy plne vytazeny nemusi znamenat az tolko, cast tychto aut ktora smeruje do vychodnej casti bratislavy by sa presunula do tunela popod Karpaty a nesla tymto smerom. Aj keby sa prichadzajuce auta popreskupovali akolkolvek vzdy to bude znamenat mensi pocet kilometrov najazdenych po Bratislave, pretoze sa dostanu dialnicou na miesto ktore je blizsie k ich cielu vnutri mesta.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2015 22:57
od Vlados
PK, asi ni nikdy nehrával guličky ;) Ak keď všetky modré pošleš z východnej strany a všetky červené zo západnej tak vo výsledku sa nič nezmení. Zápchy zostanú aj z východnej az západnej strany... jedine, že by tie autá sublimovali vetracou šachtou. Čiastočným riešením je južný obchvat by vozidlá prichádzali z juhu, tu by nutné bolo potrebné rozšíriť Bajkalskú ul. (priestor na to je) a výhľadovo riešiť servernú tangentu. Toto by pomohlo len v prípade, že by do BA nezačalo prichádzať viac áut.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2015 00:56
od PK
Vlados, gulicky som obcas hraval, ale tento problem je trosku zlozitejsi ako tie gulicky. Vyssie som pisal, ze ak presunies vstup aut z dialnice blizsie k ich cielu v meste tak najazdie menej km po meste. Zober si priklad vodic iduci zo Senca do Lamaca. V sucasnosti moze ist po Vajnorskej a mestom, alebo po obchvate D1 a po Lafranconi na sever. Po meste najazdi 7 az 15 km, je to auto ktore stravi v zapchach po meste 30 minut a zavadzia tam. Ak by siel tunelom popod Karpaty, realne by do Lamaca presiel tak 3km od dialnice a nezavadzal by v meste.
Rovnako by to fungovalo aj z opacnej strany od D2. Zapchy sa nezacinaju na D2 pri tuneli, alebo D1 pri Zlatych Pieskoch. Zapchy plynule vznikaju uz od stredu mesta. Vytvorenim obchvatu by si znizil pocet autokilometrov v meste a realne by to bolo vidno aj ako menej zapch od vnutornych ulic az po dialnice.
Ano juzny pristup by tiez pomohol to sa nehadam, tak ako by pomohol vychodny pristup od Starej Seneckej na ktorej je par bodovych zavad po ktorych odstraneni by sa skapacitnila.
Rovnako ako by sa mali vytvorit rychle priame vlakove spojenia z Pezinka, Senca, Trnavy, Sladkovicova, Galanty, Serede, Samorina, Dunajskej stredy na Bratislavu Hlavnu stanicu, Bratislavu Pristav, Bratislavu Nove Mesto a Bratislavu Petrzalku. Rekonstrukcia tychto stanic plus zavedenie novych vlakov by stalo urcite menej ako planovane PPP na D4.
Ale ako tu stale vravim, to by bolo rozumne riesenie ktore by riesilo problem a tieto sa na Slovensku blokuju, Pretoze sucasna situacia kope ludi ktori maju moc a rozhoduju vyhovuje. Otvorenie Bratislavy doprave by znizilo ceny realit v meste a ohrozilo investicie istych skupin.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2015 09:14
od devil
Od krizovatky D1/D4 vo Vajnoroch po D4 to bude okolo 25km po Lafranconi. Po sucasnom obchvate to je okolo 15km. V sucasnosti tuto trasu absolvovat v spicke trva okolo 30 minut. 25km po dialinici priemernou 100km/h bude trvat 15 minut. Rovnako okolo 30 minut moze trvat v spicke trasa D1 krizovatka Vajnory - Hlavna stanica aj tuto trasu po D4 bude mozne spravit o 15 minut kratsie. Ano tunel Karpaty je naokolo, ale situacia na vstupe do BA z vychodu je taka zla, ze by tato nova trasa prevzala velku cast premavky aj tak.


preco lafranconi ? podla mna najviac ludi dochadza do stareho mesta (ake prekvapive), do zapadnej casti ruzinova ci casti petrzalky pri dialnici. cize asi do priestoru ohraniceneho bajkalskou v vychodu, dialnicou z juhu a sancovou zo severu resp. max po polus. od D2 na vychod su vilove stvrte cize stefanikova a novy most ohranicuju tento priestor zo zapadu. absolutne vylucene ze 50:50, ale odhadom suhlasim s 95:5.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2015 18:07
od Vlados
PK, príkladom dvoch farieb som chcel naznačiť, že tých čo by sa presúvali tunelom popod Karpaty by nebolo veľa..

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2015 09:20
od Kanky
Peterman napísal:R7/D4 sú potrebné, písal som vyššie (nižšie).
Ale cena neskutočne prestrelená - za to by sme mohli mať tuto stavbu aj dalších cca 50 km rýchlostnej cesty
A potom sa čudujme, že okolite štáty stavaju násobne rýchlejšie...

Vedel by som si predstavit ze by sa do tej ceny vosla komplet oravska R3, na ktoru najblizsie roky peniaze nebudu

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 07:53
od ANDi
Je dost mimo davat za priklad americku hustotu premavky a ich 8-10 pruhove dialncie vs. slovenske...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 15:26
od mjk
Treba sledovat toto vlákno http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=22&t=10853&start=175#p173974, pretože toto je len D4 a koncesia je na D4 a R7.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 16:17
od zoom
ANDi napísal:Je dost mimo davat za priklad americku hustotu premavky a ich 8-10 pruhove dialncie vs. slovenske...

Treba poznamenať aj že tie mld. na D4 budú vyplácané v čase, takže časovej hodnote penazí ťažko určiť, čo by sa do toho zmestilo.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 11:54
od ANDi
To bolo k tej diskusii, ktora bola presunuta sem viewtopic.php?f=10&t=15223&start=2475

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 22:26
od MarosJan
zoom napísal:
ANDi napísal:Je dost mimo davat za priklad americku hustotu premavky a ich 8-10 pruhove dialncie vs. slovenske...

Treba poznamenať aj že tie mld. na D4 budú vyplácané v čase, takže časovej hodnote penazí ťažko určiť, čo by sa do toho zmestilo.


Pri vypocte ktory variant je vyhodnejsi sa berie vzdy sucasna hodnot penazi. V pripade D4/R7 je sucasna hodnota splatok cca 2,2miliardy eur. Ale to iba ak akceptujeme stedre diskontovanie poradcov - 3,4%. Podla metodiky mali pouzit cca 2%, cim by sa splatky v sucasnej hodnote navysili na 2,8 miliardy eur.