Stránka 2 z 39

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2005 20:05
od Adaios
MH napísal:Dokončené by to mohlo tak okolo roku 2020, ak dá EU na to peniaze, lebo je to záujem aj Viedne tak možno aj o 2 roky skôr. Tunel však skôr ako 2025 podľa mňa nebude.


Tak ten tunel, to bude stavba, ktora bude trvat min. 5 rokov. A ten bude aj najdrahsim usekom celej stavby. Jeho cena bude realne aj s prijazdovymi komunikaciami celkova na urovni cca. 1 mld. EUR. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 16:59
od E499.3056
stale som nepochopil vyznam tejto dialnice a okruhu, co to ma zabezpecovat?

btw. zaujima ma, co tam mysleli tou 502 Bratislava-Raca. Akoze tam niekde ma byt napojka na dialnicny tunel ci co?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 17:04
od B;
Ma zabezpecit, aby tranzit nesiel cez dnesne prepojeni D1 a D2 priamo cez Bratislavu, kde je dost vysoka intenzita aj z vnutromestskej dopravy.

V prvej etape (D4 - napojenie na D1) pre smer sever (PL, UA, ...) smer juh (A, H) a opacne

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 17:46
od Lenny
D4 bude zabezpečovat, aby se různé druhy dopravy nemícháli mezi sebou, aby se oddělila tranzitní od městské a příměstské a taky aby se odlehčilo centru města, protože současný stav připomíná spíš dálniční průtah městem než obchvat. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 18:34
od Adaios
E499.3056 napísal:stale som nepochopil vyznam tejto dialnice a okruhu, co to ma zabezpecovat?


V sucasnosti sa musi rocne investovat 500 mil. SKK a viac do rozsirovania cestnych tahov a do vystavby mostov a tunelov. To je potrebna priemerna rocna suma. Okrem toho su poskodzovane vsetky budovy, cesty potrebuju byt castejsie opravovane atd. Pretoze nie je ine riesenie nez riesit dopravu cez mesto Bratislava.

Mesto BA ma vela nevyhod. Je hlavnym mestom SR, ale lezi nie v strede statu. Okrem toho je toto mesto obklopene pohorim Male Karpaty a aj to velmi nestastne. Okrem toho je mesto ohranicene aj 2 statnymi hranicami. A naviac ide cez mesto velka rieka.

Mesto Bratislava je mestom, ktore je v ramci EU (a teda aj v ramci sveta) zaradene na prve miesta v rebricku ktory hodnoti to, kolko tranzitu a kolko "mestskej" dopravy sa v meste pohybuje a pre BA je to vo vysokych cislach len tranzit a az potom mestska doprava. Ale treba si uvedomit ze aj samotna mestska doprava ma velmi velke problemy.

Takze pre tranzit neexituje nic ine, len rozsirenie sucasnych cestnych tahov, rozsirenie krizovatiek, vystavba dalsich mostov ktore budu sluzit pre nove cesty alebo budu sluzit pre odlahcenie dopravy na dnes velmi pretazenych mostoch atd.

SR ma nevyhodu aj ekonomicku ze nedokaze hned riesit obchvat okolo BA, ale riesi aspon rozsirovanie cestnych tahov a zlepsuje samotnu dopravu v meste. Zlepsuje = stale viac ciest, aut v meste nez parkov, budov atd.

V BA je v katastrofalnom stave aj MHD. Ale to je kapitola sama o sebe a dalo by sa o tom diskutovat v inych temach.

Samotna dialnica D4 bude sluzit na odlahcenie tranzitu ktory smeruje hlavne z Madarska aby nemusel prechadzat cez mesto.

Kazde velke mesto potrebuje velky dialnicny obchvat, kazde velke mesto ho aj ma alebo ho stale viac rozsiruje alebo ho prave stavia atd.

V BA je ten problem ze po D4 bude musiet nasledovat aspon 10 km tunel pod pohorim Male Karpaty, ale to nebude problem pre SR, ale pre PPP podla mna.

Aut, kamionov atd. pribuda a bude pribudat ako tranzit tak aj samotna mestska doprava. Budu stupat aj naroky na MHD a jednoducho neda sa stale rozsirovat cestna siet v BA. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2006 23:57
od expwy
Pridávam link nielen o diaľnici D4
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 05&lang=sk
Je tu aj časť mapy variantov a aj vizualizácia šiesteho mosta cez Dunaj.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 15:56
od Adaios
MH napísal:Pridávam link nielen o diaľnici D4
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 05&lang=sk
Je tu aj časť mapy variantov a aj vizualizácia šiesteho mosta cez Dunaj.


Dobry link.

Inak MH - podla teba ked bude existovat D4 + N0, tak sa to snad nejako spoji alebo nie :?:

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 21:23
od expwy
Adoas napísal:Dobry link.

Inak MH - podla teba ked bude existovat D4 + N0, tak sa to snad nejako spoji alebo nie :?:


Najnovšie sa teraz robí štúdia na predĺženie D4 od D1 po D2 (tunel pod Karpatmi), takže NO by nebola RC, ale plnohodnotná D4 až po križovatku D2 pri Stupave. Tlaky hl. mesta BA a kraje sú veľmi silné takže je dosť možné, že vyhrá červený variant s predĺžením diaľnice až k Stupave. Čo bude ďalej od D2 (Stupava) po hranice s Rakúskom zatiaľ neviem, ale tých pár kilometrov už asi nebude problém riešiť ako diaľnicu.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 21:55
od Adaios
MH napísal:
Adoas napísal:Dobry link.

Inak MH - podla teba ked bude existovat D4 + N0, tak sa to snad nejako spoji alebo nie :?:


Najnovšie sa teraz robí štúdia na predĺženie D4 od D1 po D2 (tunel pod Karpatmi), takže NO by nebola RC, ale plnohodnotná D4 až po križovatku D2 pri Stupave. Tlaky hl. mesta BA a kraje sú veľmi silné takže je dosť možné, že vyhrá červený variant s predĺžením diaľnice až k Stupave. Čo bude ďalej od D2 (Stupava) po hranice s Rakúskom zatiaľ neviem, ale tých pár kilometrov už asi nebude problém riešiť ako diaľnicu.


OK - a co tak namiesto 2+2 stavat hned 3+3 okrem tunelov dlhsich ako 1 km :?:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 18:07
od aquila
dovolil som si zo stranok NDS dat obrazky variantneho riesenie ako aj vizualizaciu siesteho mostu aj do nasej galerie ;)

variantne riesenie
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=725

vizualizacia mostu
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=726

inak ked som tak pozeral na to variantne riesenie, tak ked sa postavi D4 a R7 od pristavneho mostu popod slovnaft, tak by bolo mozne efektivne "odstavit" pristavny most za ucelom rekonstrukcie/prestavby ..

resp doprava by zase tak vela netrpela

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 18:19
od Branco
Šiesty most vyzerá naozaj pekne. Bude to zrejme "suspended" most, t.j. závesný most.

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 21:06
od Adaios
Kedy sa bude stavat "dialnicny objekt" pri Stupave - malo sa zacat v r. 2005/06 alebo nie :?:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 22:38
od aquila
adoas, o stupave viac v tejto teme http://dialnice.info/viewtopic.php?t=188 ;)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 00:08
od Flintstone
aquila napísal:adoas, o stupave viac v tejto teme http://dialnice.info/viewtopic.php?t=188 ;)


Tu by malo byť v každej sekcii nejaký zoznam tém a ich rozdelenia tak ako to má Dy v Cestnej sieti. Lebo fórum rastie a aj funkcia Hľadať už stráca význam, ... nájde tak veľa výrazov že sa to nedá nájsť čo človek hľadá. :)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 11:04
od aquila
vyhladavanie funguje spolahlivo a ked sa ho niekomu nechce pouzit, vzdy je ho mozne takymto stylom nasmerovat ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 17:18
od Bager3
aquila
velmi dobry postrech s tym, ze by sa dal rekonstruovat pristavny most keby sa dostaval nulty obchvat Ba vlastne D4

ja osobne by som uz zacal so zaciatkom vystavby R7 aspon po dunajsku luznu poza slovnaft dost vyrazne by to odlachcilo jestvujucu cestu v Ba popri podunajskych byskupicach kazdy den ta byvaju nenormalne zapchy.

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 23:33
od Adaios
Flintstone napísal:
aquila napísal:adoas, o stupave viac v tejto teme http://dialnice.info/viewtopic.php?t=188 ;)


Tu by malo byť v každej sekcii nejaký zoznam tém a ich rozdelenia tak ako to má Dy v Cestnej sieti. Lebo fórum rastie a aj funkcia Hľadať už stráca význam, ... nájde tak veľa výrazov že sa to nedá nájsť čo človek hľadá. :)


Nova verzia tohoto forumu (program pre forum) bude podporovat rozdelenia priamo v sekciach a potom sa bude dat rozdelit priamo kazda sekcia na podsekcie a tam budu konkretne temy: napriklad Dialnice-D1, D2, D3, D4-jednotlive useky ku kazdej dialnici.

Funkcia Hladat funguje velmi dobre - a staci vynechat MT ked najde konkretne vysledky. :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2006 09:56
od expwy
Podľa nového Bundesstrassengesetz, ktorý bol prifatý asi pred 2 týždňami sa rakúska diaľničná sieť rozrástla o 1 diaľnicu (A24) a 4 rýchlostné cesty (S3, S8, S34, S37). Na D4/NO pri Devínskej Novej Vsi bude naväzovať rakúska S8 Marchfeld Schnellstrasse.

http://www.parlament.gv.at/pls/portal/d ... 057868.pdf

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2006 10:08
od Branco
MH: Tak toto je vynikajúca správa. Predpokladal som, že zaradenie Marchfeld Schnellstrasse do diaľničných plánov je na dlhšie obdobie. Vďaka :D

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2006 10:58
od Ike
Nazdar, ako je to s tym nultym okruhom?

podla toho co som cital sa do 2008 asi postavi krizovatka Zahorska Bystrica, Stupava Juh a Devinska Nova Ves a spoji sa to....

zvysok (most Morava) a Tunel Karpaty, sa postavy neskor?

Inak byvam v DNV, je rok 2006 a nic sa stale nestava.... jedine co sa tu deje, je, ze sa tu asi 7 rokov rozprava o moste cez Moravu.

Inak, ten N0 bude dvojprudovy? a tunel karpaty tiez? diki

btw. nemate niekto nejaky nakres?

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2006 15:29
od Adaios
Ike napísal:Inak, ten N0 bude dvojprudovy? a tunel karpaty tiez? diki


Parameter je planovany na 2+2 v celej dlzke. Samotny tunel podla toho kto ho bude stavat a financovat bude postaveny za 1. hned na 2 rury s jednosmernou prevadzkou alebo najprv na 1 ruru a na obojsmernu prevadzku.

Boli uvahy vystavby okruhu okrem tunela mat pripravene pozemky, ochrane pasmo, mosty atd. na bezproblemobe roszirenie z 2+2 pruhy na 3+3 pruhy ale neviem ako to pokracuje.

Moj odhad je ze do r. 2020 tunel existovat nebude (bude max. rozostavany a aj to bude uspech) a D4 by mohla byt dokoncena. Realne.

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2006 19:57
od Ike
D4 by mohla byt dokoncena


mohla by... no kdesi hovorili, ze 6. most v BA ma byt najskor v roku 2030... a ten most je sucast D4, nie?

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2006 20:00
od Adaios
Ike napísal:
D4 by mohla byt dokoncena


mohla by... no kdesi hovorili, ze 6. most v BA ma byt najskor v roku 2030... a ten most je sucast D4, nie?


Ak mam spravny prehlad tak teraz je tych mostov 5, takze 6. most sa bude stavat urcite do r. 2015. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2006 10:44
od Lenny
6, most je součástí D4.

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 19:59
od Adaios
Mal by sa raz dostat do vlady do ministerskeho kresla clovek priamo stavbar alebo inznier z dopravnej oblasti pretoze r. 2007-2013 z EU su priamo urcene hlavne na dopravnu infrastrukturu a treba hlavne skusenosti z praxe z trhu.

Potom by bolo realne ze takato osoba by dokazala rozbehnut (a mala by hlavne respekt ze by nebolo take lahke ju "oklamat") PPP na celom vonkajsom obchvate BA bez tienoveho myta, dalej PPP na D1 a R2 s tienovym mytom a nasmerovat EU fondy na D1, R1 a D3 a zo statneho rozpoctu potom financovat to ostatne ako R4, R7 atd.

Keby SR vyhlasila tender na zhotovenie a prevadzkovanie celej D4 s pokracovanim cez Male Karpaty a napojenie na ine staty - s dobou na 30-40 rokov tak by sa realne mohlo zacat v r. 2010-12 stavat. A stavalo by sa 5-10 rokov. Preco je ticho v tejto oblasti :?: