D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 10:37

Bager3 napísal:Ak by presiel variant 2 tak obchvat Pezinka by mal byt zakomponovany nejak do toho variantu nieje to jeden s dovodou preco sa v Pezinku nic nedeje?


V PK sa nedeje preto nič, lebo tam nejde významný investor a neprechádza tadiaľ žiadna cesta I. triedy. Teda štát, ktorý by mohol zafinancovať obchvat tu na to nemá dôvod. A samospráva pripravuje projektovú dokumentáciu, to je začiatok obchvatu.

Ak bude variant č. 2 pri trasovaní D4, tak sa naozaj vyplatí investovať o potrebnú sumu naviac a vyrieši sa tým celý Pezinok, aj preto je možno lepšie počkať. Ale je to vabank a oficiálnych možnosti sú len 3, nie 4.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod E499.3056 » 05. Okt 2006 18:11

Ako to majú vystavať 9 kilometrový tunel? Veď to budú stavať minimálne 12 rokov!
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod E499.3056 » 05. Okt 2006 18:12

keďže príspevky sa nedajú editovať a zabudol som povedať - kvôli čomu teraz stavajú tunel Sitiny...
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod johhan » 05. Okt 2006 19:25

E499.3056 napísal:Ako to majú vystavať 9 kilometrový tunel? Veď to budú stavať minimálne 12 rokov!


4 roky na komplet
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 19:33

E499.3056 napísal:keďže príspevky sa nedajú editovať a zabudol som povedať - kvôli čomu teraz stavajú tunel Sitiny...


Priamy diaľničný prieťah na priamej diaľnici D2, čistý tranzit.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod ELZ » 05. Okt 2006 21:20

E499.3056 napísal:keďže príspevky sa nedajú editovať a zabudol som povedať - kvôli čomu teraz stavajú tunel Sitiny...


Chod sa pozriet na tyzden na krizovatku Patronka a zistis preco :-) A kamion za kamionom sa vali ... a su tam pekne zapchy ... btw. existuju nejake vhodne laxativa aj na dopravu? :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 21:27

Dy napísal:
E499.3056 napísal:keďže príspevky sa nedajú editovať a zabudol som povedať - kvôli čomu teraz stavajú tunel Sitiny...


Priamy diaľničný prieťah na priamej diaľnici D2, čistý tranzit.


Ak chcel autor naznačiť, že D4 bude riešiť tranzit, je to pravda, len sú tu také detaily.

Sitina, posledný úsek na D2 stojí cca. 3,5 mld. SKK.

D4+tunel Malé Karpaty+napojenie po D2 bude stáť 90 mld. SKK.

Už sa nedá čakať na D4, bolo potrebné dostavať D2.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 06. Okt 2006 12:24

E499.3056 napísal:Ako to majú vystavať 9 kilometrový tunel? Veď to budú stavať minimálne 12 rokov!


pokud nasadíš TBM tak ten má průměrné denní vykony okolo 25-30 m. Pokud by se nerazil obousměrně tak, by ho prorazili za cca rok. Problém ale by byl s logistikou, bo mi materiál museli přivážet a odvažet ucelené vlaky. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod E499.3056 » 06. Okt 2006 14:03

90 miliard slovenskych koruniek? V zivote som nevide po kope 100 tisic (v 5-tisickach) a oni chcu polozit na stol 90 miliard, a este pocitajme, kto sa ako nabali a ako dlho sa bude stavat. D4 je podla mna hovadina v tomto smere ako 9 kilometrovy tunel, lebo ak chcem ist zo Senca, Ciernej Vody do Malaciek, tak nepojdem 9 kilometrovym tunelom, ale bud cez mesto, alebo ked chcem ist dialnicou tak D2 - ak bude dostavana. D4 by som urobil ako vychodny obchvat mesta, ale nezabudajme, ze su dolezitejsie veci ako stavba 90 miliardoveho tunela.
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Lenny » 06. Okt 2006 14:14

E499.3056 napísal:90 miliard slovenskych koruniek? V zivote som nevide po kope 100 tisic (v 5-tisickach) a oni chcu polozit na stol 90 miliard, a este pocitajme, kto sa ako nabali a ako dlho sa bude stavat. D4 je podla mna hovadina v tomto smere ako 9 kilometrovy tunel, lebo ak chcem ist zo Senca, Ciernej Vody do Malaciek, tak nepojdem 9 kilometrovym tunelom, ale bud cez mesto, alebo ked chcem ist dialnicou tak D2 - ak bude dostavana. D4 by som urobil ako vychodny obchvat mesta, ale nezabudajme, ze su dolezitejsie veci ako stavba 90 miliardoveho tunela.


tunel by nevyšel na 90 mld, ale na takových 10-15 mld
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod E499.3056 » 06. Okt 2006 14:46

Lenny napísal:
E499.3056 napísal:90 miliard slovenskych koruniek? V zivote som nevide po kope 100 tisic (v 5-tisickach) a oni chcu polozit na stol 90 miliard, a este pocitajme, kto sa ako nabali a ako dlho sa bude stavat. D4 je podla mna hovadina v tomto smere ako 9 kilometrovy tunel, lebo ak chcem ist zo Senca, Ciernej Vody do Malaciek, tak nepojdem 9 kilometrovym tunelom, ale bud cez mesto, alebo ked chcem ist dialnicou tak D2 - ak bude dostavana. D4 by som urobil ako vychodny obchvat mesta, ale nezabudajme, ze su dolezitejsie veci ako stavba 90 miliardoveho tunela.


tunel by nevyšel na 90 mld, ale na takových 10-15 mld

Jasné, veď branisko, ktoré má pomaly 5 kilákov stálo okolo 10 ;-) aj s predražením a okrádaním štátu, takže 9 kilometrový... nechcem ani pomyslieť. Pomaly ma ani nenapadne, na čo by ten tunel slúžil
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Dialniciar » 06. Okt 2006 15:48

E499.3056 napísal:90 miliard slovenskych koruniek? V zivote som nevide po kope 100 tisic (v 5-tisickach) a oni chcu polozit na stol 90 miliard, a este pocitajme, kto sa ako nabali a ako dlho sa bude stavat. D4 je podla mna hovadina v tomto smere ako 9 kilometrovy tunel, lebo ak chcem ist zo Senca, Ciernej Vody do Malaciek, tak nepojdem 9 kilometrovym tunelom, ale bud cez mesto, alebo ked chcem ist dialnicou tak D2 - ak bude dostavana. D4 by som urobil ako vychodny obchvat mesta, ale nezabudajme, ze su dolezitejsie veci ako stavba 90 miliardoveho tunela.


Ano, to je realita. Myslím tým celý úsek: D4+pokračovanie cez Malé Karpaty, napojenie na D2, mostom cez Moravu a ukončenie na hraniciach a presne v týchto miestach bude stáť druhá rakúska diaľnica v smere na Slovensko.

Veď poď rátať so mnou:

D4 - 40 mld. SKK, nakoľko tu bude veľa vyvolaných investícií, čo je logické, lebo je tu veľa obývaných a priemyselných objektov, k tomu železnice.

Prechod cez Malé Karpaty, to je min. 1 tunel dlhý 9 km a jeho cena sa len odhaduje na 17 mld. SKK, ale celý prechod Malými Karpatmi bude stáť min. 25 mld. SKK. Veď len Branisko, jedna rúra stálo 8,5 mld. SKK a to je 5 km tunela. Pri Malých Karpatoch sa opieram o skúsenosti.

A potom ďalej, úsek v smere na Stupavu si vyžiada ďalších 5-10 mld. SKK, úsek ďalej v smere na Rakúsko si vyžiada 2 významné mosty - jeden nad železničnú trať, druhý cez rieku Morava, takže tu bude cena bez problémov 5-10 mld. SKK.

Spolu: 40+25+20 = 85 mld. SKK.

Ja tam mám rezervu, lebo nebudeme vedieť, ako na tom bude R7 alebo rošírenie D1 BA-TT a tu všade budú musieť byť veľké nové diaľničné križovatky.

Takže to je reálna suma, 90 mld. SKK. Veľký diaľničný obchvat Bratislavy. Mal už dávno stáť, nemuselo sa dnes investovať v miliardách do rozšírenia cestných ťahov, naopak už sa mohla stavať jedna trasa metra. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod E499.3056 » 06. Okt 2006 19:05

Metro = sranduješ? Podľa mňa metro je super, ale na Bratislavu je malé, to by chcelo väčšie mesto.

Tunel Karpaty a ten celý obchvat som nepochopil, veď keď idem od Jaroviec tak sa napojím na D2 a tak idem hore cez Sitiny...

Aj keď to bude stáť cca 90 milárd, za tieto koruny sa dá postaviť viac monštruóznych projektov, ktoré budú viac využívanejšie, ako nejaký obchvat tohto blbého mesta... :-/
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod mapman » 06. Okt 2006 19:10

Význam D4 vidím niekde úplne inde... Odvedie tranzit z D2 od ČR na Podunajskú, vytvorí obchvat mesta, odvedie tranzit z rakúskej A6 mimo Petržku, no a novinka, bude odvádzať tranzit z rakúskej S8, ktorá bude zaústena do Slovenskej DaR siete pri Stupave... Nejde o to sa dostať z Jaroviec do Malaciek, ide o to, dostať všetkú dopravu čo nemá v BA koniec, mimo toto mesto... Jedinou výnimkou bude práve E65 via D2...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 06. Okt 2006 19:11

E499.3056 napísal:Metro = sranduješ? Podľa mňa metro je super, ale na Bratislavu je malé, to by chcelo väčšie mesto.

Tunel Karpaty a ten celý obchvat som nepochopil, veď keď idem od Jaroviec tak sa napojím na D2 a tak idem hore cez Sitiny...

Aj keď to bude stáť cca 90 milárd, za tieto koruny sa dá postaviť viac monštruóznych projektov, ktoré budú viac využívanejšie, ako nejaký obchvat tohto blbého mesta... :-/


O peniazoch ja nikdy nesrandujem. 8)

Srandu si nerobím, takto to proste je, aj diaľnica D1 medzi ZA a RK bude stáť 50 mld. SKK a určite sa za tieto financie dá postaviť niečo iné, aj rozšírenie úseku D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 pruhy bude stáť cca. 15 mld. SKK a je to na zváženie, ...

Metro - ľahké metro som myslel ja, nie ťažké a náklady na jednu trasu komplet aj so súpravami sú 15 mld. SKK, jedna trasa rýchloelektričky bude stáť do 10 mld. SKK, myslím, že 8 - ale je to len rýchloelektrička.

Bratislava je dnes na 1. mieste v Európe - ako krajina s najväčším podielom tranzitovej dopravy a tento tranzit sa dnes (a teda do r. 2020 min.) dostane na D2 pomocou tunela Sitina, ale bude potrebné postaviť niečo, čo pôjde okolo Bratislavy, lebo tu máme aj mestskú dopravu a naviac je tu rast, ročne o 5% v počte tranzitu.

Ja ťa ale nemienim presviedčať a hádať sa tu s tebou. Nech sa nájdu iní, čo ti napíšu, že obchvat celej BA bude stáť 10 mld. SKK a ty budeš spokojný. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 22:25

Na stranke NDS sa uz objavili presnejsie udaje co sa tyka dlzky useku - 23202 m. Teda stavat sa bude pravdepodobne variant ktory vyusti na D1 pri Ivanke v trase R0.
Cena je stanovena temer 27 mld. Sk a doba realizacie 01/2015-11/2021.
Myslim, ze na tomto useku bude idealne pouzitie PPP, mozno aj bez tienoveho myta.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 08. Dec 2006 10:33

Andrej napísal:Na stranke NDS sa uz objavili presnejsie udaje co sa tyka dlzky useku - 23202 m. Teda stavat sa bude pravdepodobne variant ktory vyusti na D1 pri Ivanke v trase R0.
Cena je stanovena temer 27 mld. Sk a doba realizacie 01/2015-11/2021.
Myslim, ze na tomto useku bude idealne pouzitie PPP, mozno aj bez tienoveho myta.


Práve preto je to rok 2015, kedy v okolí BA zhustne doprava, výkonnosť cestnej siete bude stagnovať a bude s tým treba niečo robiť a pevne verím, že bude existovať dovtedy aj 1-2 trasy rýchloelektričky a bude sa zvažovať metro. Alebo snívam :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zvonec » 08. Dec 2006 16:52

Dialniciar napísal:Alebo snívam :?:


Stefan, pokial to nebude realita, tak to bude ina nocna mora...

:roll:

Do Roku 2015 budu uz oblasti okolo Bratislavy tak zahustene, ze D4 bude nutnostou. Ideal by bol, keby uz aspon cast od MUK D2/D4 az MUK D4/D1
bola v 2015 hotova.

D4, by mala ale na druhej strane pockat pokial nebude 3+3 Bratislava Senec.
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2006 16:57

dialniciar, snivas :) bude obrovsky uspoech ked bude v roku 2015 dobudovana petrzalska elektrickova radiala, D1 BA - TT rozsirena "docasne" na 3+3 a D4 bude aspon zacate ...

inak metro sa zvazuje uz 30 rokov, takze to jedine je 100% iste ze bude ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 11:50

aquila napísal:dialniciar, snivas :) bude obrovsky uspoech ked bude v roku 2015 dobudovana petrzalska elektrickova radiala, D1 BA - TT rozsirena "docasne" na 3+3 a D4 bude aspon zacate ...

inak metro sa zvazuje uz 30 rokov, takze to jedine je 100% iste ze bude ;)


Metro ... čakalo, že by sa mohlo deblokovať cez ruský dlh, dnes vieme, že to nebude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 12:51

Inak min. náklady na D4 sú vyrátané na 35 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odmietanie vajnorskeho okruhu

Odoslaťod zvonec » 16. Jan 2007 02:03

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5873

Prehliadol som nieco?
Linda Vasiľová & www.sme.sk napísal:S výstavbou sa pred rokom 2010 neráta. Už sú však hotové niektoré súčasti budúcej cesty – napríklad križovatka Stupava-juh.

:lol: :lol:
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Re: Odmietanie vajnorskeho okruhu

Odoslaťod expwy » 16. Jan 2007 10:30

zvonec napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5873

Prehliadol som nieco?
Linda Vasiľová & www.sme.sk napísal:S výstavbou sa pred rokom 2010 neráta. Už sú však hotové niektoré súčasti budúcej cesty – napríklad križovatka Stupava-juh.

:lol: :lol:

Ak by sa prijalo rozhodnutie o stavbe D4 tzv. "malým okruhom", obce by nemuseli byť proti keby trochu rozmýšľali a dohodli by sa na elegantnom riešení presypaných tuneloch pozdĺž tejto trasy. Takéto tunely by mohli byť pri Vajnoroch, Ivanke, Zálesí, Moste p/B. Odstránil by sa tak problém s hlukom a aj problém umelých bariér. Viď príklad S1 Wiener Assenring Schnellstrasse...

Ak by bol problém s podzemnou vodou dalo by sa to vyriešiť polozapustenými tunelmi = nie úplne pod zemou, len čiastočne, ale diaľnica by viedla pod zemou. Alebo keby sa chcelo šetriť, mohli by sa postaviť pologalérie. Zo strany obcí by bol tunel úplne pod zemou a zo strany letiska/mesta by boli len čiastočne prekryté galérie...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Odmietanie vajnorskeho okruhu

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 14:34

MH napísal:
zvonec napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5873

Prehliadol som nieco?
Linda Vasiľová & www.sme.sk napísal:S výstavbou sa pred rokom 2010 neráta. Už sú však hotové niektoré súčasti budúcej cesty – napríklad križovatka Stupava-juh.

:lol: :lol:

Ak by sa prijalo rozhodnutie o stavbe D4 tzv. "malým okruhom", obce by nemuseli byť proti keby trochu rozmýšľali a dohodli by sa na elegantnom riešení presypaných tuneloch pozdĺž tejto trasy. Takéto tunely by mohli byť pri Vajnoroch, Ivanke, Zálesí, Moste p/B. Odstránil by sa tak problém s hlukom a aj problém umelých bariér. Viď príklad S1 Wiener Assenring Schnellstrasse...

Ak by bol problém s podzemnou vodou dalo by sa to vyriešiť polozapustenými tunelmi = nie úplne pod zemou, len čiastočne, ale diaľnica by viedla pod zemou. Alebo keby sa chcelo šetriť, mohli by sa postaviť pologalérie. Zo strany obcí by bol tunel úplne pod zemou a zo strany letiska/mesta by boli len čiastočne prekryté galérie...


Ak sa obce neumúdria a nepochopia, bude sa vyvlastňovať a platiť len podľa trhovej ceny. Nemyslite si že sa v Prahe alebo v Budapešti postupuje inak.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Odmietanie vajnorskeho okruhu

Odoslaťod Nevedko » 23. Jan 2007 16:34

Dialniciar napísal:Ak sa obce neumúdria a nepochopia, bude sa vyvlastňovať a platiť len podľa trhovej ceny. Nemyslite si že sa v Prahe alebo v Budapešti postupuje inak.


Dialniciar tu momentalne nie je, ale myslim, ze na tuto otazku mi vie odpovedat aj niekto iny:
Nie je to nahodou tak, ze obce maju pravomoc stavebneho uradu? Z toho mi vyplyva, ze NDS darmo moze projektovat cestu niekomu poza humna, ak v uzemnom plane stoji, ze tie humna maju byt orna poda. Obec stavebne povolenie nevyda, lebo stavba nie je v sulade s uzemnym planom a spadla klec.
Nepoznam tuto problematiku uplne presne, ale myslim si, ze dohoda s obcou je pri projektovani dialnice nutna, nie je mozne obist jej suhlas.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.