D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Odoslaťod Andrej » 22. Aug 2006 09:37

Tak, pridal som aj hlasovanie k trasovaniu D4 + nultého obchvatu BA, popis variantov najdete na
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4540
Inak, v tom clanku sa pise, ze tunel pod Karpatmi vyjde pri Borinke, to znamena, ze variant s dlhsim tunelom na Marianku sa zamietol?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 22. Aug 2006 14:22

ja som si dovolil pridat este jednu moznost, a to postavit NO v parametroch RC a nie ako dialnicu D4 a zaroven aj postavit ako RC aj usek od D1 cataj po krizovatku rovinka. osobne si myslim, ze cenovo by to vychadzalo velmi velmi podobne, ale efekt hlavne z dlhodobeho hladiska by bola urcite lepsia.

tato moznost je sice utopisticka, ale myslim, ze by bola (podla mna) z dlhodobeho hladiska najlepsia a v useku na D1 od cataj az po BA by sa nemusel rozsirovat na 3+3 pruhy ale naopak, by velmi pomohlo aj keby to nebola D4 ale len RC nielen na celom useku NO (kde apriori podla mna netreba parametre dialnice) ale aj na useku krizovatka rovinka - cataj na D1.

a dovolim si tvrdit, ze cenovy rozdiel medzi RC Cataj - Rovinka by nebola o moc drahsia ako pridanie tretieho pruhu na D1 od cataja po senecku...

do albumu som aj pridal docela pekny mapku ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1459
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

naozaj pekna mapka

Odoslaťod romanca » 23. Aug 2006 18:20

naozaj pekna mapka. ked tak na nu ale pozeram napada ma otazka ako je v tomto kontexte vymyslene spojenie letiska so swechatom. obe rakuske dialnice idu inym smerom. to budeme naveky chodit do schwechatu po rakuskych dedinskych cestach?
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Odoslaťod aquila » 23. Aug 2006 19:37

vsak po dialnici => D1 - D2 - D4 - A6 - A4 a si na letisku ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod juraj1 » 23. Aug 2006 22:07

Veľmi dobrá mapka, Aquila. Hlasoval som za tvoj variant č. 4. Myslím, že NO ako RC by bol o dosť úspornejší oproti D. Rozšírenie D1 na 3+3 bude zasa asi dosť lacnejšie, ale RC v trase D4 by veľmi pomohla aj prímestskej obsluhe na východ od BA. Dokonca by som predĺžil trasu "D4" cez Pusté Úľany, Sládkovičovo, Galanta, Sereď s vyústením na R1 pred Kráľovou, pričom vyústenie na D1 v Boldogu by som nechal zachované. Pezinok takú diaľnicu nepotrebuje, stačil by obchvat 2+2 v parametroch obyčajnej cesty 1.triedy, príp. slušný privádzač na D1.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Odoslaťod aquila » 23. Aug 2006 22:34

ja si praveze nemyslim, ze rozsirenie D1 na 3+3 v tom useku bude az tak moc lacnejsie. hlavne je podla mna vyhodnejsie aj kapacitne mat 2 samostatne 4prudove cesty ako jednu 6 prudovu.

od cataja po krizovatku D1 a R1 v trnave by kludne mohlo byt 3+3

alebo aj to tvoje riesenie je este lepsie.

D4 by mohla byt NO ale stavana ak RC v celej svojej dlzke teda od A6 na rakuskej strane az po S8 na rakuskej strane.

tato "nova" RC vy mohla byt R8 a by mohla ist od rovinky az ako si navrhoval ty. to by zrejme uz bolo asi drahsie ako rozsirenie na 3+3.

ale ja by som bol spokojny aj keby to doviedli len po senec (tu R8) a medzi TT a sencom by to rozsirili na 3+3.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čumil » 23. Aug 2006 23:30

aquila napísal:ale ja by som bol spokojny aj keby to doviedli len po senec (tu R8) a medzi TT a sencom by to rozsirili na 3+3.

To by vznikla vcelku rarita na D1, 50km pred hlavnym mestom rozsirenie na 3+3 a po 20 km zuzenie na 2+2
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod KC » 24. Aug 2006 08:32

Celkom by ma zujimalo, ako cloveka co sa casto tulal coby pesiak v oblasti Medenych hamrov, ako bude dotknuta oblast Svateho vrchu, Medenych hamrov, Pajstuna ci Dracieho hradku. Nebol by som velmi rad, aby bolo toto nadherne udolie znicene.
...end user
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 10:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2006 09:59

2 cumil: zase az taka rarita by to nebola ;) islo by hlavne o to, ze by sa to vetvilo dalej na dalsiu RC. cize by to bolo mozno aj lepsie. hlavne keby sa aj stala hociaka havarka.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2006 12:49

KC napísal:Celkom by ma zujimalo, ako cloveka co sa casto tulal coby pesiak v oblasti Medenych hamrov, ako bude dotknuta oblast Svateho vrchu, Medenych hamrov, Pajstuna ci Dracieho hradku. Nebol by som velmi rad, aby bolo toto nadherne udolie znicene.


Pajstun a Draci hradok su na vysokom kopci, Sväty vrch je takisto kopec a Medene Hamre su uz hlboko v udoli za zatackou. Takze podla mna sa tychto objektov dialnica nedotkne. Podla mna pojde niekde povedla dnesneho VVN, ktore je na upäti Sväteho vrchu. Tu su len zarastene luky a trnie, takze podla mna ten zasah nebude az taky hrozny. Skor sa bojim, ze smerom na Borinku bude privadzac a zacne sem chodit podstatne viac aut po tychto tichych cestickach :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Branik » 07. Sep 2006 19:25

zdravim, snad to tu este zije ;)
Planujem si kupit dom v zalesi a v tom schematikom znazorneni moznych variantov figuruje tunel zalesie ... vie niekto konkretnejsie co je tym myslene?
dakujem za radu a pomoc
Branik
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 07. Sep 2006 18:48

Odoslaťod expwy » 07. Sep 2006 19:37

Tunel Zalesie je len presypanym tunelom (umelym) tzv. prekryta vana. Bude sa budovat v blizkosti pristavacej drahy bratislavskeho letiska, tak ako aj druhy takyto tunel Ivanka pri Dunaji pri druhej pristavacej drahe.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Branik » 07. Sep 2006 20:36

mozno sa bude sa budovat, nie? takze nemusim mat ziadne obavy. zalesia ako obce sa to nedotkne. Horsia bude asi nova pristavacia draha, teda ak sa vobec bude budovat ....
Branik
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 07. Sep 2006 18:48

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 16:28

Branik napísal:mozno sa bude sa budovat, nie? takze nemusim mat ziadne obavy. zalesia ako obce sa to nedotkne. Horsia bude asi nova pristavacia draha, teda ak sa vobec bude budovat ....


Branik,

Presná trasa nultého okruhu, ba dokonca ani vyústenia D4 ešte nie je známa, ak je, chcem vidieť nejaký podklad. :idea:

Čo sa týka pristávacej dráhy, ona sa raz tá tretia pristávacia dráha postaví a či to bude za 5 alebo za 10 rokov, raz to bude a tá doba nie je ďaleko. Dnes sa začínajú v BA veľké projekty, tie do 10 rokov skončia a rozbehne sa zaplnenie BA, ... na to bude treba aj 3. pristávacia dráha, nový terminál dovtedy stáť bude.

Takže spomínanej obce, kde by ste/si chceli bývať sa to dotkne. Ono totiž pristávanie a štart lietadiel, to nie je žiadna zábava. V obchode METRO v BA je to krásne vidieť.

Nikto vám/ti dnes nedá záruku, nakoľko tieto zámery zasiahnu kataster obce Zálesie. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 15. Sep 2006 08:58

ÚVO vypísal verejnú súťaž na vypracovanie technickej štúdie D4 -križovatka Ivanka pri Dunaji sever - Stupava (cesta I/2). :arrow:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=dia%B5nice&aalebo=a
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2006 14:08

MH napísal:Zakladám túto tému, lebo čoraz viac odznieva téma obchvatu Bratislavy a bez tunelov to určite nepôjde.

V rámci variantu 3 diaľnice D4, ktorý sa javí ako najreálnejší podľa posledných výsledkov rokovaní sú plánované 2 hĺbené tunely (tzv. prekryté vane) a 1 razený tunel:

Tunel Karpaty 9000 m
Tunel Ivanka 805 m
Tunel Zálesie 395 m

Predpokladaný termín výstavby 2015 - 2021 (termíny sa určite podľa mňa budú meniť, ale zatiaľ to je definované takto)


a netlacil nahodou BA aj TT VUC na V1 oranzovy ? ci z toho zislo ? alebo sa planuje casom aj RC smerom na sered ?

p.s. aj ked je to quote z inej sekcie, dal som to sem, aby sa to neprekryvalo.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Eminem » 29. Sep 2006 13:06

Tak tu citam 100 mld. SKK alebo 80 mld. SKK alebo ze len ten tunel bude 20 mld. SKK, zaujimave, ale nerealne do r. 2020 minimalne. Tunel Malymi Karpatmi SR nepostavi tak skoro. Ved SR ani nema dnes otvorene tunely v dlzke 9 km spolu a nie ze jeden takyto tunel.

Potrebne to asi je, ale podla mna dnes stacia BA, malemu mestecku, rozsirene cesty, novy most, rychloelektricka. Nie ze by som nedoprial ale potrebnejsia nez D4 pre 0,5 mil. ludi je D1 pre 3/4 SR a cena tu je tiez cca. 100 mld. SKK. Tak co je spravnejsie :?:
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Jarda » 29. Sep 2006 13:57

Severní obchvat Bratislavy s tunelem Malé Karpaty bude časem nutný, ale nepovažoval bych za vhodné do něj investovat dřív, než budou postaveny (v méně zatížených úsecích na 1/2 profil) v celé trase D1 - D3 a R1 (ta celá na plný profil) - R6.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 29. Sep 2006 14:20

PPP - to je jediné čo može výstavbu v tomto úseku urýchliť. Štát to sám určite stavať nezačne...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Eminem » 29. Sep 2006 14:22

Jarda napísal:Severní obchvat Bratislavy s tunelem Malé Karpaty bude časem nutný, ale nepovažoval bych za vhodné do něj investovat dřív, než budou postaveny (v méně zatížených úsecích na 1/2 profil) v celé trase D1 - D3 a R1 (ta celá na plný profil) - R6.


R6 je odkedy dolezitejsia pre SR ako R3 severna cast :?: Asi ste pan kolega este nejazdili po trase Trstena, Oravsky Podzamok atd. ked sem pletiete Puchov. KIA sa este len rozbieha, ale R3 je strategicka dopravna tepna medzi Polskom a Slovenskom.
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Jarda » 29. Sep 2006 16:14

Myslel jsem to tak, že všechny R1-6 jsou alespoň na 1/2 profil prioritnější než severní obchvat Bratislavy. Ten by měl přijít na řadu, až bude vybudována páteřní dálniční síť Slovenska. Z RC se mi jako největší priority jeví dostavba R1, R3 severní část, R4 jižní část a krátké R5 a R6. Na R2 je podle mne správné prioritně řešit bodové závady, a to včetně Sorošky.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Eminem » 29. Sep 2006 16:32

Jarda napísal:Myslel jsem to tak, že všechny R1-6 jsou alespoň na 1/2 profil prioritnější než severní obchvat Bratislavy. Ten by měl přijít na řadu, až bude vybudována páteřní dálniční síť Slovenska. Z RC se mi jako největší priority jeví dostavba R1, R3 severní část, R4 jižní část a krátké R5 a R6. Na R2 je podle mne správné prioritně řešit bodové závady, a to včetně Sorošky.


Hned to je jasnejsie. :P

Ale mala by sa postavit aj R7, 1/2 profil na useku DS-NZ. :wink:
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 21:57

Eminem napísal:
Jarda napísal:Myslel jsem to tak, že všechny R1-6 jsou alespoň na 1/2 profil prioritnější než severní obchvat Bratislavy. Ten by měl přijít na řadu, až bude vybudována páteřní dálniční síť Slovenska. Z RC se mi jako největší priority jeví dostavba R1, R3 severní část, R4 jižní část a krátké R5 a R6. Na R2 je podle mne správné prioritně řešit bodové závady, a to včetně Sorošky.


Hned to je jasnejsie. :P

Ale mala by sa postavit aj R7, 1/2 profil na useku DS-NZ. :wink:


Ano, môže sa postaviť, ale mala by byť potom zdarma, nakoľko tu nebude paralelná iná komunikácia. Ale čo by sme nespravili pre zaostalý ju SR, že :?: :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 21:58

Preferujem variant č. 2, lebo je najkomplexnejší. Ospravedlňujem sa, že som ešte nehlasoval. :oops:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Bager3 » 05. Okt 2006 06:00

Ak by presiel variant 2 tak obchvat Pezinka by mal byt zakomponovany nejak do toho variantu nieje to jeden s dovodou preco sa v Pezinku nic nedeje?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.