E499.3056 napísal:90 miliard slovenskych koruniek? V zivote som nevide po kope 100 tisic (v 5-tisickach) a oni chcu polozit na stol 90 miliard, a este pocitajme, kto sa ako nabali a ako dlho sa bude stavat. D4 je podla mna hovadina v tomto smere ako 9 kilometrovy tunel, lebo ak chcem ist zo Senca, Ciernej Vody do Malaciek, tak nepojdem 9 kilometrovym tunelom, ale bud cez mesto, alebo ked chcem ist dialnicou tak D2 - ak bude dostavana. D4 by som urobil ako vychodny obchvat mesta, ale nezabudajme, ze su dolezitejsie veci ako stavba 90 miliardoveho tunela.
Ano, to je realita. Myslím tým celý úsek: D4+pokračovanie cez Malé Karpaty, napojenie na D2, mostom cez Moravu a ukončenie na hraniciach a presne v týchto miestach bude stáť druhá rakúska diaľnica v smere na Slovensko.
Veď poď rátať so mnou:
D4 - 40 mld. SKK, nakoľko tu bude veľa vyvolaných investícií, čo je logické, lebo je tu veľa obývaných a priemyselných objektov, k tomu železnice.
Prechod cez Malé Karpaty, to je min. 1 tunel dlhý 9 km a jeho cena sa len odhaduje na 17 mld. SKK, ale celý prechod Malými Karpatmi bude stáť min. 25 mld. SKK. Veď len Branisko, jedna rúra stálo 8,5 mld. SKK a to je 5 km tunela. Pri Malých Karpatoch sa opieram o skúsenosti.
A potom ďalej, úsek v smere na Stupavu si vyžiada ďalších 5-10 mld. SKK, úsek ďalej v smere na Rakúsko si vyžiada 2 významné mosty - jeden nad železničnú trať, druhý cez rieku Morava, takže tu bude cena bez problémov 5-10 mld. SKK.
Spolu: 40+25+20 = 85 mld. SKK.
Ja tam mám rezervu, lebo nebudeme vedieť, ako na tom bude R7 alebo rošírenie D1 BA-TT a tu všade budú musieť byť veľké nové diaľničné križovatky.
Takže to je reálna suma, 90 mld. SKK. Veľký diaľničný obchvat Bratislavy. Mal už dávno stáť, nemuselo sa dnes investovať v miliardách do rozšírenia cestných ťahov, naopak už sa mohla stavať jedna trasa metra.