D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pa3ck » 21. Aug 2021 22:02

Stále je tu možnosť zakázať prejazd tranzitujúcich kamiónov po Peístavnom moste (prepokladám, že keď sa raz dostavia celá D4, tak sa kamióny z mestského prieťahu vykážu úplne, prípadne sa ten degraduje z diaľnice na nižšiu triedu)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod jozin z bazin » 23. Aug 2021 07:49

Pacho napísal:je fajn, že otvoria ďalší úsek, ale otázka pre znalých. Ako sa zlepší doprava v BA, keď to ešte nie je ani nebude tak skoro prepojené na D1?: Ja som to len tak pozeral, je možnosť sa dostať na D1 bočnými uličkami a či to má neaký efekt?:


Bez prepojenia D1-D4 bude prinos pre BA v podstate nulovy. Ak sa teda bavime o prinose D4. Ako bolo spomenute vyssie, "prinosom" bude R7, ktora privedie velke mnozstvo dopravy na hranicu sirsieho centra.
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 23. Aug 2021 08:24

pa3ck napísal:Stále je tu možnosť zakázať prejazd tranzitujúcich kamiónov po Peístavnom moste (prepokladám, že keď sa raz dostavia celá D4, tak sa kamióny z mestského prieťahu vykážu úplne, prípadne sa ten degraduje z diaľnice na nižšiu triedu)


len kto to bude kontrolovat ? nevedia to kontrolovat ani na inych usekoch, tu by to nebolo ine. toto nie je rakusko ..

degradacia resp prevod prietahu na BA by bola katastrofa, resp mesto BA nie je schopne reko ani tych dva vetiev v pecni, aj ked su de iure stale mestske a NDS tam nemoze ofiko robit udrzbu, preto je to take rozbite.

plus kamiony z mestekho prietahu nemeju ozaj ako vykazat. je tam proste VW.. ta obchadza je obrovska pre VW.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 23. Aug 2021 22:09

aquila napísal:co sa tyka R7, tak ta prave privedie zapchu priamo do centra. bajkalska klakne. cize bratislave sa vnutromestska doprava naopak rapidne zhorsi. doteraz to svornosti ako tak drzala, ale si zoberieme, ze R7 bude 3+3 a potom sa bude vetvit na pristavnu a bajkalsku, tak to bude dost zahul

Vallo nič pre rozšírenie Bajkalskej nespravil... mohol využiť pozemky mesta, rozšíriť ju na 3+3 a v každom smere zriadiť byť BUS pruhy. vlastne za jeho éry ubudol priebežný pruh pred štadiónom, aby vytvorili pruh pre otočenie do opačného smeru.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2021 13:24

osobne si myslim, ze rozsirenie bajkalskej by sa ani nemalo robit. naopak si myslim, ze od rozhrania, kedy uz bajkalska patri mestu, tak by mal byt BUS pruh ako bol docasne naznaceny a pokracovat az do podjazdu.

keby bola aj bajkalska 3+3, tak krizovatka s prievozskou a trencanskou skolabuje. to ze je R7 po kruhace 3+3 je este ako tak OK. ale dalej uz urcite nie.

ja skor berem za velky fajl, ze urobili CSS pre pristav, ked ho mohli napojit cez ten novy turbokruhac.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pohodak » 24. Aug 2021 15:00

bajkalska by sa musela komplet prestavat na mimourovnovu spolu s predlzenim cez jarosovu az na raciansku aby toto cele malo ozajstny zmysel
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2021 15:10

aj so severnou tangentou .. ale to nehrozi, kvoli stadionu je vlastne MUK riesenie s trnavskou a vajnorskou nerealny
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 24. Aug 2021 15:40

aquila, kolaps Bajkalskej je správna vec? zavedenie BUS pruhov v situácii ako je teraz spôsobí kolaps na Bajkalskej aj na paralelných cestách. ľudia v okolia R7 očakávajú že budú chodiť do Bratislavy autom.
s Prievozskou je MÚK, tam nič nie je potrebné, tam chýba len pruh od PSS po OBI preto križovatka každý deň popoludní nestíhala a to tam neexistoval smer R7. križovatka s Trenčanskou nie je nejako výrazná. MÚK s Ružinovskou by potrebovala most ponad Ružinovskú, to by bolo pre mesto slušne drahé. križovatka s Trnavskou by bola žiaľ úrovňová, nie je ani priestor a mesto na to ani nemá. križovatkou s Vajnorskou nie je potrebné meniť pokiaľ sa nebude riešiť Jarošova.

pohodiak, to čo si uviedol by bolo pre mesto rovnako vlhký sen ako ľahké metro.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2021 19:48

no ak to bude kolaps pred MUK prievoz, tak OK. to ze ludia z okolia R7 ocakavaju ze budu do BA chodit auto je sice fajn, ale to je mylna az naivna predstava. oni by mali v idealnom pripade prist maximalne po MUK prieovz a tam odparkovat auto v P&R, kde bude dotiahnuta elektricka.

pruh od PSS k OBI by urcite nebol od veci, ale bohuzial uz len tym, ze tam dali ten mega portal ..

krizovatka s trencanskou uz teraz moc nestiha a brzdi dopravu. MUK s ruzinovskom vsak existuje tam netreba nic menit.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 24. Aug 2021 21:26

kolaps vznikne za MÚK Prievoz - klakne Bajkalská a lavínovito sa to prenesie na R7. pokiaľ bude stíhať ešte Prístavná tak to bude ako tak dobre, avšak nové BUS pruhy na Karadžičovej veľmi rýchlo upchajú aj Prístavnú. tak o 2 mesiace uvidíme... a že bude dotiahnutá električka keď už aj Vallo bude dôchodca :idea: ak majú ľudia kysnúť v zápche tak radšej v aute a v buse.

je tam portál, lebo ani nič strategické pre riešenie situácie nerobil, nieto ešte aby nejaký kus cesty postavil.

správne, brzdí dopravu lebo už roky nestíha dvojpruh pred PSS a detto križovatka s Vajnorskou. MÚK s Ružinovskou by mala mať na Bajkalskej 3+3, aby tam mohli byť BUS pruhy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod oldmostar » 24. Aug 2021 23:12

Vsetci zastancovia BUS pruhov by si mali uvedomit, ze doprave pomoze ak pribudne BUS pruh,
ALE NIE na ukor existujucich pruhov pre IAD.
Vsetci zastancovia P&R by si mali uvedomit, ze budu fungovat, ked aj domorodci budu pouzivat MHD. Momentalne to vyzera tak, ze domorodci chcu aby cezpolni pouzivali P&R, aby cesty ostali pre IAD domorodcov.
Lezu mi krkom polovicate riesenia, ked v BA pribudne cyklocesta, ale iba tak ze zuzia pruh pre auta a ta cyklocesta sa este kazdych 200 m strati na 10 metrov, a ka sa nahodou nestrati, tak tam stoja auta.
Resume: Iba s maliarskou stetkou sa nepodari vyriest dopravu. Napriklad autobusy na prievozskej nevyuzivaju BUS pruhy (cest vynimkam), kazdu chvilu tam maju daku prekazku a tazko sa im strikuje, tak radsej idu rovno v pruhu pre auta.
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pohodak » 25. Aug 2021 06:58

aquila napísal:aj so severnou tangentou .. ale to nehrozi, kvoli stadionu je vlastne MUK riesenie s trnavskou a vajnorskou nerealny


severna tangenta by bol ideal, ale myslim ze na to aby nelahla bajkalska ju az tak netreba - ti co pojdu od R7 sa mozu dostat do mlynskej bud po pristavnom alebo este skor po D4...neviem velmi ako by stadion zabranil tymto dvom MUK, ak nieco vadi trnavskej tak hala pasienky (ale aj tam to nie je neriesitelny problem) a na vajnorskej bytovky nova doba, ale opat aj tu sa to da poriesit natiahnutim krizovatky viac smerom do jarosovej

Vlados napísal: pohodiak, to čo si uviedol by bolo pre mesto rovnako vlhký sen ako ľahké metro.


vystavba 3 MUK je inde ako metro tak o 2 rady, ale nemyslim ze sa dozijem bud jedneho alebo druheho :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2021 08:41

stadion kvoli vjazdom do garazi a vyjazdom z kalinciakovej, tam si to uz neviem predstavit ako by sa tam urobila MUK. maximalne v style prievozska/gagarinova/bajkalska. to iste aj pri vajnorskej, len tam je este aj elektricka, takze to bude narocnejsie

severna tangenta je kluc u ukludneniu IAD v samotnom meste.

Iba s maliarskou stetkou sa nepodari vyriest dopravu.


to urcite nie, ale kopu veci dokaze vylepsit. naprikald aj tie spackane BUS pruhy na gagarinke dost pomohly a po spusteni R7 verim, ze sa druhy pruh na svornosti smerom do mesta stane BUS pruh.

@Vlados: ked bude kolabovat R7 je v principe nezaujimave, lebo je to vlastne mimo mesta a ked by tam bola just aj zapcha pozdlz celeho slovnaftu az po MUK ketelec, tak je to OK.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pohodak » 25. Aug 2021 10:26

- ano ST by vyrazne pomohla doprave v uzemi na sever od centra, ale samotna bajkalska bude mat ovela vacsi problem kvoli doprave co pride z R7, cize keby sme chceli zachranovat samotnu bajkalsku stacilo by keby bola mimourovnova po celej dlzke po raciansku (ale potom by sa uz ozaj postavenie ST priam nukalo)
- roh stadiona (ulica v. tegelhoffa) je od vajnorskej 90-100m, tam vpraces uplne hocico (a MUK by sa dala vyosit smerom na jarosovu) ci tam ten stadion stoji alebo nie, problemom tu su bytovky nova doba
- to iste trnavska, tam su vyjazdy z garazi este dalej, ovela viac by zavadzala ta budova na rohu trnavskej/bajkalskej, ale MUK na styl gagarinovej sa tam stale v pohode zmesti
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2021 11:00

len to je sci fi, ked mesto nevie ani len jarosovu rozsirit ... nieto robit nejake MUK a navyse vallovci su proti MUK. vid aj ako na elektricke v petzalke je vsetko pripravene na MUK elektricky/cesty na kutlikovej, co bude asi druha najdolezitejsia tangenta v BA, mzono aj dolezitejsia ako rusovska s potencialom dalsieho dunajskeho mostu (vid povodny dopravny generel), ale ani tam neurobili MUK. pritom to mali aj v EIA a schvalene
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pohodak » 25. Aug 2021 11:07

uz vidis jak budu vallovci rozsirovat nejaku cestu ked ich jediny ciel je zasekat IAD :lol: su to sasovia, ktorych predstava o doprave konci elektrickymi kolobezkami a namalovanymi cyklo pruhmi (ako pisal oldmostar)...ja sa uprimne cudujem, ze sa za jeho primatorovania vobec niekam posunul projekt elektricky v petrzalke
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod PK » 26. Aug 2021 10:06

aquila napísal:no ak to bude kolaps pred MUK prievoz, tak OK. to ze ludia z okolia R7 ocakavaju ze budu do BA chodit auto je sice fajn, ale to je mylna az naivna predstava. oni by mali v idealnom pripade prist maximalne po MUK prieovz a tam odparkovat auto v P&R, kde bude dotiahnuta elektricka.


Aquila, ked som dochadzal do BA denne, skusal som vsetko mozme, kombinacia sukromne auto plus MHD proste nefunguje, je nepouzitelna. Nikto ti neodstavi auto km od prace a nezacne cakat 10 minut na zastavke MHD a trmacat sa dalsich 30 minut v preplnenej MHD, plus este zaplatit rovnaku cenu ako za dopravu autom za MHD.
Co u mna fungovalo vyborne je kombinacia auto plus elektrokolobezka v kufri.
Akceptovatelny cas od odparkovania je 5-10 minut elektrokolobezkou. To zodpoveda akcnemu radiusu 2-3km. Po kvalitnom cyklochodniku bez semaforov aj 4km.
Preto by bolo lepsie sa skor sustredit na budovanie zachytnych parkovisk a ich pripojenie na cyklochodniky.
Napriklad pripojenie parkoviska pri Avione cyklochodnikmi do mesta smerom Vajnorska, smerom Ruzinovska a smerom Pristavna by pre odlahcenie dopravy spravilo ovela viac ako budovanie Bus pruhov a rozsirovanie Bajkalskej.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 10:24

Naozaj podľa seba chceš posudzovať všetkých ostatných? Už vidím tie húfy vodičov s elektrokolobežkou v kufri.

Aquila píše správne, riešením je P+R pri električkovej radiále, ktorá chodí v intervale 2,5 minúty v špičke a má čo najmenej kolíznych bodov.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod PK » 26. Aug 2021 10:39

No aby si sa necudoval, slovensky vodici spravia VSETKO aby sa dostali v Ba do ciela skor.
Moj nazor pochadza z osobnej skusenosti, skusania, porovnavania, z coho pochadza tvoj nazor? Pretoze do MHD a verejnej dopravy s ludia buzeraciou tlacia uz roky a absolutne to nepomaha.
Ako priklad dam moje caste statie v kolone na Gagarinovej, kvoli Bus pruhu a pozeranie na vedla iduce autobusy v ktorych v spicke bolo tak po 10 ludi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2021 10:53

napíšem že plne súhlasím s PK, len za dažďa je lepšie ísť pešo. a aquila keď píše o električke, ktorá nie je ani na papieri, tak je to úroveň crossroadu (či ako sa teraz volá).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 26. Aug 2021 13:02

PK napísal:Aquila, ked som dochadzal do BA denne, skusal som vsetko mozme, kombinacia sukromne auto plus MHD proste nefunguje, je nepouzitelna. Nikto ti neodstavi auto km od prace a nezacne cakat 10 minut na zastavke MHD a trmacat sa dalsich 30 minut v preplnenej MHD, plus este zaplatit rovnaku cenu ako za dopravu autom za MHD.


ja netvrdim, ze to funguje, alebo nebodaj v BA.
nefunguje to ani vo viedni poriadne. je to proste suboj mesto vs. suburby.
tam napriklad vo W sa o pendlerov stara patricny bundesland, ze dokonca napriklad dolne rakusko buduje parkovacie domy pre svojich pendlerov.

cize to ze D4 a R7 malo akoze ulahcit pendlerom zivot je bohzial len marketing.

skor ocakavam, ze podobne ako W, alebo aj praha, po spusteni bude naopak vyoutovany dopravny tok.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod PK » 26. Aug 2021 14:44

Vlados napísal:napíšem že plne súhlasím s PK, len za dažďa je lepšie ísť pešo. a aquila keď píše o električke, ktorá nie je ani na papieri, tak je to úroveň crossroadu (či ako sa teraz volá).

Neverim, ze si so mnou suhlasil :)
Kolobezku mam pravidelne pouzivanu aj v dazdi aj snehu, dochadzanie celu zimu, pri kratkom case pobytu vonku na dazdi v snehu, 5-10 minut ako som napisal, nemas sancu zmoknut ani premrznut. Bezna vetrovka s kapucnou uplne staci, plus rukavice.
A nespotis sa ako na bicykli.
Kolobezku odkladam v pohode vo firme pod svoj stol, ziadne problemy s parkovanim ako u bicykla.
Ak potrebujem spravit rodinny nakup, tak kolobezkou pridem k autu a autom na nakup.
Zvysene naklady na dopravu nula cela nic. 1kWh elektriny na 100km, co je mesacne dochadzanie, 14 centov.
Na prejdenie "last mile" uplne idealne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2021 15:13

Ak napíšeš niečo rozumné, niečo čo má prínos, tak prečo nie.
V daždi a na snehu sa kolobežka šmýka, vtedy stačí sekunda a je zle. Možno máš kolobežku s veľkými a širokými kolesami.
Ani na el. bicykli sa nespotíš, no je podstatne menej skladnejší a do kufra odložíš len skladací, no 2-3 už ani tie. Kolobežka je ideálna.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod sendvo » 26. Aug 2021 15:53

aquila napísal:nefunguje to ani vo viedni poriadne. je to proste suboj mesto vs. suburby.


co nefunguje vo viedni? dochadzanie, p+r a mestska doprava?
kazdy rok rastie pocet predanych rocnych listkov (jahreskarte). za 10 rokov sa pocet predanych listkov viac ako zdvojnasobil.
https://de.statista.com/statistik/daten ... r-in-wien/

rocny listok stoji 365eur ak platis rocne, 33 eur ak platis mesacne. bratislavsky mesacnik stoji 30 eur s neporovnatelne horsou kvalitou a nizsimi platmi a viac dezintegrovanou ako integrovanou dopravou.

ziadny normalny viedencan nepojde do roboty autom pretoze by sa nedoplatil. velka cast viedne ma spoplatnene parkovanie (a od marca 2022 bude spoplatnena komplet cela vieden)
- parkovanie na ulici nie je mozne: max dobra statia 2-3 hodiny
- parkovanie v parkovacich domoch v centre stoji 4-7 eur na hodinu
- naproti tomu parkovanie v P+R v celej viedni jednotne 3.60 eur na den, mimo viedne zdarma.

pozri si hociaku zeleznicnu stanicu v okoli viedne - kazda ma svoje P+R parkovisko

krasnym prikladom toho ze ked sa to postavi ludia pridu je stanica tulnnerfeld - P+R uprosted poli s napojenim na rychlodrahu (200 - 230kmh) s rychlovlakmi v polhodinovom takte. pozri sa kde to je a ako je to parkovisko plne ze auta stoja az na prijazdovych cestach.
https://www.google.at/maps/@48.2945225, ... a=!3m1!1e3

bratislava by mohlo byt take super mesto co sa tyka dopravy ak by sa niekto pozrel 70 km na zapad. ale to u nas nehrozi, bohuzial dopravny podnik bratislava ako aj zssk si nevidia dalej ako na koniec svojho nosa.
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 506
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod pa3ck » 26. Aug 2021 16:36

Ten viedenský ročný je iba pre mesto alebo aj región?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.