Stránka 9 z 9

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 09:48
od RudoLM
Popradska okruzna
Tunel Karpaty je plánovaný tunel na diaľnici D4 v úseku Bratislava, Rača - Záhorská Bystrica. Tunel vedie popod Malé Karpaty a má dĺžku 12 kilometrov. Stane sa tak najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku a druhým najdlhším v Európe. Po jeho dokončení sa uzatvorí diaľničný okruh okolo Bratislavy. V tomto videu si pozrieme kadiaľ povedie a či je takáto megalomanská stavba vôbec reálna.

https://www.youtube.com/watch?v=x0Z_cJeOgJ8

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 23:50
od jozin z bazin
Dobre spracovane, palec hore.

Zaroven si znacim do kalendara 12.03.2034, aby som si pripomenul, kam sa to posunulo za 10 rokov :-)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2024 09:46
od Pacho
Nemáme na základnú infraštruktúru v republike, a vyhadzujú sa zbytočné penia na takéto projekty, ktoré sú len mokrým snom bratislavčanov , podobne ako metro v bratislave . Pri zdravom rozume, uvažovať o takomto projekte by bolo reále až po dostavaní, D3, R2, D1, R6, R4, R1. R3........... zasa na sk je možné aj nemožné .

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2024 09:56
od 1mmortal2
Vobec by som sa nedivil keby vymysia dalsie PPP a pojde to skor ako vsetko hore vymenovane

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2024 13:06
od pristy27
RudoLM napísal:Popradska okruzna
Tunel Karpaty je plánovaný tunel na diaľnici D4 v úseku Bratislava, Rača - Záhorská Bystrica. Tunel vedie popod Malé Karpaty a má dĺžku 12 kilometrov. Stane sa tak najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku a druhým najdlhším v Európe. Po jeho dokončení sa uzatvorí diaľničný okruh okolo Bratislavy. V tomto videu si pozrieme kadiaľ povedie a či je takáto megalomanská stavba vôbec reálna.

https://www.youtube.com/watch?v=x0Z_cJeOgJ8


Inak to video vo viacerych veciach aj zavadza, uz aj v podtitulku - "Stane sa tak najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku a druhým najdlhším v Európe" - staci si pozriet tunely v Europe a ani v samotnej EU nebude druhym najdlhsim...
Spracovane je to video pekne ale v principe iba vymenoval vsetky fakty proti. Saozrejme ale nemozno pochybovat o dolezitejsich chybajucich usekoch.
Inak sa mi celkom paci ako to cele dali do toho hlbeneho dunela az po cestu c.2 a vsetci aj v Marianke budu konecne spokojni...

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2024 15:33
od Jonathan
pristy27 napísal:Spracovane je to video pekne ale v principe iba vymenoval vsetky fakty proti.

A vieš povedať aj fakty "za"? Lebo ja si viem predstaviť iba jeden a to, že by sa vylúčila tranzitná doprava z D2, čím by sa nemusel upravovať/rozširovať úsek D2. Na druhú stranu by sa cesta zdvojnásobila z 20km na cca 40km.

Ale finančné náklady na tunel vs čiastočné úpravy miestnych ciest napr. rozšírenie I/2, predĺženie Saratovskej k Bory Mall sú podstatne lacnejšie a odľahčili by preťaženú D2.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2024 10:36
od pristy27
Jonathan napísal:A vieš povedať aj fakty "za"? Lebo ja si viem predstaviť iba jeden a to, že by sa vylúčila tranzitná doprava z D2, čím by sa nemusel upravovať/rozširovať úsek D2. Na druhú stranu by sa cesta zdvojnásobila z 20km na cca 40km.


Ano to je asi hlavny argument, keby nakoniec Rakusaci pokracovali s S8 az po hranice (co si myslim, ze raz naozaj budu aj ked aj tam su s tym natahovacky ako u nas a velmi podobne), vytvori sa tym cely tah smerom zo Slovenska na Rakusko a Nemecko. A to dlhsie nebude pre tento tranzit. Dokonca do Viedne asi aj kratsie, dalej mozu pokracovat cez S1, S5 a S33 na A1 a tym netreba prechadzat cez kopec Viedenskym Lesom kde pri prvom snezeni vznikaju zasadne problemy (aj ked nam globalne oteplovanie asi tento problem trosku odburava).

Jonathan napísal: Ale finančné náklady na tunel vs čiastočné úpravy miestnych ciest napr. rozšírenie I/2, predĺženie Saratovskej k Bory Mall sú podstatne lacnejšie a odľahčili by preťaženú D2.


Tak ale toto je riesenie na strane mesta a riesi iba lokalnu dopravu, urcite nie tranzit. Tiez to predlzenie Saratovskej uz malo stat roky a mala ho budovat na svoje naklady Penta s vystavbou Borov ale ked si dosadis "svojeho" primatora tak nemusia a stavat to bude mesto (mozno).
Co sa ale tyka tranzitu tak tam je asi naozaj lepsie ho pred mestom odklonit na tunel a okrem trasy smerom na Madarsko to o moc dlshie asi nebude, casovo v spickach urcite aj kratsie. Asi sa neda ocakavat ze kamiony pri Boroch zidu dole a cez Dubravku a Karlovku pojdu nazad na most Lanfranconi.

Tym sme ale uz asi vycerpali vsetky pozitiva si myslim :)

Inak neboli posledne odhadovane naklady na ten tunel 1 mld? V tomto videu sa spominaju 2 mld. Tam uz budu asi zapocitane aj vsetky tie presypane tunely.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2024 12:27
od expwy
Tak Saratovskú bude stavať mesto, práve pripravujú DSP. Vyústenie do Hodonínskej má byť pravo-pravým vjazdom a výjazdom, miesto pôvodnej stykovej križovatky. Ľavé odbočenia budú riešené existujúcimi kruháčmi.