Stránka 9 z 13

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2019 20:39
od Vlados
Mawerick81 napísal:chcelo by to porovnanie aka doprava sa presuva okolo R1,, a aka pojde okolo D3. Kolko firiem okolo R1 zamestnava skoro 10 000 ludi ako schaeffler? Velka vasina tych co dochadza nepojde po buducej D3. Chodil som svojho casu mimo R1 z Hronskeho Benadika do Ziaru,, najhorsi usek bol po Zarnovicu,, a tam som malokedy stretol auto..

jasné, v okolí R1 nie sú žiadne veľké firmy... PSA, JLR, množstvo logistických firiem... ak na Kysuciach je veľmi potrebná cesta pre veľkú lokálku, tak potom D3 postačuje v polovičnom profile. kľudne porovnaj so situáciou na I/11, nech sa trochu zasmejeme.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 04:51
od IceFox
Vlados napísal:D3 postačuje v polovičnom profile.

a) Nie je sučasná I/11 vpodstate polprofil?
b) Ak pri takých intenzitách stačí polprofil, tak R2 potom ani netreba staviať (oboje je bullshit, ale tak schválne)

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 09:15
od Jonathan
Ano, sucasna cesta je polprofil D3.

Je potrebne si uvedomit, ze po dostavani suvislej dialnice sa situacia zastabilizuje tak, ze sucastna cesta cez Krasno a Blazkov to urcite zvladnu.
Rovnaka situacia bola pred ZA a teraz je na D3 24k, na I/18 je 6-7 a este k tomu dalsich 3-5 na II/507.

Da sa predpokladat, ze sucastnych 15k (v case dostavby cca 20k) pri Krasne sa rozdeli na 15-5 a nie je dovod aby to bolo inak.
Kamiony tam aj tak nepojdu, lebo cez most nemozu a zvysna osobna doprava to zvladne, aj ludia po uprave cesty to zvladnu. Aj v Belusi to zvladli.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 12:53
od frostbite
Chvalabohu a aké šťastie že o tom nerozhodujete vy ale NDS a minister a že tam bude s najväčšou pravdepodobnosťou plnohodnotná samostatne postavená štvorpruhová D3, ešte že tak.. S najväčšou pravdepodobnosťou tam bude paralelne vedená diaľnica estakádou. Nech si pekne chodia poliaci a všetci tí čo nechcú platit za diaľnice paralelne po normálnej ceste I. Triedy.. Tak je to správne ,tak to chce aj ersek aj kysucania a bodka.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 13:19
od Jano1
IceFox napísal:
Vlados napísal:D3 postačuje v polovičnom profile.

a) Nie je sučasná I/11 vpodstate polprofil?
b) Ak pri takých intenzitách stačí polprofil, tak R2 potom ani netreba staviať (oboje je bullshit, ale tak schválne)


Nie je problem, ci je to polprofil, problem su najma urovnove krizovatky a priechody pre chodcov. Polprofil D/RC ako aj C11,5 nema problem zvladnut intenzitu 20 tisic/24h, ale nesmu tam byt urovnove krizovatky, priechody pre chodcov, pomale vozidla, cyklisti, zatacky s malym polomerom, prudsie stupania. Prejazdy obcami tiez samozrejme zniziju kapacitu cesty.

NDS sa za kazdu cenu snazi stavat usek Brodno - KNM ako posledny, pretoze chce stavat KNM - Oscadnica a dostavat Oscadnica - Cadca na plny profil pred usekom Brodno - KNM, vsetko podla hesla cim horsie tym lepsie. Pritom je jasne, ze uz polovicny profil Brodno - KNM popri dostavani CA-Svrcinovec, by sposobil, ze najmenej 95% casu by bola cez Kysuce plynula premavka.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 13:56
od milan_KM
Presne tak. Ale stále sa tu budú vyťahovať bludy o nenažraných Kysučanoch....

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 14:21
od Vlados
frostbite napísal:Chvalabohu a aké šťastie že o tom nerozhodujete vy ale NDS a minister a že tam bude s najväčšou pravdepodobnosťou plnohodnotná samostatne postavená štvorpruhová D3, ešte že tak.. S najväčšou pravdepodobnosťou tam bude paralelne vedená diaľnica estakádou. Nech si pekne chodia poliaci a všetci tí čo nechcú platit za diaľnice paralelne po normálnej ceste I. Triedy.. Tak je to správne ,tak to chce aj ersek aj kysucania a bodka.

Je pekné, že spomínaš poliakov. Sa pozri akú paralenú cestu má napr. S1, to je tá čo sa nápaja na našu D3, ku ktorej požadujete cestu I. triedy. Ich paralená cesta ide takmer súvisle cez obce a na viac 80% je MPR 50. Sa potom čudujeme prečo poliaci stavajú viac km diaľníc ako my. Za socializmu mám diaľnice závideli a teraz my budeme im...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 16:38
od jarino
ŽSK dostal bezúročnú pôžičku vo výške 15 mil. eur. Závisí ako sa peniaze rozdelia, ale je myšlienka použiť tieto peniaze na realizáciu obchádzkovej trasy medzi KNM a Ochodnicou.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2019 16:43
od IceFox
frostbite napísal:Chvalabohu a aké šťastie že o tom nerozhodujete vy ale NDS a minister a že tam bude s najväčšou pravdepodobnosťou plnohodnotná samostatne postavená štvorpruhová D3, ešte že tak.. S najväčšou pravdepodobnosťou tam bude paralelne vedená diaľnica estakádou. Nech si pekne chodia poliaci a všetci tí čo nechcú platit za diaľnice paralelne po normálnej ceste I. Triedy.. Tak je to správne ,tak to chce aj ersek aj kysucania a bodka.

Pretože Slovensko má peniaze na správne riešenia :roll:
Slovensko by malo staviať prakticky (napr. aj tým, že za konečne vzdá mantry o paralelnej ceste I. triedy popri diaľnici)
Namiesto toho aby sa ušetrili peniaze postavením lacnejšej varianty (a tie peniaze by mohli na niečo iné) tu ideš obhajovať toto megalomanstvo.
Osobne si myslím, že sa stavba na tomto zasekne. Takže gratulujem. Najbližšie tak 2030...
Mimochodom ak budeš zase nariekať ako sú železnice v zlom stave, tak ti otrepem o hlavu ako sa predražuje D3 a že tie peniaze mohli ísť práve na tie železnice.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 08:22
od devil
Da sa predpokladat, ze sucastnych 15k (v case dostavby cca 20k) pri Krasne sa rozdeli na 15-5 a nie je dovod aby to bolo inak.


podla toho aka bude paralelka, ak to bude sucasna I/11 (siroka, rovna, nespoplatnena a odlahcena od tranzitu) tak to moze byt aj 12/13 na 8/7 prip. este vyrovnanejsie. ak paralelka by bola cesta III. tr. tak by tam urcite nebolo 5.000 aut.

a este nieco k tomu poloprofilu. to by boli vlastne 2 poloprofily cize 2 smerovo nerozdelene cesty s kapacitou 15-20k cize spolu 30-40k. to by sice stacilo ale stale by to bolo menej ako kapacita jednej 4pruhovej cesty (50-60k). naklady na rozsirenie sucasnej cesty na D3 a naklady vystavby noveho poloprofilu (kde je automaticky robia mosty na plny) si nemyslim ze sa vyrazne lisia.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 09:45
od Jano1
Vlados napísal:Je pekné, že spomínaš poliakov. Sa pozri akú paralenú cestu má napr. S1, to je tá čo sa nápaja na našu D3, ku ktorej požadujete cestu I. triedy. Ich paralená cesta ide takmer súvisle cez obce a na viac 80% je MPR 50. Sa potom čudujeme prečo poliaci stavajú viac km diaľníc ako my. Za socializmu mám diaľnice závideli a teraz my budeme im...



Predovsetkym S1 nie je spoplatnena, taku vysadu maju u nas iba Bratislava, Banska Bystrica a polovicne profily rychlostnych ciest. D3 Svrcinovec - Skalite - statna hranica napriek tomu, ze je oznacena dopravnym znacenim ako rychlostna cesta a je v polovicnom profile, spoplatnena je.

Keby statni uradnici mali uprimny zaujem riesit situaciu na Kysuciach, tak zabezpecia prioritne D3 Oscadnica - Svrcinovec v polovicnom profile a D3 Brodno - odbocka na Blazkov v polovicnom profile, ale z tychto skutocne potrebnych cca 22 km, je v prevadzke len 5 km. Nemali problem stavat ine predrazene useky, len aby mohli udrziavat zlu dopravnu situaciu a ukazovat, kolko penazi ide na D3, ale to, ze evidentne nemaju zaujem o plynulost premavky na Kysuciach za omnoho mensie peniaze ako boli uz doteraz prestavane na D3, uz im nikto nevycita. Zli su len "nenazrani Kysucania".

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 11:43
od devil
je zaujimave ze na inych trasach sa samospravy vedeli celkom presne vyjadrovat ze co najviac potrebuju. pred par rokmi sa dohadovali aj dohodli na ZV-KE s tym ze ciastocne aj ustupili, a teraz dobra niva jasne povedali ze chcu obchvat a nic ine.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 14:12
od Jano1
devil napísal:je zaujimave ze na inych trasach sa samospravy vedeli celkom presne vyjadrovat ze co najviac potrebuju. pred par rokmi sa dohadovali aj dohodli na ZV-KE s tym ze ciastocne aj ustupili, a teraz dobra niva jasne povedali ze chcu obchvat a nic ine.


Cize ked su v Dobrej Nive podla teba taki nesmierne chytri, tak ty vies urcite dokazat, ze pre CA bola vzdy ina priorita ako D3 Oscadnica-Svrcinovec a pre KM ina priorita ako D3 Brodno - KM.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 14:50
od devil
to nie ale nepocul som ze kysucania spolocne postupovali a povedali ze chceme ten a henten usek a nechceme onen.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 19:42
od laforez
Ty zase perlis...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2019 20:49
od Jano1
devil napísal:to nie ale nepocul som ze kysucania spolocne postupovali a povedali ze chceme ten a henten usek a nechceme onen.


Ako vsade, beru vsetko co len im uradnici naslubuju. Napr. takto:
https://www.skalite.sk/modules/file_storage/download.php?file=77409599|277


“Na ceste I/11 v úseku Svrčinovec – Čadca – Kysucké Nové Mesto – Žilina došlo len v posledných dvoch rokoch k 182 dopravným nehodám, pri ktorých zahynulo 13 ľudí, 22 utrpelo ťažké zranenia, 66 ľahké. Rok 2017 sa začal tiež veľmi tragicky. Pri nehode v januári zahynuli traja ľudia a jeden človek utrpel ťažké zranenie,” upozornil petičný výbor.
https://www.hlavnespravy.sk/na-dostavbu-dialnice-d3-na-kysuciach-upozornili-druhym-zablokovanim-cesty-i11/931688

Neoveroval som, ale snad si nevymyslali, ze na cca 35 km cesty bolo za 25 mesiacov 16 mrtvych.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 08:07
od devil
listom z 2. júna 2008 ste ma požiadali o urýchlenie výstavby diaľnice D3 v úsekoch Žilina- Čadca, Čadca- Bukov- Svrčinovec a Svrčinovec- Skalité.

cize ziadali prakticky celu D3 a nie vybrane prioritne useky. a potom ramci schvalovania zachovanie sucasnej I/11.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2019 08:14
od Vlados
aj nepodstatný úsek Svrčinovec-Skalité. štát si vybral postupnosť podľa prípravy. štát síce koná pomaly ale koná podľa žiadosti. fakt sa nemôžu sťažovať.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2019 20:00
od Jano1
devil napísal:listom z 2. júna 2008 ste ma požiadali o urýchlenie výstavby diaľnice D3 v úsekoch Žilina- Čadca, Čadca- Bukov- Svrčinovec a Svrčinovec- Skalité.

cize ziadali prakticky celu D3 a nie vybrane prioritne useky. a potom ramci schvalovania zachovanie sucasnej I/11.


A minister im odpisal, ze posledny usek bude odovzdany do prevadzky do cca 6 rokov (ukoncenie vystavby december 2014).

Tak naco by sa mal niekto starat o prioritne useky, ked minister tvrdi, ze za cca 6 rokov to bude vsetko hotove. Ty by si urcite vyberal prioritne useky, ked minister odpovie, ze do 3 rokov sa zacne stavat posledny usek.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 09:04
od devil
mozno sa budes cudovat ale ano, aj tak by som si vybral prioritne useky. a do detailov by som zistoval ktore useky su ako pripravene. mimochodom to tu na fore aj robime preto uz neverime slubom typu toto a hento bude za rok, dva ci tri.... to ze niekto veri ministrovi a uradnikom na ministerstvach hovori len o tom ze je uplne mimo alebo je naivka.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 13:17
od Jano1
devil napísal: to ze niekto veri ministrovi a uradnikom na ministerstvach hovori len o tom ze je uplne mimo alebo je naivka.


Ani na sekundu som nezapochyboval, ze to napises, samozrejme si neuvedomujes, ze je to uplna blbost. Starostovia maju ine starosti ako skumat ci ich minister klame alebo nie, ked klamu oni, tak ich uz nezvolia a po obci mozu chodit "po kanaloch", normalne je, ze minister poskytuje pravdive informacie, ked klame minister na Slovensku nic sa nedeje a dnes uz to vedia aj mnohi starostovia. Keby mala NDS a ministerstvo uprimny zaujem riesit situaciu, tak vyberie najproblemovejsie useky, ale ked chcu ukazat, ze D3 sa stavia a chcu zabranit, aby to pomohlo tranzitu a regionu, tak to je to co presne NDS a ministerstvo robili, 10 rokov sa nestavalo na Kysuciach vobec nic a potom postavili 2 najmenej potrebne useky D3. Tomu hovorim praca pre ludi.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2019 10:44
od Yoggy52
A stale sa dostavame k tomu istemu problemu a to nekompetentnost NDS a MD.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 13:09
od jarino
Náklady na výstavbu
megalomanský variant: 219 mil. eur
optimalizovaný variant: 196 mil. eur

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 14:34
od Vlados
cena za prestavbu I/11 na D3 tam nie je? tá musí byť aj s rekonštrukciu exsitujúceho polprofilu do 100 mil.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 17:48
od aquila
rozdiel medzi tym megalomanskym a optimalizovanym moc nie je. tento usek je v podstate zatial dost zbytocny.