Stránka 5 z 13

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 07:15
od pohodak
zaujimave ale je, ze v ovela jednoduchsom terene sa stavala R1 v trase existujucej cesty prvej triedy a tym padom ziadna paralelna jednicka neexistuje :roll:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 09:07
od Vlados
tam na jednom kúsku nie je paralelná ani trojka a zem sa stále otáča ;)

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 09:12
od Maxx787
myslim ze paralelne jednotky su blbost,
paralelna cesta III.triedy so zakazom nad 12t. a v pripade ze dialnica je v pripade nehody alebo odstavky z nejakeho dovodu uzavreta tak tu cestu vyuzit docasne aj na prechod kamionov ktore inak jazdia po dialnici, jeden den to ta cesta vydrzi.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 09:17
od Vlados
úsek Svrčinovec - Skalité má paralenú jednotku a v prípade nehody alebo uzávierok tunelov tam vjazd nie je povolený (ani tým vozidlám ktoré popod nízky most dokážu prejsť).

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 09:21
od Maxx787
o tom co je jednotka a co vytvorena jednotka polmcim, to co je na kysuciach pri skalitom jednotku nepripomina nic ine len oznacenie. inak je to cesta tusim tretej triedy povodne. cudujem sa ze ked tie tunely v pripade udrzby zatvoria ze prejazd nepovolia tym co tadial prejdu. trochu divne riesenie, ale tak zijeme na slovensku.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 09:46
od pohodak
ale to je vdacne jedno, R1 co som spominal nema na dost dlhych usekoch paralelnu jednotku vobec, ani povodnu ani premenovanu, su tam akurat trojuholniky ciest 3. triedy a ludia existuju a ide o radovo jednoduchsi teren ako na kysuciach :roll:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 11:15
od aquila
klasicke megalomanstvo na D3. pritom tu ozaj stacilo urobit to systemom R1. svet existuje a je to v uplne inych financnych relaciach.
Jonathan , velka vdaka ze si vyluskal tie mapy, pridam ich postupne do galerie. Je skoda, ze je to bez akejkolvek upravy povodny projekt z roku 2010.
skoda, ze tam radsej nie je jedno velke odpocivadlo dostupne z oboch stran. a pri nom SSUD.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 12:57
od pohodak
inak toto je dalsia vec, na ktoru s prepacenim prdel sa u nas stale dookola buduju jednostranne odpocivadla miesto obojstranne pristupnych? potom by tam nebol problem vybudovat aj zodpovedajuce sluzby kedze by tam bolo 2x tolko zakaznikov...plus k tomu prilepit aj SSUD a usetria sa dalsie peniaze a o nic nikto nepride, keby som bol uz uplne narocny tak by sa mohlo budovat vsetko v kope - MUK, odpocivadlo so sluzbami aj SSUD ale to by som chcel asi ozaj privela :roll:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 15:28
od i15
už nie je dôvod sa rozčuľovať... čím drahšie sa to naprojektuje, tým neskôr sa to postaví :)

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2018 18:23
od Vlados
zaujimavé, že v príde východu toto nehovoríš, alebo to len zle chápem a aj tam bude platiť čím drahšie tým neskôr?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 05:30
od i15
keby tútu D3 navrhovali stavať v poloprofile, aby sa akože "ušetrilo", tiež budem proti

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 11:56
od Yoggy52
Maxx787 napísal:myslim ze paralelne jednotky su blbost,
paralelna cesta III.triedy so zakazom nad 12t. a v pripade ze dialnica je v pripade nehody alebo odstavky z nejakeho dovodu uzavreta tak tu cestu vyuzit docasne aj na prechod kamionov ktore inak jazdia po dialnici, jeden den to ta cesta vydrzi.

Tak tak, nikde nie je uvedene, ze paralelena cesta musi byt jednotka. Paralelne jednotky by sa mali bez odkladu zrusit (pre menej chapavych - degradovat ich na cesty 2. triedy)

Zlucenim NDS a SSC by NDS mala na starosti:
Dialnice
RC
1. triedy

Kraje:
Degradovane paralelne cesty 1. triedy na 2.triedu
2. triedu
3. triedu

Hlavny adepti:
I/11, I/12, I/16, I/18, I/21 atd.

Tym by sme mohli smerovat financie tam, kde je to fakt potrebne a neminat peniaze na paralelnu jednotku, ktora to ani neptorebuje, ale STN nepusti atd.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 12:31
od jarino
Na paralelných jedničkách sú investície minimálne. Je to vlastne jedna z výhovoriek SSC, prečo nič s tými jedničkami nerobí.
Skôr by bolo dobré osekať sieť RC.

Chcel by som vidieť CBA pre tento úsek, lebo toto moc efektívne na mňa zďaleka nepôsobí.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 12:38
od IceFox
Nech sa nechá ako R1 len s rozdielom ,že bude spoplatnená. To by však niektorí z fóra neprežili...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 12:53
od cestarik
no urcite... bud plne profilova stvorprudova D3 alebo potom nech fakt radsej nestavaju nic ako dat nejaky polotovar kde su vysoke intenzity , ja som jednoznacne za samostatnu plneprofilovu stvorprudovo D3 na kysuciach ako investovat do nejakeho polortovaru, nedorobku..a to niesom ani odtial.. jeden profil nech si davaju na juh na R2 na niektore useky kde niesu take intenzity..

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 12:59
od IceFox
Myslel som to tak ,že by sa postavila plnoprofilová D3 bez paralelnej jednotky/cesty.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 18:34
od milan_KM
IceFox to ani nespomínaj lebo pre zvyšok Slovenska sme len nenažraní Kysučania :D

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 20:01
od pohodak
nemam pocit ze by ludia pri tomto useku nadavali na plny profil, co vadi je 2+2+jednotka+dalsie somariny... keby sa prebudovala existujuca cesta na D3 tak su vsetci ticho

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2018 23:04
od Mawerick81
pohodak,, aj tak b sa museli dobudovat cesty,, opakujem snad xy krat,, neexistuje spojenie Kysucke Nove Mesto - Kysucky Lieskovec - DUnajov len cez sucasnu 1/11,, cesty medzi tymito dedinami su polne.. cize aj tak by sa museli dobudovat cesty.. k tomu, ze ani pri R1 nieje paralelka,, no a kolkoze tranzitu tam jazdi? kazda cast SR ma nieco inak,, porovnavat sa neda nic s nicim..

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 00:23
od mireceq
opakujem snad xy krat,, neexistuje spojenie Kysucke Nove Mesto - Kysucky Lieskovec - DUnajov len cez sucasnu 1/11


Ten 1,5km novej I/11 medzi zaciatkom useku a odbockou na Blazkov sa kludne moze vybudovat tak ako je v navrhu. Tam je miesta nabadej. Vsetci tu nadavaju na paralelnu I/11 v uzkom udoli pri Dunajove, pretoze tam uz paralelna cesta je. a tam vybudovanie dalsej paralelnej cesty znamena vela penazi (zarubne mury, piloty, kotvy,...)

Situacia, ze na tejto casti useku sa nehodou zablokuju vsetky 4 pruhy dialnice, napr. ze kamion prerazi stredne zvodidla a rozsype sa po sirke celej dialnice, nastane tak raz za par rokov, a vtedy by zrekonstruovana cesta tretej triedy, kludne aj preznacena na "jednotku" ako obchadzkova trasa postacila na toho pol dna. Tato cesta je sice uzsia, ale nie su tam ziadne podjazdy ani zakruty smrti. Ak by sa jarok zabudoval do kanalizacie pod cestu/ novy chodnik, ako nudzova obchadzkova trasa by to bolo postacujuce.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 11:22
od IceFox
Mawerick81 napísal:neexistuje spojenie Kysucke Nove Mesto - Kysucky Lieskovec - DUnajov len cez sucasnu 1/11

Urobíš most "ponad D3" do Ochodnice a z Ochodnice urobíš do KNM cestu popri trati. Lacnejšie ako dráha paralelná I/11. Slovensko však nie je zemou lacných a efektívnych riešení.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 11:26
od pohodak
Mawerick81 napísal:pohodak,, aj tak b sa museli dobudovat cesty,, opakujem snad xy krat,, neexistuje spojenie Kysucke Nove Mesto - Kysucky Lieskovec - DUnajov len cez sucasnu 1/11,, cesty medzi tymito dedinami su polne.. cize aj tak by sa museli dobudovat cesty.. k tomu, ze ani pri R1 nieje paralelka,, no a kolkoze tranzitu tam jazdi? kazda cast SR ma nieco inak,, porovnavat sa neda nic s nicim..


jaaj, lebo vybudovat 3km cesty tretej triedy je skoro to iste ako paralelna jednotka popri dialnici, a k tomu vyvolane veci ako zarezy a zarubne mury pomaly po celej dlzke :roll: no neviem kadial sa ty vozis, ale ak je podla teba viac tranzitu pri KnM ako medzi TT a NR tak je dalsia debata asi zbytocna...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 12:32
od devil
pohodak, ja ti to vysvetlim, ba-zvolen 200 km NIE JE tranzit, zato bielsko-biala-zilina 100 km uz tranzit JE. koniec ironie,

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 19:01
od BoroZA
Holt chlapci, zabúdate na podstatnú vec, a to jest: len málokde na slovenskom vidieku sú také denné intenzity dopravy ako na trase CA - ZA. A preto chcú súdruhovia ponechať aj paralelnú jednotku, keďže ako praví realisti nepredpokladajú, že všetky vozidlá prejdú na diaľnicu, najmä keď si zoberieme, že vjazdy a výjazdy nebudú do každej dediny a doliny... :D Čiže paralelná jednotka má význam pre okolité obce a tamojších obyvateľov + pre pracovné stroje, navyše, nikde na vizualizáciách som si nevšimol tretí pruh pre pomalé vozidlá v stúpaní ku Krásnu nad Kysucou od Žiliny, preto sa dá predpokladať, že toto miesto spôsobí časté problémy najmä v zime, a preto je paralelná jednotka nevyhnutnosťou. :)

V druhom rade netreba zabúdať na to, že cesta tretej triedy vedie iba z Krásna nad Kysucou do Ochodnice (pričom na tejto trase sú dva úzke mostíky, jeden historický jednopruhový most so semaforom a prejazd cez dve rastúce bytové zóny s enormným pohybom detí), a potom iba kľukato skrz centrum Kysuckého Lieskovca (prejazd je sám o sebe nebezpečný aj príležitostne). S tým všetkým asi bratislavskí súdruhovia počítali pri projektovaní, no faktom je, že to vyzerá na veľmi drahé technické riešenie, ktoré v spojení s nadväzujúcim úsekom Brodno - KNM bude asi znamenať posúvanie výstavby na neurčito pre nedostatok finančných zdrojov.

Jediné, čo sa mi však na celom projektovanom úseku nepáči, je kruháč na rázcestí v Krásne nad Kysucou. Nikto neberie do úvahy rastúcu priemyselnú zónu v oblasti - som zvedavý, či kamióny nebudú spomaľovať svojím prejazdom cez kruháč dopravu do tej miery, až sa budú tvoriť kolóny na zjazdoch z diaľnice. :(

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2018 14:53
od devil
15000 aut denne nie je intenzita kvoli ktorej treba dialnicu plus ponechat paralelnu cestu v parametroch poloprofilu. cesta 3. triedy je paralelna k R1 na nova bana-zarnovica, zvolen-s. podhradie. dokonca medzi h. dubravou a budcou nie je ina cesta popri hrone ale kade tade cez kopce. paralelna jednicka sa predtym volala hronsky lievik a pri n. bani sa skor podoba na cestu 2. triedy. cez ZV tiez niektori pretlacaju R2 v trase I/16.

S tým všetkým asi bratislavskí súdruhovia počítali pri projektovaní, no faktom je, že to vyzerá na veľmi drahé technické riešenie, ktoré v spojení s nadväzujúcim úsekom Brodno - KNM bude asi znamenať posúvanie výstavby na neurčito pre nedostatok finančných zdrojov.


a je tam niekde uvedena aj cena ?