Stránka 3 z 33

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 15:12
od tob.tob
Caesar napísal:tob.tob,

v poriadku máš pravdu, avšak úsek LL nebol pripravený lepšie a ak by sa mal stavať ten, tak by sa ešte dnes nestavalo.

Chápeš?

To je všetko.

Konečne sa stavia na náročných úsekoch a ľudia nie sú radi. Jednoducho národ nie je spokojný nikdy. Ty tob.tob píšeš, že "my" vidíme nejaký iný význam, ale veď skús čítať pozornejšie názory ostatných.

Ja tvrdím. Teraz je r. 2005 a stavia.

Mohlo sa stavať po LL, ale najskôr v r. 2006.

Tak čo je lepšie? 8)


Úsek D1 HP - LL je plnohodnotne pripravený od roku 1998 ... obnoviť "papiere" trvá 3 mesiace a výkup pozemkov 1 rok. Takže problém v tomto nebol.

Nie som si istý či sa stavia, podla mojich posledných info bolo na tomto úseku ešte nevysporiadaných 5 pozemkov.

Mimochodom som veľmi rád že sa stavia ale neviem, nejako mi nevyhovuje spôsob akým sa to všetko robí a aký ľudia a akým spôsobom to riadia ( MDPT NDS ).


PS: Prosím ťa neber to osobne, toto nie je o výčitkách alebo o útoku na tvoju osobu. Len nechápem prečo sa tých ludí zastávaš.

Pre všetkých

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 15:54
od Caesar
tob.tob,

nie nezastávam. Budem úprimný.

Stavebnej firme je jedno, ktorý úsek stavia. Nemá dôvod kritizovať ho. Možno sú niektoré firmy na Slovensku, ktoré by dokázali zmeniť trasovanie, projektovanie atď., ale treba si uvedomiť, že to ani verejnosť nechce a firma nebude riskovať - pretože to risk je, kritizovať a nestavať.

Daná téma. Po LL sa mohlo stavať, ale nebude sa. Možno. Či to bolo lepšie? Na tomto fóre odpoveď nedám. Nemôžem. Nemôžem, to je hranica môjho pôsobenia. Nie som Adoas. Nie som MH. Som Caesar. :lol:

Stavia sa. Nuž, aj keď sa niekde práve nestavia, je to v štádiu stavania. Také isté problémy by boli aj na inom úseku, takže tiež by sa stavalo - aj keby sa nestavalo. Nakoniec aj Mengusovce-Jánovce - správny príklad stavania. Aj keď to potom štát obráti a zmení dobu výstavby, viď na D3.

Ja sa nezastávam ani NDS, ani MDPT a to tí, ktorí ma poznajú, veľmi dobre vedia. Vedenie NDS ani MDPT nie je schopné konať efektívne a flexibilne a hlavne: nepripustia si problém. Ale ja to kritizujem dosť často. A na čo to je? Ja keď niečo takéto kritizujem, tak bránim svoje záujmy. Napríklad naposledy v prípade jedného mosta v Bratislave. A predtým ohľadom vyjadrenia, že D1 bude v r. 2006 v ZA - minister to verejne povedal! A čo sa dnes dokazuje?

Problém vysokej ceny. Má sa stavať rýchlo. A sú to estakády v zložitom prostredí, nie na nížine (aj tam je nutné postaviť estakádu, ak je terén močiar atď.). Cena nie je vysoká, je určená štátom. Je reálna a budú všetci radi, ak nebude vyššia. Nemala by byť, ak sa nebudú robiť zmeny a úpravy, čo štát rád robí.

Ak by chcel niekto reagovať na to, čo som napísal, ak niekto nesúhlasí - OK, diskutujme. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 09:33
od tob.tob
Ceasar:

To je v pohode stavebné firmy nemajú nič spoločné s efektivitou štátu pri výstavbe. Len je škoda že úradníci trocha neuvažujú, keď už rozhodli stavali tento úsek tak ho mali stavať po ZA - Brodno.

Ešte šťastie že nie som ministrom slovenskej vlády - taký vietor by nerozchodili :-)

Apropo: chápem náklad cca 700 mil/km pri D3 HP - ZA-Strážov ale čo mi nejde do hlavy je náklad D1 HP - LL vo výške 1,68 mld/km.

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 09:37
od Adaios
tob.tob napísal:Apropo: chápem náklad cca 700 mil/km pri D3 HP - ZA-Strážov ale čo mi nejde do hlavy je náklad D1 HP - LL vo výške 1,68 mld/km.


To je manipulácia, hra s číslami.

Podobne sa snažila NDS pozmeniť čísla pri tuneloch na D1 ZA-RK, kde sa menili a menia stále ceny od 7 do 13 mld. SKK za jednu rúru, a potom sa to samozrejme mení, keď majú byť dve atď.

A potom SR raz zaráta aj vyvolané investície do nákladov už vopred, aby degradovala nejaký úsek ale na iných to nerobí, pričom ale predpokladá, že sa stavba predraží nejakou stavbou pre miestnu samosprávu.

Zaujímavé to je aj pre nás, ja to teraz čiastočne sledujem, keď do toho vidím. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:04
od bystrik
"V súťaži na staviteľa sme umožnili upraviť riešenia. Niektorí uchádzači predstavili aj niekoľko možností, ako zmeniť pôvodný projekt. Víťazná firma navrhla úpravy - zjednodušenia, ktoré ušetria čas aj peniaze," doplnil Peter Gandl, investičný riaditeľ diaľničnej spoločnosti.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1659

predsa len stavebne firmy zasahuju do trasovania alebo sa mylim? co sa skryva pod tym zjednodusenim?

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:08
od Adaios
bystrik napísal:
"V súťaži na staviteľa sme umožnili upraviť riešenia. Niektorí uchádzači predstavili aj niekoľko možností, ako zmeniť pôvodný projekt. Víťazná firma navrhla úpravy - zjednodušenia, ktoré ušetria čas aj peniaze," doplnil Peter Gandl, investičný riaditeľ diaľničnej spoločnosti.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1659

predsa len stavebne firmy zasahuju do trasovania alebo sa mylim? co sa skryva pod tym zjednodusenim?


Ale to nie je vylucene, to je bezne vsade vo svete, pretoze stavebne firmy maju lepsich odbornikov nez stat, ak su sukromne, tak musia, aby boli viac efektivne a dolezite je vyhrat - mat nizku cenu.

Naposledy most, ktory ma spojit Siciliu s talianskou pevninou - podobny priklad: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1655 a kto vie podrobnosti, tak vie, ze bola mierne zmenena varianta a niektore udaje. Boli navrhovane pred sutazou a stat sa k tomu nijako nevyjadril. SR sa snazi - aby potom bola nizsia cena pri tendri. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 09:19
od bystrik
Adoas napísal:
Caesar napísal:Presne tak. ... ja som to aj raz chcel navrhnúť - ale potom som si to rozmyslel, bol by to priamy zásah zo súkromného sektora a médiá by to mohli označiť za lobbing.


Osobne to ani neodporucam nejako zasahovat zo strany stavbara do procesu tam, kde financuje nejaku stavbu prave EU. Aj ked viem, ze vplyv tu je, aj toto je urcite lepsie riesenie, ale keby sa to nejako verejne prezradilo s relevantnymi zdrojmi, tak nastava problem - nie pre stavbara, ale pre stat a malo by to vazne dosledky. :wink:


V teme R1 Zarnovica-Sasovske Podhradie sa vsak tvrdil pravy opak...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=30&start=75

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 13:32
od JG
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1618

ze vraj do konca 2006...by ma zaujimalo co je v zmluve, ci tam je aspon spojazdnenie 1/2 p. do 2006..pochybujem.

Mohol by mi niekto vysvetlit co tam stoji 770 mil. Sk/km :?:


Usek D3 HP-ZA,Strazov ma dlzku 6,85 km, ale treba postavit 8,4 km, od konca useku Vrtizer - HP. Takze cena na 1 km bude o nieco nizsia. Na stavbach sa moze pracovat aj 24 hodin denne, 7 dni v tyzdni a potom je ten usek za 13-14 mesiacov realizovatelny. Samozrejme to tiez ovplyvnuje naklady stavby. Pripadne zakladanie mostov v zime moze byt tiez problematicke, ale aj to sa da. Trasa nepretina ziadnu rieku, iba existujucu infrastrukturu a taketo mosty sa daju realizovat aj za menej ako 1 rok.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 13:36
od bystrik
zemne prace su vsak pri snehovej prikryvke presahujucej 0,5 m dost stazene. minuly rok mala KIA stastie, ze bola sucha zima .

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 16:29
od Adaios
bystrik napísal:V teme R1 Zarnovica-Sasovske Podhradie sa vsak tvrdil pravy opak...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=30&start=75


Ano, ja viem, ale to je iny pripad. To nie je o tom - ze sa ma zmenit druh stavania, namiesto estakady tunel alebo namiesto dlheho mostu, radsej kratsi most + nasypy, ... toto by musela byt zmena do projektu, alebo trasy a to nie je vobec vec stavbarov - ako moze stavbar vediet, ze NDS zabudla oznamit ze bude tento usek stavat? :?: :!: ... :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 15:46
od Andrej
Už prebehlo 10 dní od medializovaného začatia stavby, zatiaľ však na tomto úseku žiadnu stavebnú aktivitu nevidno...
V tejto oblasti sa nevyznám, môže mi niekto povedať, čo všetko treba ešte spraviť na začatie stavby? Odovzdanie staveniska,nejaké povolenie, alebo čo?

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 16:17
od devil
mobilizovanie kapacit, odovzdanie staveniska...pri vsetkej ucte to zase nie je take jednoduche ako ked si v dedine postavia kulturny dom.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 23:20
od Adaios
devil napísal:mobilizovanie kapacit, odovzdanie staveniska...pri vsetkej ucte to zase nie je take jednoduche ako ked si v dedine postavia kulturny dom.


Jednoduche nie je nic, ale terminy by sa mali dodrziavat. :wink:

Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2005 20:22
od Jozef
Dnes bola úplná uzávierka cesty I/18 v lokalite Príkrik (pri Hričovskej priehrade) Žilina-Strážov, ktorá bola plánovaná od 8.00 hod. v sobotu 12.11.2005 do nedele 13.11.2005 do 18.00 hod. Dôvodom uzávierky je výrub stromov nad cestou I/18 v rámci prípravy pozemkov pod stavbu diaľnice D3. Cesta je uzatvorená od Autobazáru v Strážove po odbočku do Žilinskej Lehoty. Tranzitná doprava bola odklonená cez Považský Chlmec. Pre regionálnu dopravu bola vyznačená trasa po ceste Ovčiarsko - Bitarová – Hôrky - Žilina.

Fotografie z výrubu stromov v tejto lokalite som zaradil do Fotogalérie, sub-galéria, v časti D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov.

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=81

pozn. admin: prispevok upraveny a vytvorena samostatna sub-kategoria D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 23:18
od Adaios
bystrik napísal:zemne prace su vsak pri snehovej prikryvke presahujucej 0,5 m dost stazene. minuly rok mala KIA stastie, ze bola sucha zima .


Zemne prace su stazene, ked je sneh, to je pravda. Podobne su stazene, ked je niekde piesok. A takisto su stazene, ak je nestabilne podlozie, alebo aj samotna hornina roznymi vplyvmi - rieka, vodna nadrz atd.

Ale to ze je sneh a zima - to neznamena, ze sa neda stavat.

Len sa pouziva viac lepsich strojov, lepsie materialy, lepsie postupy prac, nesmu sa robit chyby - a to chce aj vzdelanych ludi a tak sa vystavba stava drahsou.

Avsak SR si nemoze dovolit nestavat dialnicu D1 - zakladnu spojnicu celej krajiny. Pretoze cim dlhsie sa odklada vystavba takejto spojnice, ktoru SR este stale nema, tak tym viac rastu hospodarske skody a tie prekonaju aj drahsiu vystavbu dialnice v dosledku stazenych prirodnych podmienok. :wink:

SR chce na úsek Hričovské Podhradie-Žilina aj financie z KF

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2005 16:46
od Jozef
Slovenská republika chce požiadať Európsku komisiu o poskytnutie pomoci z Kohézneho fondu (KF) na stavbu diaľničného úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov. Ako ďalej vyplýva z materiálu ministerstva výstavby, ktorý je v pripomienkovom konaní, požadovaný grant z KF je vo výške 125,7 mil. eur, čo je zhruba 4,769 mld. Sk. Z celkových oprávnených nákladov projektu v objeme 147,9 mil. eur tak predstavuje spolufinancovanie z KF 85 %. Národné spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu by tak malo byť v objeme 22,19 mil. eur, teda na úrovni okolo 841,6 mil. Sk. So žiadosťou pre Európsku komisiu a s národným spolufinancovaním však musí súhlasiť vláda SR.

Projekt bol pôvodne zaradený do programovacieho obdobia 2007 až 2013, termín sa zmenil vzhľadom na výstavbu automobilky Kia Motors. Stavebné práce začala spoločnosť Doprastav, a.s. začiatkom októbra tohto roka, podľa predkladaného návrhu sa ukončenie projektu predpokladá v roku 2007. Dokončením tejto časti diaľnice sa vybuduje 9,148-kilometrový úsek spadajúci do siete TEN-T Gdansk - Brno - Bratislava - Viedeň. Úsek je zároveň súčasťou prioritného diaľničného ťahu D1 - D3 v trase Bratislava - Trenčín - Žilina s napojením na Poľsko, s odbočením na Českú republiku a na juhu s napojením na Maďarsko a Rakúsko.

Predkladateľ materiálu odhaduje, že počas výstavby projektu sa vytvorí 180 priamych pracovných miest a 300 nepriamych pracovných miest počas 26 mesiacov. Projekt by mal zároveň priniesť sociálne a ekonomické prínosy pre obyvateľstvo, ako napríklad zvýšenie bezpečnosti a spoľahlivosti cestnej premávky či skrátenie času prepravy na danom úseku. Zdroj: (SITA, jt;dn),© 2005,

Prevzaté zo stránky: http://www.zilina.sk/index.php?page=uka ... avodajstvo

Re: SR chce na úsek Hričovské Podhradie-Žilina aj financie z

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2005 15:48
od Adaios
Jozef napísal:Slovenská republika chce požiadať Európsku komisiu o poskytnutie pomoci z Kohézneho fondu (KF) na stavbu diaľničného úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov. Ako ďalej vyplýva z materiálu ministerstva výstavby, ktorý je v pripomienkovom konaní, požadovaný grant z KF je vo výške 125,7 mil. eur, čo je zhruba 4,769 mld. Sk. Z celkových oprávnených nákladov projektu v objeme 147,9 mil. eur tak predstavuje spolufinancovanie z KF 85 %. Národné spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu by tak malo byť v objeme 22,19 mil. eur, teda na úrovni okolo 841,6 mil. Sk. So žiadosťou pre Európsku komisiu a s národným spolufinancovaním však musí súhlasiť vláda SR.

Projekt bol pôvodne zaradený do programovacieho obdobia 2007 až 2013, termín sa zmenil vzhľadom na výstavbu automobilky Kia Motors. Stavebné práce začala spoločnosť Doprastav, a.s. začiatkom októbra tohto roka, podľa predkladaného návrhu sa ukončenie projektu predpokladá v roku 2007. Dokončením tejto časti diaľnice sa vybuduje 9,148-kilometrový úsek spadajúci do siete TEN-T Gdansk - Brno - Bratislava - Viedeň. Úsek je zároveň súčasťou prioritného diaľničného ťahu D1 - D3 v trase Bratislava - Trenčín - Žilina s napojením na Poľsko, s odbočením na Českú republiku a na juhu s napojením na Maďarsko a Rakúsko.

Predkladateľ materiálu odhaduje, že počas výstavby projektu sa vytvorí 180 priamych pracovných miest a 300 nepriamych pracovných miest počas 26 mesiacov. Projekt by mal zároveň priniesť sociálne a ekonomické prínosy pre obyvateľstvo, ako napríklad zvýšenie bezpečnosti a spoľahlivosti cestnej premávky či skrátenie času prepravy na danom úseku. Zdroj: (SITA, jt;dn),© 2005,

Prevzaté zo stránky: http://www.zilina.sk/index.php?page=uka ... avodajstvo


Toto je presne to co treba. EU fondy by sa mali smerovat len na D3 a potom na useky dialnic, kde su zaostale regiony. Inak D3 uz mala byt cela rozostavana - to by bola ucelna rozostavanost a nikdy sa nemali useky konzervovat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2005 10:19
od Andrej
JG umiestnil na svoju stranku prve fotky z tohoto useku.

http://www.highways.sk/highways/H_Podhr ... razov.html

Inak na stranke NDS je datum otvorenia 1.10.2007

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 19:32
od Adaios
Andrej napísal:JG umiestnil na svoju stranku prve fotky z tohoto useku.

http://www.highways.sk/highways/H_Podhr ... razov.html

Inak na stranke NDS je datum otvorenia 1.10.2007


Podla tych vizualizaci, ktore tam su bude jasne, ze tento usek nebude lacny ani napriek tomu, ze tu budu dominovat estakady - je to v narocnom prostredi takze budu ceny ktore budu na 99,99% presahovat priemernu hranicu 500 mil. SKK za 1 km dialnice - ale je to moj nazor.

A este zalezi ako sa tu bude nakoniec stavat - na aky profil. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 13:38
od Majkl
Pridal som aktuálne fotografie z výstavby tohoto úseku. Je vidieť, že aj napriek nepriaznivému počasiu panuje na stavbe čulý pracovný ruch.

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=81

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 23:25
od Adaios
Majkl napísal:Pridal som aktuálne fotografie z výstavby tohoto úseku. Je vidieť, že aj napriek nepriaznivému počasiu panuje na stavbe čulý pracovný ruch.

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=81


Majkl,

forum www.dialnice.info ti dakuje za aktualne foto z vystavby dialnic. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2006 11:37
od wazari
Majkl napísal:Pridal som aktuálne fotografie z výstavby tohoto úseku. Je vidieť, že aj napriek nepriaznivému počasiu panuje na stavbe čulý pracovný ruch.

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=81


Siel som v sobotu okolo, pracovalo sa, fotak som nemal

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2006 14:27
od Majkl
Adoas napísal:
Majkl napísal:Pridal som aktuálne fotografie z výstavby tohoto úseku. Je vidieť, že aj napriek nepriaznivému počasiu panuje na stavbe čulý pracovný ruch.

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=81


Majkl,

forum www.dialnice.info ti dakuje za aktualne foto z vystavby dialnic. :wink:



Som rád, že môžem prispieť aspoň takouto formou. Určite to nebudú posledné snímky z výstavby. Len aby už bolo lepšie počasie, aj zábery budú kvalitnejšie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 10:43
od Branco
Jozef umiestnil do MT článok ohľadom žiadosti o poskytnutie financovania z Kohézneho fondu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2801

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 20:54
od Lenny
Přidal jsem mapku křižovatky Hričovské Podhradie
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=911

A mapku úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=912