D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Ludo » 01. Okt 2005 09:39

Nereálne. Ani v polovičnom profile.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod devil » 01. Okt 2005 09:58

Vo verejnom obstaravani je termin 06/2007. Ale ako 2pruhovku sa to stihnut snad da.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Okt 2005 10:58

idu volby, tak budu snad tlacit, ale na polovicny profil by to mohli teoreticky stihnut.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 01. Okt 2005 15:43

aquila napísal:buduci piatok budu zase papalasi klepkat na tomto useku zakladny kamen ;)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1572

dokoncene ze vraj uz buduci rok ...


Tak to je nemožné za rok postaviť! 8)

aquila, ani 1/2 profil nebude. 8) Lebo ani teoreticky sa to nedá. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 01. Okt 2005 17:35

Sorry za chybu v mojom predoslom prispevku. Ten rok tam sedi ale mesiac nie. Inac taketo useky sa robia na terminy vyrazne cez 20 mesiacov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 07. Okt 2005 11:06

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1618

ze vraj do konca 2006...by ma zaujimalo co je v zmluve, ci tam je aspon spojazdnenie 1/2 p. do 2006..pochybujem.

Mohol by mi niekto vysvetlit co tam stoji 770 mil. Sk/km :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 07. Okt 2005 12:44

tam to tusim pojde z istej casti na estakadach ak sa nemylim .. a mozno to stoji preto tolko aby si svihli ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 07. Okt 2005 22:03

A tusim tam budu okrem estakad aj vecsie presuny zeminy. Ale inac fakt to stoji tolko, ako keby bola polovica trasy tunely :?
Nedalo sa to spravit ako R1 pri Rudne nad Hronom - teda vo 2 urovniach?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod bystrik » 07. Okt 2005 22:38

aquila napísal:tam to tusim pojde z istej casti na estakadach ak sa nemylim .. a mozno to stoji preto tolko aby si svihli ..


usek pojde skoro cely ako estakada

Obrázok
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Adaios » 08. Okt 2005 15:19

Tento usek bude stat preto tak vela penazi, pretoze pojde o dost znacne presuny zeminy, nasledne upravy zeminy - teda rozsiahle zemne prace, nasledne takmer cely usek pojde na estakadach.

Aj v EU je normalne, ze cena za estakadovy variant v narocnom prostredi (nie nizina - nestabilne uzemie - mocariska), horske prostredie sa blizi az k cene za vystavbu tunela, ale stale je to lacnejsie, pretoze tunel by stal v tomto useku viac nez 1 mld. SKK na 1 km, nehovoriac o tom, ze by sa zmenila trasa a boli by potrebne dve rury. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod tob.tob » 09. Okt 2005 18:06

Tento úsek sa vôbec nemal stavať. Omnoho praktickejšie a efektívnejšie by bolo postaviť úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Ale hold páni si nechceli dať poradiť.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod aquila » 09. Okt 2005 18:27

absolutny suhlas, spolu s privadzacom do lietavskej lucky bu poriesil aj pre KIU dopravu daleko lepsie, kedze by sa jednalo vlastne o polovicku obchvatu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 09. Okt 2005 21:38

Ja som stále nepochopil, čo všetci máte proti tomu, že sa stavajú estakády?

Keby sa staval tunel, tak je cena ešte vyššia :!:

Ja nevidím nič zlé na tom, že sa stavia tento úsek.

Cena je vyššia kvôli stavebnému tempu prác a náročnosti úseku.

Bežte niekedy do obchodu a pozrite si ceny stavebného materiálu. A potom ceny nafty. A predstavte si, že niekto musí aj obsluhovať stroje. A musí mať na njekaé vzdelanie, aby to zvládol. A tie stroje sa opotrebujú a neskôr sa musia kúpiť nové. ...

Znovu sa nanajvýš nezhodneme ... 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 09. Okt 2005 22:19

caesar, nikto netvrdi ze je absolutne zle ze sa tento usek stavia. len fakto je to ze usek HP - lietavska lucka by poriesil viac ...

co sa tyka estakad a nakladov. su opodnstatnene, ale myslim ze celkovo je "problem" tejto stavby inde ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 09. Okt 2005 22:28

Tento úsek sa stavia aj preto, že je kratší a menej nákladný ako by bol úsek D1 HP - LL.
Aj tak sa to do termínu na plný profil nestihne a HP - LL by sa aj kvoli tunelom stavalo určite dlhšie.
Estakády budú problém len v zime, keď tam bude hroziť nebezpečenstvo poľadovice a náklady na údržbu budú o niečo vyššie, ale inak problém v tom nevidím.
Napr. v Rakúsku a Taliansku sú v tak náročnom teréne takéto estakády bežné.
Na rakúskej diaľnici A10 Hangbrücke Kremsbrücke/Pressingberg 2607m. Terén je skoro rovnaký.
Kliknite sem, sú tu aj fotky http://members.a1.net/wabweb/frames/grossbf.htm
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod tob.tob » 10. Okt 2005 08:00

Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na visutom lane. Tu ide o to že efektívnejšie by boli prostriedky vynaložené keby sa stavalo HP-LL nakoľko tento úsek sa bude musieť stavať do 5 rokov určite .. pričom HP-ZA bude duplicitným pripojením k žiline kým sa kompletne nedostavia D3, pričom úsek Strážov - KNM sa bude stavať ako posledný.

MH: Ano je kratší ale musí byť financovaný zo ŠR celý - na úsek HP -LL sa dajú využiť fondy EU :-) či je lacnejší ... si nedovolím odhadnúť. Doba výstavby je 20 - 28 mesiacov. Nakoľko hydrologický a geologický prieskum už bol prevedený tak sa skorej tá doba blíži k 20 mesiacom.

Už len z hľadiska efektivity 5 rokov je stavba D3 HP-ZA vyhodené peniaze, oveľa efektívnejšie a zmysluplnejšie by boli použité na výstavbu D1 HP - LL.

Preklep update by B;
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Adaios » 10. Okt 2005 09:35

Nie tob.tob - ty stále vidíš len svoje riešenie.

Ako vidíš - nestavia sa tak.

Ide o to, že tento úsek bol tak naplánovaný. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 10. Okt 2005 09:50

tob.tob napísal:Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na visutom lane.


Na visutých lanách? :twisted:

Efektívne sa tu nestavia v tejto krajine, pretože nie sú zabezpečené financie na celý aktuálne stavaný úsek a tak prichádza k predĺženiu výstavby a následne aj k predraženiu. Toto spôsobuje 80% všetkého predraženia na Slovensku.

Nestavia sa úsek, ktorý si si ty predstavoval. Nestavia sa za menej ako si predstavujú ostatní. Máte problém.

Ja ho nemám v tejto oblasti. Ani štát ho nemá. Vy ano. No to je fórum, kde sa dá diskutovať. Ale ja jednoducho v tejto oblasti s vami nemám ako diskutovať - nájdite si iného.

Plne súhlasím v tejto téme s MH, AV, bystrikom a Adoasom. 8)

Preklep update by B;
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 10. Okt 2005 11:08

tob.tob napísal:Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na vysutom lane. Tu ide o to že efektívnejšie by boli prostriedky vynaložené keby sa stavalo HP-LL nakoľko tento úsek sa bude musieť stavať do 5 rokov určite .. pričom HP-ZA bude duplicitným pripojením k žiline kým sa kompletne nedostavia D3, pričom úsek Strážov - KNM sa bude stavať ako posledný.

MH: Ano je kratší ale musí byť financovaný zo ŠR celý - na úsek HP -LL sa dajú využiť fondy EU :-) či je lacnejší ... si nedovolím odhadnúť. Doba výstavby je 20 - 28 mesiacov. Nakoľko hydrologický a geologický prieskum už bol prevedený tak sa skorej tá doba blíži k 20 mesiacom.

Už len z hľadiska efektivity 5 rokov je stavba D3 HP-ZA vyhodené peniaze, oveľa efektívnejšie a zmysluplnejšie by boli použité na výstavbu D1 HP - LL.


tobtob: Žilina sa nachádza v trojuholníku SR, ČR a PR. Tiež myslím, že málokto pochybuje o dôležitosti úseku HP-LL. Úsek HP-Žilina bol však prisľúbený Kii, ďalšia vec, je to časť úseku, ktorý rieši tranzit zo ZA, Kysúc a PR do BA, Rakúska a ďalej na juh.
Keďže Žilina je križovatkou diaľníc sever-juh, ako aj západ-východ sú potrebné obe prepjenia HP-LL, ako aj HP-ZA. Dá sa diskutovať o tom, ktorý by sa mal stavať ako prvý, HP-ZA bol však lepšie finančne aj organizačne pripravený, preto dostal prednosť, nemalým argumentom tu bol vládny prísľub Kii 8)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 10. Okt 2005 11:14

Podla mna je mozne aj to, ze tymto "zabiju muchu D3", bude sa moct povedat, ze sa postavilo x km na D3.

Aj ovca Kia ostane cela.

just my 2¢
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod tob.tob » 10. Okt 2005 13:13

ALL : Neviem prečo hladáte za mojimi slovami nejaký 2 až 3 význam ??

Verzia 1: Staviame D3 HP-ZA
Verzia 2: Staviame D1 HP-LL

Obidve verzie splňajú požiadavky KIA, nerozoberáme trasovanie ani projekčný návrh. Čo je efektívnejšie stavať V1 alebo V2 ?

Môj názor: ak postavíme V1 tak o 5 rokov budeme musieť tak isto stavať V2, dôvod je taký že gro dopravy je smer V-Z a nie S-J, ak postavíme V2 tak V1 stačí stavať až ako posledný úsek D3 teda tak za 10-15 rokov, nárok na investíciu sa posunie o 10 rokov pričom nevznikne dopravný proflém

Dúfam že už je to jasné čo som chcel povedať
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Caesar » 10. Okt 2005 20:49

tob.tob,

v poriadku máš pravdu, avšak úsek LL nebol pripravený lepšie a ak by sa mal stavať ten, tak by sa ešte dnes nestavalo.

Chápeš?

To je všetko.

Konečne sa stavia na náročných úsekoch a ľudia nie sú radi. Jednoducho národ nie je spokojný nikdy. Ty tob.tob píšeš, že "my" vidíme nejaký iný význam, ale veď skús čítať pozornejšie názory ostatných.

Ja tvrdím. Teraz je r. 2005 a stavia.

Mohlo sa stavať po LL, ale najskôr v r. 2006.

Tak čo je lepšie? 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod eucitizen » 11. Okt 2005 00:27

Caesar, usek HP-LL bude pod PPP? Lebo ako tu citam tak sa stale spomina len usek LL-Turany. Potom odkial by isli financie na HP-LL? Od Statu, alebo dalsie pozicky ktore zobere NDS?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod JG » 11. Okt 2005 08:28

Caesar napísal:tob.tob,
Ja tvrdím. Teraz je r. 2005 a stavia.


Naozaj sa stavia alebo bol len poklepany zakladny kamen?

Pokial viem podmienky tendra boli uspesne napadnute. Nebude nahodou tender zruseny?
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 10:08

JG napísal:Naozaj sa stavia alebo bol len poklepany zakladny kamen?

Pokial viem podmienky tendra boli uspesne napadnute. Nebude nahodou tender zruseny?


JG,

prečo taká neistota?

V tomto ja súhlasím s Caesarom. Stavia sa. Bez ohľadu na to, v akom štádiu. Boli by také isté problémy aj pri druhom variante. To je fakt. Pretože SR nedokázala zmeniť systémové kroky pri záležitosti: tender. Ale na to tu už viacerí "odo mňa" upozorňovali a ešte aj budem na to ja upozorňovať.

Možno by skutočne pomohlo SR, aby štát vopred pridelil jednotlivé úseky jednotlivým firmám, ktoré na trhu posobia a vždy keby aj nejaký úsek bol len pre zahraničné firmy - tam má zmysel vyhlásiť tender. Pretože medzinárodná súťaž/tender sú na to, aby bol na trhu fair-play boj a normálna konkurencia. Vo vašej krajine to neplatí. A čo je najhoršie, nedokážete prijať ani tie peniaze, ktoré vám EU dáva. Zrejme je SR veľmi bohatá krajina.

Tender je tu preto, aby nebolo predraženie stavby. U vás to naplatí.

Chcete riešiť predražovanie stavieb pevnými cenami, ktoré sa nebudú mocť zmeniť 30 mesiacov, ani o infláciu či zmeny stavebnyých materiálov. Vyzerá to pekne. Ale nijako to nebude riešiť dodatky k zmluvám, ani nové zmluvy k základnej zmluve ohľadom vyvolaných investíci. A okrem toho, budú vyššie ceny už na začiatku.

SR odmietla stanovisko viac ako 20 stavebných firiem pre to, čo by sa malo zmeniť. Bolo to stanovisko podporene EU, takže žiadne nejaké podmienky naviac pre stavebné firmy. SR to odmietla tak, ako aj odmiete pochopiť, že peniaze z EU sa sledujú aj po tom, čo sa pridelia.

...

Už som mimo tému. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.