D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod random » 28. Feb 2008 10:24

srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod mirkobb » 28. Feb 2008 11:09

Andrej: nebol by som si taky isty, kdesi sa pisalo, ze vyska dialnice nad cestou I/18 je az 52 m, takze tie najvyssie piliere mozu dosahovat 50 m :wink:


No, 50 to určite nemá, to skôr tých 25, ale to je jedno ("nechcem Ťa chytať za slovíčka" :wink:), máš ale pravdu v tom, že to mohlo ísť kľudne v rozdielnych výškových úrovniach, a ponad trať (aj s trolejovým vedením) by určite stačilo aj 8-10 m, fakt neviem aká je norma pre vedenie dialníc nad železnicou, ale určite to až tak moc nebude.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Miro » 28. Feb 2008 12:51

random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...

Minule som si všimol, že zo svahu pod estakádou steká na cestu I/18 veľké množstvo blata. Dúfam, že ten svah budú ešte nejako sanovať. Síce neviem ako, lebo tráva asi pod tými mostami veľmi rásť nebude.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2008 13:41

magnus napísal:Andrej: Povodne to tak aj bolo naplanovane, mali byt spolocne piliere pre oba dvojpruhy s rozdielnym vyskovym vedenim. Akesi asymetricke konzolky. Ked sme robili na to prieskum, este bola taka vrianta. Ale zmenilo sa to asi na zaklade poziadavky dodavatela stavby.

A podla teba bola ta povodna varianta lacnejsia? Resp. v porovnani s tunelovou variantou by to ako vychadzalo?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 28. Feb 2008 14:44

Andrej napísal:
magnus napísal:Andrej: Povodne to tak aj bolo naplanovane, mali byt spolocne piliere pre oba dvojpruhy s rozdielnym vyskovym vedenim. Akesi asymetricke konzolky. Ked sme robili na to prieskum, este bola taka vrianta. Ale zmenilo sa to asi na zaklade poziadavky dodavatela stavby.

A podla teba bola ta povodna varianta lacnejsia? Resp. v porovnani s tunelovou variantou by to ako vychadzalo?


Hmm... :roll: Magnus píše o asymetrických konzolách na spoločných pilieroch pre obidve vetvy, tak aka tunelová varianta..? :idea:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Christian Sch. » 28. Feb 2008 15:20

Chtelo to trosicka projekci odvahy a dalo se to naprojektovat lepe

prelozka I/18 druhym brehem prehrady a dalnicu vest v trase I/18
nebo dalnice dole cesta hore
nebo jeden pruh dalnice v tubuse druhy na nem pripadne v galerii
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod magnus » 28. Feb 2008 15:38

mirkobb: bola aj tunelova varianta, ktora podla mna mohla byt efektivnejsia ako terajsie estakadove riesenie, a hlavne by neobmedzila moznost dalsich aktivit v tomto koridore - najma modernizaciu zeleznicnej trate, kanalizacneho zberaca a prechod VRT. No a ten povrchovy variant bol prvotne rieseny prave dvojurovnovo na konzolkach. Co malo tiez daco do seba, lebo pod krajnou konzolou od Váhu mohla byt eventualne rozsirena a prelozena cesta I/18 a dalo by sa tym padom aj lepsie vymanevrovat so zeleznicou. Momentalne bude pod estakadou uplne hluchy a nevyuzitelny priestor.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mirkobb » 28. Feb 2008 16:14

Christian Sch.: Chtelo to trosicka projekci odvahy a dalo se to naprojektovat lepe

prelozka I/18 druhym brehem prehrady a dalnicu vest v trase I/18..


Tak to máš pravdu, načo je tam teraz paralelne smerom na Bytču toľko ciest?? :roll:
Kľudne mohli prejsť s I/18-kou na druhý breh Váhu krátkou estakádou v tom najužšom mieste pri sútoku s Rajčiankou ešte pred Strážovom z pohľadu od ZA a upraviť 507-ku na I/18, už by to bolo za Pov. Chlmcom a Divinku, Marček by to obchádzalo okrajovo, akurát Svederník riešiť obchvatom a pred Oblazovom sa vrátiť na druhý breh Váhu a Vážskeho kanálu pred Dolným Hričovom, alebo kľudne aj niekde inde (tých variácií je nespočet).

No ale "vtip" je v tom, že by sa potom neminulo toľko ocele a betónu, ani prácnosť by taká nebola, takže by to celkovo vyšlo lacnejšie, a o to nie vždy ide, však..? :wink: :lol:


magnus: bola aj tunelova varianta, ktora podla mna mohla byt efektivnejsia ako terajsie estakadove riesenie, a hlavne by neobmedzila moznost dalsich aktivit v tomto koridore..


Viem, že aj o tej tunelovej variante sa uvažovalo, len mi tam v prípade Andrejovej otázky chýbal súvis s asymetrickými konzolami na dvojúrovňové riešenie čisto povrchového variantu.., no ale teraz už viem, že sa v jednom príspevku pýtal na dve rôzne veci, preto to moje "zmätenie".. :wink:

Tie ďalšie možnosti, čo spomínaš ako možné riešenia sú tiež veľmi zaujímavé, ale na Slovensku sa z možných naprojektovaných variantov asi nie vždy vyberie ten najefektívnejší a pritom ešte aj lacnejší, že? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Andrej » 01. Mar 2008 10:35

mirkobb napísal:No ale "vtip" je v tom, že by sa potom neminulo toľko ocele a betónu, ani prácnosť by taká nebola, takže by to celkovo vyšlo lacnejšie, a o to nie vždy ide, však..? :wink: :lol:

Nechcem obvinovat ziadnu stavebnu firmu, ale uz to tu bolo par krat podobne prezentovane. Kedze firmy mali niektore useky dopredu "slubene", nebol asi problem "dohodnut" sa s projektantami. Podobne to bolo vraj aj pri useku Ladce-Sverepec. :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 01. Mar 2008 11:33

Andrej: Nechcem obvinovat ziadnu stavebnu firmu, ale uz to tu bolo par krat podobne prezentovane. Kedze firmy mali niektore useky dopredu "slubene", nebol asi problem "dohodnut" sa s projektantami. Podobne to bolo vraj aj pri useku Ladce-Sverepec. :roll:


Teraz je už asi zbytočné "plakať nad rozliatym mliekom", je to už hotové, tak sa s tým už nič nenarobí, akurát sa dá z toho poučiť do budúcnosti a transparentne vyberať z viacerých možností, zvýšiť kontrolu zo strany NDS, atď. :wink:

Ad sanácia svahu a priestor pod estakádami.
Keď už nešetrili na tom estakádovom riešení, tak by nemali ani na opatreniach ako zamedziť odplavovaniu zeminy, zafixovaniu svahu, terénnych úpravách vedúcim k revitalizácii daného územia do stavu ako pred predmetnou stavebnou činnosťou. Aj pod tými estakádami, existujú totiž určité druhy trávnatých porastov, ktoré sú schopné ujať sa aj pod nimi.
Na záver už snáď len zmienka, že náprava takého stavu by mala byť v réžii zhotoviteľa diela (ak ho zlmuva priamo k tomu aj nezaväzuje), pretože by malo prestať byť akýmsi "slovenským pravidlom", že pre tie firmy je zaujímavé len zliznúť smotanu a eróziou poškodený terén vyvolaný stavebnou činnsoťou nechať napospas osudu! :idea:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod konstrukt » 01. Mar 2008 11:38

mirkobb napísal:
Andrej: Nechcem obvinovat ziadnu stavebnu firmu, ale uz to tu bolo par krat podobne prezentovane. Kedze firmy mali niektore useky dopredu "slubene", nebol asi problem "dohodnut" sa s projektantami. Podobne to bolo vraj aj pri useku Ladce-Sverepec. :roll:


Teraz je už asi zbytočné "plakať nad rozliatym mliekom", je to už hotové, tak sa s tým už nič nenarobí, akurát sa dá z toho poučiť do budúcnosti a transparentne vyberať z viacerých možností, zvýšiť kontrolu zo strany NDS, atď. :wink:

Ad sanácia svahu a priestor pod estakádami.
Keď už nešetrili na tom estakádovom riešení, tak by nemali ani na opatreniach ako zamedziť odplavovaniu zeminy, zafixovaniu svahu, terénnych úpravách vedúcim k revitalizácii daného územia do stavu ako pred predmetnou stavebnou činnosťou. Aj pod tými estakádami, existujú totiž určité druhy trávnatých porastov, ktoré sú schopné ujať sa aj pod nimi.
Na záver už snáď len zmienka, že náprava takého stavu by mala byť v réžii zhotoviteľa diela (ak ho zlmuva priamo k tomu aj nezaväzuje), pretože by malo prestať byť akýmsi "slovenským pravidlom", že pre tie firmy je zaujímavé len zliznúť smotanu a eróziou poškodený terén vyvolaný stavebnou činnsoťou nechať napospas osudu! :idea:
Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod mirkobb » 01. Mar 2008 13:23

Konstrukt: Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?


Podľa toho čo tu píše Miro áno, alebo vyplavované blato nie je spôsobené eróziou pôdy?

Miro napísal:
random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...

Minule som si všimol, že zo svahu pod estakádou steká na cestu I/18 veľké množstvo blata. Dúfam, že ten svah budú ešte nejako sanovať. Síce neviem ako, lebo tráva asi pod tými mostami veľmi rásť nebude.


Ja osobne som tadiaľ dávno nešiel, ale aj podľa posledných fotografií v galérii to pod tými estakádami moc "vábne" nevypadalo.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod konstrukt » 01. Mar 2008 13:42

mirkobb napísal:
Konstrukt: Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?


Podľa toho čo tu píše Miro áno, alebo vyplavované blato nie je spôsobené eróziou pôdy?

Miro napísal:
random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...

Minule som si všimol, že zo svahu pod estakádou steká na cestu I/18 veľké množstvo blata. Dúfam, že ten svah budú ešte nejako sanovať. Síce neviem ako, lebo tráva asi pod tými mostami veľmi rásť nebude.


Ja osobne som tadiaľ dávno nešiel, ale aj podľa posledných fotografií v galérii to pod tými estakádami moc "vábne" nevypadalo.
Proti erózii na svahoch sa používajú jutové siete a zatrávnenie pomocou hydrosevu. Tráva môže rásť cez teplé počasie a verím tomu že sa daná situácia zlepší príchodom jari, keď začie rásť vegetácia.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Miro » 01. Mar 2008 15:08

Išiel som tade pred týždňom vlakom a na ceste I/18 bolo plno blata z toho svahu pod estakádou. Vyzeralo to, že medzi svahom a cestou chýba kanalizácia a tak to všetko ide na cestu, keď prší. Je pravdou, že tam ešte stále robia, tak verím, že s tým ešte čosi urobia.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Zaujimavé vzdialenosti

Odoslaťod PUFO » 16. Mar 2008 14:39

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=3943 všimnite si kolko km je do Blavy , a o par km "dalej " bližšie na Blavu http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=4038
PUFO
návštevník
 
Príspevky: 18
Obrázky: 568
Založený: 10. Jún 2007 15:13

Odoslaťod LubosG » 16. Mar 2008 16:16

To je zaujímavé, Bytča asi "sedí", no tá vzdialenosť do BA, to sa ako mohli pomýliť o toľko km? Predpokladám, že zlý údaj je ten tesne pred diaľnicou, alebo je do BA zo Žiliny tých 227 km??
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Zaujimavé vzdialenosti

Odoslaťod Milos » 16. Mar 2008 16:36

PUFO napísal:http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=3943 všimnite si kolko km je do Blavy , a o par km "dalej " bližšie na Blavu http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=4038



Takéto údaje o km žiaľ na Slovensku nie sú ojedinelé :roll: Bolo to už rozoberané aj tuším v Paľbe na Markíze..

Ad Ľuboš : 227 km zo Žiliny do Bratislavy po 1/18 a 1/61 nie je ani náhodou, dokonca ani keby si išiel cez Púchov
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Zaujimavé vzdialenosti

Odoslaťod Miro » 16. Mar 2008 22:03

Milos napísal:
PUFO napísal:http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=3943 všimnite si kolko km je do Blavy , a o par km "dalej " bližšie na Blavu http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=4038



Takéto údaje o km žiaľ na Slovensku nie sú ojedinelé :roll: Bolo to už rozoberané aj tuším v Paľbe na Markíze..

Ad Ľuboš : 227 km zo Žiliny do Bratislavy po 1/18 a 1/61 nie je ani náhodou, dokonca ani keby si išiel cez Púchov


Niekde tuším na Ľavobrežnej v Žiline je 203. Tých 227 je nezmysel
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod ELZ » 17. Mar 2008 00:16

Mozno omylom pouzili znacku z useku Dubna Skala -Turany :D
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: Zaujimavé vzdialenosti

Odoslaťod mapman » 17. Mar 2008 11:29

Milos napísal:
Ad Ľuboš : 227 km zo Žiliny do Bratislavy po 1/18 a 1/61 nie je ani náhodou, dokonca ani keby si išiel cez Púchov


Presne tak, detaily TU.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Lionheart » 05. Jún 2008 14:58

D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov
05.06.2008 - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. dáva do užívania poslednú zostávajúcu časť úseku diaľnice D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov v dĺžke 1 500 m.
Oficiálne odovzdanie tejto časti diaľničného úseku sa bude konať dňa 06.06.2008 (piatok) o 13,00 hod. na začiatku diaľnice D3 (Žilina, Strážov).

Informácia pre motoristov:
Úsek diaľnice D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov bude reálne sprejazdnený v celkovej dĺžke 7 530 m pre širokú motoristickú verejnosť už dnes (t.j. 05.06.2008) najneskôr do 18,00 hod.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod aquila » 05. Jún 2008 15:11

no fajn, este zistit kedy bude realne dokonceny privadzac ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lionheart » 05. Jún 2008 15:25

Podľa stránky SSC tam Skanska ku koncu marca 2008 preinvestovala cca 74% rozpočtu ... tak sú zrejme blízko dokončenia...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Lionheart » 05. Jún 2008 15:33

pardom zle som si to pozrel až preinvestovali ku 31.3.2008 78,9% rozpočtu
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod racto » 05. Jún 2008 16:00

chlebíčkari prídu otvoriť dalšiu časť D3 Hričovské Podhradie – Žilina

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=71936#71936
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.