Moderátor: Moderátori
Andrej: nebol by som si taky isty, kdesi sa pisalo, ze vyska dialnice nad cestou I/18 je az 52 m, takze tie najvyssie piliere mozu dosahovat 50 m
random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...
magnus napísal:Andrej: Povodne to tak aj bolo naplanovane, mali byt spolocne piliere pre oba dvojpruhy s rozdielnym vyskovym vedenim. Akesi asymetricke konzolky. Ked sme robili na to prieskum, este bola taka vrianta. Ale zmenilo sa to asi na zaklade poziadavky dodavatela stavby.
Andrej napísal:magnus napísal:Andrej: Povodne to tak aj bolo naplanovane, mali byt spolocne piliere pre oba dvojpruhy s rozdielnym vyskovym vedenim. Akesi asymetricke konzolky. Ked sme robili na to prieskum, este bola taka vrianta. Ale zmenilo sa to asi na zaklade poziadavky dodavatela stavby.
A podla teba bola ta povodna varianta lacnejsia? Resp. v porovnani s tunelovou variantou by to ako vychadzalo?
Christian Sch.: Chtelo to trosicka projekci odvahy a dalo se to naprojektovat lepe
prelozka I/18 druhym brehem prehrady a dalnicu vest v trase I/18..
magnus: bola aj tunelova varianta, ktora podla mna mohla byt efektivnejsia ako terajsie estakadove riesenie, a hlavne by neobmedzila moznost dalsich aktivit v tomto koridore..
mirkobb napísal:No ale "vtip" je v tom, že by sa potom neminulo toľko ocele a betónu, ani prácnosť by taká nebola, takže by to celkovo vyšlo lacnejšie, a o to nie vždy ide, však..?
Andrej: Nechcem obvinovat ziadnu stavebnu firmu, ale uz to tu bolo par krat podobne prezentovane. Kedze firmy mali niektore useky dopredu "slubene", nebol asi problem "dohodnut" sa s projektantami. Podobne to bolo vraj aj pri useku Ladce-Sverepec.
Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?mirkobb napísal:Andrej: Nechcem obvinovat ziadnu stavebnu firmu, ale uz to tu bolo par krat podobne prezentovane. Kedze firmy mali niektore useky dopredu "slubene", nebol asi problem "dohodnut" sa s projektantami. Podobne to bolo vraj aj pri useku Ladce-Sverepec.
Teraz je už asi zbytočné "plakať nad rozliatym mliekom", je to už hotové, tak sa s tým už nič nenarobí, akurát sa dá z toho poučiť do budúcnosti a transparentne vyberať z viacerých možností, zvýšiť kontrolu zo strany NDS, atď.
Ad sanácia svahu a priestor pod estakádami.
Keď už nešetrili na tom estakádovom riešení, tak by nemali ani na opatreniach ako zamedziť odplavovaniu zeminy, zafixovaniu svahu, terénnych úpravách vedúcim k revitalizácii daného územia do stavu ako pred predmetnou stavebnou činnosťou. Aj pod tými estakádami, existujú totiž určité druhy trávnatých porastov, ktoré sú schopné ujať sa aj pod nimi.
Na záver už snáď len zmienka, že náprava takého stavu by mala byť v réžii zhotoviteľa diela (ak ho zlmuva priamo k tomu aj nezaväzuje), pretože by malo prestať byť akýmsi "slovenským pravidlom", že pre tie firmy je zaujímavé len zliznúť smotanu a eróziou poškodený terén vyvolaný stavebnou činnsoťou nechať napospas osudu!
Konstrukt: Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?
Miro napísal:random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...
Minule som si všimol, že zo svahu pod estakádou steká na cestu I/18 veľké množstvo blata. Dúfam, že ten svah budú ešte nejako sanovať. Síce neviem ako, lebo tráva asi pod tými mostami veľmi rásť nebude.
Proti erózii na svahoch sa používajú jutové siete a zatrávnenie pomocou hydrosevu. Tráva môže rásť cez teplé počasie a verím tomu že sa daná situácia zlepší príchodom jari, keď začie rásť vegetácia.mirkobb napísal:Konstrukt: Vyskytli sa tu nejaké problémy s eróziou pôdy?
Podľa toho čo tu píše Miro áno, alebo vyplavované blato nie je spôsobené eróziou pôdy?Miro napísal:random napísal:srandy si uzijeme este po nejakych tych vydatnych dazdoch ked zacnu praskat kotvy ktorymi je zares zaisteny ...
Minule som si všimol, že zo svahu pod estakádou steká na cestu I/18 veľké množstvo blata. Dúfam, že ten svah budú ešte nejako sanovať. Síce neviem ako, lebo tráva asi pod tými mostami veľmi rásť nebude.
Ja osobne som tadiaľ dávno nešiel, ale aj podľa posledných fotografií v galérii to pod tými estakádami moc "vábne" nevypadalo.
PUFO napísal:http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=3943 všimnite si kolko km je do Blavy , a o par km "dalej " bližšie na Blavu http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=4038
Milos napísal:PUFO napísal:http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=3943 všimnite si kolko km je do Blavy , a o par km "dalej " bližšie na Blavu http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=4038
Takéto údaje o km žiaľ na Slovensku nie sú ojedinelé Bolo to už rozoberané aj tuším v Paľbe na Markíze..
Ad Ľuboš : 227 km zo Žiliny do Bratislavy po 1/18 a 1/61 nie je ani náhodou, dokonca ani keby si išiel cez Púchov
Milos napísal:
Ad Ľuboš : 227 km zo Žiliny do Bratislavy po 1/18 a 1/61 nie je ani náhodou, dokonca ani keby si išiel cez Púchov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.