D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod Tomas PO » 01. Jan 2008 13:19

PUFO napísal:Podla mna je to preto,ze by to v tych miestach svietilo z väčšej výšky na ten smer od ZA. Ked sa pozrieš sem a na dalšie 3 fotky http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next tak je vidiet, že najprv su na pravej strane potom su na lavej strane kvoli tomu ,že tam je dalšia cesta z toho lesa http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next a potom ked je to už znovu dole tak ten posledny stlp ma rameno aj na druhu stranu http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next A ked bude hotovy dvojpruh zo ZA tak v tych miestach tie svetla budu na pravej strane.

Opat som prechadzal tymto usekom a stale mi to vrta v hlave. Aj ked vozovka je v inej urovni, nedali dat ramena pre svietidla na stlp v roznej vyske? Ved by sa takto eliminovala nutnost pokladky celeho pasu elektrickych kablov a stlpov. Naco davat dva rady stlpov nabok, ked moze byt v strede jeden stlp s dvoma svietidlami na jednotlive strany? Priklad: http://imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a213 ... &gs=e&gsd=
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod Tomas PO » 01. Jan 2008 14:10

Tomas PO napísal:
PUFO napísal:Podla mna je to preto,ze by to v tych miestach svietilo z väčšej výšky na ten smer od ZA. Ked sa pozrieš sem a na dalšie 3 fotky http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next tak je vidiet, že najprv su na pravej strane potom su na lavej strane kvoli tomu ,že tam je dalšia cesta z toho lesa http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next a potom ked je to už znovu dole tak ten posledny stlp ma rameno aj na druhu stranu http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next A ked bude hotovy dvojpruh zo ZA tak v tych miestach tie svetla budu na pravej strane.

Opat som prechadzal tymto usekom a stale mi to vrta v hlave. Aj ked vozovka je v inej urovni, nedali dat ramena pre svietidla na stlp v roznej vyske? Ved by sa takto eliminovala nutnost pokladky celeho pasu elektrickych kablov a stlpov. Naco davat dva rady stlpov nabok, ked moze byt v strede jeden stlp s dvoma svietidlami na jednotlive strany? Priklad: http://imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a213 ... &gs=e&gsd=

Tu je dalsi priklad, priamo zo zilinskeho privadzaca: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod jareka » 01. Jan 2008 15:50

Tomas PO napísal:Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...


Zhruba pred 2 rokmi zorganizovali poslanci a zástupci architekta sedenie s obyvateľmi,žijúci u privádzača na Rajeckej cestě.Pretože po inkriminovanom prechode pre chodcov chodím 5 dní v týždni do roboty a naspäť,pýtal som sa,prečo nie je v pláne lávka ponad cestu.Určite by vyšla lacnejšie,ako podchod.Bolo mi vysvetlené,že podchod by bol nevyužitý (otázka bola o niečom inom,ale čo už) a v mieste prechodu pre chodcov bude 60 km rýchlost a riadené semafory.Na moju námietku,že na štvorprúdovke v danom mieste autá budú jazdit rýchlejše (a daný stav je žial skutočnosťou) som bol uzemnený tím,že na Slovensku sa majú dodržiavať zákony. :?
jareka
návštevník
 
Príspevky: 32
Obrázky: 43
Založený: 01. Jan 2008 15:29
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod aquila » 01. Jan 2008 15:52

ta lavka by teoreticky vysla lacnejsie aj ako tie semafory..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Miro » 01. Jan 2008 18:09

a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Miro » 01. Jan 2008 18:11

Mimochodom, aj na privádzači Strážov budú priechody pre chodcov a úrovňová križovatka s Priemyselnou a Oceliarskou so semaformi :evil:
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Miro » 01. Jan 2008 18:13

... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod 007toso007 » 01. Jan 2008 18:15

Miro napísal:... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL


no ja by som tam byvat nechcel
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Zastávka MHD

Odoslaťod Jozef » 01. Jan 2008 21:16

Miro napísal:a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o


Je to už natrvalo, lebo na oboch stranách sú zastávky MHD. Okrem toho prechádza štvorprúdovka intraviláne mesta a najbližší peší priechod je pri Rondli a druhý pri Váhostave. V minulosti tu bolo cestné prepojenie popri kasárňach na Žitnú ulicu do Závodia, ale aj do priemyselnej zóny. Toto sa zrušilo po výstavbe DP, ale chodci zo sídliska ho v plnom rozsahu využívajú. Treba si uvedomiť, že komunikácia vedie tesne okolo obytnej zóny Hliny. V tomto priestore mohla byť vybudovaná lávke pre peších a zo strany obytnej zóny zaústená rovno do mierneho svahu. Škoda, že vždy sa hľadá lacné riešenie a v mnohých prípadoch je až bezohľadnosť zo SSC, ako to bolo aj pri križovatke pri Váhostave, ktorú tvrdohlavo odmietali.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Priemyselná

Odoslaťod Jozef » 01. Jan 2008 21:22

Miro napísal:... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL


Navyše nešťastná úrovňová križovatka Priemyselná a Oceliarska na DP
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Re: Zastávka MHD

Odoslaťod Tomas PO » 01. Jan 2008 21:23

Jozef napísal:
Miro napísal:a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o


Je to už natrvalo, lebo na oboch stranách sú zastávky MHD. Okrem toho prechádza štvorprúdovka intraviláne mesta a najbližší peší priechod je pri Rondli a druhý pri Váhostave. V minulosti tu bolo cestné prepojenie popri kasárňach na Žitnú ulicu do Závodia, ale aj do priemyselnej zóny. Toto sa zrušilo po výstavbe DP, ale chodci zo sídliska ho v plnom rozsahu využívajú. Treba si uvedomiť, že komunikácia vedie tesne okolo obytnej zóny Hliny. V tomto priestore mohla byť vybudovaná lávke pre peších a zo strany obytnej zóny zaústená rovno do mierneho svahu. Škoda, že vždy sa hľadá lacné riešenie a v mnohých prípadoch je až bezohľadnosť zo SSC, ako to bolo aj pri križovatke pri Váhostave, ktorú tvrdohlavo odmietali.

No ide o to, ci lavka nie je niekedy lacnejsim riesenim (ale zato nie bezbarierovym...)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 01. Jan 2008 22:08

lavka dokaze byt aj bezbarierovym riesenim ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod konstrukt » 01. Jan 2008 22:14

jareka napísal:
Tomas PO napísal:Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...


Zhruba pred 2 rokmi zorganizovali poslanci a zástupci architekta sedenie s obyvateľmi,žijúci u privádzača na Rajeckej cestě.Pretože po inkriminovanom prechode pre chodcov chodím 5 dní v týždni do roboty a naspäť,pýtal som sa,prečo nie je v pláne lávka ponad cestu.Určite by vyšla lacnejšie,ako podchod.Bolo mi vysvetlené,že podchod by bol nevyužitý (otázka bola o niečom inom,ale čo už) a v mieste prechodu pre chodcov bude 60 km rýchlost a riadené semafory.Na moju námietku,že na štvorprúdovke v danom mieste autá budú jazdit rýchlejše (a daný stav je žial skutočnosťou) som bol uzemnený tím,že na Slovensku sa majú dodržiavať zákony. :?
Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Tomas PO » 02. Jan 2008 00:44

aquila napísal:lavka dokaze byt aj bezbarierovym riesenim ...

No ale to uz je drahsie riesenie. Bud vytah (utopia - velmi nakladne na stavbu, udrzbu a samozrejme vandalizmus), alebo potom rampa (problem s priestorom).
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod Tomas PO » 02. Jan 2008 00:45

doprastavak napísal:Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.

Ved vravis, ze by to bolo dokonca lacnejsie. Skor by som povedal, ze vyhrala teoria - "Nikdy še to takto nerobelo".
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod bystrik » 02. Jan 2008 19:47

Vcera som si vsimol zaujimavu tabulu:


http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3508

na prvy pohlad to cloveka zmatie, ked ide smerom od Kosic, Popradu a Ziliny a zrazu ma pred sebou tabulu odkazujucu na mesta, z ktorych vysiel. Nemal by tam byt spravne odkaz na D1 (az bude tunel ovciarsko)? alebo tato tabula bola osadena pre tych, ktory vyjdu na dialnicu zo zilinskeho letiska a chcu ist do ziliny?
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Re: re TOMAS PO

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2008 20:05

doprastavak napísal:Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.


doprastavák,

na jednej strane tvrdíš, že lávka by bola lacnejšia a na strane druhej, že vyhrala lacnota - podchod. :idea: :roll:

Nech vyhralo, čo vyhralo, podchod na Slovensku skončí ako všetky ostatné - strach ním ísť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 02. Jan 2008 20:06

bystrik, to nie len pre vodicov vychadzajucich z letiska Hricov, a da sa tam otocit naspät na D3, nie na D1, cize tabula je aktualna :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Miro » 02. Jan 2008 20:08

Andrej napísal:bystrik, to nie len pre vodicov vychadzajucich z letiska Hricov, a da sa tam otocit naspät na D3, nie na D1, cize tabula je aktualna :)

Áno, tiež ma to v prvom okamihu zaskočilo, ale potom som si uvedomil, že sa tam zrejme dá otočiť späť.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod carlos » 03. Jan 2008 23:31

chybu tam aj tak maju, pri odbocke na letisko v smere do ZA je zwardon, zilina znacena po D1 :roll: to sa tie znacky vobec nekontroluju, ked sa osadzuju ?
Obrázok
Obrázok používateľa
carlos
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 2
Založený: 27. Aug 2005 21:35
Bydlisko: Žilina - Sillein - Zsolna - Żylina - Solna

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 01:24

carlos napísal:chybu tam aj tak maju, pri odbocke na letisko v smere do ZA je zwardon, zilina znacena po D1 :roll: to sa tie znacky vobec nekontroluju, ked sa osadzuju ?

Málokto vie, že do ZA ide D3 a nie D1 (resp. málokto si to uvedomí, a bude to takto minimálne do otvorenia D1 na KE). Pred par dnami aj v rádiu v dopravnom servise zahlásili "na novom úseku de-jednotky pred ZA". Že to ale nevie objednávateľ značenia...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 01:31

Ešte aby bolo jasno, o čom sa točí: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3558
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod LubosG » 12. Jan 2008 21:37

Ja som sa kedysi pýtal, že ako chcú pokračovať v stavbe diaľnice D3 smerom zo ZA Strážov do KNM, hlavne kde tam v Strážove by mala budúca diaľnica pokračovať, nevedel som nájsť to miesto, kde sa bude vetva do ZA oddeľovať od D3. Na tejto fotke som to možno zistil http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3459&mode=previous. Je to to správne miesto? Tie betónové dielce blokujú smer budúceho pokračovania diaľnice do KNM?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2008 21:47

Ľuboš Gerža napísal:Ja som sa kedysi pýtal, že ako chcú pokračovať v stavbe diaľnice D3 smerom zo ZA Strážov do KNM, hlavne kde tam v Strážove by mala budúca diaľnica pokračovať, nevedel som nájsť to miesto, kde sa bude vetva do ZA oddeľovať od D3. Na tejto fotke som to možno zistil http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3459&mode=previous. Je to to správne miesto? Tie betónové dielce blokujú smer budúceho pokračovania diaľnice do KNM?
Môže to byť ono aj nemusí, prakticky takto z tejto fotky sa to nedá veľmi posúdiť.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod aquila » 12. Jan 2008 22:00

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.