Stránka 69 z 71

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 15:12
od aquila
Jonathan, je tam prilis vela AK Ak ak :)

- ako chces vylucit tranzit brodno - dubna skala ? pri nasej policii ? ked nie je vyluceny ani v bratislave a ani sa nechysta ?
- usek strazov - brodno uz predsa otvoreny je, cize ake Ak ?

- zaverom, okolo ziliny je to hlavne lokalka, tranzit je zanedbatelny, co presne ukazuje aj spustenie useku strazov -brodno, ze nenaplnil uz bez tak mizerne predpoklady pri 8 tisicovych intenzitach a ledva sa dostane nad 5 tisic .. citaj, uplne vyhodene peniaze za uplne zbytocny usek

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 16:34
od Jonathan
Aby bolo jasne, ja tento usek neobhajujem a suhlasim, ze je to Chomov pomnik a vyhodene peniaze.
Chcel som len vniest trochu faktov do debaty.

O blokovani tranzitu cez mytny system, tu niekto pisal, ale nechce sa my to hladat

Ohladom obchadzkovych tras: Pokial bude otvoreny usek HP-DS budu existovat tri trasy v snere sever-vychod
1. po D3 a D1
2. cez mesto do LL a D1
3. po lavobreznej a popod Strecno

Trasa 1 je bezproblemova, ale dlhsia o 11km. Napriklad obchavt Budapesti je tiez dlhsi, ale cez den je rychlejsi.
Trasa 2 by mala byt najrychlejsia, ale ma problematicky bod pod Rondlom a nikto nevie ako sa to tam bude miesat.
Trasa 3 je konzervativna, ale po vystavbe na Sibeniciach a predpokladanom zruseni trojpruhu moze byt pomalsia ako dnes.
Pocitane pre kamionove rychlosti by mala trasa 1 trvat 25min, trasa 2 18min a trasa 3 25min.

Ak by aj prislo na blokovanie transitu, myslim si, ze kamionisti si vyberu trasu popod Strecno.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 16:41
od IceFox
mauutinko napísal:pritom cez kysuce z hľadiska plynulosti cestnej premávky by stačilo odstraniť bodovú závadu /semafor v Radoli/ a nahradit ho cestným nadjazdom pre hlavný smer jazdy a po bokoch pripájacie ,odbočovacie pruhy a pod nadjazdom križovatka

Intenzita dopravy je to 17 000 vozidiel s rastúcim tempom. Máš pocit ,že je to OK hodnota na dvojpruhovú cestu? Všetci si myslia ,že stačí iba obísť semafor. Intenzity si tu skutočne vyžadujú Dčku. Semafor je len následok vysokých intenzít.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 16:44
od Jozef7
Presne tak aquila máš pravdu. To čo ide z Čadce do Žiliny sú ľudia z Kysúc pravidelne dochádzajúci do Žiliny za prácou. Dalo by sa to prirovnať k Žilina - Rajec alebo R7 vo výstavbe Bratislava - Šamorín.

Z pohľadu Kysučana radšej mohli spraviť úsek Žilina - Čadca.

Z pohľadu Žilinčana radšej spraviť nepotrebný úsek a Kysučanov posadiť na vlak nech neupchávajú cesty v Žiline.

V Žilinskom kraji sa vždy stavali hlúpe úseky diaľníc a potrebné sa ignorovali a výsledok je taký, že Žilina a okolie je v top 3 mestách s najväčšími kolónami spolu s Bratislavou a Prešovom.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 16:49
od Jozef7
D3 je potrebná v úseku Žilina Brodno - Svrčinovec a momentálne nepotrebná v úseku Žilina Strážov - Žilina Brodno a Svrčinovec - Skalité. D3 tu tak či tak bude. Ale je to predsa len politický boj D3 vs R2 a do roku 2020 sa už nové úseky nerozostavajú a všetko pôjde na kukuričné polia v polovičnom profile.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 16:57
od maher
aká je teraz situácia na Kragujevskej, estakáde a Budatíne, je poznať úbytok vozidiel?

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 17:03
od Jozef7
Áno tam je to prázdnejšie. Na vjazde od BA do ZA sa už nestojí, Kragujevská je menej prehustená. Kolóna sa však presunula na Ľavobrežnú smer MT.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2018 19:42
od mauutinko
[quote="IceFox"][quote="mauutinko"]pritom cez kysuce z hľadiska plynulosti cestnej premávky by stačilo odstraniť bodovú závadu /semafor v Radoli/ a nahradit ho cestným nadjazdom pre hlavný smer jazdy a po bokoch pripájacie ,odbočovacie pruhy a pod nadjazdom križovatka [/quote]
Intenzita dopravy je to 17 000 vozidiel s rastúcim tempom. Máš pocit ,že je to OK hodnota na dvojpruhovú cestu? Všetci si myslia ,že stačí iba obísť semafor. Intenzity si tu skutočne vyžadujú Dčku. Semafor je len následok vysokých intenzít.[/quote]


Ten problèm sa tiahne už od roku 2008 kedy bol zriadený KO neskôr ho nahradila svetelná križovatka .....Dovtedy dolné Kysuce nepoznaly pojem kolóna....Keby kompetentný rozmýšľali a spravil by sa hneď nadjazd bola by kapacita tejto cesty dostatočná ešte na najbližších 10rokov/nehovorím o bezpečnosti ale o kapacite/ cesta ma dobré šírkove parametre stačilo by predĺžiť niektoré odbočovacie pruhy /oškerda Ranč,Kys.Lieskovec biomasa/....Ano ja som si vedomí rastúcej premávke na danom úseku /bývam v KM/ ale tu sa jedná o to že už 10rokov strácame čas v kolonach v čase dopravných špičiek a ešte ďalsích 10rokov budeme kedže dialnica dovtedy nebude .A situácia sa rapídne zmení o tri roky po dobudovaní Čadca Bukov-Svrčonovec.Teraz to postupne semfór dávkuje ale po spustení tohto ùseku sa Čadci uľaví ale všetko sa to zabrzdí v Radoli ....a to ešte len budú kolony.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 08:46
od devil
Z tohoto prieskumu vyplyva, ze existuju 3 hlavne prilblizne rovnako vytazene tranzitne trasy (V-Z, V-S a S-V).


priblizne rovnako :?:

Trasa 1 je bezproblemova, ale dlhsia o 11km. Napriklad obchavt Budapesti je tiez dlhsi, ale cez den je rychlejsi.


obchvat BP vytiahol auta z centra, brodno-lavobrezna-strecno nie je prejazd centrom, navyse prave kvoli hp-ds bude strecno daleko priechodnejsie.

Intenzita dopravy je to 17 000 vozidiel s rastúcim tempom. Máš pocit ,že je to OK hodnota na dvojpruhovú cestu? Všetci si myslia ,že stačí iba obísť semafor. Intenzity si tu skutočne vyžadujú Dčku. Semafor je len následok vysokých intenzít.


intenzity si vyzaduju 4 pruhy. ale aj obidenie semaforu je zasadne zlepsenie. intenzity vo ZV su 20, 13 a dalej 16.000 na dvojpruhovej ceste...

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 09:52
od Jozef7
Kamióny budú mať trasu č.2 našťastie zakázanú. Trasa č.3 bude na začiatku využívaná málo (minimálne pre osobné autá), no časom keď bude celá D3, tak ľudia už budú lenivejší schádzať z diaľnice a navyše značky ich aj tak budú posielať na D3+D1.

Zvolen je riadne nešťastné miesto, kde už tiež mala stáť Rka. Osobne si myslím, že po ZV alebo BB to mohlo byť kľudne v parametroch D. Čo sa týka kolón, Zvolen je oproti KM - ZA plynulý a ešte pár rokov kým sa budú hašteriť o trasu diaľnice, dočkáme sa ich aj pri Zvolene. ZA - KM už horí oveľa viacej, každý jeden pracovný deň sú tu poriadne zápchy. Intenzita už v roku 2015 prevyšovala 20 tisíc a na dvojprúdovke na vjazde do Žiliny to už bolo 36 tisíc. Na škodu je to, že mestá, ktoré ležia v horách na diaľnice vždy čakajú dlhšie ako si to vyžaduje dopravná situácia.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 09:54
od Jonathan
devil napísal:priblizne rovnako

Ano priblizne rovnako, cca 20 tisic v kazdom smere. Ostatne smery su zanedbatelne.
38986

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 10:26
od Jozef7
Intenzity dopravy zo SSC:
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... a_2015.pdf
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... a_2015.pdf

mauutinko: Ako dochádzajúci Kysučan do Žiliny nečakaj zázraky ani keby tu bola D3 celá hotová. Momentálne sú Kysučania "dávkovaní" v Čadcia a potom v Radoli. Mnohých to už odradilo a presadlo opäť do vlaku. Keď bude D3 komplet hotová, ľudia, čo presadli do vlakov si povedia "hurá presadnime z vlakov na cesty" a dávkovanie vznikne na vjazde do Žiliny. Kysučanom dochádzajúcim do Žiliny by viac pomohol veľký investor č.1 v Čadci, investor č.2 v Kysuckom Lieskovci a investor č.3 v KNM.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 13:26
od devil
nemyslim ze ZV je nestastne miesto, mozno pre niekoho kto chce ist suvisle 110-130.

Ano priblizne rovnako, cca 20 tisic v kazdom smere. Ostatne smery su zanedbatelne.


a kde je mapa so stanovistami :?:

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 15:19
od Jonathan
Ak vies citat, tak si tie bodky do mapy vies spravit aj sam. Alebo si otvor ten generel a precitaj si niekolko stran :D
Sever I/11 pri Brodne
Vychod I/18
zapad I/18 + D3
juh I/64 pri LL

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2018 15:30
od devil
tie smery su separatne ? cize npr. ZA, strazov - ZA, sever 20.904 a ZA strazov- ZA vychod DALSICH 23.650 :?:

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 06:58
od i15
Jonathan napísal:
devil napísal:priblizne rovnako

Ano priblizne rovnako, cca 20 tisic v kazdom smere. Ostatne smery su zanedbatelne.
38986


údaje sú z mýtneho systému... takže pri Hričove jazdí 24000 nákladných áut denne? :lol:

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 07:38
od Jonathan
Mesacne. Konkretne oktober 2014.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 08:20
od i15
tak to máme 800 denne, čísla na úrovni Prešova...

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 10:36
od laforez
Ale tym padom aj strecno je podla teba na urovni presova :)

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 10:37
od Jonathan
Takze este raz. 20 tisic je jeden smer(V-Z), 20 tisic druhy smer(S-J). Tranzitna doprava ma na nedelu obmedzenia, takze mozeme ratat 2000 denne. Vcera vecer som pod Strecnom naratal 30 kamionov za 15 minut, tskze to cislo sa da povazovat za spravne.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 11:30
od devil
no vyborne, cize tunel visnove nieze samo osebe neriesi tranzit krizom-krazom na Sk ale dokonca ani tranzit krizom-krazom okolo ZA. Hlavne ze sa nan caka ako na spasenie. mal byt SO ZA vratane strazov-brodno a dalej v trase zel. trate a ziadne hp-ll-ds nemalo byt.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2018 13:25
od milosD
devil prehovoril, amen, cma :(

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2018 09:52
od i15
Jonathan napísal:Takze este raz. 20 tisic je jeden smer(V-Z), 20 tisic druhy smer(S-J). Tranzitna doprava ma na nedelu obmedzenia, takze mozeme ratat 2000 denne. Vcera vecer som pod Strecnom naratal 30 kamionov za 15 minut, tskze to cislo sa da povazovat za spravne.


a ako veľmi sa to líši od Prešova? smerový prieskum za Prešov je bohužiaľ dostupný bez rozdelenia na NA/OA a len za čas od 06:00-18:00: z juhu pokračuje 1000 vozidiel na východ a 1500 vozidiel na západ

zo smeru juh - západ odrátajme OA, prirátajme NA jazdiace v noci a žilinských 800 denne je tam

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2018 16:01
od Jonathan
Situaciu v Presove nepoznam, preto sa nebudem pustat do hypotez.
Na druhu stranu je potrebne pripocitat chybajuci tranzit, najma OA, ktore obchadzaju Strecno Cez Terchovu, Donovaly a Certovicu a zapchate kysuce, cez Makov a Ostravu.

Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2018 16:53
od asdfr
No. Az taky tranzit cez Terchovu nie je.
1. Na Terchovu od Ziliny je zakaz vjazdu vozidiel nad 7,5t. https://lnk.sk/jp01
2. Rano bol problem prejst cestu 583 z Terchovej do Ziliny, ale nie koli tranzitu ale koli autam ktore isli z Terchovej do Ziliny.
Problem s cestou na Terchovu bol len v pripade, ak bolo uzavrete Strecno.